29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

POLITIKA: Hledá se koronaviník

Dříve či později to muselo přijít. Jako u každé krize se hledá viník. Ta koronavirová není výjimkou. Tentokrát je však vše okořeněno tím, že situaci řeší vláda vedená premiérem, kterého část veřejnosti zrovna dvakrát nemusí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 22.3.2020 13:53

P. Han evidentně neví jak probíhají revoluce v realitě (tzn. včetně českého poručíka Zifčáka). Toto ale není hlavní téma článku.

O mé kvalifikaci nic nevíte. To zde jen plácáte - což je vám ale v Česku Ústavou demokratického státu zaručeno. Zatímco, já jsem byl v tomto státě cca 30 let umlčován. A zatím mi o tom zde článek nezveřejní. A proto P. Han zde může prohazovat příčinu a následek.

P. Han 22.3.2020 15:47

Chápu, nic nevím, zatímco vy jste revolucionář profík.

O těch 30 letech umlčování plácáte pořád a článků jste měl porůznu na internetu x, resp. několik x-ů. Že vám to nezveřejní tady, přičítám redakci k dobru. Chápu, že neustále žijete v 80. - 90. létech minulého století, ale mne osobně - a věřím, že většinu příčetných lidí - vaše tahanice s bývalými kolegy a vaše interpretace toho, proč ausgerechnet vám neudělili docenturu bez habilitační práce, dávno nezajímají.

M. Pivoda 22.3.2020 19:42

Téma článku je "Hledá se koronaviník".

J. Jurax 22.3.2020 20:47

Vskutku.

A jak čtu Vaše příspěvky pod tímto článkem, nemohu se ubránit dojmu, že Vaše UI si to téma nedokázala zapamatovat.

P. Han 22.3.2020 21:41

A našel jste ho?

I. Polák 22.3.2020 14:41

Pane Pivoda, že se s vámi vůbec bavím. Ale pro příště, až se budete chtít vytahovat, sledujte mne: Mám znalosti z návrhu integrovaných obvodů, ano přímo jsem je navrhoval. Jen jsem si tuhle spočítal, že to bylo před padesáti lety!

Co vy? A do čeho chcete kecat dnes??

M. Pivoda 22.3.2020 19:27

Pro I. Poláka.

Reagujete na něco, co nebylo vůbec určeno pro vás, ale jako reakce tento výrok P. Hana výše. cituji: "... A s tou montovnou už jděte do prdele. Vy byste nedokázal přimontovat ani kolečko ke trakaři, nedivím se, že vás odevšud vykopli."

Takže já se zde nevytahuji, já pouze upozorňuji, že to "kolečko" (o kterém hovoří P. Han bych přimontovat dokázal). Ostatní nekomentuji, protože diskuze je něčem úplně jiném.

Příště čtěte pozorněji.

P. Han 22.3.2020 21:52

Skvělé. Se svými "diplomy" by se vám to povedlo. Znám pár lidí, kdo to dokáží i bez nich. A s tou montovnou můžete jít do prdele dál. Kolečko ke trakaři vám nepomůže.

P. Staronový 22.3.2020 16:04

Taky mne s tou "montovnou" baví. Pokud už by zde skutečně byla, tak jedině vinou různých Pivodů.

V. Církva 22.3.2020 15:19

Jednak je to o prioritách, jednak se do toho dají zatáhnout soukromé subjekty. Třeba distributoři léků bývaly nejbohatší firmy. Tak se je dá "slušně požádat", že buď budou držet sklady nebo nedostanou licenci na distribuci léčiv.

Z. Lapil 22.3.2020 12:52

Naprostý souhlas. Ale souhlas i s panem Pivodou, že problémem je slovo dostatek: tři dny? Týden?

