26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

POLITIKA: Obnovit povinnou základní vojenskou službu

Ministr obrany Martin Stropnický řekl, že obnovení povinné základní vojenské služby nehrozí, mnoho maminek by to sice uvítalo, ale není to v plánu. Současná strategie obrany naší země prostě s obnovením povinné základní vojenské služby nepočítá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 8.3.2016 22:06

Re: ten delá to a ten zas tohle...

Jojo - a kolik jste ochoten ze svého dát na žold profesionála? Co si jeden udělá sám, vyjde levněji ... :-)

V. Karda 8.3.2016 10:48

Nedokážu si představit

Jak by dnešní odvedenec vydržel třeba jen několik dní bez toho aby každé dvě minuty čuměl do mobilu a nemohl prosedět několik hodin u PC. Myslím že by se již druhý den nervově zhroutil.

Š. Hašek 8.3.2016 11:13

Re: Nedokážu si představit

Ale šlo by to.

Instruktor by ovšem musel "přežít" občasný pláč chovanců a snahu volat mamince/ombudsmance. A začal bych trestní rotou - zformoval bych ji po šťáře na Klinice.

Vono by si to sedlo.

J. Kanioková 8.3.2016 18:28

:)))))))))))))))))))))))))))))))))

perfektní, poprskala jsem si kafem obrazovku.. a naprosto souhlasím..

Z. Švrček 8.3.2016 10:25

Obnovení ZVS

je nesmysl. Vytvoříme si jen dezorientovaný kanonenfutr. Je třeba specialisty na alternativní boj. Jejich výcvik trvá dlouho a muslimové již válčí desetiletí. Mají náskok v technice boje, v zažitých způsobech záškodnické války, vybavení i v motivaci. V případě nutnosti tak musí bezprostředně pomoci ti, kteří již výcvikem prošli - vojenské zálohy, veteráni, domobrana organizovaná z těch, kteří sloužili ve vojsku a u policie. S nimi pak nechť dobrovolně cvičí a bojují ti mladí, kteří dnes výcvik namají a za 3 měsíce jej klidně získají od veteránů v rámci domobrany. Navíc je pozdě, než by se zákon schválil a armáda se na to připravila tak, aby to zvládla, uplynou leta.

Musíme si pomoci sami se zdroji, které máme, protože další vlna uprchlíků, s nimiž přijdou další bojovníci islámu je za vraty - tedy na cestě, čili již v Turecku, kterému se chce EU dle nejnovějších zpráv otevřít. Bohužel existují i snahy o odzbrojení obyvatelstva, které slyšíme z EU a tišeji i u nás a které nahrávají agresorům. Již nepochybuji, že i to je záměr.

Z. Lapil 8.3.2016 16:30

Re: Obnovení ZVS

Možná bych se ani nehnal do války takhle fest. I v tom Německu je několik desítek místních na jednoho připrchlíka, takže zatím je - když na to přijde - umlátíme čepicema. Zatím stačí, aby nás vzali vážně. Což se samozřejmě nestane, dokud budeme chápat, že oni nás nenávidět a vraždit mohou, ale my je nesmíme ani legitimovat.

J. Jurax 8.3.2016 22:14

Re: Obnovení ZVS

No, na odhodlaného připrchlíka byť jen s kudlou se moc místních jenom s čepicemi nepohrne :-)

Z. Lapil 9.3.2016 9:14

Re: Obnovení ZVS

Jenže když se na něj pohrne jeden s flintou "v zastoupení", tak A/ budeme, kde jsme (ONI zařídí) B/ stává se otázkou, jeli pro ovce lépe býti paseny tygrem nebo vlkem.

Člověk je nepochybně tvor společenský, ale v Evropě má hodně nakročeno na vyšší vývojový stupeň a stává se tvorem stádním.

L. David 8.3.2016 10:11

Plně souhlasím!

Potíž je v tom, že máme ve vedení země samé zbabělce a dokonce kolaboranty s cizí mocí. Nějaký Sobotka s dalšími nohsledy rozšiřují zbabělý názor, že k nám prý musíme přijmout kvóty nepřátelských mslimských vetřelců. Těch samých, kteří už v Západní Evropě úspěšně systematicky založili teroristické bojůvky sužující tamnější země.

Není pak divu, že mnozí naši mladí muži jsou připravení se také chovat zbaběle a povinné vojenské službě se budou vyhýbat. Proč by se také měli o něco snažit, jestliže v nejvyšších patrech politiky jsou lidé, kteří zájmy naší země zrazují.

A ještě něco k těm diskusním názorům, že na minimálně potřebný výcvik obránce vlasti 3 měsíce nestačí. Což je nesmysl. K výcviku chlapa v zacházení s brokovnicí k tomu, aby mohl stát na státní hranici a hlídat ji před vetřelci, stačí pouhý měsíc. A přesně tohle potřebujeme, nikoliv plný výcvik vojáka pro boj v Afghánistánu. (Což je naše velká ostuda, že jsme se neopodstatněných agresí v rámci NATO vůbec účastnili a pomáhali rozvracet arabský svět. Teď se nám to vrací zpět.)

