8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

POLITIKA: Důchody se mimořádné zvýší...

Jak ještě dlouho budete rozhazovat peníze, které vám nepatří, a jak dlouho ještě budete zadlužovat všechny okolo. Už jenom takovou emotivní větou je možné reagovat na zprávu, podle níž se vládní strany dohodly, že napřesrok zvednou penze o 300 korun nad rámec zákonné valorizace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Polanský 31.5.2021 9:38

Budiž, ať má autor pravdu, ale co neziskovky? Kde se podíváš, tam neziskovka. Byly i za první republiky či za R-U? Když chceš činit dobro za každou cenu, čiň tak za své.

J. Hajský 31.5.2021 10:32

Souhlas

P. Dvořák 31.5.2021 9:31

Zato penězovody do neziskovek, které vystupují proti občanům a státu, který je prostřednictvím daní občanů živí, se nijak mimořádně nezvyšují.

Ony jsou stále mimořádně vysoké standardně.

J. Jedlička 31.5.2021 9:27

Současná generace včetně důchodců bohužel zdědila strašlivý vnitřní dluh, který se táhne mnoho desítek, možná i stovek let zpátky. Je dost absurdní si myslet, že tento vnitřní dluh splatíme v krátkém časovém horizontu a další generace tím již nebudou zatížené. Zvyšování důchodů tak vidím jako cestu, jak umožnit současné generaci důchodců přijatelné životní podmínky, jistě nejde o zajištění luxusu.

J. Stehlik 31.5.2021 9:57

Dobře napsáno . Ono si je také třeba uvědomit , že duchody se vzhledem k platum procentuelně snižují .

P. Milan 31.5.2021 11:34

To je holt matematika.

V. Kuhaj 31.5.2021 9:08

Nepřidá, je špatnej. Přidá, je špatnej. Koronaopatření trvají, je špatnej. Opatření ukončena, je špatnej, jak jsem včera zaznamenal ve zprávách. Je prostě špatnej, špatnej, špatnej...

P. Milan 31.5.2021 9:25

Je, to máte pravdu. Sice hlavně z jiných důvodů, ale je.

V. Kuhaj 31.5.2021 9:29

Nejdete s dobou, pane Milane. Je špatnej ze všech myslitelných důvodů, a je potřeba to neustále říkat. Vaše zaváhání by mohlo být vykládáno, za skryté sympatie, dávejte si pozor.

T. Zlesa 31.5.2021 8:56

Z debat o důchodech se vytratila ta základní myšlenka: co to ten důchod vlastně je, co důchodem naše společnost vyjadřuje, jaký ho tím pádem chceme mít.

Dle mého je třeba tyto myšlenky obnovit. Zda je to nutná položka v rozpočtu státu, velká jen tak, aby důchodci neumřeli hlady, protože je třeba živit vše ostatní v rozpočtu. Nebo je to finanční produkt podléhající všem rizikům. Nebo je to to nejdůležitější v rozpočtu, protože je to podíl starších na aktuálním bohatství země.

Za mně je to to poslední. Bohužel to tak chápe jen Babiš a Venezuela. Co teď s tím? :-)

V. Kuhaj 31.5.2021 9:13

Solidární systém znamená, že když pracuji, platím z toho důchody těm, co pracovali přede mnou, jakož i oni, když ještě pracovali, hradili důchody těm ještě starším. Doufám tedy, že až zanedlouho přestanu pracovat, bude i mně vyplácen důchod z výdělků pracujících, a to bez držkování, neboť ani já nyní nedržkuji.

L. Novák 31.5.2021 14:00

Plácáte. Nahradil jste slovo PRŮBĚŽNÝ slovem solidární, který znamená ale něco jiného.Rv

P. Milan 31.5.2021 9:28

Ta vaše představa je nedefinovatelná. Socialismus (nic jiného to není) prostě nefunguje.

Aktuální bohatství je prostě děleno dle zásluh (plat, výnosy investic, ...). Pokud zvýšíte důchody na úkor jiných položek rozpočtu (otázku kritérií pro jednoduchost vynechávám, ale i ta by byla problematická), budou ty peníze chybět v jiných, taktéž potřebných oblastech.