V téhle souvislosti mi nejvíc vrtá hlavou, jak se postavit k informovanosti. Chyba byla, podle mě naprosto jednoznačně, že minulý čtvrtek/pátek vláda tvrdila, že roušky jsou na cestě. Aspoň já z toho získal dojem, že během víkendu se budou aspoň prodávat, ne-li rovnou rozdávat ve velkém. Ani mně - nedůvěřivého šťouru nenapadlo, že v pondělí budeme ve stavu Roušky nejsou, zachraň se, kdo můžeš. KDYBY bylo řečeno "Budeme-li mít kliku, zásobíme nemocnice", akce Šije celé Česko mohla začít o půl týdne dřív.

Ale: "Praha" má jistě plán pro hromadné neštěstí, ALE: odváží se nějaký politik říct něco jako "je k dispozici pohotovost pro prvních 100(???) těžce zraněných, sto první má prostě smůlu?

M. Pivoda 22.3.2020 13:58

Pro Z. Lapila.

Je lepší uvádě výslovně na koho reagujete, jinak se váš diskusní příspěvek podtupně propadne hodně hluboko, a člověk ztratí souvislost.

Připomenu, že jsem výše uvedl k tématu následující:

Každá pohotovost (tzn. včetně té současné ohledně virové nákazy) něco stojí. Otazkou zůstává, jak náročnou pohotovost si mohla, a i nadále může dovolit, udržovat česká montovna.

Z. Lapil 22.3.2020 20:13

Přispěvatel, na kterého reaguji, má k dispozici zaškrtávátko, přeje-li si reakce dostat či nikoliv. To mně a evidentně naprosté většině diskutujících připadá dostatečné připadá dostatečné.

Připomínám, že v příspěvku, na který reagujete, jsem s vámi souhlasil. Skoro se mi zdá, že jste to nepostřehl.

M. Pivoda 23.3.2020 8:17

Já zde s vámi zde (v tomto bodu diskuze) také žádný spor nevedu. Moje poznámka byla jen konfirmační.

Tam, kde se nedokážemem shodnout je vaše silná argumentace minulostí, vzdálené nejméně 30 let. Zatímco já argumentuji budoucností dnes vzdálenou cca 20 let. Takže mezi námi je asi 50 let rozdíl. Stačí ale domyslet, co asi vše může proběhnout za 50 let exponenciálního technologického tempa vývoje. A pak pravděpodobně porozumíte i mojí argumentaci, která zde vyvolává tolik emocí.

Z. Lapil 23.3.2020 9:16

Pokud nemluvíte o vyslovených kyborzích, tak technologie se nepochybně změní, ale lidi nikoliv. Dokonce si dovolím: DUŠE lidí nikoliv.

M. Pivoda 23.3.2020 9:28

Vy si jen nedovedete představit, kam až ten budoucí vývoj může dospět (velmi pravděpodobně přes hybridní stádium, což jsou kyborgové).

Ještě je dnes asi brzy na zveřejnění článku s názvem: "Může fungovat kapitalismus i bez dělníků/zaměstnanců?"

Promyslete si, prosím, to zmíněné téma již dnes. Získáte tím potřebný náskok (tolik potřebný ve strategickém managementu). Samozřejmě, pokud přežijete současnou koronavirovou krizi - která se šíří také exponenciálním tempem. Toto poučení bude pozitivem z dnešních událostí.

Z. Lapil 23.3.2020 9:48

Kapitalismus bez dělníků (v širokém smyslu, včetně třeba IT) fungovat nemůže, s tím bez problémů souhlasím. Tvrdím ale, že bez dělníků (čti: bez práce) nebudou lidé lidmi.

Určitě bez dělníků může a bude fungovat trh. Možná, že se lze dožít dne, kdy všecko budou dělat roboti, ale i ti roboti budou lepší a horší (lépe vymyšlení; více opotřebovaní) a suroviny taky nebudou v nekonečném množství a jediné kvalitě.

Všimněte se, že už teď je reakcí na velkovýrobu zájem o ruční práce, od svetrů až k "s láskou chovaným slepicím".

