19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

POLITIKA: Nikdy neodstoupím, pamatujte si, nikdy!

Všichni si pamatují dnes již legendární výrok předsedy vlády České republiky, který všem sdělil, že prostě on nikdy. Zdá se, že není sám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Svoboda 17.8.2020 11:01

Hezké !!!

O. Uživatel 17.8.2020 8:34

Uživatel požádal o vymazání
J. Strmiska 17.8.2020 8:57

Klasická situace. Kdo se křivě podívá na Babiše a jeho squadru je okamžitě dehonestován.

Opět se zde hodí znovu připomenout, že sám K. Havlíček při přebírání ministerstva dopravy to novinářům zdůvodnil slovy: "Babiš nemá lidi. Ti, co tady jsou, jsou lidé druhé, třetí kategorie. Ti kvalitní, první kategorie k němu nechtějí." (zdroj ČT 168 nebo Reportéři ČT)

Myslím, že se jim nelze divit. Dokud bude Babiš u moci, tak to zde lepší nebude, spíš naopak.

O. Uživatel 17.8.2020 9:25

Uživatel požádal o vymazání
I. Schlägel 17.8.2020 11:05

Ano, personální politika je další "špecifikum" našeho soudruha premiéra.

R. Meišner 17.8.2020 7:45

...výměna Havlíčka nezlepší situaci ani o píď. -pravá příčina je v tom, že lidstvo (a jednotlivci v něm) neustále hloupne. proto řidiči ve stále větší míře vjíždějí na koleje na červenou, srtrojvůdci nerespektují návěstidla etc. etc.,..s tím žádný ministr nic nenadělá. ( pozn. Babiš vyslovil větu *nikdy neodstoupím* ve zcela jiném kontextu, než je nynější autorova konstrukce. opravdu se divím, že to autora baví.)

P. Kmoníček 17.8.2020 8:31

A troufnu si dodat, že to vše jsou důsledky výchovy lidí za totality, kdy se důsledně tolerovaly přestupky proti zákonu u jisté kasty a byly trestány až činy, které nebyly vůbec důležité. A přežívá to dodnes. Ono ignorování výroku soudu na morálce i pracovní moc nepřidává.

O. Uživatel 17.8.2020 9:26

Uživatel požádal o vymazání
A. Bocek 17.8.2020 7:31

Co mají společného drážní nehody, kůrovcová kalamita a energetičtí šmejdi ? Je to vpuštění nevhodných tržních modelů do státního monopolu.Kindrmenežment státních podniků si necha rozebrat strategickuo část podnikání rychlými nezodpovědnými dravci. Výsledkem jsou nehody, zničená krajina, drahá elektřina.

L. Harvánek 17.8.2020 7:12

Ač se to zdá dost nepochopitelné, zvýšený počet železničních nehod se v určitých intervalech opakuje. Jen ty hlavní příčiny jsou rozdílné. Jednou je to nedostatečné zabezpečovací zařízení (po nehodě u Říkonína v roce 1970 a 33 úmrtí se na trati z Brna do Kolína vybudovalo moderní zabezpečovací zařízení), jindy z důvodu selhání lidského faktoru. To je většina příčin nehod současných. Na železnici jsem desítky let také pracoval ve funkcích podílejících se na přímém řízení dopravy (kupodivu bez zaviněné nehodové události) a tak dobře vím, jak snadné je některé z předpisových ustanovení porušit. Jenže jsem si také uvědomoval, že ona předpisová ustanovení jsou "psána krví" a tak jsem se tím také řídil.

A dalším faktorem jsou nehody na železničních přejezdech. Ty zejména média vykazují jako nehody železniční (včetně usmrcení či těžká zranění osob vlakem), ve skutečnosti je ale železnice v tom nevinně a zavinění nesprávnou funkcí přejezdového zabezpečovacího zařízení lze počítat v tisícinách procenta. Takže chyba je na opačné straně u řidičů, kteří se řízení svého vozidla nevěnují jak by měly. Jinak je ale také zakázán vstup neoprávněným osobám do kolejiště a počty usmrcených a zraněných ukazují, jak často je tento zákaz porušován.

