29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

POLITIKA: Bursík chce Pražanům zakázat jejich auta

Pražané (jenom Pražané?!) si budou muset podle Martina Bursíka do roku 2030 pořídit pouze elektromobily a svá stará auta už dále nepoužívat. Ale žádné takové nařízení z Evropské unie nepřichází.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Trick 30.7.2019 11:06

Re: Čeho je moc, toho je příliš

Hlupáčku, tak proč se už auty přes Karlův most nejezdí?

J. Lepka 30.7.2019 11:28

Re: Čeho je moc, toho je příliš

Běžte se tam podívat chytráčku, poměrně rychle pochopíte.

A. Trick 30.7.2019 12:10

Re: Čeho je moc, toho je příliš

Lepko, Vy jste nic nepochopil, nic se nenaučil. Tak jako se dřív jezdilo přes Karlův most a nejezdí, tak se přestane jezdit auty do centra.

Už jste to pochopil Lepko? Nebo potřebujete podrobnější vysvětlení?

J. Lepka 30.7.2019 15:34

Re: Čeho je moc, toho je příliš

Už jste se byl na Karlově mostě aspoň podívat, když tak plamenně tepete své kritiky?

J. Pšenička Ing. 30.7.2019 7:34

Myslím, že i z autentického Bursíkova textu

je naprosto jasné, že to je ničemné zelené hovado, které se usilovně snaží ničit občanům život.

R. Langer 30.7.2019 8:06

Re: Myslím, že i z autentického Bursíkova textu

Přesto mu je schopných spousta lidí naletět, jako těm komoušům.

J. Svoboda 30.7.2019 8:45

Re: Myslím, že i z autentického Bursíkova textu

A přitom my pražáci toužíme po každodeníích zácpách a pořádném smogu, který si s našením užíváme :o)

Pěkný den.

R. Langer 30.7.2019 8:53

Re: Myslím, že i z autentického Bursíkova textu

Mluvte laskavě za sebe, a po čem VY toužíte je čistě VAŠE věc.

J. Svoboda 30.7.2019 8:56

Re: Myslím, že i z autentického Bursíkova textu

Plédujete za Bursíka :o)

Pěkný den.

R. Langer 30.7.2019 9:12

Re: Myslím, že i z autentického Bursíkova textu

A trefil jsem dobře, jak vidím, postižená husa zakejhala. :-D

J. Pšenička Ing. 30.7.2019 10:39

Re: Myslím, že i z autentického Bursíkova textu

Svobodo, z vašeho příspěvku přímo čouhá špatně skrývaný ekologický terorismus.

J. Lepka 30.7.2019 9:27

Re: Myslím, že i z autentického Bursíkova textu

Dobře si pamatuji na zhoupnuté prognózy volebních preferencí, na které dost naivků naletělo a pomohlo mu skutečně se dostat do parlamentu. Důsledky budeme v platbách za mlno pociťovat ještě dlouho. A tenhleten MAŠÍBL bude zase volně hlásat své bludy, místo aby si pokojně stříhal metr v cele bez kliky.

R. Langer 30.7.2019 9:54

Re: Myslím, že i z autentického Bursíkova textu

Přesně!

E. Pawlica 30.7.2019 7:01

Nehodlám dělat Bursíkovi advokáta, leč ...

... zajímalo by mne přesné znění Bursíkova výroku že do roku 2030 budou Pražané muset používat elektromobily a kde a kdy se Bursík takto vyjádřil. Jinak jde opravdu o poplašnou zprávu, jejímž autorem je ale autor komentáře.

BTW: zaujalo mne Mládkovo tvrzení, že ježdění elektromobily bude mít dopady na zvýšená opotřebení silnic. Už jen dovětek, že je ÚDAJNĚ prokázali nizozemští vědci, Mládkovu důvěryhodnost značně relativizuje a dodává jeho zprávám stejnou váhu, jako může mít třeba žvást, že Bursík chce zavřít pražská krematoria, protože čoudí do okolí ...

M. Klas 30.7.2019 7:05

Re: Nehodlám dělat Bursíkovi advokáta, leč ...

Google to našel za zlomek sekundy: https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/praha-martin-bursik-klimaticka-zmena-krize-emise-co2_1907280705_och

E. Pawlica 30.7.2019 7:27

Ano, děkuji

Mistr demagogie, převraceč faktů a kovaný šiřitel poplašných zpráv Rudolf Mládek sděluje jako hotový fakt informaci, že „Pražané (jenom Pražané?!) si budou muset podle Martina Bursíka do roku 2030 pořídit pouze elektromobily a svá stará auta už dále nepoužívat“.

Bursíkův výrok zní ale takto: „Praha nebude ostrov s elektromobily, kdy by všude jinde jezdily spalovací motory. Vše bude výsledkem mnoha konzultací. Cílem by mělo být, aby město regulovalo a zpoplatnilo vjezd do centra pro spalovací motory.“

Jedna věc je meritum Mládkovy poplašné zpráva o Bursíkově direktivním záměru, druhá je pouhý záměr dosáhnout určitého cíle, relativizovaného přitom větou o mnoha konzultacích. Pouhé porovnání těchto dvou vět samo o sobě stačí, že Bursíkovi opravdu nemusím dělat advokáta a že tím, kdo šíří poplašné zprávy, je Rudolf Mládek.

E. Pawlica 30.7.2019 7:33

Re: Nehodlám dělat Bursíkovi advokáta, leč ...

