10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

POLITIKA: Ministerstvo pravdy bude řešit zprávu o přebytku rozpočtu

- Feldkurát Katz: „Co kdybychom prodali pohovku?” - Josef Švejk: „Za tu by moc nekáplo.” - Feldkurát Katz: „Ne? A tak si ji necháme. Stejně je to domácího, tak co.” Co se vám vybaví, když čtete tuto scénu?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Vyšata 9.1.2017 19:20

Re: Ta úporná snaha rozostřit, zamlžit a znevěrohodnit

Každá pomoc, dotace, odpuštění zdanění křiví trh. Ale na druhé straně je to určitý regulační prvek. Postavte si to třeba na nezdanění vína. Má společnost podporovat alkoholový nápoj jeden oproti druhému (pivu, zvrdému alkoholu), kdo má rád víno bude bránit osvobození, kdo má radši pivo bude pohoršen křivením trhu. Obě strany si nikdy neporozumí a nedohodnou. Proto máme politiky co vymýšlejí zvýhodnění jedněch a znevýhodnění druhých podle svého mínění (mandátu svých voličů). Těm jsme dali svoji moc a důvěru to dělat.

Kdyby se našel odvážný politik a prosadil zrušení nejmíň půlky všech vyjímek a nerovných podmínek, bylo by líp jedněm a hůř druhým. A hádky by pokračovaly.

Už jenom jeden pokus o zrovnoprávnění způsobu danění podnikatelů systémem EET budí u některých zdání revoluce......

R. Divín 9.1.2017 15:54

Re: Ta úporná snaha rozostřit, zamlžit a znevěrohodnit

K Vašato, Babiš, jako každý ministr financí je pouhý účetní, který obhospodařuje peníze aktivních občanů, tedy soukromý sektor! V konjuktuře se těch peněz vygeneruje více než v krizi. Základní položka státní kasy jsou mandatorní výdaje. cca 80 %. Ze zákona. To jsou prakticky ty sociální transfery. a náklady na provoz státu. Ze zákona. Až se Babiš sám zaslouží o seškrtání mandatorních výdajů, pak bude dobrý hospodář. Zatím navyšuje státní biřice a Parkinsonovy úředníky. A tu zaměstnanost zajišťuje zase soukromý sektor. Přesto výdaje na sociální dávky stoupají a zatížení podnikatelského sektoru roste.

K. Vyšata 9.1.2017 16:12

Re: Ta úporná snaha rozostřit, zamlžit a znevěrohodnit

Víte, je lehké napsat že ministr financí je účetní. Ale v podstatě nemáte pravdu, účetní je jen evidenční orgán v organizačním uspořádání. Eviduje a zakládá do účetnictví průběh a doklady probíhajících akcí. Ale nikdy neozhoduje o tom jaké akce (výdaje a příjmy) mají být a v jaké formě. Ministerstvo a ministr je ten orgán, který přetavuje do hospodaření politické představy vládnoucí garnitury. Takže Babiš není pouhý účetní, ale realizační vedoucí síla ministerstva.

M. Prokop 9.1.2017 12:37

Re: Ta úporná snaha rozostřit, zamlžit a znevěrohodnit

Možná vás to nenapadne, ale přebytek rozpočtu nemusí být za všech okolností úspěch.

Takže snaha dopátrat se a vysvětlit podrobnosti je celkem logická a chvályhodná.

Ani to pokračování v nastalém kurzu není nijak jisté. Jednak je na tento rok naplánován zase "maňas", druhak, investice nelze zadržovat a úředníky přidávat do nekonečna. Jednou se to zhroutí.

K. Vyšata 9.1.2017 12:48

Re: Ta úporná snaha rozostřit, zamlžit a znevěrohodnit

Proč dělat posla spatných zpráv? Dobrý výsledek nemusí být úspěch? A proč by neměl být tak vnímaný po letech zadlužování a trapného vedení státu?

Na pokračování v nastalém kurzu je založena důvěra občanů, důvěra, která je motorem dalšího rozvoje, taková ekonomická veličina ovlivňující téměř vše. Snaha tu důvěru potlačit jak to dělají závistiví ekonomové, analytici, politilogové a dokonce i politici by měla být trestná, ne od justice, ale od lidí na nahou p......

