27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

POLITIKA: Bursík chce Pražanům zakázat jejich auta

Pražané (jenom Pražané?!) si budou muset podle Martina Bursíka do roku 2030 pořídit pouze elektromobily a svá stará auta už dále nepoužívat. Ale žádné takové nařízení z Evropské unie nepřichází.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 30.7.2019 17:02

Re: Bez ohledu na Bursíka

Elektrárny by to celkem zvládly, nikoliv tak rozvodná síť, která je navíc nucena vyrovnávat výkyvy nestabilních německých OZE. :-(

Z. Lapil 30.7.2019 17:43

Re: Bez ohledu na Bursíka

Podmínku dostatečné sítě jsem zakomponoval do správné organizace. Znáte to, MNĚ to přišlo naprosto jasné.

Od německých "přetoků" jsme víceméně izolováni jakýmisi odpojovači. Za dost miliard. Předpokládám, že mají zafungovat teprv až "toho bude příliš". S jistotou to budeme vědět, až v Německu síť havaruje a u nás nikoliv.

R. Langer 30.7.2019 18:16

Re: Bez ohledu na Bursíka

Kdepak, právě že nejsme izolováni. Protože to by v Německu už nefungovali. Žádné "odpojovače" se totiž nerealizovali, Němci to nedovolili. Tak je to.

Z. Lapil 30.7.2019 18:34

Re: Bez ohledu na Bursíka

Měl jsem na mysli tohle: https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/transformator-elekrina-regulace.A170922_150503_ekonomika_rts

J. Jurax 30.7.2019 19:38

Ehm ... tohle nejde ani u mobilů, baterie nejsou normalizované :-)

U elektroaut jde u baterií, přesněji akumulátorů, o hmotnosti v řádu stovek kilogramů, jež jsou uloženy kvůli zachování těžiště zpravidla pod podlahou v centrální části auta. U Tesly 3 je to 478 kg. Viz třeba https://images.app.goo.gl/xH3WTwjX8w9gwpSV7

Samozřejmě je v každém typu elektroauta baterie, tedy akumulátor, individuálně tvarována kvůli využití prostoru a nezaměnitelná s jiným typem auta. Navíc akumulátory jsou různých vlastností optimalizovaných právě pro ten daný typ elektroauta.

To, co navrhujete, by snad bylo možné u velkých vozů, tedy autobusů, kamionù, u nichž je obecně k dispozici víc prostoru. Mám dojem, že někde je činěn u autobusu městské dopravy pokus řešit to vyměnitelným přívěsem s akumulátory.

A. Alda 30.7.2019 9:44

Bursík patří do vězení.

Jen málokdo dokázal poškodit náš stát a naši společnost tak, jako on. Hlavně zákonem č. 114/1992 Sb.

J. Fridrich 30.7.2019 9:44

Bursik je nejlepší žák ze zvláštní školy - jak pravili Šimek s Grossmannem...

F. De Winter 30.7.2019 9:23

Škůdce Bursík

Bursík stejně jako teď prosazuje naprosto nezralou a ekonomicky nevýhodnou technologii elektroaut, před patnácti lety prosazoval biopaliva, fotovoltaiku a větrníky. Když později z návrhu zákona, který napsal jako poradce lidoveckého ministra Ambrozka, vyrostl zločin solárních elektráren, přehodil zodpovědnost na jednu sociálnědemokratickou poslankyni, která svým zlepšovacím návrhem dotace na „obnovitelné zdroje“ už jen zradikalizovala a dovedla hloupý návrh ad absurdum. V letech 2007 až 2009 Bursík přímo vedl ministerstvo životního prostředí. Zrovna řádil na Šumavě orkán Kyrill, což mu dalo příležitost uplatnit ideologii bezzásahovosti. Sto čtyřicet tisíc metrů krychlových spadaného dřeva se nechalo na místě. Je to jedna z velkých příčin kůrovcové kalamity. V bezzásahovém pásmu Šumavy se dvanáct letech od experimentu stále nachází přírodní poušť. Biolog Jan Pokorný nedávno na Primě.cz rekapituloval výsledky těmito slovy: „Letecké i satelitní snímky jasně dokládají, že v postižených oblastech, které se podle teoretiků měly samy zalesnit, není les, ale maximálně křoví. Měření prokázala, že tamní krajina je v létě odpoledne rozpálená na 60 až 70 stupňů Celsia. Což způsobuje rychlé vysychání. To je naprostá katastrofa. Pokud máme v zamezit vysychání, musíme vrátit vzrostlý les na hřebeny Šumavy...“ A právě proudy ohřátého vzduchu, které tu stoupají do výšky, vynášejí vysoko i kůrovce, aby se potom odsud mohl volně rozlétnout po krajině.

E. Pawlica 30.7.2019 9:43

Re: Škůdce Bursík

Co se týká kůrovcové kalamity tak na tento problém bylo zaděláno před sto lety, kdy se vysazovaly smrkové monokultury v reakci na podobnou kalamitu, způsobenou přemnožením škodlivého nočního motýlka s názvem Lymantria monacha - Bekyně mniška.

V tom, zda kácet či nikoli se názory mohou různit. Jiní odborníci naopak tvrdí, že pokud se nechají stromy nepokácené, i jejich větve poskytují alespoň nějaký stín, ale především jejich kořeny zamezují erozi půdy, kterou při těžbě umocňuje i pohyb těžební techniky.

