18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

POLITIKA: Návod, jak školou vychovat stádo

Čím víc se úřady snaží ve školství o prosazení uniformity a rovných příležitostí, tím víc se rozmáhá – neváhám to tak označit – diskriminace, mezi dětmi se rozevírají nůžky a slušné vzdělání se stává luxusním zbožím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Han 24.4.2017 17:19

Re: Proč matematika?

Jak říkával můj středoškolský profesor matematiky, pan Hron: Máme vědy přírodní, jako třeba biologie, geologie, fyzika, chemie, máme vědy humanitní, jako třeba historie, filosofie, filologie, archeologie. A pak je matematika. To je věda exaktní.

:-)))

Z. Frys 24.4.2017 16:18

Škola je místo

k indoktrinaci dětí etatismem. Nejvyšší čas zrušit státní (stádní) školství. http://1url.cz/ntssP

R. Langer 24.4.2017 16:18

Re: IQ testy, o nichž je v článku zmínka, ....

A jste si vědom toho, že váš bratranec a vaše sestřenice zdaleka nemusí být sourozenci? ;-)

Jinak potom mají společnou pouze 1/8 genů, což jim v principu nijak nebrání mít i děti, a tak se to bralo prakticky odjakživa...

V. Petřík 24.4.2017 16:16

Rozhořčení cloumající majestátem

Obávám se, že byste si měl Vy zopakovat učivo základní školy, Vaše závěry jsou naprosto zmatečné a nelogické.

I. Schlägel 24.4.2017 16:09

Re: Rozhořčení cloumající majestátem

Ano, společné vyučování pět let před promocí končí, což je ovšem dost pozdě. A o tom autorka píše, tak že k drobnému logickému lapsu u ní, soudím, nedošlo. Možná u Vás?;-)

Z. Lapil 24.4.2017 15:47

Re: Kecy

Nebyl, ale asi mám nějakou ne úplně špatnou představu. Jenže tím hůř, řekl bych. Škola, o jaké píšete, "neumí" ANI průměrné žáky. Raději možná neproblémové, ať sem nezavádím nové pojmy.

P. Portwyn 24.4.2017 15:37

Rozhořčení cloumající majestátem

vedlo k drobnému logickému lapsu.

"Proč si stát myslí, že budoucí jaderný inženýr musí umět stejně dobře česky jako budoucí televizní moderátor, a budoucí moderátor musí umět stejně dobře počítat jako budoucí astrofyzik?"

Já se teda zeptám - ono se jako vzdělání na Fakultě jaderné neliší od toho na Fakultě humanitních studií?

Pokud ano, tak je to samozřejmě hloupost. Dosud ale měl za to, že společné vzdělávání debilního šaš... ehm moderátora s jaderným inženýrem končí pět let před promocí.

Jinak teda co jsem potkal jaderné inženýry, tak mluvili o dost lepší češtinou, než "moderátoři". A kromě toho věděli, kam se dává moderátor ;o)

I. Babková 24.4.2017 15:34

Re: One world education

Pane Pudile, díky, že zmiňujete vlastní zkušenosti. Naši středoškoláci, kteří v rámci různých programů vyjíždějí na roční pobyty do jiných zemí, po návratu vypravují, že jakmile se zorientovali v jazyce, patřili tam pak v matematice a přírodních vědách mezi nejlepší.

V jednom starém čísle časopisu "Pi in the sky" (The Pacific Institute for Mathematical Sciences, USA, dostupné na netu) jsem četla úvahu ve smyslu, proč učit mládež např. logaritmy, když stát nemůže všem nabídnout v budoucnu kvalitní zaměstnání. Tak proč zbytečně trápit budoucí prodavače hamburgerů. Ještě bych to dokázala vzít jako aprílový vtip, pokud to autor myslel vážně, tak to už nemám slov.

M. Valenta 24.4.2017 15:34

Re: S první polovinou článku souhlasím.

Myslíte tu krásnou dobu co jsme se dožívali v průměru 7 let méně?

P. Portwyn 24.4.2017 15:28

Re: Kecy

"seď rovně, výklad, zkoušení, nevrť se"

Jen se zeptám - byl jste někdy v posledních 15 letech na 2. stupni základní školy? Nemyslím na rodičáku.

Zda žáci sedí rovně j asi to poslední, co má dnes učitel sílu řešit. Většině z nich by stačilo, kdyby se děti nebavily vyloženě nahlas, ale jen šeptem... Sám učím na G, ale vím, před čím k nám děti utíkají.

