30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

POLITIKA: Jak vidím letošní parlamentní volby

Letošní parlamentní volby přinesly na politické scéně zemětřesení. Přestože proběhly v období mimořádné prosperity, které se naše země těší již několik let, jejich výsledky jsou znamením protestu proti převládajícím poměrům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Klíma 26.10.2017 19:52

Výstižný článek, sedí!

B. Hudzieczek 25.10.2017 22:42

Vcelku výstižný komentář

s malými nepřesnostmi. Potvrdilo se, že mnoho hlasů pro KSČM v dobách minulých nebylo důsledkem příklonu voličů k ideologii této strany, nýbrž to byl protest proti stranám establishmentu. Nyní tuto roli velmi efektivně převzalo Babišovo ANO.

Pan Okamura není schopný rétor, ale docela prachobyčejný žvanil. Kdo měl možnost poslechnout si jeho rozhovor na Radiožurnálu v pondělí 23.10. 2017 po 17. hodině, zjistil, že mu chybí nejen jakákoli věcnost, ale že inklinuje k demagogii a chová se jako psychopat - paranoik.

V. Čermák 25.10.2017 22:48

Re: Vcelku výstižný komentář

Voliči kašlou na to, je-li někdo schopný rétor, nebo není. O tom by mohl povídat Kalousek. Voliči naopak oceňují, že Okamura má pár dobrých názorů a navíc je schopný a rozumí byznisu, možná ne tak jako Babiš, ale mnohem víc než ti ostatní "rétoři".......

J. Chaloupka 25.10.2017 22:01

Jediný, kdo dokáže hájit v EU naše zájmy, je Babiš,

protože umí francouzsky jako když bičem mrská a tak může přímo hovořit s Junckerem. Ne jako Sobotka přes tlumočníka. Takže ať se nám to líbí nebo ne, lepší je Babiš než ten Telička nebo dokonce Jourová. Doufám, že v EU vyjedná více než jen ten reverse chargé.

P. Klíma 26.10.2017 19:53

👍

T. Kohout 25.10.2017 18:30

spinning

Hezký spinning. (Od spin doctor, ne spinning wheel). Klasická ukázka.

L. Sindi 25.10.2017 17:05

Podobne mluvi i VK st po volbach, jen s vydatnejsim ohrivanim polivcicky VK ml. Kazdopadne s vetsinou souhlas.

M. Mikulec 25.10.2017 16:20

Skvěle výstižné

Pan Weigel popsal příčiny i důsledky velmi pěkně. Když člověk něco málo už ví o lidech, nemusí být překvapen. Spousta politiků ignorovala, co lidi trápí a dusí, a to se jim vymstilo. To je tak, když si nechtějí rozzlobit Brusel a dělají chytré horákyně. Bohužel včetně ODS. Václav Klaus ml. se poněkud vymyká.

J. Vlček 25.10.2017 14:28

Pane Weigle,...

...naprosto souhlasím s vaším, řekl bych objektivním, vyhodnocením proběhlých parlamentních voleb.

P. Rudolf 25.10.2017 12:43

Toto je dobré

"...ale je třeba si přiznat, že ODS propásla velkou příležitost. Jako opoziční straně se jí nepodařilo podchytit nespokojenost občanů s vládou a oslovit širší elektorát, než je její pevné jádro."

1) Nespokojenost s vládou byla taková, že její nejviditelnější a ostatními stranami nejotloukanější člen s obrovským odstupem vyhrál volby.

2) Její pevné jádro je jediné, co Modré straky mají. Zbytek společnosti, až na pár zoufalců, jim už nevěří ani pozdrav.

3) Tím je jasné, že ODS v jejím současném složení nepropásla nic, neb na víc neměla. Bacha si ale musí dát teď, neb dobrý žák svého tatíčka se je bude, věrem jeho rozbíječským schopnostem, snažit rozložit. A šanci má přímo velikou.

J. Vobr 25.10.2017 15:09

HOFMAN DOBRÝ !!!

Tu-ááá.