M. Moravcová 9.1.2017 12:51

Re: Ta úporná snaha rozostřit, zamlžit a znevěrohodnit

protože velmi, velmi podhodnotili rozpočet loňský a i letošní, jak je vidět. Aby mohli výsledek vydávat za úspěch. A to je přinejmenším podvod. Seknout se o 130 miliard? Vždyť je to tam samý vysokoškolák, odborník, analytik? Každý si platí tři prdele poradců.

M. Moravcová 9.1.2017 12:52

Re: Ta úporná snaha rozostřit, zamlžit a znevěrohodnit

z našich peněz, protože oni sami nevydělali pro stát ani vindru.

K. Vyšata 9.1.2017 13:01

Re: Ta úporná snaha rozostřit, zamlžit a znevěrohodnit

Ale jděte, to že se sekli politici o 130 miliard? Jakým směrem Vás nezajímá? Podobný zásek předvedl Kalousek, když po jejich dramatickém vystoupení jak nás krize mine, bylo seknutí s opačným znaménkem. Jasně "pravicově uvažující" by uspokojilo podobné výsledky jako hlásaly pravičáci, trochu menší zadlužování a bití se v prsou jak nastavuji pomalejší trend zadlužování. Ten Babiš Vás převezl a výsledkem ohromil národ. A ani další a další žvatlání co by měl, jak by měl, kde by měl a kdyby měl od oponentů nezastře úspěch.

Měli by si svouji chytrost po prohrané bitvě schovat na časy až budou zase u vlády....

M. Moravcová 9.1.2017 13:29

Re: Ta úporná snaha rozostřit, zamlžit a znevěrohodnit

jenomže ta krize za Kalouska přišla a lidi byli bez práce a byl to velký malér. My jsme z té krize v Evropě vyšli ještě hodně dobře. protože těch dluhů jsme nasekali méně. Teď si napůjčovali, aniž by to potřebovali a platíme z toho úroky. Víte vůbec něco o rozpočtu, z čeho všeho se tvoří? Víte vůbec, že stát žádné hotové peníze nemá? Takže pokud si znovu nepůjčí, nemůže je rozdat? Může pouze snížit dluh a to tak, že si příště půjčí proti plánu (rozpočtu) méně. To je tak asi celé. Určitě nikde v šuplíku ty peníze neleží. ANO a Babiš převezl pouze vás a všechny další levičáci. Že je podvodník a lhář my realisti víme.

K. Vyšata 9.1.2017 13:48

Re: Ta úporná snaha rozostřit, zamlžit a znevěrohodnit

Máte to paní nějak pomotané, na Bbaišovi chcete aby psal a plnil rozpočet bez ohledu co bude a tady omlouváte lháře, kteří úmyslně mátli veřejnost že krize u nás nebude. A pak nasekali dluhy, mimochodem rekordní v naší historii. A řeči, že přišla krize a překvapila je? To je legrační u takových zdatných ekonomů.....

Ještě jedno, nenapůjčovali vůbec nic, naopak snížili zadlužení. Trochu jste zatvrdla v časech minulých, za tři roky pod vedením ministerstva financí se stát nezadlužil, ale naopak částečně oddlužil.

M. Moravcová 9.1.2017 14:09

Re: Ta úporná snaha rozostřit, zamlžit a znevěrohodnit

to byl těžký zločin, že Kalousek neodhadl krizi. Fakt těžký. Ty dluby po přepočtu na kupní sílu nebyly až tak drastické. Vysoké byly, to jo, ale vzhledem k době a krizi únosné. Sobotka takové nadělat v době vysokého ekonomického růstu. Zrovna tak Babiš seká 70-ti miliardový schodek v době růstu. tak jaképak zázraky. Možná proto, abyste se zase blahem 2.1.2018 roztekl.

K. Vyšata 9.1.2017 14:59

Re: Ta úporná snaha rozostřit, zamlžit a znevěrohodnit

Nejspíš jste budoucnost ohadla dobře, 2.1.2018 se já možná na svém gauči budu roztékat blahem, ale já odhaduji, že ve stejný datum se Vám žluč vzteku rozleje po celém těle a stanete se zapšklá stará bába.

