Čtvrtek 12. prosince 2024, svátek má Simona
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

POLITIKA: Oddluž bábu

Na Hradě se Miloš Zeman připravuje na další funkční období, v podhradí je ve hře koalice ANO, SPD a KSČM.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JJ

J. Jurax

13. 2. 2018 20:52
Ono je to prosté.

Na co nemám, to nepotřebuju. Nemusím si tudíž půjčovat.

Jediná výjimka je pečlivě uvážená hypotéka na bydlení ve vlastním.

0 0
možnosti
KP

13. 2. 2018 22:29
Re: Ono je to prosté.

No jste na tom jako ja - my delame chyby ze si nepujcujme- a to myslim uplne vazne, druzi delaji chyby ze si pujcuji.

0 0
možnosti
LS

L. Sindi

13. 2. 2018 18:22

A čo take si mam predstaviť pod slovom populista. Levičák (podporuje lenochy) nebo pravičák (je proti lenochům) nebo kdokoliv jiný ((ne)podporuje Zemana/Drahoše/Babiše/Okamuru)? Som z teho volajaký zmeteny ;)

0 0
možnosti
JJ

J. Jurax

13. 2. 2018 20:42
Re:

Populus je lid.

Populista by tedy mohl být někdo, kdo naslouchá hlasu lidu a podle něj koná. Jenže to by měl dělat každý politik lidem volený, ne?

Nebo je to člověk, co lidu slibuje cokoliv - ale to taky dělá každý politik, aby ho zvolili.

Nebo - populista je ten politiclý protivník, co slibuje věci, které MY neslibujeme, protože nemůžeme/nechceme/nesmíme ...

Som z toho tiež volajaký zmätený ... :-)

0 0
možnosti
JS

13. 2. 2018 17:13
To není problém politický,

ale vzdělanostní. Škola (včetně té střední) by měla naučit žáčky pouze čtyřem věcem, zato pořádně:

1. Kde se píše tvrdé a měkké i/y, 2. Trojčlenku, 3. Zákon zachování energie a 4. Nepůjčuj si, nepůjčuj si, nepůjčuj si, nebo se z toho zblázníš.

Výjimkou jsou hypotéky na byt, ale to je spíš problém věřitele.

0 0
možnosti
JJ

J. Jurax

13. 2. 2018 20:47
Re: To není problém politický,

S trojčlenkou nevystačíte. Občas jsou potřeba i procenta. A taky kde se píše s/z ... :-)

0 0
možnosti
VH

13. 2. 2018 14:52
I půjčující by měl nést nějakou odpovědnost.

Zejména když půjčuje důchodcům, či lidem věkem se k důchodu blížícím. Proč musí stát z veřejných peněz přispívat formou dávek v nouzi a příspěvku na bydlení nenasytným exekutorům?

Zde je odkaz na článek s tímto tématem:

http://svobodnenoviny.eu/exekutori-tuneluji-nas-socialni-system/

Pokud se občan splácející dluh dostane do takové ekonomické situace, že musí žádat stát o ekonomickou výpomoc, aby se vůbec udržel naživu, měli by být neodpovědní "půjčovači" (věřitelé) postiženi snížením splátek na úrovni potenciálně vyplácených dávek ve hmotné nouzi. Prostě aby stát nemusel dluhy občanů platit z veřejných peněz. Firmy, které půjčují každému i bez prověření, by měly nést riziko, že třeba důchodce ten neodpovědně poskytnutý úvěr nebude schopen splácet. Podnikáš s úvěry, musíš nést i podnikatelské riziko.

0 0
možnosti
KP

13. 2. 2018 15:25
Re: I půjčující by měl nést nějakou odpovědnost.

Priteli to co navrhujete je naprosto vylouceno. Vzdyt by to fungovalo jako vsude jinde ve svete.

0 0
možnosti
MB

13. 2. 2018 13:36
K půjčkám na pračku níže v diskuzi. Moje maminka ....

.... do svých pětatřiceti let prala na valše v neckách (t.j. do roku 1932) a nezabilo ji to. Potom si naši koupili pračku, která se poháněla ručně nahoře pákou a tatínek ji asi do půl roku předsadil elektromotor, který tou pákou hýbal. Vše za své, na nic si nemuseli půjčovat. Já když jsem se oženil přišla za čas éra vířivek. Smontovali jsme ji amatérsky se známým. To už byla pohoda, jen se muselo prát asi po týdnu. V domovní prádelně ve vinohradském činžáku (od roku 1956) jsme jednou za 6 týdnů v pátek (když na nás přišla řada) večer s manželkou namočili a v sobotu a v neděli do 20 hodin prali (včetně vyváření v kotli) a pak prádlo pověsili na půdě. To byla makačka. Konečně pak přišly automatky. Sláva! Ušetřili jsme si na ni a koupili. Žádné půjčky, celý život jsme byli ekonomicky gramotní a soběstační. S Embéčkem (a s dalšími auty po něm) to bylo podobné. S cestami do ciziny též. Na letadlo jsme neměli, tak jsme si ho odřekli. Zato pro dětí jsme udělali co jsme mohli.

0 0
možnosti
JC

13. 2. 2018 12:44
Jak jen jsme mohli jako národ přežít socialismus,

když si člověk směl půjčit jen od Spořitelny a to ještě buď novomanželskou půjčku 30 tisíc Kčs nebo půjčku ve výši 120 tisíc na stavbu rodinného domu svépomocí. Průměrná mzda cca 3000 Kčs. To bylo vše. A životní úroveň byla desetinou té dnešní.

