5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

POLITIKA: Klaus na Hrad

Dne 4. září 2012 vyzval spolek Šalamoun otevřeným dopisem současného prezidenta republiky pana Václava Klause, aby se pokusil o znovuzvolení v přímé volbě. Vedly jej k tomu rozpaky nad složením souboru zájemců o zařazení do posloupnosti následníků po Tomáši G. Masarykovi, v kterém se dle názoru vyzyvatelů zatím nevyskytuje nikdo, kdo by překonal Václava Klause jako politického profesionála.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Bělohlav 8.10.2012 0:05

Ano !

Klaus je prostě jednička, která pro tento stát udělala mnoho: naše hranice např. nepřekročila Evropa ani euro, ba dokonce ani oteplování. Jeho předchůdce pan Havel musel sjezdit půl světa, přednášet v parlamentech, aby si jeho a Česka svět důkladně všiml, Klausovi k tomu stačila obyčejná propisovačka. Věřím, že nějaký výrobce tužek začne vyrábět tvrdé  ( nebo alespoň natvrdlé ) tužky klausovky. Co je proti tomu letiště !

A. Richter 8.10.2012 0:28

Re: Ano !

S těma tužkama je to výborný nápad. A úplně vyměklé bělohlavky bych si i koupil. Tvrdost (měkost?) 2B je málo.

.... *8-D

B. Rybák 9.10.2012 10:13

Re: Ano !

Ano. Prezidentovi Havlovi tleskali politici a novináři celého světa za to, jak zrušil zbrojovky (na Slovensku), za jeho hlubokomyslné úvahy o sobě (jak těžce bojuje s pokušením moci), za jeho hluboce humanitní souhlas s humanitním bombardováním, za to, že nikdy nezapomněl odměňovat a chránit své kdysi rudé kamarády, za to, že jako jediný realizátor "nepolitické politiky" kašlal na zájmy své země a vydal ji napospas hospodářským a politickým "žralokům", (aniž by ovšem někdy pochopil, co vlastně tím vším a navíc svou "blbou náladou" způsobil). Tleskali mu se stejných důvodů, proč netleskají V. Klausovi (a obvykle ani sobě navzájem).

Jako prezident, který je vázán diplomatickým protokolem a formálními povinnostmi své funkce, by v prostředí vítězících euro-hujerů, už asi mnoho nesvedl. On ale bude i nadále zván na univerzity, do masmédií a na významné konference, bude vytvářet a organisovat zápas o svobodu občanů i národů u nás i ve světě. Jeho světový vliv se totiž neopíral o funkci prezidenta, ale o jeho myšlenky a nezdolnou činorodost. Jeho protivníci se budou zase jenom bezmocně plivat.

M. Bomar 7.10.2012 15:24

pan jemelik je srandista?

je mi lito, tomuto clanku nerozumim; operuje se v nem mne neznamymi fakty.

J. Ráž 7.10.2012 12:03

Mám obavu, že ústava je jasná

Čl.57 : (1) Prezidentem republiky může být zvolen občan, který je volitelný do Senátu.

(2) Nikdo nemůže být zvolen více než dvakrát za sebou.

Jednoznačně  je tak druhým odstavcem stanoveno, že více jak dvakrát to nejde  při jakémkoliv způsobu volby, neboť toto zde není řešeno a není zdea žádný odkaz na nějakou detilnější úpravu, či omezení působnosti stanovené podmínky..  Námitka, že se jedná o omezení práva být volen, jak naznačuje pan Jemelík, je v tomto případě  irelevantní.

Nikoho z navrhovatelů změny textu ústavy týkajícící se změny způsobu volby prezidenta nenapadlo, že by V.K.  mohl znovu kandidovat a tak i při diskuzi ve výborech i na plénech Sněmovny i Senátu žádný požadavek na změnu textu Čl 57,odst.2) vznesen nebyl..

Ač souhlasím, že  v zástupu kandidátů by svými kvalitami politika Klaus nad ostatními trčel doslova jako Socha svobody nad Liberty Island v NY, bohužel jeho kandidatura není možná.

M. Bílý 7.10.2012 13:08

Asi máte pravdu, pane Ráži (12:03) ale Václav Havel si to střihnul také víckrát. Tak proč se nepokusit. A když se to nepovede, víte jak to hejbe žlučí Klausobijcům. Ta představa...

J. Kombercová 7.10.2012 15:29

Re: Asi máte pravdu, pane Ráži (12:03) ale Václav Havel si to střihnul také víckrát. Tak proč se nepokusit. A když se to nepovede, víte jak to hejbe žlučí Klausobijcům. Ta představa...

Klaus převyšuje, jak vidno, i své věrné Klausomilky, jsa oběma nohama na zemi.

M. Bílý 7.10.2012 15:57

On nás nejenom převyšuje, jsa oběma nohama na zemi, on už to má s velkou pravděpodobností bezchybně spočítané jak to bude, až se za ním spustí hradní brána.