D. Stirský 25.10.2017 12:32

Rád bych také položil, ale bez ironie,

panu W. (nebo jiným) tuto otázku: Je v zájmu Babiše odchod Česka z EU? Resp. je to v zájmu Agrofertu? Nemýlím-li se, zemědělské unijní dotace jsou docela tučné.

D. Stirský 25.10.2017 10:58

A ještě:

Pane Weigele, víte, že Kanimůra má 2 poslance na jednoho přijatého migranta? V tom je ten neuvěřitelný paradox.

R. Langer 25.10.2017 11:59

Re: A ještě:

Tak doufejme, že to i díky nim tak bude i nadále. :-P

M. Konupčík 25.10.2017 15:29

Re: A ještě:

argumentovat počtem migrantů (aspoň že nepoužíváte zcela vylhaného uprchlíka) je demagogie prvního zrna. Jsme členy Schengenu, EU a mají volný pohyb, EU je sem tlačí horem dolem a vy prostě takovýmito argumenty účelově lžete.

Je mi fuck, že vám to dělá dobře. Co mě zlobí, že díky takovýmto "argumentům" nelze na dané téma vést diskusi a pouze se rozděluje společnost na 2 pevně zakopané skupiny, z nichž lhát se zjevně nestydí ani jedna strana.

D. Stirský 25.10.2017 10:56

Národovecký pohled hodný famuluse z IVK:

Pořád nerozumím tomu, jak se lze účinně a dlouhodobě v éře internetu, sociálních sítí, rychlé dopravy, bleskového vyhledávání informací a jejich okamžitého sdílení milióny lidí bránit proti migraci? Má smysl v globalizovaném světě lpět na národních zájmech 10,5 miliónové země? Podotýkám, že málo kdo má rád naše dějiny a češtinu tak, jako já. Jen je mně jasné, že za několik generací bude angličtina více a více dominovat a doprava bude ještě rychlejší. I v posledním krámku v saharské poušti koupím globální kolu, globální prací prášek, globální baterky do foťáku... Parafrázuji Švejka: "Migrace lidí bude, víc vám neřeknu." A nejen těch z východu. Že jsou Piráti neznámí? No a? Přece ODS, když poprvé kandidovala, byla také neznámou stranou. Každá strana jednou byla neznámá a uvidí se, zda přežije nebo ne. Okamura je hulvátský nácek a čekal bych, že se Weigel právě proti němu vymezí. Babiš resp. ANO - můžeme mít různé výhrady, ale nakonec, proč ne? A že proevropské strany neuspěly? Ano i ne. Babiš výrazně protievropský není, TOP, STAN, ČSSD vůbec ne, ani Piráti nevolají po vystoupení z EU... Kalusova st. analýza voleb byla daleko lepší, racionálnější. Nejlépe to napsal včera Klaus ml.: Je možné, že se toho zas tolik nezmění, neboť voliči by rádi zachovali současný stav. Jen dominance TOP bude větší.

D. Stirský 25.10.2017 11:57

Re: Národovecký pohled hodný famuluse z IVK:

má být "dominance ANO" mea culpa.

J. Vlček 25.10.2017 15:22

Re: Národovecký pohled hodný famuluse z IVK:

Pane Stirský, vašimi řečmi, že nerozumíte tomu, jak se lze bránit migraci, dokazujete jen svoji bezradnost, nic víc. Jednak, nikdo se tu nebrání drobné migraci obyvatel, kteří přijdou dejme tomu za prací, ale bránit se je třeba proti migraci muslimské, zvláště když můžeme sledovat, jaké problémy právě tato migrace způsobuje v zemích na západě od nás. Za druhé, zkuste se zamyslet nad eventualitou, že se vám někdo cizí nastěhuje proti vaší vůli do vašeho domu. Na to budete také jen tak bezradně čumět?

Podle vás nemá smysl lpět na národních zájmech své deseti a půl miliónové země? To se jako máme vzdát všeho, co jsme po našich předcích zdědili? Máme opustit své zvyklosti a začít žít jinak? A jak? Tak, jak nám někdo nadiktuje třeba z Bruselu?