0 0
možnosti
JM

13. 2. 2018 11:42
Zločinné exekuce v Česku

Exekuce v České variantě je jen a je velká lumpárna od samotného začátku. Na počátku byl systém převzatý ze socialismu, exekuce vymáhal soudní úředník a podle toho to vypadalo. Líný státní úředník se nepřetrhne a vymahatelnost nebyla nijak skvělá. Nevím, kdo v minulosti vymyslel udělat z exekucí předmět podnikání. Myšlenka to nemusela být špatná, ale provedení bylo takové české. Něco se zvrtlo a tak nějak se zapřáhl vůz před koně a cílem exekucí přestalo být vymožení dluhu (na tom vlastně i přestalo záležet), ale vymožení nákladů vymáhání, které byly naprosto nepochopitelně ne nějak srovnatelné s dluhem, ale řádově vyšší a to i o několik řádů. Exekutoři byli naprosto nepochopitelně vybaveni vyššími právy, než má policie, obrana proti nelegálnímu postupu exekutora byla takřka znemožněna. Tento stav v podstatě trvá dodnes. Vytváří se tak nemalá skupina lidí, kteří nikdy nemohou své dluhy zaplatit. Mnohdy zaplatí dlužník s dluhem řádově desetikoruny na úhradu dluhu včetně nákladů celkem desítky tisíc. A všechny strany se tváří, že je to tak v pořádku, jen pan Okamura chce exekutory zestátnit, to nevidím jako řešení optimální, ale alespoň nějaké.

0 0
možnosti
MP

13. 2. 2018 12:12
Re: Zločinné exekuce v Česku

Souhlasím, že exekutoři mají více práv, než je zdrávo.

Nesouhlasím s tím, se tak vytváří nemalá skupina lidí, kteří nikdy nemohou své dluhy zaplatit. Tu vytváří ochota těch lidí sekat dluhy.

0 0
možnosti
PK

P. Kubáč

13. 2. 2018 11:18
Dáme almužničku - bude volba

Lidi volili Zemana, protože exekuce, protože chudoba.

Tak jim dáme almužničku a budou zase volit knížepána.

Což takhle místo almužničky dát práci a honit do práce ?

To je cesta k důstojnosti a samostatnosti, ale nikoliv motivace k volbě dalšího flexibilního pana Nikdo

Pan Kašpárek se jádru pudla velice přiblížil jen z jiné strany než si myslí

0 0
možnosti
JJ

J. Jurax

13. 2. 2018 20:57
Re: Dáme almužničku - bude volba

Honit do práce se nesmí! To jen za bolševika kdo nepracoval byl příživník!

Dnes mezi lidská práva patří taky právo nepracovat a parazitovat na jiných ...

0 0
možnosti
JP

J. Pražák

13. 2. 2018 10:33
Kašpárku, republika není naštěstí jedna Pražská Kavárna.

Vraťte se do reality. Exekuce se týkají lidí, kteří si špatně rozvážili své příjmy a výdaje. Každý svého štěstí strůjce. Já si z tohoto důvodu nikdy na nic nepůjčil.

A srovnání s Rakouskem hodně kulhá. Tam snad ještě platí zákony o něco více, než u nás.

0 0
možnosti
ZL

Z. Lapil

13. 2. 2018 10:48
Re: Kašpárku, republika není naštěstí jedna Pražská Kavárna.

Dluhy se samozřejmě platit musí. Otázka je, zda současný postup "necháme dluh pár let bobtnat a pak pošleme exekutora" v kombinaci s tím, že exekutor vás bez dalšího zařízne (nevím, je-li běžné někomu prodat barák nad hlavou kvůli i kdyby desítkám tisíc, ale vím, že barák vám obstavějí, i když dotyčný máte na rovněž obstaveném účtu na několik podobných dluhů a nechají si to jako právnický úkon zaplatit, i když to evidentně není třeba).

Možná víc než nějaké masivní "oddlužování národa", což by samozřejmě dalo za pravdu těm, kteří "to" nechají vyhnít, by pomohla nějaká slušná promlčecí doba (pokuta v tramvaji třeba rok) a jakési "zkrocení příliš velkoryse uvažujících exekutorů". Na těch opravdu chudých si stejně moc nevezmete, ale těm s použitelnými příjmy by jistě pomohlo, kdyby se z dluhové jámy dalo vylézt aspoň po žebříku a hlavně aby na dně nebyla natažená železa na medvěda.

0 0
možnosti
MP

M. Pesat

13. 2. 2018 10:29
tak v Olomouci je verejna pradelna, jako v USA

"Váš příspěvek je typická demagogie - za socíku byly domovní prádelny a kde mají tu ROMO? Když vám dnes klekne pračka musíte prostě koupit novou."

tak v Olomouci je verejna pradelna, jako v USA, na mince. Ale v USA je obecne zavedene, jak je v CR bezne v pronajatem byte kuchynska linka+sporak, tak v USA byva i lednicka a nekde i pracka, za pracku se obvykle v najmu uctuje nejaka nizka castka. V bytovych domech take byva pradelna s prackami/susickami na mince. Cest :-)

http://www.sqlaundry.cz/nase-pradelny.html#ol-masarykova

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz