29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

POLITIKA: Bursík chce Pražanům zakázat jejich auta

Pražané (jenom Pražané?!) si budou muset podle Martina Bursíka do roku 2030 pořídit pouze elektromobily a svá stará auta už dále nepoužívat. Ale žádné takové nařízení z Evropské unie nepřichází.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
E. Pawlica 30.7.2019 12:42

Re: Zavádějící titulek,

Správně, pane Prokope, sám vidíte, jak se tu pracuje se "zelenými" nepřesnými, zkreslenými a bez logiky zjednodušenými informacemi a na jejich základě nadává a prská ...

:-)

M. Prokop 30.7.2019 17:18

Re: Zavádějící titulek,

Jo, vy a pan Braun jste velmi názorné ukázky.

V. Braun 30.7.2019 19:33

Re: Zavádějící titulek,

Hm, tak to dokažte. Stačí když z původního rozhovoru s Bursíkem budete citovat pasáž, kde chce v Praze zakázat auta se spalovacím motorem.

L. Novák 30.7.2019 20:23

Re: Zavádějící titulek,

(E. Jank.) Dezinformace jste sem vložil vy. Viz výše...

R. Langer 30.7.2019 17:17

Re: Zavádějící titulek,

Kdo nechce přijímat fakta jsou hlavně podvodníci z řad zelených sedmilhářů, a to ani když jsou přímo konfrontováni s realitou a jednoznačně usvědčeni. :-P

J. Ptáček 30.7.2019 10:38

Ještě, že máme Bursíka.

Chtělo by se napsat konečně! Pokud ovšem pan Bursík a jeho nejbližší i širší rodina naprosto důsledně nepoužívají běžná auta a stoprocentně nelétají v letadlech s dopadem ještě horším. Nelze vyloučit, že nám, ničitelům životního prostředí, už dlouho jdou vzorem, jenže my to nevíme. Pokud je tomu tak, ihned jmenovat ministrem životního prostředí. Pokud ne, jenom káže vodu a pije víno, jako ostatní.

M. Mikulec 30.7.2019 10:45

Re: Ještě, že máme Bursíka.

Doufám, že se nedostanou za okraj Prahy. Nedej Bože na venkov!

M. Prokop 30.7.2019 12:18

Re: Ještě, že máme Bursíka.

Třeba navrhne i jachty, jako svatá Greta: https://www.tyden.cz/rubriky/veda/greta-thunbergova-prerusi-skolu-vyda-se-jachtou-za-ocean_528495.html

J. Jurax 30.7.2019 19:12

Ovšem výhradně jachtou bez motoru i pomocného, tedy čistě plachetní. Veslovat nesmí, při fyzické námaze se vydechuje víc klatého CO2 a zvyšuje se tak uhlíková stopa.

F. Navrátil 30.7.2019 10:26

Bubáci dnešní doby

Při diskuzi s ekoaktivisty nelze používat logické argumenty. Pro jednu část této komunity je to náboženství a jejich víra se rozchází s realitou. Druhá část je podstatně sofistikovanější. Ekologismu jen používá jako prostředku pro své vlastní ekonomické egoistické cíle. Těmito cíli je vysávat peníze ze státních rozpočtů prostřednictví dotací s plným vědomím, že škodí lidstvu, parazitují na práci jiných a vedou společnost do slepých uliček. Prostředkem je strašení, pouštění hrůzy, fantazie a mysterie, manipulace a přímé lži. Ze stejného kadlubu pochází současná dětská křížová výprava greténů za záchranu klimatu.

P. Lenc 30.7.2019 10:38

Re: Bubáci dnešní doby

Vidím to stejně.Nakonec, když se v tomto světě stává autistka Greta svatou, tak je to znamením, že společnost je těžce nemocná.Léčba bude hodně, hodně drahá.

M. Mikulec 30.7.2019 10:46

Re: Bubáci dnešní doby

Ale vždycky je to kšeft, kde platí poslední daňový poplatník.

P. Lenc 30.7.2019 11:46

Re: Bubáci dnešní doby

Ano paní Mikulcová, na tom je také ten podvod založen.

P. Brich 30.7.2019 10:23

Na zelené blbosti jsou rozumné argumenty krátké

autore a zelené náboženství je nepřekonatelné jako islám. Reinkarnovaný zelený ajatolláh Bursík na Vás vyhlásí fatvu.