P. Harabaska 8.3.2016 10:50

Re: Plně souhlasím!

Také plně souhlasím. Také jsem byl na vojně a také mě neubylo. Ač již dávno vyřazen z vojenské evidence, dosud bych uměl velmi přesně mířit na hlavy těch muslimských hrdlořezů, kteří se do Evropy hrnou. Všichni ti, kdo odmítají službu ve zbrani ve prospěch vlasti, jsou sráči, kteří si své odmítání ospravedlňují vším možným, protože si nechtějí připustit svoji zbabělost a především nechuť splnit podle potřeby svoji povinnost nejvyšší, povinnost bránit svoji vlast. Jenže slovo vlast všem těm mladým ukecánkům nic neříká. Vychováni současným iracionálními bláboly zaplněným veřejným prostorem myslí jen na sebe, prachy, zábavu a své pohodlí.

Š. Hašek 8.3.2016 11:18

Re: Plně souhlasím!

Do třech měsíců jest jasno. Ti nejlepší budou velet, ti průměrní se zařadí. A zbytek jim bude pucovat chodby/záchody a škrábat brambory, můžou též plakat při loupání cibule. A jedu, jedu, holátka! Domobrana není diskusní klub s lidskoprávní agendou. Snad ještě jsou důstojníci - záložáci?! Jako vstupní instruktoři.

Jen se nebát problému a moc nečekat, houfují se nám v Turecku.

K. Janyška 8.3.2016 9:50

Jsem zásadně pro obnovení základní vojenské služby. I když

v jiné formě, než za zločinných komunistů... Dzp.

Š. Hašek 8.3.2016 10:09

Re: Jsem zásadně pro obnovení základní vojenské služby. I když

Říkám to rovněž dávno ......... Už je skoro pozdě.

R. Tichý 8.3.2016 9:33

Myslim, ze potrebna doba je 6 mesicu. A povinne. Kdo ma "odpor" ke zbranim bude se ucit v podpurnych jednotkach.

V. Novák 8.3.2016 12:14

Re:

I pacifista může škrábat metráky brambor a loupat kila cibule, případně pucovat kanady a prát kvanta propocených košil.

M. Prokop 8.3.2016 9:16

Vytvoření dobrovolné domobrany ano.

Povinná základní služba žádné myšlení nezmění. Při dnešní techničnosti a složitosti válčení mohou mít úspěch jen motivovaní profesionálové.

R. Tichý 8.3.2016 9:31

Nemate pravdu. Pouze USA a Rusko jsou nekde jinde. Na vsechny ostatni je mozno pouzit "motivovane" jednotky s normalni vystroji a vyzbroji.

R. Langer 8.3.2016 13:08

Re:

Jo, na odprásknutí do první linie. :-P

J. Jurax 8.3.2016 22:32

Re:

No, generálové se prý vždy připravují na minulou válku - a my asi taky.

Přitom ta zde diskutovaná domobrana či záložáci po tříměsíčním výcviku stěží budou použiti k zteči obrany protivníka v součinnosti s tanky, BVP a bitevními vrtulníky ani k obraně proti lavinám tanků a po dělostřelecké přípravě na bodák útočící pěchoty.

Ono to může být válka neválka jako na Ukrajině, ono to může být ochrana hranic proti pronikajícím guerrilleros a připrchlíkům, podpora policie při potírání městské guerrilly a teroristů a co já vím co všechno ...

Počet připrchlíků přibyvších týdně do Evropy je úměrný počtu vojáků naší armády ... ta má kolem 20 000 vojáků včetně generálů, kuchařů a polních kurátů ...

J. Švub 8.3.2016 10:45

Re: Vytvoření dobrovolné domobrany ano.

Dotkl jste se motivace. To je veledůležitý pojem v diskutovaných souvislostech.

Jestliže někdy říkáme, že lidský život nelze penězi vyčíslit/nahradit (i když takové "ceníky" třeba v pojišťovnictví existují), znamená to, že moje motivace k tomu, abych šel vědomě do situace, kde mohu o život přijít, nemusí a nemůže být jen hmotná. A historicky nejosvědčenější nehmotná motivace v takovéhle situaci je láska - k mým nejbližším, k odkazu mých předků, k zemi, kde žiji. I to zprofanované slovo "vlastenectví" má nepopiratelně pozitivní hodnotu, pro níž stojí za to přinést oběti. Klidně se mi kdokoliv ze čtenářů může vysmát, co to tu plácám za blbosti - je ale dobré si uvědomit, že pojem "vlastenectví" je zprofanován zprostředkovaně tím, jak jsou v posledních cca 50 letech postupně znehodnocovány, zpochybňovány a zesměšňovány "tradiční" hodnoty, které ho naplňují: rodina, věrnost, čest, poctivost, úcta k druhým lidem a i ta vlast jako "kus země" sama...

