5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

POLITIKA: Jak odstranit korupci, rychle a účinně

O korupci mluví před volbami kdekdo. Ve skutečnosti je recept na účinné potření korupce překvapivě jednoduchý. Jednoduchý – svým způsobem. Netvrdím, že je snadno prosaditelný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Hajková 10.10.2013 15:03

Skvělý článek- ještě, že má NP p. Wagnera

doporučuji    si  přečíst  ::  http://www.menstyle.cz/bondovka-podle-petra-macha.html

V. Hajková 10.10.2013 14:55

Re: RE

Kde  berete  tu  drzost    a  nazýváte  p. ing  Macha-  který  učí  na  2  VŠ  -  ekonomii   -  retardem??   Co  jste  Vy??   Toto   muže  napsat,  jen   dokonalé  boží  HOVADO! 

V. Němec 10.10.2013 14:51

Re: Jak to udělat?

To že "skoro" vymizela z politiky, neznamená, že "nic neznamenají".

Dnešní definice pravice a levice je definice "ekonomická". Levice chce velký stát (druhotně to znamená velké přerozdělování, korupci a zodpovědnost státu za lidi), pravice malý (ne slabý!) stát (malé přerozdělování, malou korupci a odpovědnost lidí za stát).

Co jste vy, pane Čech? Levičák nebo pravičák?

V. Němec 10.10.2013 14:45

Re: A ještě jednou, jak to udělat.

Trvat si můžete, je to vaše právo, ale mohl byste se zamyslet nad tím, jestli netrváte špatně - nepláčete na špatném hrobě - viz naše diskuze výše.

V. Němec 10.10.2013 14:44

Re: A ještě jednou, jak to udělat.

Správně, a o to jde! Aby odpovědnost začínala dole, aby si město mohlo stanovit výši daní i to, jak je utratí. Tím se státní (případně EU) penězotok přesune rozpadne na malé potůčky mnohel lépe a snáze ohlídatelné na lokální úrovni.

A  v tom to je! ne ve formě demokracie. Švýcarsko (pravicové) je toho důkazem.

J. Vyhnalík 10.10.2013 13:19

Re: Jak to udělat?

A jednu obrovskou nevýhodu. I pokud je účast dobrovolná, volí spousty lidí, kteří ani nechápou, co ti politici dělají a do jakého že to orgánu právě volí. Pokud bychom zavedli povinnou účast, donutíme k volbám jít i ty, které politika vůbec nezajímá (až na nadávání na politiky) a dosáhneme toho, že o volebním výsledku bude ještě více než dnes rozhodovat reklamní kampaň, která nemusí mít s realitou nic společného.

Ještě častěji než dnes budou vyhrávat ti, co se nestydí hlásat "Nikdo Vám nedá to, co Vám já slibuji".

J. Vlk 10.10.2013 13:01

Re: Mám obavy,

Také ještě tento bordel není 40 let. Potom počítejte !

R. Tichý 10.10.2013 12:58

K bodu 4

To předpokládá, že ve státní správě budou odborníci. A na že za zbytečnými přepážkami sedí zbyteční zoufalci, kterým je jedno, jestli sedí na poště nebo stavebním úřadě. Je potřeba přestat podporovat humanitní "vzdělávací instituce".

M. Prokop 10.10.2013 12:56

Re: A ještě jednou, jak to udělat.

Co je to "absolutní zrušení moci politických stran"?

Ve Švýcarsku politické strany nejsou?

SSO má reálnější program, Okamura jen vykřikuje aby udržel koryto, program nená žádný.

M. Prokop 10.10.2013 12:54

Re: Mám obavy,

Obavy máte, počítat neumíte.

Stačí kouknout na výsledky.

M. Prokop 10.10.2013 12:53

Re: RE

Aha, tak "moudrý" člověk drží hubu a rytmus.

To jsme tu měli "moudrý" skoro celý národ, jak si dobře pamatuji.

M. Prokop 10.10.2013 12:52

Re: RE

Volte Svobodné i bez něj, oni ho třeba časem někam povolají.

Nikdo jiný asi ne.

M. Prokop 10.10.2013 12:51

Re: Korupce je všude tam, kde někdo rozděluje cizí majetek.

Ano.

P. Čech 10.10.2013 12:34

Dodatek.

A navíc, ve Švýcarsku všechny jen trochu významné politické strany tvoří již více než 50 let něco jako velkou koalici a to v zásadě z důvodu fungování celého systému. Politické strany tam nebojují o moc, ani volně nesoutěží, ony se starají o blaho státu. Na rozdíl od stran našich, které neustále politikaří, korumpují všechno a všechny kolem sebe, neustále porušují ústavu, zadlužují stát a tyjí ze státního rozpočtu.Po naprosté většině našich politických stran, zejména těch které byly kdykoliv v parlamentu by tam ani pes neštěkl.

