30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

POLITIKA: Kubera, nacismus a ekologie

Předseda Senátu Jaroslav Kubera hovořil v neděli v Terezíně na tryzně za oběti nacistické perzekuce. Pronesl tam projev, který byl podle mě na poměry české politiky nadstandardní a na poměry té současné zcela mimořádný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 23.5.2019 17:39

Vzpomněl jsem si na film "Škola základ života", kde

profesorský sbor gymnázia zareaguje na (údajně lživé a drzé) tvrzení, že škola umlčuje kritické myšlení, tím, že studenta provinivšího se kritickým myšlením vyloučí ze školy...

J. Svoboda 23.5.2019 17:35

Drahoš? - ČT?

Je to hrůza. Myšlení, natož kritické je mnoha lidem cizí. Reakce na Kuberův projev dokazují několik věcí. Jednak to, že jsme dobře nezvolili pana Drahoše prezidentem a jednak kvalitu a "vyváženost" ČT, kde se pan Kubal ptal stejným stylem, jako Kuberovi kritici.

J. Svoboda 23.5.2019 20:48

Re: Drahoš? - ČT?

Jak vam lezi v zaludku pan Drahos, to je az k neuvereni. Potetovanej Franz nebo roztekly statisticky mydlo Fischer se, vypada to, takove odezvy nedockali... I kdyz, tehdy jeste nehnojometal svoje nesmysly Sputnik, ani PL a Aeronet. S vami vzdelanci od mobilu je to proste narocne...

J. Kanioková 23.5.2019 16:15

Projev předsedy Senátu

na Terezínské tryzně (19.05.2019) - https://www.senat.cz/zpravodajstvi/zprava.php?ke_dni=21.05.2019&O=12&id=2713&from=V

J. Kanioková 23.5.2019 15:51

Dokáží české elity pochopit text?

Ty pravdoláskovní a neolevičácké to nedokázaly nikdy.

Ś. Svobodová 23.5.2019 17:40

Re: Dokáží české elity pochopit text?

Já myslím, že tady nejde o pochopení nebo nepochopení textu. Jde o zneužití textu a sázku na to, že v rychlé době se málokdo bude snažit proslov dohledat a poslechnout si ho.

M. Kolář 23.5.2019 15:38

nemístné politikaření

Předseda Senátu Kubera si zkrátka ve svém projevu , jinak v některých pasážích docela dobrém, zapolitikařil. A to u tryzny, na daném místě a v daném kontextu, je poněkud nevhodné. Když už se rozhodl, že musí některé skutečné či domnělé (totalitní) hrozby takto konkretizovat, mohl klidně i zmínit třeba dnešní některé politické proudy, např. ty prosazující tzv. neliberální demokracii. Takové myšlení, při takto přísném a Kuberou v projevu použitém přístupu k ideovým směrům dnes v demokratickém diskursu používaným, v sobě jistě také nese možné proto-totalitní "podhoubí".. Asi potenciálně mnohem nebezpečnější, než nějaký ekologický či genderový "progresivismus" . A především v tom je problém Kuberova projevu ..Nemusel to dělat, nicméně se pokusil propojit nutnou reflexi totalitarismem indukované tragédie 20. století s dnešními politickými tématy a vyšla z toho tendenční jednostranná poznámka nepatřící do státnického projevu při dané příležitosti ..

M. Prokop 23.5.2019 16:24

Re: nemístné politikaření

Další potrefený husák?

P. Remeš 23.5.2019 17:24

Re: nemístné politikaření

Mohl jmenovat i jiné proudy. Ano, ale podle reakce, která následoval, jmenoval přesně ty proudy, jejichž nositelé v sobě mají totalitářské (= umlčující !) tendence ze všech nejsilnější. Je to přesné analogie toho, jako když muslimové začnou pálit auta, když někdo prohlásí, že muslimové jsou agresivní ...

Nalítli si 21 senátoři. Podali empirický důkaz pravdivosti Kuberova varování ...

Ś. Svobodová 23.5.2019 17:35

Re: nemístné politikaření

To je Váš pohled. Já naopak tvrdím, že je maximálně důležité poukazovat na totalitářské myšlení dnešních lidí. I když se dnes týká jiných -ismů, nakonec může vést ke stejnému výsledku. Kuberův výběr -ismů nebyl náhodný. Právě ony mají dnes již oběti - vězněné, společensky zlikvidované i mrtvé.

P. Beneš 23.5.2019 19:16

Re: nemístné politikaření

Šárko! Máte skvělé postřehy! Zdraví Petr Regalát Beneš

J. Svoboda 23.5.2019 17:41

Re: nemístné politikaření

To je vtipné, pane Prokope.

A ještě něco: demokracie v myslích lidí schopných myslet nepotřebuje jakýkoliv přívlastek. Neliberální demokracie je nesmysl, liberální demokracie je právě tou cestou do totality.

V. Podracký 23.5.2019 15:05

I když Kuberovi rozumím

myslím si, že Kubera se nevyjádřil dosti jasně. Ale to asi nejde v krátkém proslovu. Upozornit ovšem na vzrůstající totalitu lze a to udělal, i když dejme tomu trochu nešikovně a málo zřetelně. Ekologie je to poslední, co zavání totalitou. Daleko více je třeba cenzura na FB nebo nevyrovnané a jednostranné pořady ČT. Politická korektnost k menšinám, nebo jednostranný výklad lidských práv, ve kterém Rus může být odmítnut v hotelu, ale cikán určitě ne, to by byla diskriminace. Vidíme vzrůstající zpolitizovanost kauz a nespravedlnost.