"Pane učiteli, mě by to i zajímalo, ale já to prostě neslyšela..."

Z. Lapil 24.4.2017 15:25

Re:

Škoda, představa je to pěkná.

Z. Lapil 24.4.2017 15:24

Re: Naprostý souhlas, maříme často talenty.

Jistý absolvent matfyz dával k dobrému historku z vojny. Coby velitel čety dostal za úkol zkontrolovat, mají-li všichni vojáci vycházkovou obuv. Zavelel "nástup s obuví", za dvě vteřiny skouknul, že co voják, to dvě boty a dalších deset minut vysvětloval, jak si mohl dovolit velet rozchod, když předtím nespočítal vojáky a boty a oba výsledky neporovnal.

P. Portwyn 24.4.2017 15:18

Re: S mnoha tezemi v článku souhlasím

Ono to tak v praxi už je nebo to k tomu směřuje (myslím ty JVVŠ). Co byla dřív "normální" pětiletá VŠ, bude zítra PhD.

S. Donát 24.4.2017 15:17

Re: IQ testy, o nichž je v článku zmínka, ....

Nevím, jaké IQ testy jste viděl vy, ale ty oficiální, u Mensy, sestávají z 30 "otázek". Každou z nich tvoří matice o velikosti 3x3 políčka, v každém poli obrázek, jen v tom posledním vpravo dole obrázek chybí. Ten musíte doplnit z několika možností, které jsou pod maticí. Test je dělán tak, aby řešil skutečně jen logické uvažování, pro jeho vyplnění teoreticky není třeba ani umět číst ani psát.

I. Babková 24.4.2017 15:16

Re:

Menší oprava:

Mezi lidmi koluje mylná představa, že Einstein neměl ve škole dobrý prospěch v matematice a fyzice. Opak je pravdou, v těchto předmětech vynikal, průměrný byl např. ve francouzštině.

Viz:

http://technet.idnes.cz/albert-einstein-skola-0uk-/veda.aspx?c=A130225_173956_veda_pka

P. Portwyn 24.4.2017 15:13

Byflování

kdo to vimislel?

Že Vás to praštilo do očí?

A hledali jste pravopis na Wikipedii?

Ne? No ale FUJ! Vy to víte jako ZPAMĚTI? Jako že jste to kdysi NABIFLOVALI?

;o)

Z. Lapil 24.4.2017 15:12

Re: Pane Marku,

Ten kabaret jsem si opravdu mohl odpustit, nedošlo mi to. Omlouvám se.

Nezpochybňuju myšlenku inkluze, naopak, sám mám v blízkosti dítě, které by bez inkluze bylo v průšvihu. Zpochybňuju schopnost klasické školy problémové děti absorbovat: jak si představujete, že děti pomůžou postiženému, když musejí sedět v lavicích a šrotit?

A ještě doplním: klasická škola nejen že neumí děti "pomalé", ona neumí ani děti "geniální". Aspoň já si nedovedu představit, jak si geniální matematik místo přírodopisu počítá integrály.

M. Bílý 24.4.2017 15:09

I já Vás zdravím, pane Severo (14:36). Začínám mít ....

.... problémy s časem. Nemohu stihnout spoustu věcí. Péče o mou stařeckou schránku mi zabírá značnou část dne.Přeji hodně zdraví a hezké dny. Mirek Bílý

I. Babková 24.4.2017 15:05

Re: Ještě něco.

Každoročně asi 20% studentů neudělá matematiku na první pokus.

Většina studentů, kteří pohoří, se chovají jak ten Honza z pohádky, co sedí na větvi, řeže a nevěří, že spadne. Těm studentům se doporučuje, aby se průběžně učili, dokonce se to po nich i vyžaduje, nejeden má za sebou pěknou sbírku reparátů, ale soustavná příprava - to ani omylem. Pak neuspějí a ječí. Líto je člověku těch nadmíru vystresovaných jedinců, na jejichž výsledku se podepíše stres. Jenže to jsou zas takové choulostivé pivoňky, které by bylo záhodno radši ani nevypouštět do reálného života, neb to je pro ně navýsost rizikové prostředí.

J. Řezák 24.4.2017 14:57

Re: S první polovinou článku souhlasím.

Ano, myslel jsem před Velkou Listopadovou Sametovou Revolucí. A vzpomínal jsem na formu, nikoliv obsah (a zdůraznil třemi vykřičníky). Btw, nemáte pocit, že dříve se tomu říkalo úplatek, nyní sponzorský dar?