Takže jsme obloukem zpátky u té osvěty, o níž jsem v noci psal někde dole na začátku komentářů.

R. Langer 8.3.2016 13:10

Re: Vytvoření dobrovolné domobrany ano.

Máte naprostou pravdu.

J. Šimek 8.3.2016 8:58

U nás je silná armáda džihádistů, tak honem paniku...

V. Novák 8.3.2016 12:15

Re: U nás je silná armáda džihádistů, tak honem paniku...

Až tady bude, tak vám panika nebo nepanika bude ho...uby platná...

J. Šimek 8.3.2016 12:19

Re: U nás je silná armáda džihádistů, tak honem paniku...

A jak se připravujete na přistání marťanů, ti tady mohou být už zítra?

L. Popovský 8.3.2016 12:51

Re: U nás je silná armáda džihádistů, tak honem paniku...

Pane Šimku, bez urážky, napadlo mě toto: "Pan Šimek přichází, diskuse odchází!"

Vaše kritika by byla mnohem uvěřitelnější, pokud byste nebyl takový vytrvalý oportunista. Tyhle argumenty jsem od Vás už četl, vždy spolehlivě umlčí jakoukoliv diskusi. Z Marťanů strach nemám, zatím :-) I já k Vám mám několik otázek. Rád bych Vás totiž pochopil. 1) Existuje něco, jako zásada předběžné opatrnosti. Vidíme, co se děje ve Švédsku, Německu, Anglii, Francii, Belgii... Neopravňuje nás to snad bránit se témuž, i když u nás téměř žádný migrant není? 2) Pokud budeme šílet ve velkém počtu na nádražích s transparenty "Refugees welcome", tak je jasné, že migranti přijedou velmi rychle. Souhlasíte s tímto mým tvrzením, prosím Vás? 3) Kdy začíná válka? Když na napadené území přijdou první průzkumníci nebo až když se začne střílet? 4) Zaplatil byste Turecku výpalné/ džizju / úplatek za to, že nás "ochrání"? Považujete to prosím Vás za morální?

Děkuji Vám za Vaše odpovědi a přeji Vám hezký den!

J. Šimek 8.3.2016 14:01

Re: U nás je silná armáda džihádistů, tak honem paniku...

1/ Ano existuje, ale na to netřeba všeobecnou brannou povinnost a už vůbec ne domobranu. Pod podobnou záminkou komunisti vybudovali svoji ozbrojenou pěst LM.

2/ Kde u nás na nádraží někdo šílí a navíc ve velkém počtu s vítacími transparenty? Nikde, je to váš virtuální klacek na lidi jiného názoru.

3/ Demagogie, protože jinak jsme ve válce se Slováky, Ukrajinci, Vietnamci, ... a to nejsme.

4/ Ano zaplatil, protože v rozpočtu EU je to plivnutí do moře a pokud to migranty zastaví, je to nejlevnější řešení ze všech.

L. Popovský 8.3.2016 14:15

Re: U nás je silná armáda džihádistů, tak honem paniku...

Děkuji Vám za odpovědi, pane Šimku. Ke každé Vaší odpovědi bych měl nějaké výhrady, ale to není mým cílem. Přesvědčil jste mě o tom, že pokud bychom se setkali, tak bychom byli schopni spolu diskutovat. A za to Vám děkuji!

Z. Lapil 8.3.2016 16:16

Re: U nás je silná armáda džihádistů, tak honem paniku...

Koukněte se do slovníku na rozdíl mezi panikou a prevencí.

P. Skřivan 8.3.2016 3:59

Řekl bych,

že o obnově vojny může uvažovat jen ten, kdo nemá žádné tušení o rozdílu, který byl mezi armádami Varšavské smlouvy a NATO. Jasně: obě strany měly tanky. Jen jedna ale dojela do Bagdádu a likvidovala i nejmodernější tanky druhé strany jak na běžícím pásu.

Tři měsíce je tak doba na poslední odborný výcvik zakončený závěrečnou zkouškou, ale určitě ne na celou přípravu. ... ale zase bychom měli dobrý pocit, že něco děláme. ... sice falešný, ale to nám tady celkem nevadí. Tady jsme na odfláknutou práci celkem zvyklí ... .

L. Novák 8.3.2016 4:37

Re: Řekl bych,

Jo, jo, totální bojová neschopnost, to byl můj poznatek z totalitní komunistické "lidové armády" v 80. letech minulého století. Předpotopní technika, morální rozvrat. A buzerace. Tohle znovu opravdu ne. A jestli si to některé hloupé maminky přejí, ať si jdou povinně sloužit do armády samy. :-P