A včil babo raď? Houby, lepší je si na někoho zanadávat a promísit to s odborným názorem, vytrženým z kontextu - bezzásahovost totiž neznamená ponechání pokácených stromů na místě (pokácení už je zásah), ale nepokácení jejich kmenů, víme?

R. Langer 30.7.2019 10:00

Re: Škůdce Bursík

Ale houby smrková monokultura, prostě o takový les je potřeba se starat,je to v podstatě "průmyslový", kulturní les.

J. Jelínek 30.7.2019 10:09

Re: Škůdce Bursík

No právě proto se zakládaly smrkové plantáže, kterým se bůhvíproč říká - les. Někdy také "kulturní les". Je to stejná blbost, jako kdyby se lán obilí nazýval kulturní louka. Nic proti plantážím a lánům, bez nich to nejde. Jen by to chtělo trochu rozumu na obou stranách. Tím nechci ovšem říct, že Bursík není vůl.

R. Langer 30.7.2019 10:15

Re: Škůdce Bursík

Lepší smrková plantáž, než suchá holina. Já na tom nic špatného nevidím.

J. Pavelka 30.7.2019 10:24

Re: Škůdce Bursík

Ta ovšem z té smrkové plntáže vznikne raz dva..

P. Brich 30.7.2019 10:30

Re: Škůdce Bursík

Když se chce, všechno jde raz dva.

Lesníci knížete Schwarzenberga tomu uměli zabránit.

A. Trick 30.7.2019 11:04

Re: Škůdce Bursík

Za lesníků Jeho Jasnosti bylo jiné klima a kůrovci se tolik nedařilo.

J. Pavelka 30.7.2019 11:10

Re: Škůdce Bursík

No nevim...teď nedávno jsem četl román od Klostermana o kůrovcové kalamitě

P. Brich 30.7.2019 11:47

Re: Škůdce Bursík

Asi si pod kalamitou představoval něco jiného.

R. Langer 30.7.2019 17:04

Re: Škůdce Bursík

Ano, a proto tady byla přes 100 let. Aha.

J. Jelínek 30.7.2019 10:24

Re: Škůdce Bursík

Vždyť jo. Nechal bych to na majitelích lesa resp na odbornících.

P. Manda 30.7.2019 10:22

Re: Škůdce Bursík

je vůl.

I. Schlägel 30.7.2019 10:07

Re: Škůdce Bursík

Přesně tak, pane Janku, protože jde o smrkovou monokulturu, je naprostým nesmyslem v takovém porostu vyhlašovat bezzásahové zóny. Na nesmysly má ovšem Bursík patent. A solidní plat k tomu.

V. Braun 30.7.2019 11:17

Re: Škůdce Bursík

A proč ne pokud je cílem v národním parku ponechat přírodu vývoji bez vlivu člověka? Takových míst tady moc nemáme.

I. Schlägel 30.7.2019 12:17

Re: Škůdce Bursík

Původem hospodářský les není příroda. Přírodu z něho uděláte ničením kůrovce a plánovanou výsadbou vícedruhového porostu a jeho následným, několik let trvajícím opečováváním, což v bezzásahové zóně není dost dobře možné. Pokud ponecháte smrkový porost svému osudu, v lepším případě tam vyrostou zase smrky, v tom horším tam budou pěkné skalky, ovšem bez kytiček.

Z. Lapil 30.7.2019 12:29

Re: Škůdce Bursík

Ne ze stejného důvodu, ze kterého neprovozujete bezzásahový dům: nebudete-li ho udržovat, jednoho dne vám spadne na hlavu.

P. Brich 30.7.2019 10:27

Re: Škůdce Bursík

Ta poslankyně ČSSD se jmenuje Gajdůšková a svého času, tuším, také předsedala komisi vyšetřující z jakéhosi zločinu prezidenta Klause.

J. Lepka 30.7.2019 9:20

Těmhle melounovým idiotům, by mělo být soudně nařízeno

pochopit aspoň Ohmův zákon. Plácají jednu hloupost za druhou, naprosto bezmyšlenkovitě, jakékoliv opoziční názory odmávnou, o těch s bavit nehodlají, stejně jako dotazy kolik to bude stát a kdo to zaplatí. Ostatně Bursíkovy představy o OZE a FVE už teď odsávají miliardy, jen bohužel ne z jeho konta.

K. Janyška 30.7.2019 8:56

Bursík je grétodebil.

To je známá věc... Dzp.

J. Lepka 30.7.2019 9:16

Re: Bursík je grétodebil.

Pak, že s vámi nikdy nesouhlasím !

A. Trick 30.7.2019 8:38

Čeho je moc, toho je příliš

Centra měst jsou přecpaná auty. Lhostejno zda takovými nebo makovými. Kdysi se jezdilo auty i přes Karlův most. Tehdy bylo velmi málo aut, pravda. Ale dnes se už nejezdí.

J. Lepka 30.7.2019 9:22

Re: Čeho je moc, toho je příliš

Dost hloupý argument, broučku, kdysi tam jezdily i tramvaje. Možná, že se Magorstát pokusí resuscitovat koňku.