B. Rameš 30.7.2019 10:07

Bez ohledu na Bursíka

po kterém by bez toho výroku pes neštěkl: s tím nabíjením to nechápu. Předpokládám, že v elektromobilu je nějaký akumulátor, který se nabíjí. Takový akumulátor (baterka) se dá normálně vyměnit. Takže zajedu někam (jako třeba k benzínce), vytáhnu vybitý, zasunu nabitý, jedu. To vše za poplatek odpovídající ceně energie v akumulátoru, nějaké amortizaci plus ceně za službu včetně přiměřeného zisku pro provozovatele. Dá se řídit i přes nějakou apku do mobilu, je to jednoduché a rychlé a nemusí se nikde nic složitě a draze budovat. Proč to není a ani se o tom nemluví?

R. Langer 30.7.2019 10:13

Re: Bez ohledu na Bursíka

A máte alespoň matnou představu o tom, že se jedná o manipulaci s několikaset kilogramovým zařízením zapojovaného do okruhu s vysokými proudy? ;-)

J. Jurax 30.7.2019 19:14

Semtam i půltunovým.

R. Langer 30.7.2019 10:14

Re: Bez ohledu na Bursíka

To fakt není jak u mobilu.

E. Pawlica 30.7.2019 12:57

Re: Bez ohledu na Bursíka

Zatím to, pane Rameši, opravdu není jak u mobilu, kde šel vývoj baterií kupředu natolik, že v nich baterie už ani nemusíte měnit.

Až některý technologický vyspělý stát (vím já - Čína nebo USA) v tichosti vyvine a vyleze na trh s bateriemi, které budou ekvivalentem těch mobilových, nacpe si s pohvizdováním kapsy, mudrlantům v Evropě (v Česku zvlášť) nezbude, než na to koukat jako Pat a Mat a nakonec, pokud budou chtít pojíždět po přeplněných dálnicích, zamořených čoudícími auty, si ten zatracený elektromobil koupit.

Páč jeho cena vyjde nastejno, ne-li levněji, než ty naše stará auta na naftu či benzín a bude nakonec lehčí, než trabantí dvoutakt. Tak se to může jevit zase mně.

V. Novák 30.7.2019 14:20

Re: Bez ohledu na Bursíka

To bude po letech, snad v pětiletce páté...

R. Langer 30.7.2019 16:58

Re: Bez ohledu na Bursíka

To NEBUDE.

J. Jurax 30.7.2019 19:57

Taky jsem v zásadě technooptimista.

Jenže hustota energie v dnešním nejsofistikovanějším akumulátoru je nesrovnatelná s hustotou téže v benzínu, naftě, CNG, LPG. A dnešní princip oněch akumulátorů nedává naději, že by se ta hustota moc změnila. Takže jenom ta půltunová baterka se Trabantu vyrovná.

O ceně bych nediskutoval, to je funkce mnohého. A cena energie - ta taky není zadarmo.

Kdysi jsem si spočítal, že pokud plně elektrický Škoda Citigo (ondyno se s ním Škodovka prsila, prý s cenou hodně pod půl melounu) stál jen 350 000, pak se rozdíl v ceně mezi klasickou a elektroverzí zaplatí v rozdílu ceny benzínu a elektřiny za cca 200 000 ujetých km, pakliže by se nabíjelo výhradně levným proudem z domácí zásuvky. Viz https://www.lidovky.cz/byznys/auto/elektricka-skoda-citigo-zustava-jednoduchym-mestskym-vozem.A190524_083912_ln-auto_lvk/diskuse

Rychlonabíječky u silnic si arciť účtují za kWh výrazně více.

M. Šálek 30.7.2019 10:15

Re: Bez ohledu na Bursíka

Výměna baterky vážící cca 500 kg zabudované v podlaze vozu asi nebude až tak jednoduchá, navíc by asi hrdý majitel nového elektromobilu nebyl nadšen, kdyby dostal výměnou tři roky starou, třebas poškozenou která mu může vybouchnout v garáži, viz https://1url.cz/1MI3u.

M. Prokop 30.7.2019 12:25

Re: Bez ohledu na Bursíka

Tak se někdy podívejte na cenu akumulátorů, dobu jejich použitelnosti a hustotu v nich obsažené energie - mnohem menší, než je hustota energie v nádrži s benzinem nebo naftou.

