26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

POLITIKA: Co vadí michprdům? Svobodné volby!

Podle michprdů má uvědomělý lid vyjít do ulic a manifestovat své odhodlání nejít cestou našich kolegů z V4 Maďarska a Polska. Skutečným „problémem“ svolavatelů však nejsou Maďaři či Poláci, ale jeden anachronický přežitek: svobodné volby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Müller 21.2.2020 0:02

Je to tak, jak píšete, rozdíl je však ten, že když názor většiny tvoří zákony, tak každý z té většiny nějak vnímá, že by se to mohlo týkat i konkrétně jeho. Tak se pomalu suneme k nějakému zákonnému rámci, ke kterému jsme loajální. V těch zákonech bývá více rozumu než v emotivních rozhodnutích. A to jsme u té, u vás správně jmenované, zbrklosti. A pak jsme u toho jednoho metru pro všechny. A to už jsme v dnešní realitě. A to není realita, z které bych vyskakoval radostí. Ale řekněte mi, jak by ta debata nespokojených lidí měla vypadat, když si z nás všech elity tropí blázny? To je přímo hamletovská otázka. :-)

P. Han 20.2.2020 23:10

Posledních pár slov jste si mohla odpustit. Stačilo "opoziční zbytek se štěká a nemá jedinou osobnost". Tím bych to bohužel uzavřel.

P. Han 20.2.2020 22:49

No, kde jsem to skončil... Minář nepůjde do politiky, nedá svou kůži na trh. Stejně jako třeba Halík, o kterém se kdysi uvažovalo jako o prezidentském kandidátovi. Jsou si plně vědomi svých možností. Takže se snaží využít "ulici" a svézt se na něčích zádech. Kdyby chtěli založit standardní stranu a nechat se zvolit občany, byli by někde v rozmezí statistické chyby. Samozřejmě, že halasný pokřik, podporovaný jejich klakou v médiích, je vizuálně vyzdvihne výš. Takže se mohou tvářit jako ti "správní hoši" a zbytek obyvatel vydávat za lůzu.

V. Církva 20.2.2020 22:44

Pane Muller když jsme u vlády práva. Kdo to právo tvoří? Možná elita, ale ta je volená. Svým způsobem se pak dá rozdíl vláda práva a vláda lidu zjednodušit jako. 1)Potlačení zbrklosti a 2) Jeden metr pro všechny. Ale jinak je to vlastně to demokratické 4 ze 7 rozhodnou že oběsí. Jinými slovy zase lid rozhodne jestli toho za ten čin chlapa oběsit, jen se tak stane s rozmyslem a podobně chlapům ostatním žijícím ve stejné době.

Pokud se ale elita oddělí od lidu, třeba dlouho rozhoduje jinak než lid, vznikne tření, nespokojenost lidu a revoluce. Proto je rozumné se snažit udržovat demokracii a právo názorů a pluralitu. Proto historicky vzniklo i právo demonstrovat a nesouhlasit s politikou. V dnešní době všichni lidé nežijí tolik stávkami a demonstracemi. Proto malá elita třeba chvilprdů či modernistů, neomarxistů tlačí na vlády a vyhlašuje ultimáta. Přitom za sebou nemá demokratickou většinu ale tváří se tak. Většina snad ještě trochu zůstává u voleb. To co provádí chvilprdi není ta svobodná debata různých opozičních názorů. Je to nátlak minority.

P. Han 20.2.2020 22:31

Věřím, soudruhu děžurný. Ale nějak mě to nepřitahuje. Jsem individualista a nemám potřebu ovládat masy.

P. Han 20.2.2020 22:28

Ano, historii inkvizice znám také. Ono je to všechno "o lidech". Uvozovky proto, aby mě staronový pan Prokop, s nímž sdílím lásku ke češtině, neproklel. Právě lidé se přičinili, že názor na (nejen) inkvizici je dnes takový, jaký je. (Totéž se týká třeba jezuitů, představitelů vzdělání, vědy a kultury v tehdejší církvi.) Boblig byl lump, který dobové názory využil pro své obohacení. O nic jiného mu nešlo a šel za tím doslova přes mrtvoly. Ale totéž vidíme dnes. Oprávněné obavy o stav životního prostředí byly transponovány do imperativů, neřešících nic - kromě osobního prospěchu protagonistů. A obavy o "osud demokracie" u nás přiměly některé lidi důvěřovat těm, kdo s demokracií nemají nic společného.