F. Navrátil 31.5.2021 9:44

Sociální pojištění zavedl pruský ministerský předseda Otto von Bismarck (v čele státu v letech 1962 až 1890). Toho lze jen velmi obtížně podezřívat ze socialismu.

P. Milan 31.5.2021 11:34

Tak se někdy podívejte na parametry toho Bismarckova systému, kdo, komu, kolik, od kdy.

Bismarcka nepodezřívám, socialismus je tvrzení T. Zlesa o podílu na bohatství.

T. Zlesa 31.5.2021 11:46

Žijete v zajetí starých pravicových dogmat. :-)

P. Milan 31.5.2021 13:32

Která, na rozdíl od levicových, fungují.

L. Novák 31.5.2021 16:00

...v praxi fungují. ;-) R^

T. Zlesa 31.5.2021 18:55

Dle mého existují chytrá a méně chytrá řešení. A hloupá. A podle dopadů a jiných ideo věcí se jich chytá pravice nebo levice. Ta chytrá pak fungují asi nejlépe. I ta levicová - např. v Číně.

Z. Jiroušek 31.5.2021 10:51

Máte děti?

J. Jurax 31.5.2021 16:46

Nejdůležitější v rozpočtu to nejspíš nebude. Takových nejdůležitějších věcí se najde víc.

S definicí důchodu jako podílu starších na aktuálním bohatství země by se obecně dalo souhlasit.

Jenže podstatné je, z čeho je ten důchod financován, jakým způsobem či jakými způsoby - tohle obé je naprosto klíčové - jak je nebo má být ten podíl veliký celkově a hlavně jak je veliký individuálně, nakolik má odpovídat individuálnímu příspěvku k bohatství země, jak velké je solidární přerozdělování, nakolik je systém nákladný, stabilní, udržitelný atd.

A tady se najde názorů celé spektrum i navzájem diametrálně odlišných ...

F. Navrátil 31.5.2021 8:52

Zajímavé je, že komentátoři se jako jestřábi vrhají na zvýšení důchodů pro lidi, který celý život pracovali, platili daně, zdravotní a sociální pojištění. Ani slůvkem ale nešpitnou o nepojistných sociálních dávkách, kterými jsou zahrnováni lidé, kteří nepracovali, nepracují a pracovat nebudou, i když by mohli. A ani v noci pod peřinou si netroufají přemýšlet o tom, že ze státního rozpočtu se přesunují miliardy na konta obskurních parazitických neziskovek, které v lepším případě nedělají nic a v horším společnosti škodí.

J. Jurax 31.5.2021 16:51

No, protože obrazně řečeno bombardéry se vrhají přednostně na nechráněný konvoj ...

M. Moravcová 31.5.2021 8:49

Abych pravdu řekla, tak jako čerstvá důchodkyně to vítám. Proč? protože z těch dluhů, které stát má splácet, jsem já nespotřebovala ani korunu. Všelijaké kotlíkové a jiné dotace, šrotovné, všelijaké sociální dávky nepotřebným nebo líným, všelijaké podpory neziskových aktivivstických skupin a poradních nátlakových skupin vlády, všichni ti pornoherci Jandové a homosexuální lobby atd, atd. Konečně taky dostanu něco já. Celou dobu jsem jen nechtěně podporovala.

V. Kuhaj 31.5.2021 9:14

!R^;-)

J. Hejna 31.5.2021 8:35

Holub je pták.

P. Pepax 31.5.2021 8:42

R^;-)

R. Tichý 31.5.2021 7:25

Je zapotrebi odstavit Venezuelu a Babise.

Musi prijit charismaticky Churchil a slibit pot a slzy, ktery rizne do statniho aparatu.

J. Stehlik 31.5.2021 10:01

Do státního se nikdy neřízne . A proč , protože politici vzešli z této struktury . Tudíž říznou do pracujíccíh lidí ve formě spotřební daně . To by tak hrálo , aby ten kdo pracuje se měl lépe ;-D

R. Meišner 31.5.2021 7:22

...autore běžte tohle přednášet osmělé důchodkyni v Praze, která zaplatí z důchodu 80-90% za nájem. pominu to, jakým tempem roste a poroste inflace. --a nezapomeňte na opozici, která i dnes doslova hýří nápady, jak přidávat těm i oněm, DPP, DPČ, OSVČ, samoživiteky etc...etc...takže tak 8-o