J. Řezák 24.4.2017 14:54

Re: Biflování

Máte pravdu v jediném: bude lepší, když toho necháme.

M. Prokop 24.4.2017 14:48

Re: S první polovinou článku souhlasím.

Před čím?

Jestli před plyšákem, tak doporučuji česnek na občerstvení paměti.

Pamatujete význam zkratky OÚNZ? Odevzdej Úplatek Nebo Zhyň! A v nemocnicích to nebylo jiné (pokud člověk neměl známé, což trochu pomáhalo).

P. Švejnoch 24.4.2017 14:37

Re: Biflování

Myslím, že bude lepší, když toho necháme...

Nikde, opakuji: NIKDE ve svých příspěvcích NEPÍŠU, že objem koule je 3 x r3.

Uvádím čísla 4; 4,2 a 4,1887.

Takže vlastně nevím, s čím tu celou dobu polemizujete...

... ale jestli jste takto lehkomyslně zacházel se zadáním své maturitní práce, pak je s podivem, že jste vůbec odmaturoval - o dvojce ani nemluvě...

M. Marek 24.4.2017 14:36

Re: Pane Marku,

Kdybyste měl poloslepé dítě, asi by vám to až tak kabaretní nepřipadalo. Používají zvětšující pomůcky.

Pro ostatní je přítomnost žáka s hendikepem dobrá z hlediska socializace. V dobře vedené třídě přijmou ostatní pomoc postiženému jako samozřejmost.

L. Severa 24.4.2017 14:36

Re: IQ testy, o nichž je v článku zmínka, ....

Pane Bílý, kdysi dávno jsem si koupil brožurku k tématu IQ. Tenkrát ty testy byly naprosto odlišné od těch dnešních, naprosto konkrétní otázky. Někdo si brožurku vypůjčil a nevrátil, takže již si konkrétně vybavuji jen jednu otázku o jejíž správné odpovědí jsem pochyboval. Je na závadu, když uzavře manželství bratranec se sestřenicí? Má odpověď by byla není(sic!), ale nesmí spolu mít děti(zdravotní důvody). Podobná odpověď však byla autory označena jako nesprávná, málem s otazníkem, jak může někdo takový nesmysl uvést. Takže si myslím, že "iqonožství" je normální zaměstnání. Zdravím.

J. Řezák 24.4.2017 14:25

Re: Biflování

Ale, no tak. Nepsal jsem, že pí je větší než 3 (to by byl objev, že), ale že objem koule je více, než 3x třetí mocnina průměru . Pí mi vypadlo nedopatřením, čímž jsem to zvoral. Spokojen?

P. Švejnoch 24.4.2017 14:12

Re: Biflování

Nechci se vás nějak dotknout, ale očekával bych nějaký onačejší argument, než že "ALE π je v každém případě větší než 3", když jsem opakovaně psal, že ten výpočet je přibližný.

A nebo třeba to, že připustíte, že jste to zvoral - navzdory svému kasání...

A. Alda 24.4.2017 14:07

Jo, i to je pravda.

Například naprostá devastace hygienické služby počátek milénia, ačkoli městské hygieny se u nás rozvíjely už od šestnáctého století (!), bylo odporným zvěrstvem. Kvůli tomu dnes máme mnohem více zákazových a příkazových předpisů a výrazně nižší úroveň hygienického dozoru na pracovním prostředím, veřejným stravováním a klasickými komunálnězdravotními záležitostmi.

A s tím školstvím je to ale podobné. Aby narostla atraktivita školství soukromého a rodiče byli ochotni platit za vzdělání svých dětí podnikatelům v oboru školství, bylo nutno nejprve vysokou úroveň státního školství zničit.

J. Řezák 24.4.2017 14:02

Re: S první polovinou článku souhlasím.

Vím, že mě národ ukamenuje, ale přesto si myslím, že zdravotnictví a školství bylo předtím lepší. Ne obsahem, proboha (!!!), ale formou. S velkou slávou jsme zrušili OUNZy a KUNZy, teď aby člověk chodil prosit, jestli najde stomatologa, gyndíře, pederasta nebo dokonce obvoďáka. Pardon, rodinného lékaře. Například systém dětské péče od nás opisovali a záviděli i na západě. Byli jsme první (!) země, která zlikvidovala dětskou obrnu pomocí Sabinovy vakcíny (Sabin byl Kanaďan !!!) a dále bychom mohli pokračovat. Podobně ve školství.

A. Alda 24.4.2017 14:00

Souhlas pane.

Napsal jste to přesně a výstižně.