Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
POLITIKA: Maďarsko, druhé dějství a opět špatně
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
I. Schlägel 12.10.2018 8:58Jsem moc rád, že se v orgánech EU nevyskytují silně egocentričtí a a demagogičtí vůdci a vůdkyně a že nemusím řešit, zda jejich osvíceným působením vznikne něco pozitivního a konstruktivního nebo to dopadne jako když se ze zkažených vajec se usmaží "dobrá" omeleta. Hned mám klidnější spaní. A to se vyplatí! |
K. Machala 11.10.2018 21:31Opravdu to nevidíte, autore? "zásadnější problémy s právním státem jsou skutečně v Polsku, Maďarsku, nově ale i v Rumunsku, tedy u nových členských států." Jakto? Nejzásadnější problém jsou političtí vězni v jedné členské zemi, utužování cenzury a porušování práva v Německu, namátkou: německá ústava bod 16A o tom, kdo nemá právo na azyl v Německu, doporučuji přečíst tento bod, Dublin, Maastrichtská kritéria porušovaná naprostou většinou zemí eurozóny, tzv. no-bail out klauzule o zákazu pomoci jedné zemi eurozóny jinými atd. atd. PL a HU média jsou pestřejší než německá masmédia, nemyslíte? Asi je nečtete. Takže KDU-ČSL nebrat, nehledě na to, že nejen nevidíte tento dvojí metr, ale navíc nemyslíte ani na nutnost strategického spojenectví V4, jinak se s námi stane ono slavné "rozděl a panuj". Jo, a mimochodem, "evropské hodnoty" jsou o demokracii, ale EUelity si dělají, co chtějí, voličů se neptají. I ten symbolismus je smutný - Juncker slavnostně odhaluje sochu Marxe, jakoby zastupoval jen západní levostřed a na názory nových členů se nemusel ohlížet. No, nemusí, je tam asi jenom za CDU-SPD-Macrona. |
J. Kanioková 11.10.2018 20:02Naprosto souhlasím s textem českého usnesení a nesouhlasím s autorem. |
P. Harabaska 11.10.2018 18:55Pavla Svobody slova o nevydání mlátičky Ondráčka je dokladem, že ten inteligentní a korektní pán jen mlátí hubou. Že by to patřilo k dobrým zvykům křesťanského politika používat o jiných politicích taková urážlivá označení? |
J. Dvořák 11.10.2018 17:20Lidovci To se již opravdu nedá číst, takového blba jsem neviděl (ani nechci slyšet), jd |
J. Jurax 11.10.2018 15:16Proč vůči EP? Protože jeho úradky dopadají i na nás, což se o úradcích parlamentu třeba dánského říci nelze. |
J. Pražák 11.10.2018 12:14Další doklad, že KDU ČSL je nevolitelná Evropská unie po podpisu Lisabonské smlouvy je pouze další z mnoha tváří totalitních režimů. Italský fašismus, německý národní socialismus, internacionální sovětský socialismus, nyní EU. Zásadní krok k horšímu bylo schválení Lisabonské smlouvy, které umožňuje vnutit rozhodnutí menším státům proti jejich vůli. Do takovéto EU jsme nevstupovali. |
V. Braun 11.10.2018 13:08Re: Další doklad, že KDU ČSL je nevolitelná EU je demokratické uskupení, které není ideální, stejně jako například naše tuzemské politické poměry. "Vnucování" je v daleko menší míře než třeba vnucování z federální úrovně státům USA. |
J. Jurax 11.10.2018 15:22Možná. Nicméně jednak je furt výrazně větší než malé (žádoucí je arciť žádné) a jednak do federálního uspořádání se EU podle slov europapalášů má co nejdřív pod tlakem přetvořit. |
V. Braun 11.10.2018 15:30Re: Vměšování do politiky státu zvnějšku bylo a bude, i Trump se vměšuje i do takových států jako je Čína a snaží se je přimět, tu slovně tu pomocí cel, aby udělaly něco co by samy od sebe zřejmě nedělaly. Výhoda EU je alespoň v tom, že to má daná pravidla a řada roshodnutí je dokonce soudně napadnutelná. Takže realisté, nezaměňovat s Realisty, jako já jsou pro existenci EU pro členství ČR v takovém společenství. |