Zdroj s výsledky údajného bádání údajných vědců o údajných dopadech na zvýšené opotřebení silnic (patrně v důsledku ježdění elektromobily) se tu už asi neobjeví ani od samotného mystifikátora Mládka.

R. Langer 30.7.2019 8:09

Re: Nehodlám dělat Bursíkovi advokáta, leč ...

Elektromobily jsou podstatně těžší než vozy pouze se spalovacím motorem, a z toho plyne automaticky i větší opotřebení silnic, není potřeba v tom hledat nějakou tajuplnou záhadu.

R. Langer 30.7.2019 8:16

Re: Nehodlám dělat Bursíkovi advokáta, leč ...

... tedy to není ani nějaká mystifikace, ale prostá realita.

E. Pawlica 30.7.2019 8:23

Re: Nehodlám dělat Bursíkovi advokáta, leč ...

Pane Langere, logicky by tomu tak mělo být, ale pokud Mládek užije výraz ÚDAJNĚ, pak jde o zprávu "non testatur" čili neověřenou.

Důsledně vzato jde o NT - "ente" čili novinářskou kachnu ...

R. Langer 30.7.2019 8:27

Re: Nehodlám dělat Bursíkovi advokáta, leč ...

To není žádná kachna, těžší vozy prostě vozovku opotřebovávají více. Nic víc, a nic míň.

J. Svoboda 30.7.2019 8:43

Re: Nehodlám dělat Bursíkovi advokáta, leč ...

Jste si jistý, že elektromobily jsou významě těžší, než auta se spalovacím motorem? Koukám na web a je to 0 až 10% ... on v nich není blok motoru, převodovka, palivo a místo toho konstrukčně jednoduchý elektromotor a baterie.

Pěkný den.

R. Langer 30.7.2019 9:09

Re: Nehodlám dělat Bursíkovi advokáta, leč ...

Já tedy když se podívám na hmotnost Tesly S, nejrozšířenějšího auta na baterky s trochu normálním dojezdem, a na hmotnost VW Passat v provedení kombíka s nejmenší motorizací, tak vidím rozdíl půl tuny, což dělá 25 % celkové hmotnosti, nikoliv 0 až 10 procent. O nákupních taškách ba benzín ani nemluvě. Z čeho jste vycházel vy? Chápu že Nissan Leaf má taky cca 1500 kg, ale dojezd je jenom 160 km, takže to určitě nebude jediné auto v rodině. Je potreba srovnávat srovnatelné.

J. Svoboda 30.7.2019 10:40

Re: Nehodlám dělat Bursíkovi advokáta, leč ...

Porovnávám porovnatelné a ne největší s průměrem. Pak ta čísla sedí.

Pěkný den.

R. Langer 30.7.2019 17:06

Re: Nehodlám dělat Bursíkovi advokáta, leč ...

Tak co porovnáváte konkrétně, já jsem to uvedl u dvou nejrozšířenějších elektromobilů, vy u ničeho. Tak se pochlapte.

J. Lepka 30.7.2019 9:34

Re: Nehodlám dělat Bursíkovi advokáta, leč ...

a dojezd 30km. Ono ve fyzice vždy platí něco za něco, ovšem to pouze humanitně vzdělaní apoštolové změn jaksi nejsou schopni pochopit, matematika je pro ně fuj a jakoukoliv fyzikální disciplínu spojují s jadernou energetikou, které ovšem nerozumí a z hlediska předběžné opatrnosti zavrhují ( v souvislosti s předběžnou opatrností je namístě vyslovit podiv nad tím, že ještě nevymřeli, když pohlavní styk je tak rizikový z hlediska šíření smrtelných chorob.)

E. Pawlica 30.7.2019 8:18

Re: Nehodlám dělat Bursíkovi advokáta, leč ...

V tom případě stačí Česku eliminovat tento pseudoproblém důsledným vážením kamionů a jejich povinností jezdit na dvě nebo tři nápravy, nikoliv jen na jednu, jak se to často děje. Přičemž je mi zcela zřejmé, že v Nizozemí, kde si svých dálnic nepochybně považují víc (a peníze, vybrané z mýta investují do dálnic a nikoliv do pofidérních sociálních dávek a pošahaných dotací na biopaliva a výstavbu pekárenských linek) vnímají tento problém citlivěji. Přitom při cenách našich dálnic by to mělo být spíš naopak právě u nás ...

R. Langer 30.7.2019 8:28

Re: Nehodlám dělat Bursíkovi advokáta, leč ...

Zbytečné úvahy. Těžší vozy prostě vozovku zatěžují více.

E. Pawlica 30.7.2019 9:54

Re: Nehodlám dělat Bursíkovi advokáta, leč ...

Jak prosté - není třeba uvažovat, stačí plácnou nepodloženou informaci, on už se toho někdo chytí.

A je vymalováno ...

Naštěstí vývoj v bateriích vaše řeči nezastaví, jinak by lidé kvůli bateriím dnes mobily místo po kapsách nosili v nějakých zpevněných kufřících, že ...

R. Langer 30.7.2019 10:05

Re: Nehodlám dělat Bursíkovi advokáta, leč ...

Co je prosím nepodloženého na jednoduchém tvrzení, že těžší automobil zatěžuje vozovku více než lehčí automobil. Co na tomto tvrzení chcete prosím rozporovat?

A "vývoj baterií"? K smíchu, za 100 let se neposunul prakticky NIKAM. :-P

Však si to za pár let ještě povíme, až začnou odcházet ty zazraky ze současných elektromobilů, na to se hrozně těším. :-P