8.5.2024 | Den vítězství


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
VLADIMÍR 13.7.2009 10:57

Údajně museli začat

pracovat jako dřevorubci v kanadských lesích  :-D

Jakub 13.7.2009 10:38

několik přípomínek

Jako vždy píšete velmi dobře. Mýlíte se v tom, že maďarští cikáni do Kanady neutíkají. Utíkají. Jsou na 2. místě co do počtu za těmi našimi. Ale jsou pochopitelně vedeni jako Maďaři. Chcete-li vidět cikány v roli pěstitelů květin a zeleniny zajeďte si do Istanbulu. Za bývalými cařihradskými hradbami pracují až se z nich kouří. A pak se to snaží prodat. K práci je asi přiměl ten fakt, že v Turecku má nárok na sociální dávky pouze ten, kdo pracoval...

autor 13.7.2009 13:56

Re: několik přípomínek

díky za informace . Istanbul neznám, jen Turecký venkov

Mistr Jan Hus 13.7.2009 10:09

Škody, že nejdou cikáni tam kam patří!

;-€;-O

Apea 13.7.2009 10:03

Petr Bakalář

Vážený pane Vlku,

kde jste, probůh, vyhrabal Bakaláře? S tím rasistickým blbem nemá smysl polemizovat, ale k nesmyslům, které z něj Vy přebíráte zřejmě v dobré víře:

Protestanské americké rodiny v 17. a 18. století byly mimořádně plodné, více než deset potomků nebyla žádná výjimka. Ostatně velké rodiny představovaly ještě ve dvacátém století ideál i u anglických protestantů. Podobně náleželo množství potomků k charakteristickému rysu východních židovských rodin. Obecně bývají plodnější zemědělské populace a šlo by jistě s úspěchem pochybovat (ale jen pochybovat, matriky nám moc neřeknou), že by Cikáni měli až do devatenáctého století víc dětí než česká či německá populace na našem území.

Celá ta Bakalářova historka je dovezená z USA a původně se týká tamějších černochů. Odráží setrvalý trend, kdy vzdělanější a blahobytnější městské obyvatelstvo začíná přes své původní kulturní zvyklosti mít málo dětí a mnohočlenné rodiny začnou být charakteristické pouze pro venkov a městskou chudinu.

Nemyslím, že by něčemu pomohly lži. Velkou část Cikánů u nás postihla dědičná bída, více bída vzdělanostního a vůbec sociální kapitálu než hmotná, a chovají se podle toho, tj.nepřijatelně. Natírání stavu na růžovo, vymýšlení historek o kulturní podmíněnosti malého respektu k cizímu majetku atd. situaci zhoršuje. Proto vítám Váš někdyaž drsný realismus. Ale zůstaňte u něj, neopisujte bláboly stejně vymyšlené jako jsou ty "politicky korektní".

GRUNTORÁD 13.7.2009 11:05

Re: APNOE! TY JEDEN VO LE

dědičná bída, více bída vzdělanostního a vůbec sociální kapitálu , NIC Z TOHO JSEM NEZDĚDIL, JE TO NEDĚDITELNÉ, A ZA SOCÍKU TO ANI NEBYLO MOŽNÉ VLASTNIT, VŠE CO MÁM JE JEN A JEN Z MÉ USILOVNÉ PRÁCE, A MOJI DĚDICI TO ZDĚDÍ POKUD NEPŘÍJDE SOCKOMAČ S PŘEROZDĚLOVÁKEM

Apea 13.7.2009 11:54

Re: APNOE! TY JEDEN VO LE

Vážený Gruntoráda,

soudě podle projevu jsi určitý deficit sociálního kapitálu zdědil, ale pokusím se Ti to napsat jednodušeji:

Dítě se narodí v rodině, kde ani jeden rodič nepracuje. Ani jeden rodič nedokončil základní školu a ani jeden rodič nečte. V rodině není papír ani tužka. Tužku drží dítě poprvé v ruce v šesti letech, když ma nakreslit při zápisu do školy postavu. Rodiče a většina příbuzných pobývají část života v kriminále. S jiným okruhem než s rodiči a příbuznými nepřijde dítě do neformálního styku. Knihy doma nejsou a v knihově je dítěti z podobného prostředí nepujčí (doloženo četnými výzkumy).

