24.5.2024 | Svátek má Jana


Diskuse k článku

POLITIKA: Kdo prý bude prezidentem?

Všechny spojuje jedna myšlenka – uspět v prezidentské volbě. Když budou tedy do oné pomyslné arény vpuštěni. Agentury se předbíhají v hodnocení šancí jednotlivých kandidátů a zveřejňují jejich odhady, jakkoli se pohybují rozmezí desítek procent

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Filip 28.6.2022 10:58

Příští rok nás po zimě nás nečekají jen prezidentské, ale i parlamentní volby. Po ukončení předsednictví se vláda rozpadne.Prvi odejdou Piráti, pak i STAN.

J. Vorlický 28.6.2022 10:42

Možná ano. To ale nevylučuje správnost toho, co píše V. Němec, 9:01. Tedy pro pana Němce R^.

V. Kučer 28.6.2022 9:54

Kterého z krasoduchů preferujete? Babiš se alespoň vyzná v ekonomice a ovládá jazyky.

J. Hanzal 28.6.2022 9:50

Ještě jste opoměl jednu "nekonfliktní" a to Adamvou!!;-D;-D;-D

J. Hanzal 28.6.2022 9:49

Jsem přesvědčen, že pokud by pan exprasident kandidoval s přehledem vyhraje, a možná už v prvním kole. Jenže, jak píšete zdravíčko? Dnes tu jsme a zítra...., ale to platí pro každého!!

V. Kučer 28.6.2022 9:45

V případě nepřímé volby by se nestal Miloš Zeman prezidentem a nebyl by zvolen ani Petr Pavel nebo Andrej Babiš ale do druhého kola by se dostala Mirka Němcová a Miloš Vystrčil.

J. Fráňa 28.6.2022 9:41

Vtip dne: Ženy jsou obyčejně méně konfliktní a diplomatičtější. Třeba Němcová, Pekarová a Richterová.;-D K urážce lidí co studovali za socialismu musím podotknout snad jen to, že autor článku je asi pod drogami.;-D

J. Fráňa 28.6.2022 9:35

Vysvětlete paní Nerudové, že premiéra nevolí voliči, ale jmenuje ho prezident. Tím bych začal. ;-D

R. Toman 28.6.2022 9:04

To se velmi mýlíte, prakticky všechny ty rozhazovačné nápady jako např. zvyšování minimální mzdy, zvyšování mateřské atd. pocházejí od ní. A Babiš, aby udržel vládu jí v tom ustupoval. I když to pak vydával za svoje. Na výkon presidenta má vliv jeho smýšlení, a její smýšlení je čistě levicové. Já bych si přál, aby strany postavily své kandidáty, pravicové, levicové, středové. A aby bylo jasné jaký politický směr zastupují. Tak je tomu všude v demokratických státech, a jak tomu bylo i při první volbě občanů. Při druhé se čekalo zda Zemana porazí nějaký strejda či teta z ulice, žádný stranický kandidát. A k tomu se pak strany přitřou. To nevyšlo. A nyní to vypadá obdobně. President má být čitelný politik, kterého všichni znají a je za ním kus politické práce. Ne, někdo koho ráno napadne, že to zkusí.

V. Němec 28.6.2022 9:01

Já vidím problém v tom, že my, občané ČR, toužíme pořád po nějakém všemocném tatíčkovi - spasiteli. Nedatuje se to od Masaryka, ale už předtím od Procházky a předchozích císařů pánů.

Je to jako vše u nás, ČR nemá, ale tak trochu má prezidentský systém.

Demokracie stojí na moci zákonodárné, výkonné a soudní. V moci výkonné je prezident republiky něco jako slepé střevo, ale všichni 3 (!) po 89. se pletli do všeho.

Dohromady toho prezident nemůže tolik, ale když se zblázní, může jmenovat guvernérem centrální banky Pepka Vyskoče (sakra, možná by to bylo vlastně fakt jedno), může omilostnit třeba nějakého českého Jacka Rozparovače ještě s rukami od krve a pustit ho do ulic nebo dělat různé naschvály parlamentu.

Podle mě bylo obrovskou chybou zavedení přímé volby, nehrejme si zas tak moc na demokracii, jen to lidi zbytečně rozhádává, stojí to šílené peníze, sice ne jako senát, a to vše vždy zase jen kvůli očekávání, že se právě volí tatíček spasitel.

Mám názor, a mám na něj právo, že ani jeden polistopadový prezident nebyl žádný lumen. Všichni tři vykazovali nejméně dva společné, velmi odporné, rysy: Sebestřednost a přezíravost.

Proto by prezident měl být podle mě nejvyšším úředníkem a reprezentantem státu, váženou a ctěnou osobností, s čestnými úkoly jako vítání zahraničních delegací, kladení věnců apod.

Profesionální hlídače správných názorů zde v diskuzi, kteří mají čas k této činnosti od božího rána do večera, upozorňuji, že odpovídat na jejich reakce já již čas nemám.

