Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
POLITIKA: Město nesmí podnikat
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
B. Hudzieczek 19.9.2016 23:00O tom, zda obec má nebo nebo nemá podnikat rozhodují volení zástupci obecního (městského) zastupitelstva. Zcela podle zásad svobodné demokracie. Diskuze, která á shromáždit argumenty pro či proti připomíná mnohdy divadlo Spejbla a Hurvínka. V jednom městě to může být zcela jinak než v městě jiném, a to podle konkrétních místních podmínek. Obecné pravdy v tomto smyslu nelze paušálně aplikovat. |
P. Rudolf 19.9.2016 17:39Tak, jak si človêk rád pustí třeba britský seriál "Jistě, pane ministře," tak se i skvěle a upřímně zasměje nad žvásty "Svobodných" (už jenom ten název je k popukání). Je ale fakt, že na centrum českého žvástu IVK ještě nedorostli. Ale na dobré cestě jsou, to zase jo. |
M. Prokop 19.9.2016 20:48Re: Tak, jak si človêk Vám ta svoboda v jakékoliv formě dělá problémy celou dobu, co zde strašíte. Eurofašismu je holt nebezpečná. |
P. Rudolf 19.9.2016 21:30Re: Tak, jak si človêk Strana svobodných občanů (sso) bojuje za svobodu občanů stejně tak, jako Korejská lidově demokratická republika za lidovou demokracii. |
I. Schlägel 19.9.2016 14:52Stropnický mladší je komunista, akorát to o sobě netuší. Jeho výplody odtržené od zdravého rozumu nemá cenu komentovat. Bohužel nejsou až tak odtržené od blízké reality. |
M. Prokop 19.9.2016 15:20Re: Stropnický mladší To označení "meloun", "melouni" je velmi výstižné. |
A. Alda 19.9.2016 14:02Tak jsem si dočetl diskusi a jsem v šoku. Jediný, kdo zde o obcích a obecním právu něco ví, je pan Šejna. Ostatní blábolí hovadnosti horší než komunistický islámista. Opravdový hnus. Už v provolání Svatováclavského výboru bylo napsáno, že bez svobodné obce není svobodného státu. A na Kroměřížském sněmu v roce 1848 to bylo do Ústavy vtěleno a později převzato i do Ústavy Předlitavské: Základem svobodného státu je svobodná obec. |
P. Rada 19.9.2016 14:15Re: Tak jsem si dočetl diskusi a jsem v šoku. Dnes s Vámi víceméně souhlasím. Jen doplnuji, že obec aby mohla takto podnikat a šlo o podnikání významné by měla mít k tomu odpovídající prostředky - jak finančnítak pozemkové. Pokud nemá obec prostředky ani pozemky... sotva může uspět /podnikat v konkurenci s těmi kteří jsou násobně solventnější. Ve zdravém státě by proto měla panovat vyváženost zdrojů i možností. To je ale mnohdy už ninulostí a nadnárodní firmy se podle toho chovají - kdežto populisté typu Stropnického jen slibují akce prakticky nemožné a ve věcech faktických developerům ustupují. |
P. Švejnoch 19.9.2016 15:02Re: Tak jsem si dočetl diskusi a jsem v šoku. "komunistický islamista", hmmmm... No, myslím, že dnes se Vám nějak nedaří. :-) Jen se zeptám: Svobodná obec = podnikající obec? A prosimich, pane Aldo, když je svobodná obec základ státu, kde v té hierarchii naleznu "svobodného občana"? Protože já jsem přesvědčen, že základem jakékoli obce (tedy i státu) je svobodný občan. A já, jakožto svobodný občan (cha, cha, cha...:-( ) říkám, že nechci, aby moje obec/stát "podnikala" (tedy podstupovala riziko) s mými penězi. Máte s tím nějaký problém? Nebo v čem spatřujete onu, dle Vašeho poetického až patetického vyjadřování, islamisticko-komunistickou hovadnost? ;-) |
M. Šejna 19.9.2016 15:05pane Švejnochu doufám, že v té Vaši obci není například měšťanský pivovar, co býval dřívě v mnoha městech velmi tradiční obeční majetek. Při Vašem uvažování by se muselo vaření piva ve Vaši obci okamžitě zrušit. |
P. Švejnoch 19.9.2016 15:09Re: pane Švejnochu To je pouze Váš manipulativní (jako vždy) výklad. Možná tomu ve své socialismem těžce poznamenané hlavě nebudete věřit, ale opravdu existují i soukromí producenti piva. No vážně pane Šejno...!!! :-) |
M. Šejna 19.9.2016 15:16Švejnochu soukromí producenti piva jsou v kapitalismu samozřejmostí stejně, jako měšťanské pivovary. To druhé ale chcete zakázat, když odmítáte, aby obce podnikaly. |