To je to, čemu se říká rodina s nízkým sociálním a vzdělanostním kapitálem. Anebo rodina postižená dědičnou bídou.  Ony totiž děti z podobných rodin velmi často nedokončí školu, nezískají základní pracovní návyky, nezískají respekt k cizímu vlastnictví - a končí jako jejich rodiče.

Pokud nedržíš takto vyloučenou část populace za ostnatým drátem, přijde to společnost dost draho. On ani ten ostnatý drát a jeho ostraha není zadarmo. Proto je společenským zájmem ten kruh dědičné bídy rozetnout a naučit děti z takových rodin, jak se uživit bez konfliktu se zákonem.  Omlouvám se,  některé věty byly moc dlouhé, ale kdybys nerozuměl, zeptej se.

LJG 13.7.2009 12:34

Re: APNOE! TY JEDEN VO LE

Poněkud patetické a romantické Apeo. Zkusím hádat. Znáte je z nějakého sociálního programu. Ve vaši škole buď nebyli, nebo byli nepatrnou menšinou.

Mirek 13.7.2009 22:42

Re: APNOE! TY JEDEN VO LE

V nasi skole byli a to, co pise Apea presne odpovida me zkusenosti. A je to dulezita poznamka dobre doplnijici clanek a informace v nem.

Historik 13.7.2009 13:21

Naši předkové řešení měli, ne že ne, jen si to dnes

nikdo nedovolí připomínat. Speciálně polní pych se dlouho trestal smrtí, najdete to třeba i u Jiráska.

Starosta 13.7.2009 13:31

Re: APNOE! TY JEDEN VO LE

Bože, ještě větší vůl, než jsem čekal.

honzak 13.7.2009 13:36

Re: APNOE! TY JEDEN VO LE

Já si myslím, že lépe se rozetíná menší kruh než větší (přeloženo do hovorové češtiny - zastavit nekontrolované množení Cikánů).  Pomocí přídavků a dávek, abych nebyl za Herodesa! A vzdělání Cikáňat důsledně realizovat internátním způsobem, aby se minimalizoval vliv rodiny.

Znova vzpomenu ty asfaltéry v Hýskově. Černí byli jako noc, ale dělali jako draci!

slovanz 13.7.2009 13:36

To jsou jen vychodiska

Apea, souhlasim s vami, ted jde jen o to, jak ten kruh dědičné bídy rozetnout a naučit děti z takových rodin, jak se uživit bez konfliktu se zákonem. O rozetnuti kruhu a zacleneni do majoritni spolecnosti se bezuspesne snazi socialni inzenyri aspon 60 let. Dite je prece zavisle na svych rodicich a ti jsou zvykli zit po svem parazitickem zpusobu, dobrovolne se sveho zpusobu zivota nevzdaji. Za zcela samozrejme pokladaji dostavat socialni a jine davky za nic, vubec se nezamysli nad tim, ze o penize, ktere dostavaji, okradaji ty kteri je do st.rozpoctu prinesli. Zivot bez povinnosti ve fyzicke i vzdelanostni bide je pro ne vyhodnejsi nez nutnost dodrzovat povinnosti(napr pravidelna pracovni doba) a mirne hmotne polepseni si.

Jedna moznost je prestat tyto lidi povazovat za nerovnopravne a chovat se k nim uplne stejne jako k majoritni spolecnosti - vcetne vsech represi za chozeni za skolu, neplaceni najemneho,delani hluku a neporadku atd.

Druha moznost je ta, kterou neprimo hlasa Kocab,Dzamila a dalsi - tito lide s nami nejsou rovnopravni a musime se k nim chovat jinak nez k majorite, musime se k nim chovat zpusobem ktery chapou.Pokud budou urednici dusledni a na dite ktere nechodi do skoly nebo ve skole neprimerene vyrusuje nedostane rodina pridavky a davky garantuji vam ze nejdele za 3 mesice bude dite slapat ve skole jako hodinky. Reci penez totiz rozumi. Kocab a Dzamila jsou totiz vetsi rasisti nez vetsina lidi na tomto Netu, jen je ten rasismus jednostranne vyhodny pro tu udajne diskriminovanou mensinu.

