21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

POLITIKA: Na D1 neselhal Ťok, ale český stát

Oblíbená hra o tom, kterému z ministrů nejspíše hrozí vyhazov, má na přelomu roku přesvědčivého vítěze v šéfovi dopravního resortu Danovi Ťokovi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Lapil 10.1.2019 10:15

Re: nevím, za co může či nemůže pan Ťok,

Ohledně severní cesty si pamatuju, že původně měla být postavena před rekonstrukcí D1 (pochopitelně: když se dělá velká rekonstrukce, je potřeba náhradní řešení), ale evropské dotace byly na REKONSTRUKCE, nikoliv na novostavby. Takže to celé mám za příklad toho, jak dotace mohou vést ke špatnému rozhodnutí.

Samozřejmě si uvědomuju, že stavět novou dálnici je u nás na VELMI dlouhé lokte (D11 kolem Hradce a dál jako zvlášť obludný případ), takže je klidně možné, že kdyby se nesáhlo na D1, tak by touhle dobou taky nemuselo být nic.

P. Lenc 10.1.2019 9:50

Tak tomu

říkám blábol.Na bombastické projevy nectěného Ťoka při jeho nástupu asi pan autor zapoměl.A svádět situaci na minulé ministry, to je známá písnička.Já nic, to "ONI".

K. Janyška 10.1.2019 9:42

Re: Je nutné vyhnat a zavřít Babiše. On na jeho ANO

Hergot, autore, vy nevíte, že stát vinu nést nemůže ? Vždyť je to nemyslící a nemluvící technická a organizační struktura. Za všechno co se týká správy věcí veřejných mohou jen a jen vlády a nikdo jiný a nic jiného !!! Dzp.

K. Janyška 10.1.2019 9:39

Je nutné vyhnat a zavřít Babiše. On na jeho ANO

u nás jen podniká a Českou republiku má na háku... Dzp.

I. Schlägel 10.1.2019 9:31

Nevím, jaká část smlouvy

mezi státem a zhotovitelem stavby bránila posunutí betonových svodidel pro umožnění zimní údržby již v listopadu a ne až v prosinci. Typuji, že žádná.

Š. Hašek 10.1.2019 9:29

Re: Já se jen divím,

Já se jen divím,

že hlupáček Moravec se hodinu ptal premiéra - proč už není (sakra!) postaveno (za několik měsíců) cca 250 km nových dálnic! I více! Kilometr denně!

Já se jen nedivím, že Vy se tomu (spolu s Moravcem) divíte.

P. Kmoníček 10.1.2019 9:01

Já se jen divím,

že maléry s D1 nesvedl Bureš ještě na Kalouska.

M. Klas 10.1.2019 8:49

Re: nevím, za co může či nemůže pan Ťok,

Pane Krásenský, v podstatě s Vámi souhlasím, kromě jednoho bodu: "rozšiřují ji na plné tři pruhy". Jel jste na již opravených úsecích? Nebo snad počítáte i pruh odstavný, který ale není určen k jízdě?

K. Novák 10.1.2019 8:26

Pokud si pamatuji,

byl Ťok na odvolání už dřív. Reagoval na to slovy, že odejde sám, neboť nechce být ve vládě vedené trestně stíhaným premiérem. Pak ale zůstal. Lze vyloučit, že vedení firem, které prostřednictvím staveb, oprav a údržby silnic dojí státní pokladnu, si u Babiše zařídilo Ťokovo setrvání? Není Ťok ministrem právě proto, že je neschopný a to dojení umožňuje? Pamatuji se na jeden rozhovor s paní Pošvářovou. Ta v něm řekla, že chytří absolventi příslušných fakult přecházejí do firem a hloupí do státní správy. Babišovi asi lze doporučit, aby si pořádně přečetl smlouvy. Aby na odstoupení státu od smlouvy nevydělala firma víc než na jejím splnění.

P. Dvořák 10.1.2019 7:54

Správně! Neselhal Ťok, ale český stát.

Tak vyměníme stát, když Ťoka nemůžeme.

J. Krásenský 10.1.2019 4:45

nevím, za co může či nemůže pan Ťok,

ale v článku jsou dvě podivná tvrzení: 1. oprava dálnice D1 byla z důvodu čerpání peněz. ("Důvodem nebyla snad potřeba předělat D1 do té míry, že vznikne úplně nové dálniční těleso, ale bylo nutné nějak utratit evropské peníze, pro které nebylo využití.") a) dálnice D1 byla i je v hrozném stavu. b) D1 se začala opravovat deset let po uplynutí doby její plánované životnosti. c) rozšiřují ji na plné tři pruhy, protože nestačí provozu i z důvodu průtahů při výstavbě severní cesty (Praha - Hradec Králové - Šumperk - Bruntál - Opava - Ostrava - Český Těšín - Třinec - státní hranice ČR/Slovensko).

2. "meteorologové varovali státního investora, ať netáhne brněnskou dálnici po hřebenech okolo Humpolce, kde jsou v zimě pro dopravu snad nejhorší klimatické podmínky z celé republiky." Zda jsou nejhorší lze pochybovat - ano na trase D1 z Prahy do Brna jsou, ale dálnice v evropě i ve světě vedou horšími "klimatickými podmínkami".

S. Sedlák 10.1.2019 1:18

Ťok prokázal už dost

na to, aby byl odvolán.

Výměna provozovatele mýta, liknavá příprava staveb. Stát není živý člověk, ale soubor jedinců, kteří nějak konají. Pokud konají špatně, je třeba je z rozhodování vyloučit.