1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

POLITIKA: Marxisté s marxisty, komunisté s komunisty

Pražská kavárna, jak se poněkud pejorativně nazývá neformální skupina většinou levicových a liberálních českých intelektuálů, která má obrovský vliv na česká media, se opět v hodnocení současného sbratřování sociálních demokratů a komunistů, po 23 letech od sametové revoluce, pravděpodobně hluboce mýlí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Ondys 20.11.2012 18:42

:)))))) Ale hovňo

to je jenom ideologická diverze intošsko-levicovejch centrál v Bruselu.

V. Němec 20.11.2012 12:11

Intelektuálové?

Vždy jsem si spojoval intelektuála s inteligencí jsem na rozpacích jsou v článku zmiňovaní inteligentní potažmo intelektuálové když se neustále mýlí

J. Kanioková 20.11.2012 13:28

:))))

právě... to mě taky pořád udivuje. Třeba k EU jsou moc často uvádění jako ti nej nej nej a že jako jejich názor je správný. A když se podíváte, tak je to samý filozof, sociolog, kteří nemají žádnou zkušenost z praktického života či řízení prosperujícího subjektu..

J. Boleslav 20.11.2012 11:53

Máte naprostou pravdu

mám stejné obavy. Nebezpečí nové rudé reinfekce je u nás pravdoláskovými medii a intelektuály stále bagatelizováno. Částečne z blbosti, částečně záměrně.

M. Hoblík 20.11.2012 11:26

Opravdu se po demokratických volbách

přidá někdo demokraticky smýšlející k jihočeským studentům? Těch nesmýšlejících se jistě najde dost!

M. Prokop 20.11.2012 14:14

Re: Opravdu se po demokratických volbách

Já. Nevím totiž, co to má s demokratickým smýšlením společného.

Že někdo byl ve volbách lepší neznamená, že se mi musí líbit. Dokud ho neodstarňuji mocí, je vše OK.

V. Novák 20.11.2012 10:53

To je ale mrcha, ta demokracie, co?

Jako bych Biľaka slyšel - "demográcia áno, ale odtiaľto potiaľto, súdruhovia!".

Brečet a protestovat po svobodných, pluralitních a demokratických volbách nemá smysl - tím jen protestující ukazuje, že pro něj demokracie je "když vyhrajou ti moji". Ti protestujcí studenti a jejich kantorští vůdcové měli jít k volbám, případně přesvědčovat své volebním právem obdařené rodiče, jiné příbuzné a známé.

J. Boleslav 20.11.2012 11:55

Re: To je ale mrcha, ta demokracie, co?

Bolševici na demokracii pouze parazitují, když se jim to hodí. Jakmile se dostanou jejím prostřednictvím k veslu a je k tomu vhodná příležitost, demokratická fasáda jim okamžitě spadne a demokracii se snaží zadupat do země.

V. Novák 20.11.2012 13:07

Zatímco Praví Demokrati uznávají výsledky voleb

jen když jim vyhovují, když vyhrají ti jejich - vše ostatní je zakázáno a špatně. A pokud už k tomu dojde, je čas na občanské nepokoje, demonstrace a vůbec aktivisty. Zy nejejich ak třeba do země zadupat. Bez ohledu na to, kolik je aktivistů a koho (pokud vůbec někoho) reprezentují.

Těmi Pravými Demokraty nemyslím samozřejmě idioty jako je Špek, nýbrž pouze lidi, s nimiž má smysl polemizovat.

V. Václav 20.11.2012 13:59

Re: To je ale mrcha, ta demokracie, co?

PAne Boleslave, kdyby hlavně ODS v čele s Klausem nezasela takovou špínu, ve které dnes jsme, tak by si komunisti mohli dělat, co chtějí a lidi by se jim buď smáli, nebo jimi pohrdali. Vám se líbí, v co se změnila slibovaná a očekávaná demokracie? Vždyť toto je klepto nebo gaunergracie. Je to hodně podobné roku 1946. Tehdy se strany takíé hádaly jakio puberťáci, jenom se tolik veřejně a spodporou politiků nekradlo.

M. Prokop 20.11.2012 14:16

Re: To je ale mrcha, ta demokracie, co?

Hlavně prakticky všechny strany.

Alespoň všechny, které kdy byly v Parlamentu.

J. Boleslav 20.11.2012 16:15

Re: To je ale mrcha, ta demokracie, co?

Já jsem se současným stavem demokracie u nás spokojen. Můžeme si svobodně a beztrestně říkat, co chceme, jezdit kam chceme, zboží je všude plno, bytový fond se zlepšuje. Určité problémy vidím, ale základní směr je rozhodně správný. Kradou všechny strany, kterou tu možnost mají, a to nejen u nás. U nás se tento problém navíc uměle zveličuje a používá jako klacek na politické oponenty.

J. Slanina 20.11.2012 12:55

Re: To je ale mrcha, ta demokracie, co?

A že ty ses, soudruhu podpraporčíku, toho bilaka ale naposlouchal, viď?

M. Prokop 20.11.2012 14:15

Re: To je ale mrcha, ta demokracie, co?

A jinak držet hubu a rytmus? To spíš to vaše pojetí demokracie je nějak Bilakovské.

V. Novák 20.11.2012 18:05

Nu, moje pojetí demokracie říká, že většina zvítězí

a menšina se halt podřídí. Držím se toho když vyhrávají ODSTOPkaři, držím se toho i když nevyhrávají.

A vaše pojetí demokracie je jaké? "Když je nás většina, tak vítěz bere všecko a když je nás menšina, tak vítěz na mě musí brát ohled!"? To je totiž obvyklý přístup ODS, projevovaný pod Klausem, pod Topolánkem i pod Nečasem. Topolánek ho prosazoval po svém, tedy hulvátsky, Klaus arogantně a Nečas skoro lidovecky - ale drží se ho všichni.

