22.5.2024 | Svátek má Emil


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
janoryna 1.5.2007 18:24

Re: konečněto někdo řekl sbíráním klacků v lese je naprostá

proč lidstvo od 19. století nespoléhá n aobnovitelné zdroje (koně v dopravě, plachty na lodích, vodní kolo na mlýně a v továrnách a dřívípři topení a dřevěné uhlí v hutích..)

Vojta 2.5.2007 13:25

Re: Mars

Za prvé nejsme tzv normální země, ale Bursík a spol je opravdu nenormální. Za druhé autor si asi zavede do domu asi různorodé zdroje energie, doporučuji bioplyn ze zaručených vlastních zdrojů!

vládík 1.5.2007 10:09

Nad plty vám zůstavá rozum stát?

Tak to vám asi již dlouho stojí. Že oplocení dálnic je velice žádoucí (nejen kvůli jedné  krávě) je známo dávno. Že nebylo za socialismu a dlouho ani za rádobykapitalismu realizováno je jen věc peněz.   Na kolik si cení autor jeden lidský život?     Já třeba na tisícinu grippena.

Fafa 1.5.2007 15:51

Vladiku,

to jste docela lacinej. Podle Wikipedie stoji Gripen tak kolem miliardy korun, to by Vam lidsky zivot  vysel cca milion. ;-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_Gripen

Selský rozum 1.5.2007 17:23

Re: Vladiku,

A na kolik si cenite svuj zivot? Ja si ho cenim jako vsechny grippeny a k tomu katedralu Sv. Vita, Narodni divadlo, Mladoboleslavskou Skodovku a to vsechno tisickrat vynasobit. Proto nepojedu tak blizko za kamionem, abych do nej narazil, kdyz on bude muset dupnout na brzdy. A plot uz aby byl.

EmillXX 1.5.2007 20:22

Máte sice pravdu, skoro každý si cení svůj život podobně, ALE

kolik jste případně schopen ZAPLATIT za zachování svého života? A kolik je ochotna dát na Vaše, moje, kohokoliv léčení pojišťovna? V jak "bezpečném" autě třeba jezdíte?

Cena plotu vzhledem k ceně dálnice je opravdu minimální. Ale ještě bych tady měl jeden námět. Nový kus dálnice na Hradec Králové je KONEČNĚ do velké míry zabezpečen tak, aby se protijedoucí auta v noci neoslňovala.

vládík 1.5.2007 18:35

Re:

Moje poznámka byla o délce plotů za jednoho gripena. Nikoliv o ceně života.

vládíku, 1.5.2007 23:35

tohle jsi napsal...

Na kolik si cení autor jeden lidský život?     Já třeba na tisícinu grippena.

fool 1.5.2007 9:45

ploty

ploty kolem dalnic povazuji za naprostou samozrejmost. a nikdo mi nebude vykladat ze to stoji az tak strasne ultra penize

foole, 1.5.2007 23:37

Re: ploty

Kdo to zaplatí? Budeš oplocení stavět zadarmo ty?

Suger 1.5.2007 9:18

Alergie???

Každá civilizovaná země má plot kolem dálnice a pod dálnicí podchody, kudy může zvěř migrovat. Za alergie nemůžou stromy, rostliny, zvířata, roztoči. To si lidé svým konáním, zničením životního prostředí a chemizací narušili svůj zdravotní stav, své orgány, že trpí alergiemi, jsou nemocní. Bez aspartamu, barviv, chemických konzervantů se jídlo nevyrábí. Prvovýroba je také samá chemie. Jenže to je mocná chemická, potravinářská a farmaceutická lobby a ta si prosadí, co potřebuje. Kdežto zvířata, stromy a rostliny nemůžou mluvit a nemají se jak bránit.. Tak si to odskáčí za všechno špatné lidské konání. Ale protože vesmírná spravedlnost existuje, tak máme těžké alergiky, rakoviny, genetické vady a bude hůř. 

Naši řidiči nemohou jezdit v Norsku, nejsou totiž normální. Na cestách a kolem cest jim překáží absolutně všechno, zvířata, stromy, cyklisté. Debil, který se nevejde s autem na cestu a zabije se o strom 3 metry za příkopou je vlastně chudák a proto se vymyslí vyhláška budou se muset stromy do 4 metrů od silnice vykácet.

 Tak nádhernou přírodu si Norové chrání a všude kolem cest a na cestách leží kravky, ovečky a přes cestu přechází sobi. Řidiči jsou tolerantní a opatrně zvířata objíždějí.  V kempech si malí Norové hrají v potoce, jehož voda spadne z vodopádu, který zásobuje ledovec. Lidé si tam žijí v souladu s přírodou a neničí si ji.

Ale na tohle tady s tím malým českým kocourkovským myšlením nemáme.

EmillXX 1.5.2007 9:45

VAŠE LOGIKA JE OBDIVUHODNÁ,

za vše mohou lidé, protože se třikrát denně nemodlí k Matce Gaii. Jinak. ten plot kolem dálnic je jeden z mála rozumných návrhů, které pan ministr dokázal vymyslet kromě spousty nesmyslů, které chrlí takřka denně.