Další aspekt je nabíjení. I hodně silným proudem trvá dost dlouho. Takže, abyste elektromobilům zajistil časový ekvivalent benzinové čerpací stanice, budete potřebovat obří sklad na spoustu baterií a neméně obří přívod elektřiny k mnoha nabíječkám.

Pokud to celé spočítáte, zjistíte, že to je mimo realitu.

Vy nejste technik, že?

Z. Lapil 30.7.2019 12:49

Re: Bez ohledu na Bursíka

Taky mi to vrtá hlavou, dokonce jsem vymyslel, že by nabíjení mohlo fungovat jako vyrovnávací odběr při různě silném větru a slunci a vůbec.

Problém bude asi opravdu v tom, že akumulátor je opravdu drahá sranda a někde nějak by se musely vzít peníze i na ty momentálně ladem ležící.

Nemluvě o nutně typovém řešení výměny. U benzínu stačí strčit typovou trubku do jiné typové trubky a je to, ale těch akumulátorů je opravdu hromada, navíc u každého auta jiná.

E. Pawlica 30.7.2019 13:02

Re: Bez ohledu na Bursíka

Sjednotit standardy by neměl být problém. Problém možná bude, kdo tím bude pověřen. Nebo se výrobci ve vlastním zájmu domluví. Dřív, než vývoj zdrojů akumulované energie pokročí dál to ale nebude mít smysl.

Hlavní slovo bude při tom mít ten, který bude ve vývoji nejdál. Nikoliv ti, kteří příznivcům nových směrů nadávají a házejí elektromobilům klacky pod nohy. Tedy pod kola.

:-)

Z. Lapil 30.7.2019 13:49

Re: Bez ohledu na Bursíka

Nebyl bych takový optimista. Tady je asi řeč především o tvaru "skříně na baterky", což si - vzhledem k tomu, jak tvarově různá auta jsou (SUV kontra placaté závodní Porsche) - představuju dost obtížně. Ale neříkám, že to nejde, možná stačí, když nějaký typový hever (nastavovací packy) auto zvedne, a už jsou dole téměř libovolná dvířka pro téměř libovolný balík baterií; hlavně aby to mělo maximální půdorys a homofobní (ne kluk - kluk nebo holka - holka) zástrčku na správném místě.

Hlavně je nutno dbát na správný jazyk. Včera jsem odposlouchával z vedlejší kanceláře něco na způsob, že je nutno napsat mejl, jestli to bude mejl -fimejl nebo fimejl - mejl. Poněkud jsem se v tom ztrácel :-).

J. Lepka 30.7.2019 15:24

Re: Bez ohledu na Bursíka

Pane Janku, kolik let se vyrábí mobilní telefony? A už se výrobci dohodli na používání jednoho typu konektoru a jednotného napájecího napětí?

J. Lepka 30.7.2019 15:29

Re: Bez ohledu na Bursíka

To nabíjení pro vyrovnávání výkonů OZE je sice úžasná myšlenka, žel naráží na jistou nevyzpytatelnost přírodních jevů. Dokonce i bolševici již pochopili, že neporučí dešti větru. Vaše myšlenky nutně narazí na neochotu majitelů elektromobilů (3-4x dražší, než auta se spalovacími motory)cválat z práce po svých, když zrovna pár dní nebude foukat.

Z. Lapil 30.7.2019 16:29

Re: Bez ohledu na Bursíka

Dobíjení by muselo být součástí nějakého komplexnějšího systému, nedej pámbu i za cenu nějakého nouzového dieselu nebo vodíku nebo kýho čerta. Nebo by ceny lítaly jak v Maroku na tržišti. On i stávající odběr je jiný ve dne a jiný v noci a místo prodeje elektřiny dobíjet "vlastní" baterie mi nepřijde úplně hloupé.

Bylo mi tvrzeno člověkem slušně zasvěceným, že při "správně zorganizovaném nabíjení" by kompletní českou elektromobilitu zvládly stávající elektrárny. Podrobněji jsme o tom nehovořili a já nevím tolik, abych si dokázal udělat nějaký propočet, kterému bych uvěřil aspoň já sám :-).

Trochu OT: zakopl jsem o nabídku jakési Tesly. Součástí bylo dobíjení zdarma "1600km neboli 400kWh ročně". Vyšla mi z toho spotřeba 1/4 kWh na kilometr. Nepochybně za velmi úsporných podmínek.