M. Němcová 22.3.2020 13:05

vojáci? než se ti naši vrátí z exotiky, kde bojují za Prahu a ti zbylí se vymaní z německého velení , bude vymalováno

A. Nový 22.3.2020 13:15

Soudružko domovnice, už máte umyté schody? :-))

D. Bystriansky 21.3.2020 21:25

Ve Švédsku našli viníka koronaviru.

Grééta nás teď oprávněně uvrhne do totální paniky. Může za to člověk a jim způsobené oteplování planety!!!

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/analys-for-tidigt-att-saga-om-coronaviruset-kan-kopplas-till-klimatforandringar

D. Mach 21.3.2020 22:39

Aha, tak to já myslel, že podle paní Bergman můžou za všechno imigranti.

P. Han 21.3.2020 23:11

No a za imigranty holt může to voteplování. Kdyby v Africe a Asii mrzlo, seděli by fšichni v houfu, zahřejvali se navzájem a necpali se jinam. Akorát by fšichni měli mít roušky, to dá rozum.

V. Církva 22.3.2020 7:54

Ano, dá se to takto zneužít. Za coronavirus nemohou výrazně ani migranti, ani globální oteplování. Možná ani ne komunisté. Ale určitě jsou takoví, co to budou tvrdit.

Přesto, my věřící máme pocit, že nějaké duchovní příčiny v různých pohromách bývají. Nakonec války jsou důsledkem nenávisti mezi lidmi. Nemoci, kdyby lidé byli nesobečtí, snažili by se nenakazit ostatní nemocemi.... Takže úcta a láska k bližnímu problémy řeší, a jistě i limity pro ty jsou proti.

A. Nový 22.3.2020 13:17

:-)) :-)) Kašpárku.

P. Staronový 21.3.2020 15:15

" Kdo jiný by nám ostatně dokázal vysvětlit třeba to, kolik roušek a respirátorů měl mít stát ve svých hmotných rezervách správně uloženo."

Zajisté se lze dohadovat, zda by jich mělo být více či méně. Ale zcela bez debaty je, že jich bylo trestuhodně málo. A že když se koronavirus začal šířit v Číně, tak že nikdo nic nedělal. Nestimuloval české výrobce, nesnažil se zásoby v SHR zvýšit.

Trestuhodné.

Z toho je vidět, k čemu by vedlo nějaké znovuoživení CO. Řídil by to stejný stát, který selhal v SHR.

M. Němcová 21.3.2020 16:09

škoda., že si ten stát, který selhal, nevzal příklad ze soukromých zdravotních pojišťoven, soukromých nemocnic, soukromých ordinací včetně zubařských i soukromých marketů zpravidla ve vlastnictví nadaných cizinců... ti měli všeho dost rozhodně nesvalují svou neprozíravost na jiné.

Š. Hašek 21.3.2020 17:07

Možná také, že něco selhává pouze u Vás. Ve Vás.

M. Němcová 22.3.2020 12:58

můžete rozvést co asi? zdravotní pomůcky měl pro sebe i pro své pacienty především včas a v řádném množství objednat náš privatizovaný zdravotní průmysl - ale nevydržel ani týden... takže je to fakt chyba státu?

J. Jurax 22.3.2020 20:59

Až epidemie odezní, vyrojí se mnoho generálů po bitvě, kteří nám přesně vysvětlí, co a jak se mělo dělat, co a jak se nemělo dělat, co se dělalo úplně blbě a co by byli bývali dělali oni, kdyby něco dělali. A budou přesně vědět, co či kdo za to může.

Ale někteří ani nevyčkali konce epidemie a už se rojí, není-liž pravda?

M. Němcová 23.3.2020 7:12

jo,jo- zacituji:

aforismus českého dokumentaristy Milana Růžičky (1937-2011):

"Škoda, že jediní lidé, kteří by dokázali řídit národní hospodářství, sedí v hospodě u piva."

a se zdravotnickým zásobováním a boji proti pandemií je to zrovna tak - i když - drobná změna, dost jich sedí i v opozici a senátu