8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

POLITIKA: Jednat s Andrejem Babišem o vládě?

Situace je jasná. Pan prezident prohlásil, že nikdy, opakuji NIKDY, nevypíše nové volby. Pan prezident také dopředu prohlásil, že druhý pokus o vyjádření důvěry vládě dává Andreji Babišovi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Chaloupka 17.1.2018 12:36

Ano, jednat. Ale to by musel ODS šéfovat někdo

zkušenější a ne ten žvanil Fiala.

I. Schlägel 17.1.2018 12:36

Re: Senátor za ODS celkem logicky vznáší

Je v ČR dostatek normálních občanů? Soudím, že nikoliv. A pokud tu jsou, neženou se do politiky. Asi se oba načekáme.

I. Schlägel 17.1.2018 12:33

Re: Ano, pane Jirso,

Po pravdě nevím, co Fiala chce, nicméně je možné si domyslet, co nechce. A nechce to, co mu Babiš doposud nabízí, jinak by se dohodli. Zásadní kolo jednání přijde stejně před druhým či třetím pokusem. Možná těch nevěst bude časem více a Babiš si bude moci vybírat. Volba prezidenta hraje, mám pocit, zásadní roli.

F. Kusák 17.1.2018 12:32

Re: Senátor za ODS celkem logicky vznáší

Pane Lenci, já Vám ODS neberu, koneckonců ani nemohu, léta jsem ji volil. Bohužel, v určité době se pro mne stala nevolitelnou z mnoha důvodů. A když jsem nyní viděl, jak pan Fiala má znovu před sebou to čtecí zařízení (podobně jako při sjezdu republikánské strany v USA) jako v dobách největší "slávy", položil jsem si otázku, co se vlastně v té straně změnilo, tedy krom výsledku voleb.

Nevím, ale mám takový problém, z kandidátů na prezidenta mně nevyhovuje žádný a z partají taky. Chtěl bych normální pravicovou stranu složenou z normálních politiků, kde budou občas nějaké osobnosti. Takovou nevidím. Jestli Vy ano, tak mně poraďte. A nemyslím to ironicky.

Z. Lapil 17.1.2018 12:09

Re: Ano, pane Jirso,

Jasně. Přesto mi nepřipadá skrze PR obraz úplně dobré sedět a čekat, co se vyvrbí. Nový prezident a Fiala předsedou vlády - je to to, co Fiala chce? V souboji se silnějším uspějete jedině chytrou aktivitou, rozhodně ne tím, že budete sedět, necháte se fackovat a budete doufat, že tomu druhému upadne ruka.

Fakt je, že alternativou je varianta Palestinci: došly rakety, tak budeme jednat. Nedali nám, co chceme, tak budeme házet rakety. Opakuj ad libitum. Jasně - zjednodušuju až ironizuju, ale počítám, že mi rozumíte.

P. Lenc 17.1.2018 11:42

Re: Senátor za ODS celkem logicky vznáší

Já reaguji na váš šplecht o ODS.Holt ta ODS je pro vás nepřítel číslo jedna a s tím nic nenadělám.

I. Schlägel 17.1.2018 11:30

Re: Ano, pane Jirso,

Nějaká základní jednání proběhla, Babiš svá slabá místa zná a všanc je bez boje nedá. Proto jednání rychle skončila. Navíc, Babiš má bianco šek od Zemana, proč by se snažil o dohodu za každou cenu (tou cenou je právě ztráta klíčových ministerstev, o oprávněném požadavku dalších stran na premiéra bez trestního stíhání nemluvě)?

J. Karlík 17.1.2018 11:29

Re: Ahoj u podzimních voleb

Poslední podmínka bude, že ANO nesmí vyhrát příští parl. volby.

B. Rameš 17.1.2018 11:15

Re: Senátor za ODS celkem logicky vznáší

netuším, "jak se s takovými posty nakládat", ale čuju za tím nějaký nemravný a poněkud oslizlý kontakt se zaměstnanci České Pošty. To by bylo těm ódéesákům podobný!

P.S. Pro třetinovou menšinu - to je ironie.

P.P.S. Třetinovou menšinou nemyslím voliče ANO, ale ty, kteří ironii nechápou.

P.P.P.S. Což do jisté míry mohou být spojité nádoby.

M. Pesat 17.1.2018 11:13

jak pise soudruh Sedalk

jak pise soudruh Sedlak:"Dporučuji se podívat na nedělního Moravce s předsedou senátu Štěchem. Jeho popis situace by se dal sekat do kamene. Jeho politické postoje jsou mi zcela cizí, ale velmi dobře vystihl hlavní problém Andreje Babiše. A tím není nějaký čapák. Tím jeho naprostá bezzásadovost a bezcharakternost kterou vždy projevoval a bylo jedno, zda je to v byznysu nebo politice. Je takový odjakživa dle vyjádření lidí, kteří ho znají 30, 40 let. Mění názory častěji než ponožky. Dohody padají tou sekundou, kdy může vše strhnout na sebe."