M. Šejna 19.9.2016 15:03pane Aldo, tahle doba je už asi opravdu vyšinutá z normálu. Já tady hájím právo obcí podnikat a jsem za to označován za bolševika. Ti, kteří by nejradši obcím podnikat zakázali, se se považují za pravičáky. Svět se zbláznil - tedy aspoň na Neviditelném Psu. |
P. Švejnoch 19.9.2016 15:06Re: pane Aldo, No jo, vždyť Vy jste vlastně úplnej chudák... Máte pravdu, jste... :-) |
M. Šejna 19.9.2016 15:09Švejnochu a vy jste zas nevychovanej spratek. Vy totiž nic jiného, než urážet oponenta, neumíte. |
P. Švejnoch 19.9.2016 15:14Re: Švejnochu Jenže Vy neoponujete, Vy tu pouze vypouštíte tuny slov bez obsahu... V 7:36 jsem napsal příspěvek, kde jsem uvedl základní důvody, proč nemá obec "podnikat". Vy jste nebyl schopen polemizovat ani s jedním, takže o jakém oponentovi vlastně mluvíte, drahý pane Šejno? A hádat se s Vámi, kdo tu začal koho urážet jako první (ačkoli bychom si to mohli dohledat, že, milý pane Šejno?), vážně nebudu - na to jste mi příliš lhostejný... :-) |
M. Šejna 19.9.2016 15:32Re: Švejnochu v 7:39 jste nekompromisně prohlásil, že obce nesmějí podnikat. Kdybyste, napsal, že budete jako místní občan v obecních volbách volit uskupení, která ve vaší obci zakážou jakékoli podnikání s obecním majetkem, bylo by to o něčem jiném. Já budu vždy v naší obci chtít po zastupitelstvu, aby umožnilo podnikání s obecním majetkem tak, aby na tomto majetku obec mohla vydělat. A teď předpokládám, že už odpovídat na moje komentáře nebudete, když jsem vám lhostejný. |
M. Prokop 19.9.2016 15:21Re: Tak jsem si dočetl diskusi a jsem v šoku. Šejna (a zřejmě i vy) nepostřehl, že ten, kdo by to obci měl zakázat, jsou občané voliči. |
O. Uživatel 19.9.2016 15:28Uživatel požádal o vymazání |
M. Šejna 19.9.2016 15:39pane Chodovský voliči mohou opravdu své obci zakázat podnikat. Pokud zvolí uskupení, které to bude mít ve svém programu, pak ano. Zatím ale žádné volební uskupení s takovou pitomostí do voleb nešlo. Pokud s tímto půjde do voleb strana Svobodných, pak mi nezbývá, než ji popřát další a zasloužený volební výprask. |
O. Uživatel 19.9.2016 16:07Uživatel požádal o vymazání |
A. Alda 19.9.2016 13:33Moje město podnikalo přes 700 roků - dokud Beneš nezrušil zastupitelstvo a radu a nezavedl místo toho národní výbor. |
K. Frauknecht 19.9.2016 18:13Re: Moje město podnikalo Ano. Důvody byly historické - lidé se sdružovali a slučovali své majetky (důvody jsou známy a popsány). S postupným zpřetrháváním vazeb na tyto majetky docházelo k tomu, co vidíme dnes (jistěže současný stav je ovlivněn i jinými aspekty, vč. jistého morálního úpadku). Pointa problému je velmi prostá - s majetkem nakládá někdo, kdo k němu nemá jiný vztah nežli ten, že žije v konkrétní obci. Navíc jeho vliv je časově velmi omezen (obv. 4 roky, viz Hrabalovy Postřižiny). Může být 100x lepší než Mirek Dušín a stejně to nebude dobře. Souhlasím s názorem (např. páně Švejnocha), že obce, potažmo stát, podnikat nemá. |
R. Tichý 19.9.2016 12:15Stropnický obnoví OPBH Strana zelených je plná "řemeslníků" s hodící se pracovní kvalifikací :oP |
J. Chaloupka 19.9.2016 9:40Když ono se to s cizími penězi podniká tak snadno. Měli bychom jim ty naše peníze vzít. |
M. Prokop 19.9.2016 9:57Re: Když ono se to s cizími penězi podniká tak snadno. S Burešem se vám to určitě podaří. :-P |
K. Frauknecht 19.9.2016 11:17Re: Když ono se to s cizími penězi podniká tak snadno. :-))) |
K. Janyška 19.9.2016 9:16Ano, podnikání obcí a měst je jako podnikání státu. Je to socialismus... Dzp. |
M. Šejna 19.9.2016 9:43ale jistě, Kajane podnikání obcí a měst je jako podnikání státu. Ale opravdu je to socialismus? Považujete obecní majetek za majetek socialistický? U nás v obci například obec nechala postavit na obecním pozemku obecní základní a mateřskou školu. Tahle akce byla součástí volební kampaně vítězného uskupení a oni realizovali volební program. Je to socialismus? Obec vlastní čističku a za připojení domu k obecní čističce si nechává zaplatit od majitele domu určitou částku. Je to tržní chování nebo socialismus? |
M. Prokop 19.9.2016 9:55Re: ale jistě, Kajane Je to jistá forma socialismu, ta méně škodlivá. Záleží na dohledu a míře. |