Tvrdíte, že máte rád naše dějiny a naši řeč jako málokdo? Tak tomu naprosto věřím, neboť opravdu málokdo má tyto atributy rád jako vy, totiž, jako osinu v kalhotech. Málokdo by totiž chtěl vyměnit češtinu za nějaký jiný jazyk, byť by to byl jazyk světový, jako je třeba angličtina.

D. Stirský 25.10.2017 16:09

Re: Národovecký pohled hodný famuluse z IVK:

Ano, i mně vadí třeba dominance angličtiny. Jenže na rozdíl od Vás je mně jasné, že spontánnímu vývoji bránit nelze. Resp. lze, ale jen dočasně a za použití zákazů, síly, cenzury... Jsme malý národ a s tím nic nenaděláme. Zkuste si někdy vyjet do světa a podívejte se do malého obchůdku s potravinami: Budete si tam připadat, třeba v Istanbulu, úplně stejně, jako v pražské vietnamské večerce. Islám neislám. Stejné značky zboží, prodavač bude mít globální džíny a tričko s anglickým nápisem, na hlavě bude mít globální sluchátka v ruce globální i-phone. To je realita a pokud se Vám to nelíbí, stěžujte si u von Neumanna. Ten, teď trochu zjednodušuji, vymyslel počítače. A nebo u Zuckerberga, který vymyslel facebook. Mladí po celém světě, snad s výjimkou Číny a KLDR, jsou tam skoro denně. Hezky to s uprchlíky vymysleli v Rakousku: Kdo chce zůstat, proč ne, ale musí se státem uzavřít smlouvu s jasně definovanými právy a povinnostmi. To je rozumné řešení a ne SA vyřvávání, že islám a migranty tady nechceme. No, a učit se anglicky - já ten jazyk rád vůbec nemám a moc jej neovládám, ale jiné řešení nevidím. Je jednoduchý (nechci-li mluvit "oxfordsky"), velmi oblíbený a globální.

J. Vlček 25.10.2017 18:14

Re: Národovecký pohled hodný famuluse z IVK:

Je čirou bláhovostí uzavírat smlouvu s někým, kdo má lež v popisu svého jednání, pro kterého jste méněcenný, kterým jste nenáviděn, v jehož očích jste stejně předurčen stát se jeho otrokem. Takového je třeba hnát os svého práhu. Taková je realita, pane Stirský.

P. Vaňura 25.10.2017 20:45

Zapomínáte, že jste v zemi, kde se svého času přechovávání

policejně nehléšené osoby trestalo smrtí. Tolik k možnostem nežádoucí migrace.

Pro mě bylo třeba běžné, že policajt může někoho na ulici legitimovat.

T. Kohout 25.10.2017 18:35

Re: Národovecký pohled hodný famuluse z IVK:

Kéž byste koupil originální americkou colu. Globální kola znamená, že různé země budou mít svoji kopii, s vysvětlením, že těm nebožákům to takhle chutná víc než originál. To je ten "globální svět", někdo bude mít dobré a někdo špatné. Dřív se tomu říkalo "neokolonialismus", nyní se to zakrývá jinou rétorikou.

Z. Lapil 25.10.2017 19:49

Re: Národovecký pohled hodný famuluse z IVK:

Migrace byla, je a bude, s tím nic nenadělali naši předkové a nenaděláme s tím nic ani my. Onehdy jsem se doslechl, že je docela riskantní odvozovat zeměpisné názvy od jakési praslovanštiny jednoduše proto, že ty názvy (hlavně středo- a západočeské) jaksi nejsou slovanské, nýbrž keltské. O názorech Keltů na Germány a Slovany nevím nic. Podobně jako vám mi dost vadí aktuální prosakování angličtiny, ale vysloveně miluju tajemná "staročeská" slova typu vercajk, šíny nebo lajntuch a šnuptychl mě přímo fascinuje. Ze školy si pak pamatuju slohovou zásadu "české slovo k českému, cizí k cizímu", jež ovšem dala vzniknout podivuhodnému spojení "rektifikační vingle".

