29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Diskuse k článku

POLITIKA: Nikdy neodstoupím, pamatujte si, nikdy!

Všichni si pamatují dnes již legendární výrok předsedy vlády České republiky, který všem sdělil, že prostě on nikdy. Zdá se, že není sám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Uživatel 17.8.2020 9:25

Uživatel požádal o vymazání
M. Hoblík 17.8.2020 9:20

Takový binec v naší republice se už nevyřeší jen odstoupením neschopného ministra, nebo předsedy vlády. Musí přijít hluboká orba!

M. Valenta 17.8.2020 9:10

To pozná i neodborník, že sedět na dvou ministerských židlích je nezodpovědná konina.

D. Píšťala 17.8.2020 9:03

To jsme netušili, že pan Vodvářka je odborník i na železnici! Zaslouží si titul národní všeumělec!

H. Rybnická 17.8.2020 9:02

V České republice existuje možnost uzavřít dohodu o provedení práce příp. o pracovní činnosti. Těchto dohod může mít občan i několik, i u stejného zaměstnavatele. Jen nesmí ročně přesáhnout něco přes 230 hodin. Teoreticky tedy můžete na přechodnou dobu uzavřít dohodu tak, že budete denně pracovat u zaměstnavatele a) 8 hodin, u b) také 8 hodin a u c) také 8 hodin. Chyba je v zákoně, který takto nedbá na řádné zachování denní pracovní doby. A viděno zvenčí: železniční a silniční křižovatky jsou mizerně zabezpečené, i na př. ve velkoměstech jako Praha, natož v méně osídlených regionech.

J. Strmiska 17.8.2020 8:57

Klasická situace. Kdo se křivě podívá na Babiše a jeho squadru je okamžitě dehonestován.

Opět se zde hodí znovu připomenout, že sám K. Havlíček při přebírání ministerstva dopravy to novinářům zdůvodnil slovy: "Babiš nemá lidi. Ti, co tady jsou, jsou lidé druhé, třetí kategorie. Ti kvalitní, první kategorie k němu nechtějí." (zdroj ČT 168 nebo Reportéři ČT)

Myslím, že se jim nelze divit. Dokud bude Babiš u moci, tak to zde lepší nebude, spíš naopak.

O. Uživatel 17.8.2020 8:34

Uživatel požádal o vymazání
P. Kmoníček 17.8.2020 8:31

A troufnu si dodat, že to vše jsou důsledky výchovy lidí za totality, kdy se důsledně tolerovaly přestupky proti zákonu u jisté kasty a byly trestány až činy, které nebyly vůbec důležité. A přežívá to dodnes. Ono ignorování výroku soudu na morálce i pracovní moc nepřidává.

I. Mertl 17.8.2020 8:27

Taky nevím, kdo konkrétně může za současné skoro každodenní železniční nehody. Ani nevím, kdo může za nekončící tragedii na D1. Vím jen to, že za tyhle dnes už skutečně evropské ostudy nemůže doktor Vodvářka, který si to za opovážlivost kritiky od místních koblihářů slízl. Takže, aby bylo jasno: Nejen formálně za všechen tento fatální (skutečně i usmrcující) bordel může ten, kdo řídí stát jako firmu - on připustil rozvolnění kázně a zodpovědnosti ve výstavbě dálniční sítě i v provozování železniční dopravy. Že jeho monarchický přístup k řízení státu nemá zatím stejně viditelně tragické důsledky v jiných odvětvích, je jen náhoda nebo náš nedostatek pozornosti, ale určitě se dočkáme - on přece chce dělat autokratického premiéra za pomoci mizejících komunistů i sociálních demokratů ještě další volební období. Nikdy neodstoupím!

A. Pakosta 17.8.2020 8:22

Zato od vás, pane Oravče, nic jiného ani čekat nelze.

J. Moravec 17.8.2020 8:02

Klasický příklad demagogie a od Vás pane Odvářko, to bych teda nečekal.

R. Meišner 17.8.2020 7:45

...výměna Havlíčka nezlepší situaci ani o píď. -pravá příčina je v tom, že lidstvo (a jednotlivci v něm) neustále hloupne. proto řidiči ve stále větší míře vjíždějí na koleje na červenou, srtrojvůdci nerespektují návěstidla etc. etc.,..s tím žádný ministr nic nenadělá. ( pozn. Babiš vyslovil větu *nikdy neodstoupím* ve zcela jiném kontextu, než je nynější autorova konstrukce. opravdu se divím, že to autora baví.)