Klausomilkám to asi nevadí, že nevědí co bude, ale Klausofobové nespí, neb nemají tuchy, které kanony nabíjet a když jim to nevyšlo s tím zbavením svéprávnosti a následným šupem do Bohnic, jestli by tentokrár stálo zato se pokusit stavět na Staromáku lešení, když to ten soudruh s dětskou pistolkou tak zpackal. Bubeníkům pod lešením by mohl velet (novopečený) Klausofob pan a konservativec MUDr Joch.

J. Mrázek 7.10.2012 11:50

Naprostý souhlas.Leč duševní méněcennost...

...neustále infantilně jednajících a povykujících například alarmistů, srovnatelných s rakouskými sedláky na blokovaných přechodech a s doma zapojenými filtry na atomovou elektřinu, ta je neodstranitelná. Čím méně inteligence, tím více zapšklosti a nenávisti vůči nedostatkem inteligence nepostiženým. Všeobecný světový trend je vymírání odpovědnějších a překotné množení parazitující části  a obyvatelstva, což nemůže skončit jinak, než návratem do středověkého barbarství a holého přežívání. Otázkou je pouze to, jestli a kolikrát už tahle Země(koule) tohle už zažila a jestli dojde k znovuvzepětí, nebo k finálnímu zatažení opony nad existecí lidstva, jako nepoučitelného druhu. Porovnejte IQ kritiků se standardem v populaci a dojdete k zajímavému zjištění- roli ani tak nehraje IQ, ale komplexy měněcennosti a závist, že jsou nedoceněni a nemají vliv. V.K. je jednoznačně nejlepší méžnou volbou ve srovnání s tristní tabulkou jeho náhradníků. Jenže průměrnost nebudí závist a tak bude zvolen průměrný, plochý, bez názoru a bez zodpovědnosti....

J. Kratochvíl 7.10.2012 11:27

Do doby kdy Václav Klaus přestane být českým prezidentem zbývá 151 dní!!!!!

Hurá!

M. Bílý 7.10.2012 13:17

Jsou-lidé, kteří jásají, jako Vy, pane Kratochvíle (11:27). Budiž Vám přáno. Ale jsou jiní, kteří s hrůzou čekaji, který z těch nýmandů to bude.

F. Vízek 6.10.2012 22:19

Nerozumím tomu...

Kdykoliv se kdokoliv vyjádří kriticky či opozičně k tomu, co vypustí z úst Václav Klaus, je to některými "odborníky politilogy" označeno za nenávistný akt.

Už neplatí, že k pravdě se nejlépe dostaneme sporem?  Už neplatí ono: Nesouhlasím s tím, co říkáte, ale do smrti budu hájit vaše právo říkat to? Není už pravda, že když z demokracie odejmeme toleranci, nezbude z ní nic? Ani TGM neměl pravdu, když hlásal:  Demokracie je diskuze?Výměna pouze STEJNÝCH názorů má smysl? 

Václav Klaus je přece občan jako vy i já, pouze má mnohem větší ODPOVĚDNOST za všechno, co se v zemi dělo, protože šel z funkce do funkce celých 22 let. Mluvil ke všemu, ale kde se patřilo KŘIČET, tam mlčel.

Historie ho jistě někam nějak zařadí  a zhodnotí jeho plusy i mínusy. Každý z nás - stejně jako on - může mít pravdu, může se mýlit. Ale chyby málokoho z nás mohou mít tak fatální dopad na občany, na stát, na naše angažmá v Evropě. Proto - zejména proto - potřebuje Václav Klaus kvalitní opozici a nesmí ji vydávat za rozeštvávače, jak se vyjádřil.

Málokdo v této zemi tak rozděluje národ. Rozhodně není svorníkem, jak slíbil. Jeho boj s těmi všemi -ismy, s občanskou společností, s odbory, s EU - to mluví samo za sebe.

M. Bílý 6.10.2012 23:15

Dotaz k poslednímu odstavci: když V.K. tak rozděluje národ, kde se bere těch 70% jeho podpory v průzkumech?

F. Vízek 6.10.2012 23:33

Přesvědčíte se sám...

Přesvědčíte se sám, že kdokoli ve funkci prezidenta požívá při výkonu funkce automaticky v těchto zeměpisných šířkách úctu a podporu. Dokud žije.

Platilo to i o tzv. dělnických prezidentech, jak shledáte při sledování archivních záběrů v ČT. Jak to s nimi dopadlo poté, to zůstává otázkou: TGM byl pro většinu národa nejprve prevít, potom milovaný tatíček, poté zapomenutý muž , jehož sochy se likvidovaly, nyní opět prima chlap.

Jedno náměstí v Jablonci nad Nisou se za 100 let přejménovávalo: Nový trh, náměstí Císaře Viléma, náměstí Tomáše G. Masaryka, náměstí Konráda Henleina, znovu náměstí Tomáše G.  Masaryka, náměstí Jana Švermy, Dolní náměstí.  Tak to asi zůstane, pokud někdo nenavrhne Havla či Klause...(?)

M. Bílý 6.10.2012 23:44

Vaše dlouholetá příslušnost ke KSČ (než jste zradil její ideály a pravdy a byl jste po zásluze poslán do kamenolomu) Vám zabraňuje logicky myslet.

Vaše replika k mému příspěvku nijak nevyvrací to, co jsem uvedl.

