6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

POLITIKA: Cesta na Tchaj-wan, trochu jiný pohled

Plánovaná cesta šéfa českého Senátu Miloše Vystrčila do Čínské republiky není důležitá jen z hlediska přítomnosti, ale i budoucnosti. Připomíná slavnou snídani francouzského prezidenta Mitteranda s čs. disidenty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Panter 16.6.2020 13:37

Prosím vás, kdo kvičí ? Vždyť ti senátořsti už pomalu rok o tom mluví. Tak ať si zbalí svačinu, čisté slipy a jede. Ostatní snad maj právo komentovat nestandardní situaci ,kdy tam nikdo z EU ani USA nejezdí, vzájemný obchod je víceméně marginální a kdy hlavní účel cesty je provokace.... ať Hradu nebo Číny.

K. Šubrt 16.6.2020 9:52

Shalom Mr. Stejskal, máte pravdu jako obvykle..........R^R^R^

Shavua tov.

J. Ziegler 16.6.2020 9:27

Tchaj-wan je mně tisíckrát milejší než pevninská Čína. Západ by jej měl uznat jako nezávislý stát. :-)

M. Panter 16.6.2020 11:57

Technická - a zažádal někdy Tchaj wan o uznání. Třeba v OSN ? Takhle to vypadá, že jen zneužívá některé prostoduché politiky cizích zemí ke svým hrám s Čínou....

J. Ganaur 16.6.2020 12:51

Vaše otázka je neobyčejně hloupá, asi jste ten článek vůbec nečetl.

J. Farda 16.6.2020 14:13

Prostoduchost, ctěný pane Pantere, zde obvykle reprezentujete Vy a Vaši ideoví souputnící ... :-)

V. Povolný 16.6.2020 9:17

Pane Stejskale, už to tady vickrát zaznělo - Francie kontra Československo, to je něco zcela jiného, než ČR kontra Čína. To se prostě nedá srovnávat.

Ale přece něco přidám. Různá zahraniční politika různých státních institucí je jistě nešťastná, ale ani oficiální "ekonomická diplomacie" není bůhvíco. Příliš připomíná ustrašené patolízalství a výsledky jsou žalostné. Za konkrétní vysledek této politiky se ale dá pokládat neurvalé chování čínského velvyslance. Ekonomické výsledky se nekonají. Takže - Vystrčil sice jedná nestandardně, ale oficiální linie taky za nic nestojí. Není chyba někde jinde? Nebude Čína radši obchodovat s významnějšími státy jako je Německo a z nás si udělá fackovacího panáka bez rizika vážných důsledků?

J. Ganaur 16.6.2020 12:38

Na pos...ho i ha...l spadne.Co Vy na to?

M. Valenta 16.6.2020 8:57

Souhlas. Ignorace Taiwanu na přání komunistické Číny je obrovskou chybou Západu. A že to ještě v mnohem horším provedení praktikuje česká politická reprezentace, která se jinak tolik holedbá svými zkušenostmi z totality, je výsměch a ostudnost sama.

L. Písařík 16.6.2020 9:00

R^

I. Štípek 16.6.2020 8:49

Opět už zcela klasický příklad nezadržitelné ruky, za kterou mozek už jen ztěžka dodýchává...

P. Weisskopf 16.6.2020 8:29

Pane Stejskal pokoušíte se srovnávat nesrovnatelné. Situace před rokem 1989 a rok 2020 jsou naprosto odlišné. Souhlasné je pouze slovo cesta či návštěva. Jinak je vše naprosto odlišné. Pan Vyskočil si jede pro politické body ve prospěch své strany. Tam není žádná politická opozice co chce změnit poměry na ostrově. A mimochodem onen vámi vzývaný prezident Francie se držel diplomatického protokolu resp. stanoveného postupu a to tenhle novodobý diplomat co chce dělat jinou politiku než vláda tak rozhodně nečiní.

M. Šejna 16.6.2020 8:26

Pan Stejskal opomenul jednu zásadní věc. Mitterand přiletěl do Československa na oficiální návštěvu a v rámci této návštěvy se setkal i s disidenty.