Ale co je na řepce tak přirozeného??? A co je přirozeného na celém zemědělství??? Pokud by naši předkové měli mezi sebou ekologisty, ani by neslezli ze stromů. Ale pozor, pokud by se někdo takový mezi nimi objevil, byli by ho schopni zabít a sníst s tím, že se k ničemu jinému nehodí - takoví jsou totiž ti "přírodní, nezkažení lidé" doopravdy.

huhulak 1.5.2007 9:53

Re: Alergie???

Boze, vy ste blbej. Norskem jsem projel nekolikrat odzdola nahoru a zase zpatky, a soba bylo videt jenom v ohrade u kseftu. Ani kravku ci ovecku nebylo videt. Jo, kdyz zajedu mezi pastviny na silnicku s rostem, to jo, ale to neni silnice, lec pastvina.

vládík 1.5.2007 10:12

Re: Re: Alergie???

Tak já ty soby v Norsku i Finsku na silnicích zažil (a spoustu času prostál, než se odebrali jinam). Pravda - ne na dálnicích.

Tomáš 1.5.2007 13:15

Re: Alergie???

Ptejte se, odkud na to Norsko bere. Že by ropa?

Ludva 1.5.2007 9:01

Problémy jsou proto, aby se řešily.

Přístup zelených - řešit problémy, které ještě nenastaly. Proto jsou jejich řešení neekonomická a v principu protispolečenská. Jejich zásahy však také problémy vytvořily. Nejhorší případ je rozbití rozvoje jaderné energetiky po havárii v Černobylu. Ekologistická hnutí, určitě dobře živená naftovou a uhelnou lobby, téměř zastavila stavbu nových JE a způsobila tak návrat k fosilním palivům. No a výsledky - skleníkový efekt, teď připisují každému jinému, jen ne sobě. Divím se energetikům, že si to nechají líbit. Nechat si přikazovat, co mají dělat. Stávky, zastavit elektřinu na pár dní, ať každý pochopí do čeho se zelenými jde. Můžou šlapat v kolech spolu s veverkami.

Vlali 1.5.2007 10:48

Re: Problémy jsou proto, aby se řešily.

Řešit problémy, když ještě nenastaly? Tomu se říká prevence a je to nejlevnější způsob řešení skutečných problémů. Teď k těm skutečným problémům. Dělat energetickou politiku bez jádra je iluze našich zelených. To, že oploceny mají být hlavně krávy vám řekne každý sedlák na to netřeba ministerského rozumu. Ovšem za cenu našich dálnic by mohly mít plot z cenných kovů (pakliže by ho naši spoluobčané nerozkradli). 

lucrecie 1.5.2007 7:48

pane Kuthane

řepka není jediné biopalivo a pokud vím, řešení existují a pilně se na nich pracuje, zkuste být trpělivější, pouze nemáte informace, chráněné dálnice jsou všude v EU z nějakého důvodu, existují "podchody" nejen pro ochranu zvířat a jejich migrace, ale především chrání životy lidí, čehož si doposud nikdo nevšiml až poté, co lidé i zvířata umírají, co se týče Temelína, nemám nic proti jádru, ovšem bezpečném, jenže s ohledem na počet havarií v Temelíně by stát neměl zanedbávat stávající pro stavbu nových a logicky stejně poruchových bloků, uhlí - možná jste nikdy netopil v kamnech plastem a pneumatikami, mohu Vás ubezpečit, že Vám takto kamna příliš dlouho nevydrží, no a konečně, napadáte řepku kvůli dýchacím potížím ale výfukové plyny paradoxně obhajujete, leda máte řešení jak lidem geneticky upravovat plíce na suroviny, které momentálně drancujeme ...co Vás ale přesvědčí, že podobné opatření je přecejen složitější nevím, jisté je, že rychlost Vašich úvah předčila odsuzované, dalo by se říci, že jsou ještě rychlejší než smrt

kerim 1.5.2007 9:26

Re: pane Kuthane

Jezdit na řepkový olej je možná krásné, ale ekonomicky ohromně nevýhodné. Hnojiva, sklizeň, esterizace oleje, aby byl pro motory stravitelný, to všechno je tak energeticky náročné, že je to ekonomicky na úrovni používání H2. Je to cesta  z nouze, vhodná tak do válečné ekonomiky.

EmillXX 1.5.2007 9:53

Re: pane Kuthane

Žádné "biopalivo" nebude ekonomické, pokud se jiná paliva nezkážou: Navíc si jejich produkcí na úkor potravin může lidstvo vykoledovat hladomory a války.

Nevšiml jsem si, že by přispěvatel obhajoval výfukové plyny a mimochodem, jsou u nových aut mnohem čistější, než tomu bylo v minulosti.

To, čemu říkáte v Temelíně "havárie" není v běžných fabrikách hodnoceno jinak, než jako provozní poruchy. Takové řeči mohou brát vážně jen "humanoidi," kteří nikdy nepracovali v žádné fabrice.