M. Moravcová 9.1.2017 19:08

Re: Ta úporná snaha rozostřit, zamlžit a znevěrohodnit

o mně starost mít nemusíte, já se o sebe dovedu postarat sama a nepotřebuju k tomu ani vás, ani Babiše.

R. Divín 9.1.2017 15:59

Re: Ta úporná snaha rozostřit, zamlžit a znevěrohodnit

Kalousek mluvil o bankovní krizi a ta u nás nebyla.

M. Prokop 9.1.2017 15:38

Re: Ta úporná snaha rozostřit, zamlžit a znevěrohodnit

Pokud nás špatné správy čekají (jakožto že ano, je to jen otázka času), posly si vždy najdou a problém fakt není v těch poslech.

Že Bureš hospodaří o trochu lépe než Dluhoslav je pravda, ovšem neznamená to, že hospodaří dobře.

Důvěra je potřebná, ovšem důvěra v Bureše, to je snad diagnoza.

K. Vyšata 9.1.2017 15:59

Re: Ta úporná snaha rozostřit, zamlžit a znevěrohodnit

Tak to bývá, někdy dobré někdy špatné, ale když dobré, proč se zbytečně na nimi rozčilovat? Babiš hospodaří lépe než hospodařil kdokoliv před ním, samozřejmě by mohl hospodařit daleko lépe, otázkou je, zda na to má podmínky v dnešních politických poměrech.

Jak dobře se nedá definovat, dobře je vše od nuly nahoru a prorazit vršek grafu se nedá.

Ještě poznámku, nejste tím dáváním přezdívek trochu retardovaný?

A. Nový 9.1.2017 16:26

Re: Ta úporná snaha rozostřit, zamlžit a znevěrohodnit

Pane Vyšata, Vy jste ekonom?

K. Vyšata 9.1.2017 17:45

Re: Ta úporná snaha rozostřit, zamlžit a znevěrohodnit

Ale ne, já jsem ten méně rozumný z těch dolních deseti milionů, používající pouze selský rozum. Ničemu nerozumím, ale rád komentuji......

A. Nový 9.1.2017 17:50

Re: Ta úporná snaha rozostřit, zamlžit a znevěrohodnit

Vy jste jen věřící, ale kdybyste ten selský rozum použil tak tu nebudete psát blbosti.

K. Vyšata 9.1.2017 17:55

Re: Ta úporná snaha rozostřit, zamlžit a znevěrohodnit

Blbosti jsou moje, pod mým jménem a mojí odpovědností. Jsem atheista, víra do ekonomiky nepatří. Komu se to nelíbí, ať si něco políbí. V diskuzi mě zajímají jen argumenty. Máte nějaké?

A. Nový 9.1.2017 18:14

Re: Ta úporná snaha rozostřit, zamlžit a znevěrohodnit

Sice o té víře máte pravdu, ale předvádíte ji ve všech příspěvcích pod dnešním článkem. Vaše víra v genialitu Babiše coby min.financí je evidentně nezlomná. Vy argumenty nečekáte, Vy jen chcete chválu na Babiše, jak to dobře dělá. :-)

K. Vyšata 9.1.2017 18:45

Re: Ta úporná snaha rozostřit, zamlžit a znevěrohodnit

Proč genialita? Babiš dělá to co sliboval když lezl do politiky. Na rozdíl od zavedeného jednání jiných, naslibovat a pak couvnout. Pak dochází k tomu, že se jednání Babiše zdá tak vynikající, přitom by mělo být samozřejmostí. Ani zdaleka mi nejsou všechny jeho názory a akce blízké, ale ve výsledku je jeho vpád do zatuchlého politického rybníku osvěžením. Že se spousta politiků vaří v kaši kterou si sami navařili, je bez debat. Že se jim svírají půlky vědomím, že asi vyhraje a spousta z nich odpadne od korýtek je jasné. Nepovedlo se jim Babiše vypudit a vzhledem k tomu, že není Babiš žádná měkota, můžeme očekávat dravý nájezd na ovládnutí sněmovny a jednobarevnou vládu. Ne, že by to bylo to nejlepší z možných řešení, ale tragická chyba vytlačit Babiše s obrátí proti "krotitelům".

Pak se dočkáme jak to vypadá, když mu nebude nic stát v cestě překopat republiku.