J. Jurax 11.10.2018 16:09Jistě. A je věcí napadeného státu, aby se všemi dostupnými prostředky tvrdé bránil. A evropská daná pravidla - kupříkladu pravidlo o povoleném schodku rozpočtu kvůli přijetí eura všichni striktně dodržují, že ... |
S. Sidlichovsky 11.10.2018 16:33Re: Pane Braune, a to Vás nezneklidňuje např. výrok otce zakladatele Eura prof. Otmara Issinga: "Euro je domeček z karet a zhroutí se". Nově se přidal i další think tank velkého budovatele EU Jacquese Delorse ("Notre Europe"): "Eurozóna nepřežije další globální recesi, bez fiskální unie je to zcela beznadějné". Fiskální unie je sen mnoha, k realitě má však hodně daleko. Vzpomeňme jen osudu Macronova návrhu na nový EU fond pro "deštivé dny", který měl mít k dispozici stovky miliard Eur, už v Meseburgu to Frau Merkel seškrtala na 30 miliard a např. Holanďané (jistě i za další ze severu Evropy) tu ideu zlikvidovali úplně. I kdyby snad pí Merkel souhlasila (krajně nepravděpodobné), tak je tu německý konstituční soud |
V. Braun 11.10.2018 20:59Re: Jistě že mne to zneklidňuje a vadí mě, že EURo je nedokončený projekt, který si vydupali Francouzi na Němcích výměnou za souhlas se sjednocením Německa. Když už jednotnou měnu zaváděli tak se vším všudy, a ne jednotná měna s rozpočty států, na které skoro nejsou páky, bez jednotného dluhopisu a EU bez samostatných příjmů do rozpočtu (i když to poslední přímo přímo s Eurem nesouvisí. Takže mne to zneklidňuje, ale zřejmě ne ze stejného důvodu jako vás. Podle mě by se ten projekt měl pořádně dokončit. |
P. Harabaska 11.10.2018 18:58Re: Další doklad, že KDU ČSL je nevolitelná Svého času jeden významný lékař hnízdící někde v Dobřichovicích požadoval přezkoumání duševního stavu tehdejšího českého prezidenta, který se zdráhal onen lisabonský dokument podepsat. Co by nám pan doktor k té věci řekl dnes, když se ukazuje, že prezidentův pohled byl až dosti prozíravý? |
P. Klíma 11.10.2018 12:03Vlastizrádce Svoboda A tatínku, pan Svoboda je lidovec? Pan Svoboda je... |
T. Hraj 11.10.2018 10:51eurohujerismus konformní nebo komfortní? Je třeba férové ocenit na panu Svobodovi, že při hlasování v EP není slepým ideologem, ale pokud má principielní problém s textem, tak pro něj nehlasuje, ačkoli je třeba věcně pro. Přemýšlí, tedy není prostou ideologickou ovcí. Jinou věcí jsou samotné jeho názory a především míra jeho EUhujerizmu a apriorního odporu k alternativám, zejména těm z V4 viz: "...podivnou solidaritu bratří v populistickém triku. Tito bratři mají ovšem z valné části silně egocentrické a demagogické vůdce". Zajímalo by mne, jaká adjektiva potom pan Svoboda používá u jmen J.C.Juncker, G. Verhofstadt, F. Mogherini, M. Schultz a další? |
M. Bohm 11.10.2018 11:11Re: eurohujerismus konformní nebo komfortní? Mne se take libi, ze pan Svoboda premysli o cem hlasuje a zejmena, ze je schopen a ochoten sve rozhodnuti verejne odduvodnit. Podle meho meho nazoru je vystupovani pana Svobodu v protikladu k EUhujerismu, ktery bych popsal jako apriorni souhlas s cimkoliv co EU navrhuje. Pan Svoboda zjevne EUhujerem v tomto smyslu nebyl, kdyz hlasoval proti vetsinovemu stanovisku EU parlamentu. Take apriorni odpor k alternativam si predstavuji jinak. Pan Svoboda jasne popsal, za jakych podminek by hlasoval pro/proti konkretnim textum navrhu v EU parlamentu. Toto je v primem kontrastu k apriornimu odporu k alternativam. Apriorni odpor k alternativam podle me znamena, ze poslanec je dopredu rozhodnut, jak bude hlasovat a alternativni moznosti jej nezajimaji. Adjektiva pro pany Junkera, Verhofstadta, Schulze, pani Mogherini a dalsi nebyly predmetem tohoto textu pana Svobody, ale vzhledem k dosavadnim projevum pana Svobody bych se divil, kdyby tyto osoby bezvyhradne podporoval. |
