17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

POLITIKA: Bude demokracie minulostí?

Je to veřejně známé. Na Slovensku se Andrej Babiš soudí o očištění svého jména ze spolupráce s StB. V Česku byl minulou Poslaneckou sněmovnou vydán k trestnímu stíhání a stejná žádost leží i v nově zvolené Poslanecké sněmovně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Peřina 16.12.2017 22:14

Re: Vidím to zásadně jinak.

Vy věříte v to,že Burešovci a Okamurovci zavedou do našich luhů a hájů demokracii?Od ky jsou STBáci a nacisti pro demokracii?

J. Peřina 16.12.2017 22:12

Demokracie je už

nyní silně na ústupu.Vedení ČRo je na straně Bureše a jeho většina zaměstnanců dávají najevo,že jsou tlačeni tam,kam žádný nezávislý novinář nechce být.Jak komentují komerční rádia a televize mně nezajímá,protože tam platí"koho chleba jíš,toho píseň zpívej",ale u veřejnoprávních médií,která jsou placena i z našich daní,by měla platit nezávislost.Burešovi,komunistům a Okamurovcům se nelíbí pořad Čt1 168 hodin a tak jen čekám,že tento pořad brzy skončí.Tak to bude pod tvrdou Burešovou rukou pokračovat,ale to už možná bude pozdě.Nyní bude záležet ne demokraticky smýšlejících občanech,jestli podlehnou a nechají se vtáhnout do špinavé Burešovi hry.Věřím,že nás bude většina a naše řady se budou stále rozšiřovat,jak budou procitat současní Burešovi voliči.

L. Novák 16.12.2017 21:57

Re: ale, ale, pane Gavláku

Šejno, já vím, že jste rozumu moc nepobral, ale to, co tady plácáte o Babišovi a soudním procesu, jsou totální kraviny. Jste hlupák.

V. Braun 16.12.2017 21:28

Re: Vidím to zásadně jinak.

Mluvíte o soudní moci v rukou občanů, vysvětelete prosím, jak se to liší od lidových soudů.

M. Pivoda 16.12.2017 20:55

Bude demokracie ve světě (nejen v Česku) minulostí?

Zaujal mne název článku.

Obsah článku je intelektuálně slabší. Proč? Nikdo v Česku se totiž doposud nesnažil "očistit" své jméno, že byl dle platného zákona vědomým a přísahajícím členem zločinecké organizace (viz Zákon o protiprávnosti komunistického režimu a o odporu proti němu (zákon 198/1993 Sb.)), totiž členem Komunistické strany Československa.

Nyní ale zpět k poutavému nadpisu. Skutečnost je taková, že některé soukromé firmy mají již dnes větší vliv než vlády států (ač ty mohly být i demokraticky zvoleny). A do budoucna bude budou soukromé firmy mít ještě výraznější vliv - především ty, které získají náskok v umělé inteligenci a internetu (Google, ...).

A to je dobře nebo špatně? Dnešní situace představuje wabank. Budoucnost může dopadnou mimořádně dobře, nebo i mimořádně tragicky. Demokracie selhávají proto, že se nikdo zodpovědně nestará o tzv. spodní konec (low-end) společnosti a ten má v demokracii stejnou váhu volebního hlasu jako ostatní.

To stačí. Snad jsem dostatečně naznačil, co mi leží na srdci.

P. Čech 16.12.2017 19:30

Re: Vidím to zásadně jinak.

Nemluvím o "lidových soudcích a prokurátorech". Mluvím o soudcích a prokurátorech jmenovaných po dohodě politických stran.

P. Han 16.12.2017 19:19

Re: Bohužel morální

No a vy jste díky Burešovi ve vatě a život se vám povedl, že?

P. Han 16.12.2017 19:16

Re: Vidím to zásadně jinak.

Už se těším na lidové soudce a prokurátory.

P. Čech 16.12.2017 19:06

Vidím to zásadně jinak.