A zaver - at tak ci onak, po dobrem(placeni davek atd) se nezmeni. Je treba dlouhodoby a dusledny natlak s represemi za poruseni pravidel(zakonu).

GRUNTORÁD 13.7.2009 13:48

Re: PRAVÁ vychodiska

JEDINÁ!! moznost je prestat tyto lidi povazovat za nerovnopravne a chovat se k nim uplne stejne jako k majoritni spolecnosti - vcetne vsech represi za chozeni za skolu, neplaceni najemneho,delani hluku a neporadku atd

GRUNTORÁD 13.7.2009 13:44

Re: APNOE! TY JEDEN VO LE

POPSAL JSI POMĚRNĚ SLUŠNĚ AŽ NA DROBNÉ ODCHYLKY MÉ VLASTNÍ FORMÁLNÍ DĚTSTVÍ PŘED ASI 60TI LETY. RODIČE V PRACOVNÍM TÁBOŘE, PŘÍBUZNÍ PŘIPOS RANÍ, SOUDRUŽKY UČITELKY POMSTY CHTIVÉ, TO OSTANÍ JSEM MUSEL ZVLÁDNOUT SÁM I ZA OSTNATÝM DRÁTEM SPOLEČNOSTI, ANO SKUTEČNĚ CÍTÍM DEFICIT ALE SOCIÁLNÍ INTELIGENCE A VCÍTĚNÍ,NE KAPITÁLU, TOHO MÁM NAOPAK NA ROZDÁVÁNÍ. POKUD CHCEŠ TAK TI DÁM !!V

Karla 13.7.2009 15:00

Re: APNOE! TY JEDEN VO LE

Čirá všechna teorie, věčně zelený strom života.

1/ Za presidenta masaryka si Cikáni na Zakarpatské Ukrajině postavili školu pro 400 dětí a na Moravě vesnice s řadovou zástavbou.Na Slovensku té doby a dodnes žijí příšerně.

2/ Narozdíl od evropských "západních" zemí, jako F, A, které nás dnes poučují o rasismu, přijala ČSR po rozpuštění koncentráků a lágrů  nejen své repatrianty, ale i Romy bez papírů, předválečně různého občanství. Českých Romů se z koncentráků vrátilo sotva 600. Přistěhovali se však ze Slovenska za býv. ČSSR, na stavby, jako např Třineckých železáren, a také do Státních statků ve vylidněném pohraničí. Možná, že jimi posunovali také v rámci RVHP jako se sdes posunuje laciná prac. síla z Mongolska do Blanska, jen na tom asi nevydělávaly agentury./ Myslím na níykých platech těch Mongolů./

3/ Kam přišli, dostávali byty, ale to bylo obvyklé, zedník přišel k podnikovému bytu snadněji, než třeba kadeřnice./ OD Marie Terezie je tu povinné Trivium - i ti, kterým je dnes  64, prošli všichni povinnou školní docházkou. Mohli, pokud chtěli. Pro obtížně vzdelavatelné byla zvláštní škola, aby mohli dělat alespoň pom. práce v kuchyních nebo u dráhy. Opravdu, ten rozdíl, kdy i hloupý český rodič říká svým dětem "Uč se, ať to dotáhneš dál, než já." ten je vidět. Ono to v 50. letech nebylo jiné ani s těmi fluktuujícími Čechy a Slováky z chudých poměrů - strašně se chlastalo a co byste chtěli od dětí věčně opilých otců a sotva zletilých matek?Přesto se "bílý proletariát" vzdělanostně povznesl a není pravda, že Romy z toho někdo vylučoval,měli podpory. Traduje se, že Romové "drží" nai své děti. Je to mýtus. Přemýšlejí ještě klanově - dítěte není škoda, uděláme si v lepších časech jiné.Odpovědnost chápou zcela jinak, samozřejmě, jak kdo. I ta socialistická republika vytvořila generaci, kde už byli vyučení, měli dvouleté a čtyřleté SŠ,i vysokoškoláky. 1.rep. i socialismus, jako dnešek, dával na školy a učitele málo. V děcákách i v pohraničí učili lidé bez vzdělání.