T. Hraj 11.10.2018 11:24Re: eurohujerismus konformní nebo komfortní? Myslím, že v jeho eurohujerství a odporu k alternativám apriorní prvek je. Jinak si totiž nelze vysvětlit u člověka jeho mentálních schopností (jistě nadprůměrných) jeho úplné přehlížení defektů EU (a zejména jejího jádra) v zásadních otázkách a naopak zaměření se a často pečlivá analýza relativně marginálních defektů alternativních názorových skupin (zejména z východní periferie). |
J. Pospíšil 11.10.2018 17:22Re: eurohujerismus konformní nebo komfortní? Tyto osoby podporuje výhradně. |
Š. Hašek 11.10.2018 10:40Jste zoufalec. Doufám, že už nebudete zvolen. |
F. Navrátil 11.10.2018 9:52Ouřada káže Lidovec Svoboda ve své byrokratické extázi nepostřehl, že se Brusel zabývá brvou v oku Maďarska, ale nevidí břevno v oku svém, když neřeší zásadní problém evropské budoucnosti, kterým je invaze islámských nelegálů. |
Š. Hašek 11.10.2018 10:38Re: Ouřada káže Souhlas. brusele neřeší vůbec nic. Krom vyhlášek politbyra, kde jaksi plánuje hlouposti na příští pětiletky. |
M. Bohm 11.10.2018 11:21Re: Ouřada káže Dovoluji si upozornit, ze ta diskuze o Madarsku byla zejmena o postoji Madarska k invazi islamskych nelegalu. Jina vec je, jaky postoj v teto diskuzi zastava Brusel a jaky Madarsko. Neni fer tvrdit, ze invazi islamskych nelegalu Brusel neresi. Mel byste spis hodnotit/kritizovat, jak to Brusel resi. |
V. Čermák 11.10.2018 12:24Re: Ouřada káže No Řeší to tak, že to v podstatě Neřeší.. |
J. Jurax 11.10.2018 15:39Řeší. A musí z toho v bruseli být celí sedření. Díky šílené Anděle platí Turkům, co pouštějí prchlíky do Řecka, svolává summity a žvaní. Vyhazuje víc peněz na cestovní agenturu Frontex, uvažuje o kvótách, celoevropských socdávkách pro ilegální přišelce a není schopen bránit své hranice a invazi ani po více jak třech letech tak zastavit. Stejně tak si neví rady s vyhoštěnými připrchlíky ani s umravněním a nezbytnou asimilací těch, které nedokáže a zjevně ani nechce dostat pryč. A hlásá, že islám do Evropy patří, protože si s ním nedokáže razantně ani jinak poradit. |
J. Kanioková 11.10.2018 20:081*****
|
A. Alda 11.10.2018 9:51Dovolávat se suverenity je čirá demagogie? Víc netřeba. Toto brežňěvovské prohlášení by mělo stačit k trvalému odsunutí do politického hnojiště. |
Š. Hašek 11.10.2018 10:41Re: Dovolávat se suverenity je čirá demagogie? Přesné. |
V. Braun 11.10.2018 11:18Re: Dovolávat se suverenity je čirá demagogie? Jako právník byste mělvědět, že kontext je stejně důležitý jako vyjádření. Vaše vytrhávání vyjádření z kontextu poněkud shazuje vaše právní vědomí. |
J. Jurax 11.10.2018 16:03Kontext "Postup podle článku 7 Smlouvy o EU je něco, co schválily všechny členské státy včetně Maďarska, takžme dovolávat se suverenity při aplikaci tohoto ustanovení je čirá demagogie. Maďarsku se neděje žádná právní újma, bez ohledu na to, že politicky s tím nesouhlasím". Vyvstává arciť otázka, zda je postup podle článku 7 na místě. Po mém soudu není. A plyne z toho mimochodem, že podobné konstrukce jako dotyčný článek by stát, chtějící si zachovat vládu věcí svých ve svých rukou, nesmí akceptovat. |