Slepy/zaslepeni jste soudruzi elektrarensti, jak rika to slovenske prislovi: co baba chcela to aj videla/slysela. Klidne si muzeme vzit ty "zasadove" bobanky z tech tzv. tradicnich "demokratickych" stran, takovy soudruh Kalousek=uplny "vzor" zasadovosti, soudruh panbickar "cisty" Necas, soudruh Klaus starsi, co vsem rikal ze dotovane/regulovane bydleni neni pravicove, aby ihned kyvnul na mestsky byt 5+1 s regulovanym najemnym, ktery byl pretim komplet rekonstruovan na naklady mesta, ten zasadovy soudruh modrobolsan z Kolina, co prohlasoval cirkevni restituce, pravomocne odsouzeny za korupci. "Zasadovy" soudruh Chovanec, co se zasadove zucastnil lanskeho puce aby nasledne sve spoluspiklence napraskal, a takto bych mohl ty "zasadove soudruhy" vyjmenovavat one by one, ze vsech tradicnich "demokratickych" stran.

Cest :-)

K. Vyšata 17.1.2018 11:04

Re: Senátor za ODS celkem logicky vznáší

No, asi jste si nevšiml o čem je článek senátora. Tak si ho nejlépe třikrát ještě přelouskněte a možná Vám dojde o čem je moje reakce.

P. Lenc 17.1.2018 10:56

Re: Senátor za ODS celkem logicky vznáší

Museli..

P. Lenc 17.1.2018 10:52

Re: Senátor za ODS celkem logicky vznáší

Jo a za včerejší sněhovou kalamitu může také ODS.Ještě že ty jiné strany jsou proti ODS "křišťálově čisté".Nějak vám ušlo, jak dlouho je ODS mimo hru a kdo doslova Babiše instaloval.Ale to přece nebude pravda, že? Lidé jako vy pokud by ODS neexistovala, tak by jste si ji musely vymyslet.

Z. Lapil 17.1.2018 10:48

Re: Ahoj u podzimních voleb

Ale no tak, panna místo Prométhea, to je vývoj šoubyznysu, ale játra trhal orel, a co je Babiš za orla?

Z. Lapil 17.1.2018 10:44

Re: Ano, pane Jirso,

Přesto: když budete trucovat a nebudete jednat, bude to vypadat, jako že trucujete a nejednáte.

Proto stojí za úvahu přistoupit na jednání s tím, že si pojistíte místa slabá vůči Babišovi. A že jich vůči Babišovi má kdekdo neúrekom. A veřejně, nahlas a konkrétně zdůvodnit: chci ministra vnitra, protože Babiš už jednou udělal to a tamto a toho se dočkat nechci.

K. Vyšata 17.1.2018 10:44

Senátor za ODS celkem logicky vznáší

nepřekročitelné požadavky. Musíme jedno pochopit, dlouho měli pod sebou právě ty resorty o které chtějí ANO obrat a velmi dobře ví, jak se s takovými posty nakládat. Všichni jsme v přímém přenosu sledovali 25 let jak se taková ministerstva řídí. Jeden z důvodů proč jsme tam, kde jsme. Proto logika senátora je jasná, ty ministerstva nesmí mít ANO a musí být zákonitě v rukou těch, co s nimi umí zacházet. Už jednou ODS připustila Johna do ministerstva vnitra a od té doby se to s nimi sype. Někdy do pečlivě utkané vlivové sítě stačí hodit hloupost z jiné strany a násleky vidíme. I ten ODSkou proklínaný Babiš je výsledkem neschopnosti ODS, neuhlídat Pospíšila a nechat ho instalovat nezávislého Zemana do funkce nejvyššího státního zástupce bylo (společně s Lessym) odblokováno před veřejností jak se vládlo. Bylo by podivem, kdyby se Babiš neobjevil.....

P. Rudolf 17.1.2018 10:33

Re: Vy jste autore senátor?

Napsat o nějaké straně (hnutí), že je to "nestandardní politický subjekt", je spíš pozvánkou pro voliče, neb dnes jsou IN nové, neokoukané tváře. Ty staré (viz ODS, KDU či KSČM) jsou odepsané a volí je jen jedinci neschopni kritického úsudku a posunu uvažování.

S. Sedlák 17.1.2018 10:31

Re: Nesmysl

To není o zášti.

Je to o tom, že Klausové své názory hlásají jako boží zjevení a v podstatě nejsou schopni jakékoliv reflexe. Klaus jr. měl hodně preferenčních hlasů, ale z mého okolí by ODS o hodně hlasů přišla, pokud by ODS přijala to jeho bratříčkování s Babišem. Komu to voní, je jeho věc. V praze získal plno hlasů, po republice by ODS ztratila.

Já mířil s tou poznámkou na autora článku. A bude to platit i pro jr. za jeho hlasování ve sněmovně nad kterým mnoho lidí povytahuje obočí. Abych to napsal stylově.