Apea 13.7.2009 15:55

Re: APNOE! TY JEDEN VO LE

Abychom se domluvili - sousloví "sociálně vyloučený" neznamená, že je tu nějaký subjekt, který někoho jiného aktivně vylučuje. Jedná se o označení té části populace, která se z různých důvodů nedokáže ve společnosti sama důstojně uplatnit. Osobně bych klidně snesla "sociálně nepřizpůsobiví", kdyby se s tím nepojila vzpomínka na nacistické vyvražďování Cikánů/ Romů.

A co se týče těch padesátých let - a) ano, ale ono právě to "uč se, aby z tebe něco bylo" je projevem dost vysokého sociálního kapitálu. Zvláště když vzdělání neznamenalo žádný ekonomický vzestup - moji spolužáci ze základní v době, kdy já končila vysokou školu vydělávali už pár let víc než já měla šanci za deset let.

b) zásadně se lišili základní školy, měla jsem v první až páté třídě pár cikánských spolužáků a dva další, co by o nich dnes paní učitelky tvrdili, že jsou nezvladatelní a ohrožují spolužáky. Ale to vím dneska, tehdy jsme v tom ani já, ani moji učitelé neviděli problém. Nedám moc na na pedagogické výzkumy, ale na konci devadesátých let byl jeden, který dost přesvědčivě ukázal, že více než polovinu domácích úkolů, které učitele zadávají v čtvrté třídě, předpokládá znalost látky, kterou ve škole neprobírali - tudíž předpokládá pomoc rodičů; a zároveň, že jen každá třetí matka- nevysokoškolačka je schopna ty domácí úkoly vypracovat.  Kdyby tohle bylo nejen za Marie Terezie, ale ještě v šedesátých letech, blya by třetina populace funkčne negramotná.

Karla 13.7.2009 20:03

Re: APNOE! TY JEDEN VO LE

Ahoj, Apeo, máte moc pravdy,  a já jsem šťastná, konečně názory, každý ví o problému kousek a můžeme si poopravit náhled na problém i řešení.. Kdyby měla škola naučit vše, nikdo by se jejího konce nedožil, 90% vědomostí získáte doma, čtením, rozhovory atd, ovšem to, že nedokážete udělat úkol 4.tř, který by měl být opakováním, co se ve škole probralo a mělo to být i v učebnici, abyste měla pomůcku / teď říkám Vy, ale myslím kterákoli rodina/, to je bohužel vina té neodbornosti MŠMt i nezkušenosti mladých pedagogů. S dětmi se dělají úžasně složité a malebné projekty, ty ovšem vypracovávají rodiče, používají se abstraktní slova, které ty rozoumky už vzhledem k věku nedokážou zpracovat - a pak to takhle vypadá. Dítě má prázdnou hlavu, rodič vztek a společnost zahodila nadání toho dítěte.

K vysokému sociálnímu kapitálu - já tam dál říkám, že rodiče, stejně jako staré psy, novým kouskům nenaučíme.Je třeba pracovat s dětmi a mladými romskými matkami. A PEČLIVĚ,SOUSTAVNĚ, TRPĚLIVĚ a SYSTEMATICKY, nikoli občas a nahodile v klubech.

V ktrých letech to bylo? V šedesátých letech bylo v jedné třídě sotva 20 dětí, v 80. létech průměrně 36, dnes 30. K nám, do školy na vsi pravidelně přijížděli "komedianti" Obvykle přivezli vši, režim je ostříhal do hola a namažal nějakým černým mazáním- byla to ostuda.Dnes by to bylo porušením práv dítěte.  nejsem pro vojáckou disciplinu, ale neuvědomovali si dříve lidé víc, co školy znamenají? Však vzdělání dělal pan prof. Masaryk propagaci jak jen mohl! Z toho, jak naši politici mluví o svých učitelích, by jeden řekl, že všichni propadali.