Budu pokračovat za chvilku...

K. Zelený 20.2.2020 22:22

Samozřejmě mám. Zkuste to taky, není to špatný.

D. Müller 20.2.2020 22:04

Pane Petře, toho jsem tušil, že to podobenství někdo rozvede. I mne napadlo, že dnes by byl průběh jiný. Harry by prohlásil, že koně týrali a že chudáčkovi řehtavému nedali pořádně prostor k realizaci. A tak by na honáky vyrazili ochránci zvířat a přátelé koňské duše. Odhlasovali by, ať honáky svléknou do gatí a vyváleli by je dehtu a peří..... ale to by se mi z příběhu vypařilo to poučení :-)

D. Müller 20.2.2020 21:53

V tom je to kouzlo, já mám stejný pocit o vašem postoji :-) Trošku z jiného soudku, před časem mne překvapilo, že inkvizice vznikla za účelem potlačení živelného upalování osob podezřelých z čarodějnictví. Církev vytvořila tento institut, aby dala procesům řád a zajistila právo osob na obhajobu. A skutečně ve Španělsku (odkud inkvizice pochází) k poklesu upálených žen došlo. No, nejsou to ty nejveselejší evropské dějiny.

Dělal jsem si legraci, nemyslím si, že jsou vaše postoje na straně inkvizice... a vězte, že ani já bych pro sirky nešel :-)

D. Müller 20.2.2020 21:40

Paní Svobodová, jsme na tom podobně. Dokonce jsem přesvědčen, že s většinou diskutujících nejsem v názorech až tak v rozporu. Jen asi v jednom. Někteří doufali a doufají, že s AB a jeho hnutím přijde náprava a političtí pesimisté jako já si myslí, že je jen další v řadě. Ale asi si tuto dobu musíme protrpět, abychom otupěli vůči politickému marketingu ze všech stran.

D. Imr 20.2.2020 21:39

To se shodnem pane Muller. Ale ony existuji i pravidla na to, kdyz nekdo porusuje pravidla (odebrani imunity, policie, soudy, atd). A jsou tu proto, aby to "odstaveni" bylo co nejmene zneuzitelne.

Pokud ale prijmeme to, ze je O.K. porusovat pravidla o tom, jak se vyporadat s temi, kteri porusuji pravidla, tak je to cesta do pekla.

Timto se nezastavam Babise - protoze to je prolhanej hajzl, kterej jak otevre hubu, tak z nej padaj lzi - a moc me mrzi ze to jeho volici nevidi (asi neposlouchaj co rika, nebo jsou blby, nebo oboji). Ale zastavam se principu demokracie, ktera sice neni dokonala, ale vsechno ostatni je jeste horsi :)

V. Petr 20.2.2020 21:35

K tomu divokému západu, ti honáci by třeba odpověděli, že soudce je zkorumpovaný a ty zloděje by nejspíš osvobodil ale když je rovnou pověsí, problém bude vyřešen jednou provždy.

A ve středověku konšelé většinou uvítali, když byl zloděj lynšován n místě, protože nemuseli platit kata!

P. Han 20.2.2020 21:34

Vy máte nějaké právo požadovat? Já mám právo si přát a pro to dělat, co můžu. Ale požadovat a dohlížet? Mne nikdo žádným děžurným nejmenoval.

K. Zelený 20.2.2020 21:27

Požadovat a dohlížet může každý, komu není lhostejné kdo kam kandiduje, diktování je něco jiného, na to je třeba moci, kterou mám stejnou jako vy.

Ś. Svobodová 20.2.2020 21:11

Pravidla nemůže změnit Babiš ani Zeman. Jen sněmovna. A je fakt, že Babiš z byznysu přinesl umění najít a zobchodovat podporu u ČSSD, komančů a části SPD, opoziční zbytek se štěká a nemá jedinou osobnost s podobnou vlastností.