P. Brodský 7.10.2012 2:40

Váš kladný názor na Václava Klause Vám znemožňuje logicky myslet.

Následkem toho Vaše repliky a tvrzení nic nedokazují ani nevyvrací.

M. Bílý 7.10.2012 6:12

Přizval Vás někdo k naší debatě, pane Brodský? Pokud jste přispěchal soudruhovi na pomoc, je to zbytečné, on se dovede obhájit sám..

M. Ilsner 7.10.2012 10:32

Re: Přizval Vás někdo k naší debatě, pane Brodský? Pokud jste přispěchal soudruhovi na pomoc, je to zbytečné, on se dovede obhájit sám..

Vy jste ale blbec!

M. Bílý 7.10.2012 12:54

Již dávno jsem pochopil, že být označen jistými "lidmi" za blbce, je velmi dobré (až nezasloužené) ohodnocení mých kvalit. Jen houšť. Jinými slovy, pane Ilsnere, patříte mezi ty, kteří mne nemohou urazit. Ale Vám se uleví. Ať slouží!

M. Ilsner 7.10.2012 13:26

Re: Již dávno jsem pochopil, že být označen jistými "lidmi" za blbce, je velmi dobré (až nezasloužené) ohodnocení mých kvalit. Jen houšť. Jinými slovy, pane Ilsnere, patříte mezi ty, kteří mne nemohou urazit. Ale Vám se uleví. Ať slouží!

Jste blbec proto, že chcete rozhodovat o tom, kdo může co napsat. Když uvedete, že "nebyl přizván" k debatě, pak se disvalifikujete na blbce. Ale že jím jste nepochopíte, protože jste blbec.

M. Bílý 7.10.2012 16:09

Pozor na mrtvičku, pane Ilsnere, zejména když se snažíte zakrýt opravdový důvod Vašeho rozhořčení.

M. Bílý 7.10.2012 21:09

Ještě upřesňující doplněk k mému příspěvku z 06.10.2012 23:44. Aby nedošlo k mýlce, že mám katovské bolševické sklony. Hodnocení v závorce není hodnocení mé, ale hodnocení stranické (proto je v závorce).

Já takováto hodnocení znám, protože i na mne dopadalo jedno podobné z velkého množství dalších. Já jsem zase byl syn třídního nepřítele - podnikatele. Kdybyste mne byl tenkrát, jako nepochybně  zapálený soudruh, znal, jistě byste schválil a chválil mé poslání do Severočeského hnědouhelného revíru, protože děti přeci musely pikat za své rodiče. Mohl jsem se z toho dostat. Soudruzi mi doporučili, abych se zřekl svých rodičů. Stačí prý krátké vyjádření, nic dlouhého. Odmítl jsem !!! Nemohl bych se podívat nejenom jim, ale ani sám sobě do očí.

M. Kosejk 7.10.2012 10:17

Re: Nerozumím tomu...

CituI: "Kdykoliv se kdokoliv vyjádří kriticky či opozičně k tomu, co vypustí z úst Václav Klaus, je to některými "odborníky politilogy" označeno za nenávistný akt."

Jestli to berete tak, že demokratická diskuse probíhá tak, že do někoho vyšijete pár kuliček z pistolky - a že to navíc je míroumilový akt, tak se nemáme o čem bavit. I když chápu, že zvyk je železná košile, vaše rodná strana (komunistická) svoje ideové odpůrce likvidovala, i když se přestěhovali až do latinské Ameriky. :)

Já bych  takový čin odsoudil, i kdyby tím prezidentem byl Špidla, ale mnozí levičáci obdobného postoje k ideologickým oponentům nejsou schopní.

M. Bílý 7.10.2012 12:58

Já též, pane Kosejku!

S. Ševeček 6.10.2012 16:23

www.klaus.cz

Pan President v závěru interview pohrozil, že když mu vopruzi nedají pokoj, půjde do aktivní politiky.

J. Boleslav 6.10.2012 19:54

Re: www.klaus.cz

Půjde tak či tak, jemu to nedá.

M. Bílý 7.10.2012 13:20

Já se na něj docela těším.

J. Boleslav 7.10.2012 13:31

Re: Já se na něj docela těším.

Já po pravdě řečeno už tolik ne. Dle mého názoru už je za zenitem a měl by z aktivní politiky odejít na vrcholu a se ctí. Cokoliv dál bude pro něj pouze pomalý ústup z bývalé slávy.

V. Mlich 6.10.2012 13:59

Reklama pro nazev spolku

To jste si udelali peknou reklamu :-) Clovek nemusi byt Salamoun, aby mu bylo jasne, ze uloha Klause po skonceni mise na Hrade je uplne jinde - v Bruseli. Nemluve o tom, ze Klaus by se nikdy nesnizil na uroven Havla, ktery nevahal zmenit nazev statu, jen aby si udrzel koryto.

Mimochodem, kdyz si pozorne prejdete soucasne kandidaty, urcite tam objevite i osobnost, ktera ma sanci Klause i prevysit.

J. Ráž 7.10.2012 12:05

Re: Reklama pro nazev spolku

Koho?