Když se začala řešit zavinění způsobená strojvedoucími, měli bychom si uvědomit, že často j jejich strany jde o výmluvu na přetížení a nedostatečný odpočinek. Ten přitom je pokaždé na lůžku a pokud operují s tím, že doba odpočinku je nedostatečná, je řešení snadné: Šestihodinový odpočinek se prodlouží na 8 či 10 hodin a poté bude následovat režijní jízda do místa, kde převezme další vlak. Pro ten jeho původní ovšem přijede strojvedoucí jiný, který také zde přespí a přijede o to dřív, aby měl dostatečný odpočinek. Takže důsledek bude ten, že mimo domov stráví dvojnásobný počet nocí proti stavu stávajícímu.

I. Mentlík 17.8.2020 7:11

Milý autore, netuším jako Vy, jaký podíl má ministr Havlíček na předčasném vyjetí vlaku ze stanice Pernink nebo na desítky let neblahém stavu našich dálnic. To, co jemu a dalším jeho kolegům vyčítám, nikoliv ze závisti, jsou zlaté padáky, roční odměny a další bonusy šéfů firem s rozhodujícím státním podílem, ať už se jedná o České dráhy, lesy, poštu, aerolinie, televizi a další, kde o dlouhodobém tristním stavu netřeba pochybovat. A pokud už toto nemohou ze své pozice změnit, je třeba tento stav veřejně pranýřovat a změny iniciovat. Ono zrušení obslužného personálu na železničních stanicích bez předchozí náhrady funkční automatikou není na odměnu, ale na kriminál.

P. Dvořák 17.8.2020 6:33

Moderní řešení. Takové novosoudružské bezgulagové. Dobrá, ministr odstoupí.

1) Za jak dlouho to všechno dá "do rychtyku" nový ministr? Za rok, dva, pět, deset?

2) Kolik ministrů v té době bude muset odstoupit z týchž důvodů?

Tím nechci ani v nejmenším naznačit, že v naší dopravě není co radikálně zlepšovat.

J. Basler 17.8.2020 5:45

Tak abych to vyrovnal dnes již klasickým citátem jedné rychlonohé paní se sklepem: "Má pravdu, předsedo..."

I. Štípek 17.8.2020 0:59

Vodvářka jako obvykle prská zlobu, nenávist, odpudivou povýšenost.

V. Hejda 17.8.2020 5:58

Jo, jenže konstatuje skutečnost. Na pořádné zabezpečovací systémy nejsou peníze, tak se to řeší dotazem "nejede od vás něco ?" To už není zloba nenávist povýšenost ale holý fakt.

Z. Lapil 17.8.2020 13:59

On nekonstatuje skutečnost, on na sebe nechá působit dojmy vyvozovane splasenymi novináři. Za 1. pololetí bylo na železnici nepatrně méně nehod a tuším i méně mrtvých- železničních i ostatních, tj. z přejezdu i "sebevrahu", než minulý rok. Viz statistika na stránkách dopravní inspekce. Rozhodně žádný vyrazny rozdíl.

F. Sojka 17.8.2020 6:20

Pravda, on už je takový, tudíž k němu bych na seance chodit nechtěl.

Na druhé straně je ovšem Babiš v koncích s personálem, neboť něco jiného je nalepit panáka na plakát a něco jiného je posadit ho na ministerstvo, kde dochází ke skřípotu železa o železo.

Takže, tahle slabina, od počátku zřejmá, přináší své zkažené ovoce...

I. Štípek 17.8.2020 11:07

Totální nonsens. Jestli Babiš něco umí, pak je to výběr nejbližších spolupracovníků. Pokud přijdeme všichni k volbám, pak sice novovoliči pozdvihnou levičácké pyráty ale dobrá vláda zůstane. Zoufalci od ODS dolů půjdou do kopru.

V. Bartl 17.8.2020 10:39

pan Vodvářka se právem zlobí, jiní se zlobí také, ale protože vědí, že psaním na Psíka/např/ se nic nezmění, tak to nedělají. A jeho/mnohdy obstarožní/ židovské fóry jsou zábavné, ne jeho vinou.

I. Štípek 17.8.2020 10:58

Nejsou zábavné, jsou surové.