M. Hoblík 9.1.2017 11:15

Přebytek je dobrá zpráva!

Jenom kdyby nepocházela od Babiše. Srovnávat Babiše se Švejkem je slabé; lépe vyzní srovnání s baronem Prášilem. Ten se chlubit úspěchy, i když budeme běhat s holými prde...!

Proč si ho jenom ti bratři Slováci nenechali, nebo že by ho znali?

D. Stirský 9.1.2017 10:50

Správně řečeno, p. Valento.

Totalitní a autoritářské státy mají vždy hrůzu z toho, začnou-li se občané starat o některé záležitosti sami. Např. když Němci oblehli na podzim 1941 Leningrad, občané sami začali vytvářet domobranu - úřady tj. hlavně komunističtí funkcionáři z toho byli paf a nevěděli, co mají dělat. Mamka byla vzděláním sociální pracovnice - v 50. letech v oboru nesehnala práci, neb za socialismu není sociálně potřebných. Notabene, že by mohl existovat nějaký dobrovolný, z iniciativy občanů, vzniklý spolek pečující o seniory, osamělé lidi, děti s vážnými chorobami... Sbírky oděvů měl Červený kříž zakázané - je to nedůstojné socialistické společnosti. Štvaní proti neziskovkám ukazuje na myšlení štváčů: co mimo stát a bez jeho povolení je, od ďábla jest.

M. Prokop 9.1.2017 10:57

Re: Správně řečeno, p. Valento.

Nic proti tomu, aby se občané starali o některé záležitosti sami, to je velmi chvályhodné. Pak ovšem ať jim do toho stát nezasahuje přidělováním mých peněz a nechá na mně, které a jak podpořím.

Jinak to budí silný dojem, že stát jen vytváří a udržuje farmy na chov různých nemakačenků.

Ti "štváči" a "štvaní" vám v hlavě vězí z dob totalitních? Prostě nemusí všichni souhlasit s tím, co stát a jeho oudové páší a někdo to i napíše.

P. Lenc 9.1.2017 11:17

Re: Správně řečeno, p. Valento.

Přesné pane Prokope.Ale když ten váš, ale i můj názor není "socialisticky humánní".

M. Prokop 9.1.2017 11:44

Re: Správně řečeno, p. Valento.

Já se dokonce domnívám, že by byl více humánní, ne ovšem socialisticky. On si soukromý dárce může dovolit více selektovat, takže asi by byli více obdařeni skutečně pomáhající a méně různé pofidérní spolky genderistek, ekoteroristů a podobně.

M. Šejna 9.1.2017 10:44

Šichtařové disciplína nakydat na úspěch vlády hnůj

tahle disciplína jde Šichtařové skvěle a mohla by v ní být mistrem republiky. Už jen to její dementní porovnávání roku 1995 s rokem 2016. Šichtařová opět předvedla, že si neumí ověřit data. A to se chlubí tím, že je "ekonomka".

Aby se bilance rozpočtu a státní dluh mohly porovnávat v čase nebo mezi jednotlivými ekonomikami, používá se poměr dluhů a bilance rozpočtu k HDP. V roce 1995 byl český HDP 1580 mld. Kč. V roce 2016 to bude okolo 4750 mld. Kč. Z tohoto pohledu činil přebytek rozpočtu v roce 1995 +0,46% HDP (konkrétně +7,23 mld Kč). Jenže v roce 2016 byl přebytek +1,31% HDP. Loni byl tedy přebytek vyšší nejen nominálně, ale i relativně.

Pokud bychom přebytek rozpočtu porovnávali s průměrnou mzdou, tak v roce 1995 byla 8.900,- Kč, zatímco loni 27.700,- Kč. Loni byly tedy mzdy vyšší 3,11 krát oproti roku 1995, ale přebytek byl vyšší 8,58 krát.

M. Moravcová 9.1.2017 10:54

Re: Šichtařové disciplína nakydat na úspěch vlády hnůj

jeden úspěch vlády, prosím - uveďte? Vláda nevydělala ani korunu, ty vydělali občané.

M. Prokop 9.1.2017 11:00

Re: Šichtařové disciplína nakydat na úspěch vlády hnůj

Občané, mnohdy s překonáním klacků pod nohy vládou metaných.