P. Han 20.2.2020 20:47

To máte plnou pravdu. Akorát se mi zdá, že stojíte na té straně Bobliga z Edelstadtu. Víte-li to, nebo ne, opravdu nemám jak vyzkoumat.

D. Müller 20.2.2020 20:47

Proč jste mi dal nálepku demagog? Viz wiki: Demagog je člověk, který hlásá věci, o nichž ví, že nejsou pravda, a to lidem, o nichž ví, že jsou hlupáci.

Pane Pavelko, nemyslím si, že jste vy nebo ostatní lidé na NP hlupáci. Nebo, že moje názory jsou lživé. :-)

P. Aron 20.2.2020 20:44

A mimochodem písnička : Pověste ho vejš v podání Michala Tučného je o něčem jiném. Je to obhajoba svobodného života.

https://www.youtube.com/watch?v=8fQZsKOIPhA

Ś. Svobodová 20.2.2020 20:43

Souhlasím, že Babiš není šťastná volba. Nicméně které volby od r. 92 nevynesly k moci struktury napojené na nejrůznější kmotry? Je Babiš opravdu větší zlo než Kalousek o jehož propojeních se tvrdošíjně mlčí? Jak to, že nevadil knížete, byť je obrovským příjemcem dotací a svého času též vlastnil média a vliv v nich má dodnes? Abych řekla pravdu, nemám koho volit. Moje koně média ignorují a ke sněmovně se pravděpodobně nikdy nepřiblíží.

D. Müller 20.2.2020 20:32

Ještě k našemu virtuálními Harrymu, neměl ztělesňovat nikoho z našich politiků. Jen jsem chtěl nějak vysvětlit rozdíl mezi vládou lidu a vládou práva. Nemohu mluvit za demonstranty nebo spolek Milion chvilek, ale jen za sebe a řadu známých, kteří mají obavu, že se současné elity snaží upravit "právo" pro sebe své osobní zájmy a že se od vlády práva vzdalujeme.

D. Müller 20.2.2020 20:15

Pane Imre, jednak děkuji, že jste si to přečetl. A pak bych to trošku doplnil. Myslím, že tady nejde o to, aby šel z kola ven někdo, kdo byl zvolen, ale ten kdo nedodržuje pravidla. A když má někdo moc ty pravidla měnit, začíná to být problém. Na tom se shodneme. Akorát se neshodneme na tom, jestli ta situace už nastala a nebo nikoliv. A jako technik předpokládám vždy tu tu horší variantu. :-)

D. Müller 20.2.2020 20:07

Uznávám, že s p. Křečkem je to přešlap. Jednak má nějaké roky a za ty roky vykonal dobré věci i chybné. S tím nemám problém, když ty chybné sveřepě neobhajuje. Sice se podivuji, že v tom věku se na to už nevykašlal, ale je to jeho volba.

D. Müller 20.2.2020 20:02

Pane Arone, neberte to tak vážně, byl to určitý příměr s mírnou nadsázkou.... jen jsem chtěl upozornit na to, že bez "sváru není zdaru" Bez sváru by dodnes byla země placatá a pálili bychom čarodejnice...

R. Langer 20.2.2020 18:09

Tak tak.

R. Langer 20.2.2020 18:09

Zajděte si na demonstraci, možná vás to trkne. :-D

R. Langer 20.2.2020 18:06

To je pablb, ten Svozil, jak si pěkně naběhl... :-D

R. Langer 20.2.2020 18:05

Á, dobytek se ozval! :-D

R. Langer 20.2.2020 18:04

Putine, ty to tady sleduješ!? :-D

R. Langer 20.2.2020 18:02

Á, máme tady další dobytek, jako z kovbojky. :-D

D. Imr 20.2.2020 18:01

Ja souhlasim. Proto vazeni, kdyz se snazite legalne zvolene zastupce dehonestovat, misto diskuze nad motivy zastancu zastupitelske demokracie, nikterak neprispivate k reseni rozporu.

Ale dnesni doba neni naklonena premysleni a argumentum.

Tak mili demonstrujici... Meli by politici, kteri maji jiny nazor nez vy odstoupit, at maji vasi milacci pristup k moci bez voleb? :-) Pak budeme mit vsichni klid na praci... a z obcanu se staneme jen danovymi poplatniky.