2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

POLITIKA: Názorová bipolarita je past na svobodu

Kdo nejde s námi, jde proti nám. Tohle staré bolševické heslo dostalo v současnosti opět křídla. Nevolíš Drahoše? Pak dozajista uctíváš Zemana. Nepodporuješ Fialu? Jsi Babišova kobliha.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Dvořák 14.4.2022 12:16

Takže tvrdit, že ve smolinci není skoro žádný uran, že nezaměstnanost je horší než genocida, že Putin je zachránce světa, že Havel nařídil humanitární bombardování Srbska, že holocaust je výmysl, že vysílače 5D šíří covid atd. je zcela v pořádku a bránit šíření takových nesmyslů je škodlivé.

;-D

V. Kuhaj 14.4.2022 12:32

Budiž. Vypínejte lidi, kteří mají tyhle názory. Nebo je i trestejte. Ale v tom případě, k sakru, vymažte z ústavy následující:

(1) Svoboda projevu a právo na informace jsou zaručeny.

(2) Každý má právo vyjadřovat své názory slovem, písmem, tiskem, obrazem nebo jiným způsobem, jakož i svobodně vyhledávat, přijímat a rozšiřovat ideje a informace bez ohledu na hranice státu.

(3) Cenzura je nepřípustná.

(4) Svobodu projevu a právo vyhledávat a šířit informace lze omezit zákonem

Ano, omezit zákonem. Jestliže je omezujete bez přijetí příslušného zákona, pak porušujete ústavu. A čerta starého mě zajímá, jestli je to z důvodů vyšších principů mravních!

V. Pavelka 14.4.2022 17:29

Cenzůra je jen drzost ,povýšit sebe sama nad ostatní lidi a snažit se je vychovávat § I cenzoři jsou jen nedokonalí lidé vyrůstající ze stejného kadlubu a pýchy a lidské blbosti ...:-/

P. Dvořák 14.4.2022 19:16

Zákon to omezení jasně definuje. Jde např. o šíření ideologií, jako jsou nacismus a komunismus, s tím spojené popírání holocaustu a pod.

A Vám nevadí, že toto medium samo cenzuru provádí? Zkuste napsat do komentáře nějaké nespisovné slůvko a uvidíte. ;-D

Cenzura je nepřípustná? Jděte si stěžovat do lampárny na hlavním nádraží.

J. Jurax 14.4.2022 12:32

No, když i Vy poznáte, že jde o nesmysly, je bránění jejich šíření zbytečné.

A. Renjascu 14.4.2022 13:51

Velice správná poznámka. Většina zastánců cenzury se domnívá, že oni jsou ta elita, která jako jediná rozpozná pravdu od lži a že ty ostatní - dle nich tupé - je potřeba před tou lží chránit. I to je důvod proč se třeba na ČT dozvíte jen jeden jediný názor a to mnohdy ještě neúplný...

" V médiích se šíří nový koncept pravdy: není už výsledkem kolektivního hledání, nýbrž jde o předem daný ortodoxní názor známý osvícené hrstce vyvolených, jejichž úkolem je o něm informovat ostatní..."

Bari Weissová

J. Brei 14.4.2022 12:55

Ne, v pořádku to není, pane Dvořáku. Jde jen o to, bránit se takovým nesmyslům zákonným způsobem. To se žel, v případě zákazu zablokovaných webů nestalo.

K. A. 14.4.2022 11:56

Přesně tak R^

Normální je, že s každým člověkem shodnu v něčem jiném, s tím v názoru na migraci, s tím v názoru na Ukrajinu, s tím v názoru na sociální problematiku, ale jinde se zas od nich liším. Představa dvou názorových táborů je vražedná, kde se s názory svého tábora shoduji ve všem, je vražedná. (viz 30letá válka) Je to pro lidi, kteří nejsou schopni názorové svobody.

V. Chrastina 14.4.2022 11:44

Pane Stěpánku, i tentokrát jako vždy na jedničku!

V. Kuhaj 14.4.2022 10:54

R^R^! Velmi dobře, pane Štěpánku!

M. Juraška 14.4.2022 10:23

Fialova vláda je na čele celoevropského censurního tažení.Rv!!Rv

V. Pavelka 14.4.2022 17:57

R^R^R^

K. Loucký 14.4.2022 10:15

S názorovou bipolaritou má autor pravdu. Je to ale věc myšlení každého z nás, nikoli vlády. Pokud jde o "vládní věrchušku" nebo pana Klímu, autor pravdu nemá a také ji ničím nedoložil. Definice ani rozsah tzv. verbálních trestných činů" se nijak nezměnily, jen to vláda v současné situaci víc připomněla. Nic na tom nemění ani zřízená funkce dalšího zmocněnce pro něco, co považuje vláda za důležité. (A mimochodem, všechny stížnosti na "cenzuru", jak jsou hojně vidět v diskusi, se týkají banů na soukromých serverech - to ale není cenzura=mocenský zásah.)