Romské kluky žádný táta "do firmy" nevezme, řemeslu nepřiučí. Otcové, strýci, starší sourozenci- v rodině je mnoho mužů, prošlých kriminálem. V rodině je mnohojazyčné prostředí,ale na hranici negramotnosti. My ovšem vymýšlíme romskému jazyku moderní gramatiku ap., jako obrozenci, ale zároveň potřebujeme vychovat alespoň středoškoláky!

Ps. Vidíte, kecám tu o vzdělanosti a mám tam Masaryk s malým m! Hanba!!  

Karla 13.7.2009 17:51

Re: APNOE! TY JEDEN VO LE

4/ V 50. letech vznikla iniciativa učitele (asi PŘÍHODY), kterému nějak dali na krumlovsku(?) od armády barák a byla tam romská internátní škola.Ten kantor si řekl,že generaci rodičů nepředělá, ale přece nejde rodině vzít dítě.  Založil internátní školu.A  začali je učit i jíst příborem, zašívat si ponožky, nosit dříví- prostě dopoledne se děti učily a pak s vychovateli se učily vést domácnost, opravovat, hospodařit.. a v neděli /tehdy se pracovalo i v so/ ke škole dorazili rody, které byly ještě koňskými handlíři, kočovníky.. Myslím, že to byl výborný systém.Dnes je však práce dětí v domácnosti skoro trestná. Zdalipak by to ještě šlo?  NU, zakrátko ani v socialismu nebylo peněz- nevím, kolik absolventů to mělo, je o tom hezká kniha Škola bez kázně. Dneska sice soud může vzít dítě do ústavu, ale tam obyčejně pochytí jen to horší, je to pořád malý kriminál,protože se na stejné místo dostanou už děti vychované jako zlodějíčci, nebo jinak sociálně postižené a je jich moc dohromady. K cigaretám a alkoholu jsou málogramotní rodiče shovívaví, pracovní návyky žádné - už za totáče děti z tohoto prostředí i více kouřily a fetovaly toluen, než ty, které rodina poslala do kroužků nebo je "zapřáhla" doma. Dnes není ovšem čím děti zaměstnat, doma se nevaří, není kde sportovat zdarma a kroužky jsou také placené. Myslím, že přibývá i "bílé" chudiny, neboť není práce a některé děti na ZŠ, i bílé, už mají rodiče, kteří nikdy nebyli v práci! Myslím, že chlast a samohonka jsou stále hodně dostupné, včetně měkkých drog. Ty sociálně vyloučené skupiny mají mezi sebou dost lidí, kteří dovedou žít jen v režimu kriminálu a na svobodě si sami se sebou neporadí.

Karla 13.7.2009 17:58

Re: APNOE! TY JEDEN VO LE

ALe namísto státně organizované pomoci /z daní -  je to zál. bezpečnosti a záležitost obecné nehanebnosti, alespoň pro mě/ - stát  živí spoustu neziskovek, kterým občas něco usmolí, ale tam je odborník jeden ,dva, a všechno se řeší DOBROVOLNÍKY..jsou to hodní lidé, do hlavy jim nacpou nějakou příručku pro dobrovolníka, plnou frází - ale ono je to o každodenní KVALIFIKOVANÉ PRÁCI. Tady všichni nadávají, že romčata kradou, ale naše zákony už chápou krádež 5000,- jako přestupek - až sem jsme došli, -a  on to je možná taky důchod nějakého starce, který celý život pracoval ve fabrice, které mladí nepamatují/ - Jjako společnost nejsme ochotni do té pomoci všem dětem něco dát! Na nekvalifikované práce dovážíme Vietnamce, Mongoly - komu to přináší prospěch? Práce za minimální mzdu, která ovšem musí stačit na přežití, by stačilo povinně hlásit do registru a namísto dovozu sil prostě tento fond přidělovat místo dávek v nezaměstnanosti.