P. Čech 10.10.2013 12:27

Re: A ještě jednou, jak to udělat.

Nevím, kde setrvává pan Okamura, nicméně trvám na tom, že program hnutí Úsvit přímé demokracie je tím jediným, co může pomoci České republice vybřednout z bahna stranického systému, který je zcela nefunkční a hlavně nedemokratický.  Demokracie je totiž vláda většinové vůle občanů  a nikoliv moc menšinových politických stran. Vlády většinové vůle občanů lze dosíci pouze zavedením většinového dvoukolového volebního systému obecně a hlavně zavedením institutu obecného referenda, pomocí něhož občané vyjadřují a nastolují svou většinovou vůli.

P. Čech 10.10.2013 12:21

Re: A ještě jednou, jak to udělat.

Švýcarsko má zajisté politické strany, dokonce mnohem početnější než naše. Zásadní ovšem je, že tyto nemají moc.. Rozhodování (odpovědnost) je delegována zásadně občanům, přeneseně jejich zástupcům Chcete snad říci, že Švýcarsko je levicový stát?Pravomoc i odpovědnost začíná dole a jde od občanů přes obce, kantony nahoru. Jakákoliv pravomoc, tedy i výběr daní

P. Čech 10.10.2013 12:11

Re: Jak to udělat?

Obsah pojmů "pravice" a "levice" se v čase mění. Původně znamenaly rozesazení jakobínů a girondistů v konventu za francouzské revoluce. Dnes neznamenají nic. Ryze pravicová uskupení téměř vymizela. Jakápak to je ona ekonomická definice uvedených pojmů? Operovat účastí voličů ve volbách je ošidné. Jakkoliv chápu neúčast jako protest proti systému voleb, který mi nedovoluje volit svobodně, každopádně nejdůležitější je, že právo volit má každý volič. Pokud se jej někdo dobrovolně vzdá, ztrácí morální právo po volbách jakkoliv protestovat. nevzdá-li se jej, stane se buď menšinou, nebo většinou. A tak je to u každých voleb.

J. Kulheim 10.10.2013 11:38

Korupce je všude tam, kde někdo rozděluje cizí majetek.

„Korupce je zneužití postavení nebo funkce v politice, veřejné správě, hospodářství, k osobnímu prospěchu. Za korupci lze považovat jakékoliv jednání, které skrytě poškozuje zájmy plátce produktu.“ 

Krádeže a korupce jsou tady od počátku světa a budou do konce světa. Má jen jiné formy a cíle. Korupce, která se děje "podle zákona“ je podstatně nebezpečnější a stojí víc peněz a víc životů, než ta, která je zákonem postižitelná. Politické strany kupují za peníze daňových poplatníků voliče na různé, mnohdy nereálné sliby / přidáme vám na auto, zatočíme s korupcí, a p./, zneužívají informací a nakupují pozemky, které stát za mnohonásobek nakupuje zpět, odhlasují zákony, které umožní okrádat občany ČR.

Korupce, která se děje "podle zákona“ je podstatně nebezpečnější a stojí víc peněz a víc životů, než ta, která je zákonem postižitelná. Legalizovaná korupce např. stravenky, legální dotace, granty, volební sliby atd. nadělá víc škody než nelegální. Solární energie bude stát občany ČR 850 miliard Kč za 15 let. Některé strany to v parlamentě odhlasovaly a jedna poslankyně ještě přitvrdila podmínky. 

 Kdo říká, že odstraní korupci tak záměrně lže.  Uvádí spoluobčany v omyl, aby ho např. volili. Tedy korumpuje. Dá se jenom omezit. To platí i pro soukromé firmy. Státní úředníci rozdávají soukromé peníze, jiným soukromým osobám a při této příležitosti si něco přesunou na své účty. Problém nastává, když produkty nakupuje člověk, který je neplatí (ze svého), případně ani nepoužívá.

Říká se, že příležitost dělá zloděje. Pokud chce zloděj krást, tak mu nestačí jenom úmysl a odvaha, ale musí mít podmínky k tomu, aby mohl krást. Podmínky k tomu poskytuje přerozdělování peněz z Prahy a z Bruselu. Každý ví nejlépe, co se svými penězi má udělat.

P. Běhounek 10.10.2013 10:39

Re: RE

zaprvé ve Svobodných je retardovaný Mach, kterého dokáží vyargumentovat i studenti bakalářského studia, zadruhé řešení většiny věcí jsou známé i když se 24 let tvrdí jak je to neřešitelný problém, ale nikdo ve skutečnosti ty řešení nechce protože by přišel různé výhody /od funkcí po prachy/, moudrý člověk nebojuje bitvy, které jsou předem prohrané

V. Němec 10.10.2013 9:51

Re: jedna z možnosti

Jistě že je použitelné - u soukromých firem!!!! Což Baťa byl. Ona taky korupce je "zneužití postavení nebo funkce v politice, veřejné správě, hospodářství, k osobnímu prospěchu" (wikipedie)

Důležité je to "v politice, veřejné správě, hospodářství" tedy jako státního úředníka. To, co se stalo u Bati, korupce podle definice ani nebyla!