A. Bocek 17.8.2020 7:31

Co mají společného drážní nehody, kůrovcová kalamita a energetičtí šmejdi ? Je to vpuštění nevhodných tržních modelů do státního monopolu.Kindrmenežment státních podniků si necha rozebrat strategickuo část podnikání rychlými nezodpovědnými dravci. Výsledkem jsou nehody, zničená krajina, drahá elektřina.

L. Harvánek 17.8.2020 7:12

Ač se to zdá dost nepochopitelné, zvýšený počet železničních nehod se v určitých intervalech opakuje. Jen ty hlavní příčiny jsou rozdílné. Jednou je to nedostatečné zabezpečovací zařízení (po nehodě u Říkonína v roce 1970 a 33 úmrtí se na trati z Brna do Kolína vybudovalo moderní zabezpečovací zařízení), jindy z důvodu selhání lidského faktoru. To je většina příčin nehod současných. Na železnici jsem desítky let také pracoval ve funkcích podílejících se na přímém řízení dopravy (kupodivu bez zaviněné nehodové události) a tak dobře vím, jak snadné je některé z předpisových ustanovení porušit. Jenže jsem si také uvědomoval, že ona předpisová ustanovení jsou "psána krví" a tak jsem se tím také řídil.

A dalším faktorem jsou nehody na železničních přejezdech. Ty zejména média vykazují jako nehody železniční (včetně usmrcení či těžká zranění osob vlakem), ve skutečnosti je ale železnice v tom nevinně a zavinění nesprávnou funkcí přejezdového zabezpečovacího zařízení lze počítat v tisícinách procenta. Takže chyba je na opačné straně u řidičů, kteří se řízení svého vozidla nevěnují jak by měly. Jinak je ale také zakázán vstup neoprávněným osobám do kolejiště a počty usmrcených a zraněných ukazují, jak často je tento zákaz porušován.

Když se začala řešit zavinění způsobená strojvedoucími, měli bychom si uvědomit, že často j jejich strany jde o výmluvu na přetížení a nedostatečný odpočinek. Ten přitom je pokaždé na lůžku a pokud operují s tím, že doba odpočinku je nedostatečná, je řešení snadné: Šestihodinový odpočinek se prodlouží na 8 či 10 hodin a poté bude následovat režijní jízda do místa, kde převezme další vlak. Pro ten jeho původní ovšem přijede strojvedoucí jiný, který také zde přespí a přijede o to dřív, aby měl dostatečný odpočinek. Takže důsledek bude ten, že mimo domov stráví dvojnásobný počet nocí proti stavu stávajícímu.

I. Mentlík 17.8.2020 7:11

Milý autore, netuším jako Vy, jaký podíl má ministr Havlíček na předčasném vyjetí vlaku ze stanice Pernink nebo na desítky let neblahém stavu našich dálnic. To, co jemu a dalším jeho kolegům vyčítám, nikoliv ze závisti, jsou zlaté padáky, roční odměny a další bonusy šéfů firem s rozhodujícím státním podílem, ať už se jedná o České dráhy, lesy, poštu, aerolinie, televizi a další, kde o dlouhodobém tristním stavu netřeba pochybovat. A pokud už toto nemohou ze své pozice změnit, je třeba tento stav veřejně pranýřovat a změny iniciovat. Ono zrušení obslužného personálu na železničních stanicích bez předchozí náhrady funkční automatikou není na odměnu, ale na kriminál.

P. Dvořák 17.8.2020 6:33

Moderní řešení. Takové novosoudružské bezgulagové. Dobrá, ministr odstoupí.

1) Za jak dlouho to všechno dá "do rychtyku" nový ministr? Za rok, dva, pět, deset?

2) Kolik ministrů v té době bude muset odstoupit z týchž důvodů?

Tím nechci ani v nejmenším naznačit, že v naší dopravě není co radikálně zlepšovat.

F. Sojka 17.8.2020 6:20

Pravda, on už je takový, tudíž k němu bych na seance chodit nechtěl.

Na druhé straně je ovšem Babiš v koncích s personálem, neboť něco jiného je nalepit panáka na plakát a něco jiného je posadit ho na ministerstvo, kde dochází ke skřípotu železa o železo.

Takže, tahle slabina, od počátku zřejmá, přináší své zkažené ovoce...

V. Hejda 17.8.2020 5:58

Jo, jenže konstatuje skutečnost. Na pořádné zabezpečovací systémy nejsou peníze, tak se to řeší dotazem "nejede od vás něco ?" To už není zloba nenávist povýšenost ale holý fakt.

J. Basler 17.8.2020 5:45

Tak abych to vyrovnal dnes již klasickým citátem jedné rychlonohé paní se sklepem: "Má pravdu, předsedo..."

I. Štípek 17.8.2020 0:59

Vodvářka jako obvykle prská zlobu, nenávist, odpudivou povýšenost.