Vystrčil na žádnou oficiální návštěvu Číny neletí. Letí jen na Formosu. Kdyby letěl do Číny a v rámci cesty navštívil i Formosu, nebyl by problém.

L. Písařík 16.6.2020 8:59

Račte býti vlezdoprd do čínské .rdele?8-o

M. Šejna 16.6.2020 11:59

tak k tomuto komentáři pana Písaříka se dá napsat jen to, že je to klasická reakce pravdy a lásky, plná chuti po diskuzi a respektu k názoru jiného.

;-D

L. Písařík 16.6.2020 17:32

Snažím se pouze ubezpečit, kdo píše. I já mám právo na svůj názor. HOWG.

M. Valenta 16.6.2020 9:22

Opravdu jste tak neskutečně naivní, že navrhuje řešení do Číny a pak na Taiwan?

M. Šejna 16.6.2020 11:56

Vystrčil o tom uvažuje také, aby otupil ostří sporů.

Asi je naivní, jako já a není superinteligentní, jako Valenta.

Š. Hašek 16.6.2020 12:04

Pane Šejno,

jest to marný, marný, marný!

J. Jurax 16.6.2020 17:34

No, kdyby letěl do Číny a v rámci cesty navštívil i Formosu, byl by problém. Zejména kdyby napřed navštívil Formosu. Ostatně i kdyby chtěl nejprve navštívit pevninskou Čínu - plán cesty by jistě nebyl tajný. Celkem pochybuju, že by se do pevninské Číny dostal.

F. Navrátil 16.6.2020 8:05

To jsem zvědav, co se stane, až některý politik pojede navštívit palestinskou samosprávu. Bude Stejskal psát o tom, že tento čin je projevem podpory palestinských disidentů a přinášet důkazy o nelegálnosti Izraele? To by si o něm každý pomyslel, že je blázen. A nebyl by daleko od pravdy.

J. Kindl 16.6.2020 8:30

Palestinských disidenti jsou teroristi, které nikdo na svém území nechce pak nechápu, proč by někdo měl navštěvovat teroristi.

I. Štípek 16.6.2020 8:50

Kafemlejnek.

J. Nevrkla 16.6.2020 7:56

Srovnání snídaně francouzského prezidenta s dizidenty nedlouho před pádem socialistických režimů v celá Evropě s návštěvou Vystrcila na Tchaj-wanu - na to už musí být člověk hodně mimo realitu. Já to vidím jako hloupé gesto s nulovým kladným účinkem, které nás v byznysu i diplomacii zřejmě přijde draho - ale kdo by počítal groše, vždyť senátoři jich mají, že neví, co s nimi.

D. Marynel 16.6.2020 8:40

Pane

Nevrklo Ten vas prispevek se nelisi od dost hloupejch prispevku;-D muj nazor;-D;-D

J. Nevrkla 16.6.2020 9:04

Zkuste svůj názor konkretizovat. Myslíte, že politici všech států jsou nemorální hlupáci, když na Tchaj-wan nejezdí? Česko neutrpi tou cestou škody a ničemu nepomůže? Jaká pozitiva nám ta cesta přinese. Nebo zájmy Tchaj-wanu mají být předsedovi senátu bližší než zájmy Česka?

J. Jurax 16.6.2020 17:36

Mýlíte se.

J. Paleček 16.6.2020 7:53

Kdy že to byl francouzský prezident na Tchajwanu?

Š. Hašek 16.6.2020 7:43

No, ..... sdělil národu pan senátor Vystrčil za svoji funkční dobu něco jiného, než "hrdinnou cestu do Asie"?

Presidentské gesto Francie zůstává jen gestem. Francie je země gest. Pokud má konat ........ .

Znám slušné občany, kteří disentu (obsáhlejšímu než jen Havel) pomáhali. Ani pes po nich neštěkl. A ani neměli vůz Mercedes. A nepodávali ruku Šiklové.

J. Vlček 16.6.2020 7:47

R^R^R^