J. Macků 17.1.2018 10:29

Trestní stíhání s. B.

Logické by bylo, aby orgány činné v trestním stíhání vzaly s. B. po vydání k trestnímu stíhání do vazby, aby nemohl ze své vládní pozice ovlivňovat trestní stíhání. Logické by bylo, kdyby jeho zaměstnanci na vládních pozicích nebyli ve funkcích ovlivňujících trestní stíhání. Uvidíme.

Š. Hašek 17.1.2018 10:17

Re: Ahoj u podzimních voleb

Ale no tak!

Štvavý populista, bezskrupulózní predátor, .......

Zítra hned ráno pustím bednu, třeba Babišovi bude v parlamentu předhozena nějaká neplnoletá panna a on ji bude bezskrulózně trhat, začne játrama .....

Ale Vy jste asi měla na mysli, že demograté (samozvaní) nemají dost poslanců. No, to je ovšem jiná!

Š. Hašek 17.1.2018 10:11

Re: Pane senátore,

Mít trestně stíhaného premiéra v případu starém deset let, kdy policejní doručenka přijde tři dny před volbama ...... A parlament si hraje na samozvaný soud ..... .

Jinak také, aby se cokoliv v parlamentu prosadilo, je třeba mít hlasy (neví asi zejména politologové v politické činné službě).

Nejsem volič ANO.

J. Zima 17.1.2018 10:03

Re: Pane senátore,

Ale to není úplně pravda. Mít trestně stíhaného premiéra je prostě nesmysl. Kdyby bylo ANO pro všechny (jak Babiš stále omílá), tak mohl nominovat na premiéra někoho jiného z ANO. Tím by padla (alespoň jak ostatní strany prohlašují) největší překážka a mohli jsme být dál a možná už mohla být i vláda.

A. Alda 17.1.2018 9:59

Dobré bodnutí.

I když samozřejmě víme že "jediný kandidát na šéfa" byl v případě ODS způsoben zcela jinými důvody.... ☺

M. Těhanová 17.1.2018 9:48

Re: Ahoj u podzimních voleb

To není vydírání, to je pud sebezáchovy!!!!! jediná obrana před bezskrupulozním predátorem.

Š. Hašek 17.1.2018 9:37

Re: Vy jste autore senátor?

Odlehlo mi, já myslel, že jedinou standartní proevropskou moderní stranou jest TOP09bruselská. Říká Schw./Kalousek.

Bude jich tedy asi víc, když to o sobě tvrdí. Voliči to asi špatně pochopili.

Š. Hašek 17.1.2018 9:33

Re: Ahoj u podzimních voleb

Asi tak.

Berme to tak, že ti "demogratičtí" jsou stále ve stresu (ještě stále nekapírují výsledek parlamentních voleb).

Š. Hašek 17.1.2018 9:32

Pane senátore,

zkuste mluvit o SPD, nikoliv o okamurovcích (mají asi tolik poslanců jako ODS). Nebo se dohodněme, že ODS budou tedy jako fialovci.

Obecně/dlouhodobě známý pohřbívač koalic má jednotku 1 Kalousek. Nebo 1 lidovec.

Chápu, že jste naštvaný a dáváte za vinu ANO i počasí. Ale 3 měsíce dupat nožičkou "my tam Babiše nechceme" - a potom vykřikovat "ztracené tři měsíce". No, je tam za Vás Fiala, politolog, vykladač politiky na universitě - co od něho čekáte? Že rozpláče Babiše?

Nejsem volič ANO.

J. Karlík 17.1.2018 9:23

Re: Jednat s Andrejem Babišem o vládě? zpět na článek..

Stanete se bývalím odeesakem. Bývalí podle vzoru mývalí.

F. Navrátil 17.1.2018 9:17

Ahoj u podzimních voleb

Jen více takových podmínek. Při jejich formulaci vám snad pomáhal sám Andrej Babiš. V kladení podmínek jsou partaje Kalouskovy čtyřkolky mistry. Nejprve podmínka, že ve vládě nesmí být obviněný politik, pak podmínka, že vítězná strana nesmí mít rozhodující ministerstva, pak co? Babiš přímo počítá s tím, že s takovými nesplnitelnými podmínkami strany vyrukují a o bude opět moci oznámit vytvoření jednobarevné vlády, protože se nenechá vydírat. Pak dostane právo výběru premiéra Vondráček a následují předčasné volby. Pokud bude prezidentem Drahoš, možná pověří sestavením vlády Fialu, což bude jeho první vážná chyba a krok k podzimním předčasným volbám.

I. Schlägel 17.1.2018 9:03

Ano, pane Jirso,

to jsou podmínky, za kterých by se nějaký odvážlivec mohl pokusit spoluvládnout s Babišem. Na což Babiš nepřistoupí, protože by nemohl řídit stát jako firmu. bude záležet na výsledku prezidentských voleb a na ochotě doposud skryté koalice zprovoznit koalici transparentní, tj. ANO, SPD, KSČM. A bude líp.