Willi 1.5.2007 7:08

Oploceni?

Australie patri urcite mezi vyspele staty a oploceni silnic neni nikde.Ani na Novem Zelande . Je pravda,ze kolem hlavnich dalnic , kolem pobrezi, protoze tam je to nejvic obyvane lidmi se kravy,kone,ovce nevyskytuji, zato kdyz jedete jen treba 100 km do vnitrozeni, kde jsou sami farmari s dobytkem tak si budte jisti, ze se potkate na kazdem kroku s kravami a byky na kazdem kroku. Tech 100 km jedete i dele nez 2 hodiny, protoze z kazde strany cesty na vas "hledi" krava nebo byk. Farmari maji dobytku po tisice kusech a obrovske pozemky na paseni Kravy se tam rodi i umiraji.Nekdy musite zastavit a pockat nez kravy ze silnice odejdou. To nepripada v uvahu, aby farmar oplotil celou delku kolem silnice plotem. A klokani by to stejne preskocili a tech je tu na cestach zabitych nejvic. Lide jsou tu na to zvykli a jezdi opatrne - ale taky se nekdy nejaka srazka stane.Nektery farmar ma tech krav i 3000 kusu.

lucrecie 1.5.2007 7:58

Re: Oploceni?

jistě, všude jsou problémy a za pohodlí se platí, jen trochu srovnáváte nesrovnatelné, naše dálnice nepotřebují krávy, abyste jel 100 km dvě hodiny, dálniční frekvene, rozloha, hustota obyvatel i zvěře, terén... se opravdu poněkud liší ;-)

Vsejasny(olbrajt) 1.5.2007 8:42

Re: Oploceni?

Tak teda nevim, kde to v te Australii jezdite 100 km dve hodiny. Az tam priste budete, tak si laskave vsimnete, ze oploceni podel verejnych silnic je temer vsude, nejen podel dalnic. Vetsina toho oploceni bezi po hranicich soukronych pozemku a je zrizena a udrzovana take soukrome, nebot neni v zajmu majitelu domacich zvirat, aby se jim ta rozebehla, v celych tech stovkach, ci tisicich, at jiz pod kola projizdejicich voziidel, ci az nekam do neznama.

Mozna, ze Vas vzali nekam daleko z verejne silnice, kde je pravo projizdeni (easement) pres soukrome pozemky. Tam jste si mozna vsiml, ze se jednotlive hranice pozemku prejizdi pres ocelove "rosty", ktere zamezuji domacimu zvirectvu se rozprchnout nekam jinam. Tam pak samozrejme se vyplati zpomalit, ocitnete li se uprostred stada.

Mozna take jste videl i neco podobneho i na verejne silnici. V dobach sucha (jako treba poslednich par let) ve vnitrozemi kde provoz neni prilis husty, stada jsou nekdy hnana podel obou stran silnice, kde se pasou na "verejne" trave, tzv. agistement.  Ale ze by jste nekdy videl v Australii stado na necem podobnem D1, tak to teda urcite ne.

Jarda 1.5.2007 2:58

svata pravda

Hlavne to s tou repkou... uzasny argument.

jezevec 1.5.2007 1:41

ale tak zrovna oplocení dálnic by vůbec nebylo naškodu

v civilizovaných zemích to není neobvyklé a ti tři mrtví (i jejioch pozůstalí) (i ten chudák zemědělec) by to jistě ocenili.

proč by kua dálnice neměla bejt oplocená? pokud stojí metr dálnice milion, pak metr oplocené dálnice 1.001.000

Novák 1.5.2007 6:26

Re: ale tak zrovna oplocení dálnic by vůbec nebylo naškodu

A co oplotit raději ty krávy?

mik 1.5.2007 1:39

Od posledních voleb se s nimi stále více setkáváme. Politici srší laciným populismem, který mnohé voliče zaujme svou jednoduchostí

Soudruh autor spadl z marsu tesne pred poslednimi volbami nebo je primitivni populismus nasich socialfasistu nad jeho chapani?

Realista 1.5.2007 6:43

Podle čeho soudíte, že je autor soudruhem?

Snad podle toho, že kritizuje určité nepromyšlené výstřelky našich politiků? Ty snad nemusí zlobit jen soudruhy. Zařazujete lidi šmahem...;-)

plzeň 1.5.2007 1:00

polovina populace???

Polovina populace že je alergická???

Realista 1.5.2007 6:49

Re: polovina populace???

No co se týká dětské populace jistě je to půl na půl. Jsem také alergický, nejen na politické tlučhuby, ale i na alergeny. Autor ma 100% pravdu ohledně toho, že řepka je alergen. Jen se zeptejte některého alergologa, jak stoupá rychle alergie u obyvatelstva, když kvete řepka. Je jich daleko více než na jaře, kdy je olše, bříza, lísky a další...a mnoho lidí s rýmou není ani podchycených u specialistů a současnou rýmu přisuzují střídání teplot počasí.Ale ono to je jinak...:-/