J. Boleslav 20.11.2012 18:48

Re: Nu, moje pojetí demokracie říká, že většina zvítězí

To je úsměvné. Chcete snad tvrdit, že socani u moci se s opozicí na něčem radili?

I. Feller 20.11.2012 10:46

Kömunisté všude

V každé straně u nás jsou komunisté, někde bývalí, v ČSSD ti současní a  KSČM je jen bolševická, zatím umírněná, frakce.

J. Boleslav 20.11.2012 11:56

Re: Kömunisté všude

Ano, ale je třeba se podívat, kolik a na jakých postech ve které straně bolševiků je. V tom nemá ČSSD konkurenci.

P. Lucký 20.11.2012 10:31

pravda?

"Znaven tím vším, já chci jen smrt a klid.

Jen nevidět, jak žebrá poctivec.

Jak dme se pýchou pouhý parazit.

Jak pokřiví se každá dobrá věc Jak blbost zpupně chytrým poroučí.

J. Slanina 20.11.2012 12:58

Re: pravda?

Jó, Shakespeare je stále nadčasový.

J. Farda 20.11.2012 10:19

Sociální demokracie česká

Soudruzi, či spíše přátelé sociální demokraté, jsou na nejlepší cestě k novému sloučení s komunisty. Kdopak asi bude jejich novým Zdeňkem Fierlingerem, koho čeká osud Bohumila Laušmana? Obávám se, že v tomto případě se pověstný bonmot, že v první dějinné události jde o tragedii, v druhém opakování jen o pouhou komedii, v tomto případě nenaplní.

J. Boleslav 20.11.2012 11:59

Re: Sociální demokracie česká

V e Fierlingerových stopách zatím nejnadějněji kráčí mladý nadějný Dienstbier. Laušman by mohl být třeba Hašek, i když ten je na to moc vyčůraný. Ale poptávka po Laušmanech momentálně v ČSSD žádná vidět není. Už se vidí s komanči v přátelském objetí.

J. Slanina 20.11.2012 13:00

Re: Sociální demokracie česká

Já bych si tipnul spíše na zavostálka.

J. Boleslav 20.11.2012 16:17

Re: Sociální demokracie česká

Fierlinger taky nebyl sám, měl řadu spolupachatelů/pachatelek. Slyšel jste třeba někdy o ministryni Jankovcové? Třeba se přátelé o tento čestný titul ještě poperou.

J. Kratochvíl 20.11.2012 10:17

Antiintelektuál Vlk.....

"Z prvního pohledu to vypadá, jako by česká intelektuální špička nechápala, co se vlastně děje. Obávám se, že to chápat nechce. ......"   Já se také obávám pane VLK, že  vy to chápat také nechcete, co se tady vlastně děje.  Nemusíte se ale zato bát, vás určitě mezi intelektuální špičku nikdo řadit nebude.

V. Venc 20.11.2012 10:53

Re: Antiintelektuál Vlk.....ad Kratochvíl

Pane Kratochvíle, máte plnou pravdu!

Do pravděpodobně Vámi obdivované, socialisticky orientované intelektuální špičky, p. Vlk patřit nebude!

Díky Vašemu komentáři, je ale určitě rád, že socializmem poblouzněná část společnosti možná snadněji pochopí o čem a proč psal.

J. Kanioková 20.11.2012 13:33

Rád se mýlíte ?

Realisté jistě p. Vlka berou..

Snílci, kteří jsou schopni pohřbít západní civilizaci... no, kdo chce kam...

Ale bez nás, realistů...!

V. Váňa 20.11.2012 9:45

Výsledky voleb do krajů jsou realita,

ať se to komu líbí, či nikoli. Ke studentům v jižních Čechách se nemohu přidat právě proto.

Jistě má každý z nás (a samozřejmě i oni) nárok na to, vyslovit svůj názor. Jenže oni se s tím nespokojují. Oni ukládají ultimáta a cítí se k tomu oprávněni. A dokonce - jestli jsem to správně pochopil - podporováni i lidmi takového formátu jako je pan Vlk st. (To je bez ironie, velice si ho pro naprostou většinu jeho postojů vážím.)

Jak by ale přišli voliči, kteří svou volbou rozhodli, ke skutečnosti, že namísto vládnutí podle výsledků voleb, bude politicky kraj řízen na doporučení nebo dokonce na základě diktátu studentů (podle médií dosud bez volebního práva) podporovaných lidmi, jejichž volba byla v menšině? Co je na tom demokratického?

Mě se například naprosto nelíbí strana LIDEM ve vládě i v parlamentu, nevolil jsem ji a neměl jsem ani možnost volit proti ní. To už je docela zásadní porušení ne snad demokracie, ale rozhodně jejího pojetí. Mohu proti této skutečnosti demonstrovat, psát petice, publikovat články a pod. Ale protože nedošlo ke skutečnému  porušení demokratických pravidel, těžko budu oprávněně držet hladovku před Strakovkou a vyhrožovat svou smrtí, jestliže Nečas neustoupí od spolupráce s nimi na vládní úrovni.

K protestům jihočeských studentů se nepřipojuji.

I. Skolin 20.11.2012 10:22

Re: Výsledky voleb do krajů jsou realita,

A k protestům odborářů se připojujete ?

F. Pavlis 20.11.2012 10:46

Re: Výsledky voleb do krajů jsou realita,

A k protestům odborářů ANO ?  Je to ovrácená strana téže mince.  Odbory řvou o aroganci a s. Zimola rovněž. Demokracie se hodí jen někdy a někomu.  Přál bych vám pár let Jáchymova.