A. Renjascu 14.4.2022 11:21

Vypnutí webů je cenzurní zásah a to vláda provedla i když to hodila na soukromou firmu. Dokonce i verbální vyhrožování je samo o sobě cenzurním zásahem.

V. Pavelka 14.4.2022 17:51

Seznam je soukromá společnost , a drze cenzůruje opoziční názory na seznamu ?! To je trestné , jejich podmínky si přisvojilo ! Meinstrémoví příznivci si můžou kecat co chtějí a jsou tolerováni !!? To je na žalobu i vlády která to podporuje ! To je darebáctví !!EU

P. Hák 14.4.2022 11:27

Zvláštní je, že všechny ty soukromé servery jsou zároveň podporovateli současné vládní koalice.

Bez doporučení nebo aspoň požehnání vlády by si to udělat netroufly.

D. Laurencikova 14.4.2022 10:04

Vynikajici clanek, k tomu neni vubec co dodat! R^R^R^

V. Kuhaj 14.4.2022 10:54

R^

M. Valenta 14.4.2022 9:59

Vidíte Štěpánku. Trocha Orbánovi medícíny a už kňouráte.

M. Valenta 14.4.2022 10:33

oprava: Orbánovy medicíny

B. Hančl 14.4.2022 10:41

Valenta, oni jsou pořád větší a větší dement.

R. Langer 14.4.2022 12:02

Ne, je to furt stejně blbej bolševik z Brusele, pravděpodobně navíc placenej Putinem. ;-)

O. Kaucký 14.4.2022 10:59

To, že jste se opravil nemění nic na tom, že jste článek pravděpodobně nepochopil.

V. Kuhaj 14.4.2022 11:01

Heleďte se, pane Valento, mě je z těch mrtvol, co nám je denně prezentují ve zprávách, taky taky šoufl, a je mi těch lidí líto. Ale to neznamená, že nevidím rostoucí snahu zneužívat tu válku proti našim svobodám. Pusťte si předevčerejší zprávy na ČT. Skoro pět minut tam věnovali možnosti kriminalizovat "šiřitele desinformací". Při řečech o desinformacích tam ale pustili záběr na nějaký mobil, kde kdosi psal, že Ukrajinci nejsou zdvořilí a nezdraví. Jestli tohle má být trestáno, pak už nevím, co trestáno být má!

A vůbec, ten "estébák Babiš" si nic takového nedovolil, nicméně mlelo se tady pravidelně, jak se ho musíme všichni bát, protože nám chce vzít svobodu. Teď nám jí bere EU a servilní, slabý Fiala se tomu neumí bránit, a to vás nechává v klidu? A ještě se toho zastáváte?

P. Hák 14.4.2022 11:29

Já myslím, že Fiala (nebo možná Rakušan, ten na mne působí jako hybatel za rukama rozkládajícím profesorem) jde v cenzuře příkladem.

V. Kuhaj 14.4.2022 12:38

Ano, asi bylo výstižnější napsat, že Fiala ne že není schopen se bránit, ale spíš k tomu není ochoten. Proč by měl, eurovrtichvost jeden!

P. Hák 14.4.2022 20:22

Fiala jako duší TOPák, který se řízením osudu stal předsedou ODS, fakt proti asi není, to si myslím také. Iniciativa podle mne ale jde od Rakušana.

J. Tulejová 14.4.2022 9:34

Trefný článek.R^

V. Církva 14.4.2022 9:20

Tak svoboda slova je křehká a podstatná věc. K jejímu omezování na Západě společně s šikanou jiných názorů skutečně začíná docházet. Válka samozřejmě tyto tendence zhoršuje.

I tady ale platí, že dogma je dogma a každý extrém škodlivý. Především něco jiného je kontrarozvědka. Kdyby v USA některé lidi popravili dřív, nemuseli rusáci vydírat svět jadernými zbraněmi což dělají dodnes.

J. Rejzek 14.4.2022 9:11

Pomaloučku, krůček po krůčku, jak had škrtič, který čeká na vydechnutí oběti, aby rychle přitáhl smyčku. To je to nastolení toho veřejného blaha. Začalo to již dávno, ale prvně se to projevilo honem na kuřáky. Militantní nekuřáci, chtěli jít, zrovna do té restaurace ,kde se kouří. A aby podložili tu svou pravdu argumenty, tak tam chtějí jít s dětmi. No a o zdraví dětí se nediskutuje Co na tom, že vedlejší restaurace je nekuřácká, oni chtějí zrovna sem a basta. No a ono to vyšlo, kuřáci ohnuli hřbety , postávají na chodnících a už nereptají. Dnes se nám zdá směšné , že sýr na obloženém chlebíčku položený do tvaru písmene Z může být trestný čin, že za schvalování hrozí kriminál, ale zvykneme si a ty hřbety ohneme. Přijdou další nařízení o veřejném blahu, mediálně zpracovaná a podložené argumenty pouze té správné hlásné trouby a to již víme co nás čeká.

Ještě bych dodal, že jsem nekuřák.