Doba je divoká, ve třídách je stále moc dětí na jednoho učitele, učitelé jsou nezkušení a nezvládají žáky, protože mladý učitel je pro školu levnější, než starší a už zkušenější praktik, tak ve školách učí absolventi a důchodci,  ti ve středním věku prchají do oborů, kde je ohodnotí. Škola dává také to, že slušně vychovaní bílí ve většině nekradou ani v těžké situaci.Říkám většinou. Vím, že není korektní říkat spodina, ale existuje přece ta vrstvalidí zanedbaných a od dětství zkažených - ovšem bílé límečky rozkradou ročně mnohem více -  takže chybí vzor. Fara ani nízkoprahové kluby, kde si děti jen hrají,ani pár vysokoškoláků, kteří ve volném čase píší s dětmi úkloy, to nespraví. Navíc považuji INTEGRACI za dobrou věc, ale jak u koho - dnes, v neochotě dát na speciální třídy, nacpou pedagogičtí ODBORNÍCI z ministerstva i duševně postižené děti, třeba se záchvaty agresivity do tříd- jedno kvílející dítě spolehlivě rozloží výuku celé třídě a učitel aby byl téměř doktor, jinak má hrůzu, aby se někomu něco nestalo a jeho  nezavřeli.

Karla 13.7.2009 18:05

Re: APNOE! TY JEDEN VO LE

 Jjakkoli tu mají mnozí učitele za nepřátele, v těch letech od války odvedli dost, i když museli do průvodu a na okna vylepovat Auroru.Ne každý byl komunistický aktivista, jak se tu v debatách zdá. Dnes už se tak snižují rozpočty, že se zužuje i rozsah výuky i na fakultách pro 1 -9 třídu, takže speciáln pedagogiky sotva přibude a ministr Liška se dal dokonce slyšet, že malé děti by mohli učit maturanti. To je možné v Anglii, mám s tím zkušenosti, komu tam rodiče nezaplatili elitní školu, zůstane z veřejného školství blbý jak putštok. K nám tento trend také přichází, což považuji za zkázonosné pro český národ, naprosto mimo naši tradici. Takhle přesně se vyrábějí socky, které pak pravičáci obviňují z parazitizmu na společné kase. V promyšleném systému by se vychovalo přece jen více lidí, třeba řemeslníků, kteří by odváděli daně a do té kasy přispívali.

Nevím, jestli si dnešní mladí rodiče tohle uvědomují. Mladí manažeři, opojení úspěchem, občas hovoří, jako by žili mimo čas a prostor. Mám zkušenost, že podobně jako romové dříve,naši mladí vyhledávají pro své dítě školu lehčí, aby se nemuseli dětem doma věnovat, děti neměly problémy se školou a byl klídek. Co budou dělat, až jim děti bez znalostí zůstanou na krku, jako Romům, to nevím. 

5/ Dne se speciální pedagogika studuje samostatně, bez aprobace, ale to nemá vůbec smysl - tu skupinu vyloučených, nesocializovaných a obtížně vydělavatelných dětí nelze pořád do kola DIAGNOSTIKOVAT - je třeba ji vzdělávat. Kdy tu, konečně, někdo začne stávkovat za kvalitní školu pro všechny děti? Debata vždcky  skoncí u nějaké učitelky, která byla ve svém oboru slabá, ale to je ve všech oborech.  I na SŠ to vypadá, že jeden vyplivnutý kantor jen hlídá třicet neurotických dětí, aby jeden druhému nevypíchl oko. Srovnejte s tím stavem své patálie se svými dvěma potomky a potom suďte. Je třeba podporovat školy. Nikdo jiný než děti vzdělané vám na důchod nevydělá. V každém režimu je smysluplné financovat spíše školy, než kriminály.

Bimbrdle 14.7.2009 22:00

Re: APNOE! TY JEDEN VO LE

Ona hezká knížka ŠKOLA BEZ KÁZNĚ má autora Miroslava DĚDIČE (* 1925) a vyšla v Praze v roce 1985. Pojednává o čistě romské škole. Určitě stojí za přečtení. Je založena NA OSOBNÍ ZKUŠENOSTI. Tomu pánovi (učiteli) o něco moc dobrého šlo. A nešlo to nijak hladce a bezproblémově. Určitě jeho práce nebylazbytečná.Ani zde soudruzi neopomněli házet pod nohy pověstné klacky. (I když to samozřejmě nesmělo být v knize přiznáno. Povinně musela být zapěna chvála "socialistickému školství". Autor byl nepochybně odvážný a seriózní muž.)