Co udělat lze: nepouštět přes hranice lidi neuznávající zákony u nás platné. Hloupé ovšem je, že platnost zákonů je značně přibližná: přestože v zákoně stojí, že jsou zakázána "hnutí potlačující svobodu" a je tam jmenován nacismus a komunismus, tak nacismus se sice používá jako urážka, ale strana s názvem Komunistická je přinejmenším tolerovaná. A jak je to se zákonem tak veřejně a jednoznačně kontrolovatelným, jako je ten o omezené rychlosti, si nemusíme vyprávět.

Takže nezbývá, než se utěšovat myšlenkou B. Kurase z knížky Češi na vlásku: "Češi se rychle učí, a čehokoliv se v cizině zmocní, to dokážou během krátké doby přeměnit v cosi specificky a poznatelně českého, ať už v dobrém nebo špatném smyslu".

Jestli jste tu knížku minul, tak moc doporučuju. Ukázka: https://obalky.kosmas.cz/ArticleFiles/172670/auto_preview.pdf/FILE/cesi-na-vlasku-auto_preview.pdf

Třeba to nedopadne tak špatně, jak to vypadá. Německy mluvící lidé kolonizovali pusté části českého království už v době, kdy to bylo knížectví a - zhruba řečeno - vydrželo jim to do roku 1945. Muslimové v Evropě (kromě Balkánu) taky vydrželi nějakých 700 let, takže z hlediska věčnosti - vo co gou :-).

M. Krátký 25.10.2017 10:48

Nevychází mi ta matematická úvaha,

že ANO má o 20% větší úspěch než ODS. Mě to vychází takto : ANO získalo 2,618 násobek hlasů proti ODS - to určitě není "pouhých" 20%. Jinak souhlas

Z. Lapil 25.10.2017 18:42

Re: Nevychází mi ta matematická úvaha,

To nic, procenta a procentní body si plete kdekdo. Vlastně ještě hůř - pletou si to ti vzdělanější, kteří tuší, že 30% je 300% z (čeho?) 10%.

A. Alda 25.10.2017 10:47

Ano, máte pravdu.

Nedokáže-li se nikdo domluvit na vládě s ANO, pak budou opakované volby a výsledek bude ještě jednoznačnější.

P. Lenc 25.10.2017 11:41

Re: Ano, máte pravdu.

Opakované volby? To si dovolím tvrdit i já.Pouze o tom jednoznačnějším výsledku nejsem přesvědčen.Třeba u ODS je situace nejednoznačná, mladý Klaus má silný tah na branku a v případě jeho předsednictví nebo volbou prvního místopředsedy se dá čekat pořádné zeměstřesení v ODS a další příliv voličů.Nemluvě o tom, že předčasné volby nečekám v řádu několika měsíců.

T. Kohout 25.10.2017 18:39

Re: Ano, máte pravdu.

Není ten Klaus, jr takový horší Okamura? Lidi si tady malují různé obrázky, obávám se, že trochu z cesty.

Z. Rychlý 25.10.2017 9:20

Páni,

těch plivanců, co je psáno pode mnou! Argumenty žádné, jen výplody do ruda rozžhavených mozků, co jim i ten maličký úspěch ODS leží mocně v žaludku, až zvracejí.

J. Hanzal 25.10.2017 9:54

Re: Páni,

Pane Rychlý politika přeci není o tom kategoricky odmítnout cokoli a kohokoli, ale umění se dohodnout dle W.S.Ch. Před volbama je to jasné tam se musí slibovat a nadávat jeden na druhého, ovšem po nich je třeba hledat pozitiva a ne odmítnou všechno. ODSka si tímto postojem, tedy vedení, dost zkomplikovalo další pokračování jednání. Dle mého názoru mělo vedení sestavit tým, který by byl schopen s ANOnisty hovořit.

Ještě musím napsat, že nejsem volič ani ODS, ani ANO.