V. Němec 10.10.2013 9:45

Re: A ještě jednou, jak to udělat.

Nevím, kdo je duchovní otec, ale řekněme, že pan Okamura setrvává v bludu - je to lepší?

P. Čížek 10.10.2013 9:34

Re: Jak to udělat?

Dá se to udělat v podstatě jednoduše. Existují země, podle někoho zřejmě nedemokratické (např. Austrálie), kde je volební povinnost. Má to jednu obrovskou výhodu. V naší demokracii totiž hrozí, že až se volby zhnusí většině občanů, tak náš volební systém povolá k řízení státu tu nejhnusnější rodinu.

P. Götze 10.10.2013 9:34

RE

Ale my se ptáme, jak :-) Resp. ja se ptam, sam za sebe. Pane autore, proc nevstoupite do svobodnych a nekandidujete za ne do snemovny? Mate muj hlas.

V. Němec 10.10.2013 9:27

Re: A ještě jednou, jak to udělat.

Opět pláčete hezky, ale na špatném hrobě. Samotný princip politických stran chybný není. I Švýcarsko má strany a má některé kantony, kde funguje klasický stranický systém!!!

Problém je v tom, na jaké úrovni demokracie je delegováno rozhodování (odpovědnost).

Když omezíme moc státu a dáme ji krajům a městům - jako ve Švýcarsku - ukáže se i stranický systém jako života schopný.

A právě ten přenos odpovědnosti dolů je "pravicový" akt.

J. Bakala 10.10.2013 9:24

jedna z možnosti

jak se řešila korupce ve firmě Bata

http://bakala.bigbloger.lidovky.cz/c/114939/Jak-se-resila-korupce-ve-firme-Bata.html

V. Němec 10.10.2013 9:17

Re: Jak to udělat?

Ďábel se skrývá v detailu. Řekněme, že v nějakém obvodu bude o zvolení usilovat 10 politiků (různého zaměření). V prvním kole, kterého se zůčastní 60%voličů nedosáhne nikdo nadpoloviční většiny.  V druhém kole (postoupí užší skupina) vyhraje politik A s 51%, ovšem tohoto kola se zúčastní poze 40 % oprávněných voličů. Fakticky ho zvolilo 20%! Zbývajících 80% voličů ho nechce. 

Opakuji otázku: Je problém sehnat dost podpisů na odvolání tohoto politika?

Řešením by bylo to, že by ho směli odvolat jen ti voliči, kteří ho před tím volili (a které zklamal), jenže to naráží na základní princip voleb - tajnost :-))

Představa, že pojmy levice a pravice jsou překonané, je mylná. Pouze někteří politici (novináři, občané) definují mylně pravici (historicky) jako nutně konzervativní a nacionální. Pokud zůstanou jen u ekonomické definice pravice a levice, zásadní rozdíly se jasně projeví.

P. Čech 10.10.2013 9:16

Re: A ještě jednou, jak to udělat.

K vypuštění onoho rybníku je bezpodmínečně nutné zrušit a nebo aspoň podstatně omezit moc politických stran. To je ten uzávěr na kohoutku, kterým se voda z rybníku vypouští. Jakmile se tato voda vypustí, zruší se moc politických stran a jejich politiků. Tito se budou krátkou chvíli plácat v bahně, které způsobili a leknou. K tomu je nutno jediné. Odejít od stranického systému a nahradit jej klasickou zastupitelskou demokracií, kde občané vládnou sami sobě a to buď přímo a nebo prostřednictvím svých   s v o b o d n ě   zvolených zástupců. Nejlepší se zdá kombinace obého, tedy švýcarský systém.

P. Čech 10.10.2013 9:08

Re: A ještě jednou, jak to udělat.

Duchovním otcem programu politického hnutí Úsvit přímé demokracie není pan Okamura (tedy se nemůže mýlit), ale pan Pavel Kohout. Právě proto mi není jasné, proč se dotyčný připojil k SSO a tím vlasně popřel své myšlenky a dokonce i zásady z jeho knihy Úsvit.

V. Němec 10.10.2013 9:06

Re: A ještě jednou, jak to udělat.

Nějaký lepší návrh?

J. Vlk 10.10.2013 9:05

Mám obavy,

že korupce s dluhem 2 bilionů jsou dražší než rozkrádání (neokrádání rodiny :-)) a hospodaření za komunistů.