M. Prokop 23.5.2019 16:25

Re: I když Kuberovi rozumím

Ekologie zajisté nezavání totalitou. Ovšem chování některých (mnoha) ekologistů ano.

V. Pavelka 23.5.2019 14:37

No

V ČT vypukla shánka po pořadech které budou dokumentovat že jsou na spravedlivě čestné cestě , která nepodporuje dogma .

L. Severa 23.5.2019 14:29

Naprostý siuhlas s článkem,

ale v Kuberově projevu mně chybí, že: "Totalita a nesnášení jiného názoru může být zahalena také do slova liberální demokracie".

M. Kolář 23.5.2019 15:43

Re: Naprostý siuhlas s článkem,

...a také zahalena do slov jako "neliberální demokracie", "demokracie bez přívlastků","přímá demokracie", " národní stát ", "slovanská vzájemnost", atd atd...

J. Kanioková 23.5.2019 16:55

Národní stát se = totalita ?

budíček !

P. Remeš 23.5.2019 17:27

Re: Naprostý siuhlas s článkem,

Ano, rozhodující je ta nesnášenlivost. A důkaz o ní ve svých vlastních hlavách podali právě ti protestující "liberálně demokratičtí" senátoři & comp.

V. Pavelka 23.5.2019 14:03

No

Uchopily třeba Ekologii,a zuřivě brání jakékoliv kriticke ale, (což je normální vědecký přístup ve všech oblastech lidského bádání),. Viz. Mantru že 95% vědců na světě souhlasí s vlivem člověka na přeměnu počasí , atp.

F. Kroupa 23.5.2019 13:51

Proč se někteří lidé nechali nachytat na výmysly některých pseudopisálků ? Můj názor je, že jde o mladé lidi zhruba do 35-40 let, kteří jsou líní nad něčím se hlouběji zamyslet, většinou nemají v sobě zakořeněné logicko-analytické myšlení, proto také jsou většinově dutí, co se týče matematiky, která právě tyto vlastnosti vyžaduje. Dřívě mě tyto věci rozčilovaly, ale teď si říkám, proč tyhle trubky neustále chránit při volbách před jejich vlastní hloupostí a naivitou ? Ať narazí hubami o zem, zřejmě byl dlouho v Evropě mír a vyrůstá nám generace degenerátů, kteří smysl života vidí jen v konzumu a mamonu a vůbec jim neuškodí, když jim muslimové dají lekci do života a oni zjistí, že existují ještě jiné hodnoty než ty materiální a slova jako stát, národ, vlastenectví, bezpečnost a mír, znovu nabydou svého pravého významu.

J. Vlček 23.5.2019 14:03

Re:

Pane Kroupo, teď jste ťal do živého. Je to bohužel tak, jak to říkáte.

J. Vlček 23.5.2019 14:24

Re:

Nadále ovšem budu volit protiunijně SPD, poněvadž jedině protiunijní strany mohou přinutit samoládce EU začít přemýšlet o změnách jejich zprofanované unie. Budu tak činit v zájmu nás všech, tedy i těch mladých, a třeba i momentálně proti jejich vůli. I oni snad jednou ze své blbosti vyrostou.

B. Rameš 23.5.2019 15:22

Re:

Bohužel s nimi dostaneme přes držku i my starší a zakořeněnější, to je na tom hloupé :-)

J. Kanioková 23.5.2019 16:00

Celkem souhlas,

"nemají v sobě zakořeněné logicko-analytické myšlení" a nemají dostatečné životní zkušenosti. A jsou spíš o dost mladší než těch 35-40 let. A nezodpovědní ! Umí akorát kecat, nahánět si své ego. Vždyť k tomu je dnešní vzdělávací systém vede !

R. Vacek 23.5.2019 13:03

Je pochopitelné,

že milovníci (té správné verze) totality se ozvou, když na ně nějaký Kubera upozorní. A je dokonce i přirozené, že k nápravě jeho chybného pohledu požadují totalitní přístup.

J. Jurax 23.5.2019 12:30

Ano.

Jestliže někdo upozorní na nebezpečí totalitního myšlení, je třeba ho zadupat do země jako šiřitele špatných myšlenek. Totalitní myšlení v liberální demokracii prostě nemůže bejt!

A současná liberální demokracie musí dbát na to, aby bylo zamezeno šíření oněch nesprávných, ba špatných myšlenek, jež by mohly způsobit, že by sprostný lid tápal nebo je dokonce vyslyšel a ohrozil tak naši jedině správnou, liberálně demokratickou cestu.

P. Portwyn 23.5.2019 17:58

Re:

A musí se to hlídat!

L. Kubeš 23.5.2019 12:26

Drahoč, Hilšer a řada "elitních" novinářů

nejsou rozhodně žádné elity, jejich mentální úroveň se naopak nebezpečně blíží totální blbosti.

V. Kotas 23.5.2019 12:58

Re: Drahoč, Hilšer a řada "elitních" novinářů

Tak jest.