těchňik 13.7.2009 9:25

Vzkaz autorovi:

Kdyby Vás náhodou zabásli, tak Vám z kolegiality sem tam pošlu vánočku. Zapečený pilník tam bude samozřejmě také. ;-)

Ludva 13.7.2009 9:34

Re: Vzkaz autorovi:

Taky hrozí facka - od utiskovaného hladového stopadesátikilogramového Róma.:-D

Vlad 13.7.2009 12:22

Re: Vzkaz autorovi:

Spoutaného v řetězech.

(Zlatých.):-)

Informace 13.7.2009 8:59

Článek pana Vlka

je velice zajímavý a podnětný. Proč jsou některé druhy činnosti Cikánům cizí? Na příklad zemědělství nebo pastevectví? Zřejmě jejich kultura je jiného původu než byla evropská již od doby ranného neolitu (mladší doba kamenná). Jak píše Frank C. Hibben v Prehistoric Man in Europe, Norman University of Oklahoma press, 1958, The two greatest innovations which clearly marked the Neolitic as a new way of life were the development of agriculture and the domestication of animals. (s.107) A dále: These neolitic people ... established villages and towns in favorable spots where they could raise grains and keep herds of cattle, sheep, goats, and pigs. (s.117) Tato kultura přichází do Evropy z Azie.

Je snad kultura a způsob života Cikánů reziduem nějaké starší kultury mezolitu, kdy se skupiny živily lovem a sbíráním plodů? Nejsem archeolog a neumím na to dát odpověď, ale skutečnost, že Cikáni po staletí odolávají vlivu evropské kultury, vede k otázce, jaké má tato jejich kultura historické kořeny.

Martin Vlk 13.7.2009 8:46

Mýtičtí cikáni

Možná někde existují takoví ti cikáni, jaké si představuje naše multikulti Kocábo a mimoň Huhl. Takoví ti svobodní skoro indiáni, žijící v těsném sepětí s přírodou, plní tradic a uměleckého nadání.

Nikdy jsem je ale nepotkal, možná budou něco jako Elfové. Pouze mytické bytosti, které si vybájili ti, kterým je skutečná realita příliš syrová a drsná.

Já znám pouze odpornou, špinavou, parazitující chamraď, bachraté hlučné a odpudivé pijavice, které nepotřebuje opravdu nikdo k ničemu.

Co se týče mně, běžte si do Kanady třeba všichni, nebo kamkoliv jinam. Vašeho odchodu bude želet asi stejně jako pes, kterého opouštěji jeho blechy.

Jerome 13.7.2009 8:43

Važený

Vážený pane Vlku, předložit společnosti relativně kvalitní analysu je trestný čin. Všichni Kocábové, Pečínkové a Džamily a mnoho dalších nekritizovatelných altruistů by to zbavilo moci  uplatňovat své vize a soucit za státní peníze. Věcná řešení jsou neskutečně obtížná, ale ještě se s nimi nezačalo. A dlouho nezačne. Nikdo nechce v pokryteckém světě ztratit tvář. Á propos, nevím, kde bydlí pan Kocáb, ale pochybuji, že v prostředí, kde se usazují, nebo byli usazeni Cigáni. My ostatní, co s nimi sdílíme vzduch i střechu nad hlavou a financujeme jejich staletou /ne/kulturnost jsme vyřízeni šmahem slůvkem RASISTÉ. Ani vyše články, či knihy pana  Bakaláře nemají sílu pohnout odpovědnými. Je to jako s KSČ .........

hlava22 13.7.2009 8:53

Re: Važený

řešení nejsou vůbec obtížná, jdoe jen o to, aby se většinová společnost vzdala virtuálního prospěchu a celý problém se přesune někam jinam.

GRUNTORÁD 13.7.2009 9:04

Re: Važený

CO TO ZNAMENÁ "většinová společnost vzdala virtuálního prospěchu" PRVNÍ DVĚ SLOVA JSOU JASNÁ ALE DÁL?VCO TO JE?