J. Vrabec 28.6.2022 9:01

Jenom ne něco podobného, co se tam teď povaluje. Ostudy bylo už víc než dost.

R. Toman 28.6.2022 8:49

Souhlas, díky stavební průmce ve Zborovské a dvouleté večerní nástavbě tamtéž (ekonomika ve stavebnictví) mám od roku 1990 menší stavební firmu, a nikdy jsem neměl problémy se slušným uživením naší rodiny (ani předtím za komoušů). A jsem v něčem i soběstačný, udělal jsem v roce 92 Zkoušky zvláštní způsobilosti k projektování, tedy dokáži i menší stavby vyprojektovat, a díky večerní nástavbě si umím i vypracovat nabídkovou cenu na stavbu.

J. Nevrkla 28.6.2022 8:46

Myslel jsem staršího, mladší už odešel zřejmě natrvalo z politiky. Zatím to Klausovi myslí nesrovnatelně lépe než kterémukoliv ze zveřejněných kandidátů, ale do hlavy a zdraví mu nevidím.

J. Hanzal 28.6.2022 8:43

Nevím, kterého z Klausů myslíte, ovšem senior, i když by byl fajn, má už vysoký věk (škoda) a junior ani kandidovat neuvažoval (pokud vím). Ovšem výběr docela dobrý,jo OK!!:-)

J. Nevrkla 28.6.2022 8:41

Kdybych ho chtěl, tak bych ho uvedl.

O. Musil 28.6.2022 8:39

Petra Hájka byste nechtěl?

P. Pepax 28.6.2022 8:35

Souhlas, autor to nějak doplantal.

J. Hanzal 28.6.2022 8:34

Pane Anderle, již jsem nějaký ten pátek v penzi, ovšem díky té Vámi haněné "socialistické" průmyslovce jsem měl vždy dobré zaměstnání, i když mě na VŠ nepustili, ovšem to sem nepatří, a to dobře placené.

Hanět by jste měl ty rychlokvašky typu Benda, Ruml apod. a ne otírat si zadek o SPŠ a učitele v nich, kteří uměli naučit, tož tak!!!!:-/

J. Basler 28.6.2022 8:25

To jsem neslyšel, na výkon prezidenta to asi nemá vliv... "Venezuela" byla zábavná ;-D. Skoro nic neprosadila a její vliv byl prakticky nulový.

F. Navrátil 28.6.2022 8:22

Na "socialistické" průmyslovce se vyučovaly technické předměty. A to velmi dobře a úspěšně. Stačí porovnat znalosti a schopnosti středoškoláků kdysi a dnes.

R. Toman 28.6.2022 8:22

Paní Nerudová řekla, že je pravicového smýšlení se silným sociálním cítěním. A je kamarádka Maláčové. Víc znát nepotřebuji.Rv

R. Toman 28.6.2022 8:17

Nabroušeno má i komunistický lampasák, stejné hnízdo jako Babiš.

J. Nevrkla 28.6.2022 8:07

Tak alespoň dám své tipy - Václav Klaus, Ladislav Jakl, Radim Fiala, Jiří Kobza. S těmi bych neměl problém. Pokud budou kandidovat jen ti, o kterých se mluví, pak k volbám nepůjdu, ať mám klidné svědomí.

J. Novák 28.6.2022 7:51

Máme obrovskou kliku, že se tam kníže nedostal. Na takového neoliberálního aktivistu je tak nenarazíš. No a ti Zemanovi protikanditáti z posledních voleb? Škoda mluvit.

J. Novák 28.6.2022 7:47

Neurážejte průmyslováky. Na vojenské školy tehdá brali i ty, co se nedostali ani na učňák. Takový Toolánek je toho příjkladem.

R. Langer 28.6.2022 7:46

A vy jste pro kterého arcilotra? 8-o

J. Basler 28.6.2022 7:31

Domnívám se, že lidi prakticky vůbec nezajímají nějaké předpoklady - viz. 2. volba MZ a předsedování vlády AB. Mají to zjednodušené, na nějaké sáhodlouhé zkoumání voliči nikdy nebyli. Prvoplánová sympatie podle pár výroků v kampani, nic víc není třeba.

Čekám na osobnost 5kolky, bude prý kvalitní. Mimo pana Pojara ale nepadlo jediné jméno a řekněme si kdo ví, alespoň zběžně, kdo je pan Pojar. Když ho vyhlásí v září, tak už to nedoběhne a 5kolka má problém. A bude se starat hlavně aby uspěla v přesednictví EU. Prezident, jak dokázal p. Fiala, není příliš důležitý a kdokoliv by neprudil se celkem hodí.

Je to asi o hodně víc, ale není prostor a čas. Osobně, za mě pí Nerudová má moje sympatie, ale bude rozhodovat až 2. kolo volby. Snad nebudou podrazy typu "sudeťáci". Snad...

M. Hoblík 28.6.2022 7:29

Kandidátů hodně, ale arcilotr Babiš má nabroušeno!

O. Musil 28.6.2022 6:21

Hynek Kmoníček for President!