Pevně věřím, že se k nám skutečná demokracie teprve dostaví. Zatím zde žádná není a tudíž se nemůže stát minulostí. Pokud tuto zastupitelskou demokracii k nám někdo přivede, bude to asi právě Babiš a Okamura. Ohrožením demokracie, které jí ani nedovoluje vzniknout jsou právě politické strany, které neustále volně soutěží mezi sebou o moc nad občany. Občané nemají ve svých rukou žádné demokratické nástroje, pomocí nichž by mohli naplňovat čl.2, odst.1 ústavy a svou moc. Právě politické stany a hnutí je této moci zbavují tím, že téměř zcela ovládají moc zákonodárnou, výkonnou a soudní. demokratické to moci, které mají být přímo v rukou občanů.

J. Řezníček 16.12.2017 17:32

Re: ODSák Jirsa na hrobě, co si sám vykopal, pláče.

Souhlasím s p. Malečkem. ODS a ostatní "tradiční a demokratické strany" jak se samy nazývají, svým jednáním a vystupováním, zejména od r. 1992/93 tak poškodily ideu demokracie, že občané volili ANO, piráty, Okamuru i udavače a mlátičky z KSČ.

Kromě toho, tradiční politické strany tu máme 2 : soc. dem. a lidovce s taktikou " ano, možná, možná, ne,ne". Soc. dem. se odepsala "oposiční smlouvou" s ódéesáky, i když z toho měla dočasné výhody ( jako když se hajný domluví s pytlákem a spolu spravují les - chudák les i se zvířátky v něm).

M. Prokop 16.12.2017 17:20

To je dost sranda, když "nenažraně drzé dojení státu"

způsobí volební vítězství nenažraně drzého dojiče státu.

Milovník paradoxů Chesterton by se velice radoval.

M. Prokop 16.12.2017 17:17

Re: Bohužel morální

Konspirační teorie jsou konstruovány přímo pro blbečky.

M. Prokop 16.12.2017 17:16

Re: pan Jirsa neříká pravdu

On Šejna ledacos čte jinak než ostatní a pak mu to ještě kibicuje uklízečka.

M. Prokop 16.12.2017 17:14

Re: jak rikaval parteigenosse Gobels

Že vám to soudruhování hodně zalezlo pod kůži, soudruhu bolševíku.

M. Šejna 16.12.2017 15:37

Re: Bohužel morální

výše uvěřil konspiračním teoriím jen buran a blbeček Gavlát. Ten je totiž jako většina zdejších frustrátů, kterým se život nepovedl, přesvědčen o tom, že estébaci dnes konspiračně lžou, zatímco za jim milého bolševika estébáci psali pravdu a nic než pravdu.

A jediným zlosynem pro tyhle v životě neúspěšné blbečky a burany je Babiš, pardon Bureš. Jen díky Burešovi mají tihle blbečkové holou zadnici a život se jim nepovedl.

M. Šejna 16.12.2017 14:20

ale, ale, pane Gavláku

ti "nedůvěryhodní" estébáci byli svědkové Ústavu paměti národa a nikoli svědci Babiše. A teprve, když svědčili jinak, než si Ústav přál, byli znevěrohodněni. Máte v tom, pane Gavlasi trochu hokej.

Komické je, že estébáčtí svědkové jsou to prý nevěrohodní, ale jejich záznamy ve spisech StB prý věrohodné jsou. To je docela zajímavý myšlenkový pochod Gavláta, Ústavu paměti a slovenského Ústavního soudu. Oni nám chtějí sdělit, že co estébací napsali, je svatá pravda, ale co řekli pak u soudu, je svatá lež.

Jinak jsem zaregistroval, že všichni Gavlátové už dávno vědí, že Babiš je agent Bureš. Jak to ale mohou vědět? Nejspíš proto, že sami na StB nejspíš donášeli.

M. Gavlák 16.12.2017 13:03

Re: Bohužel morální

Podle příspěvků některých buranů výše vidíte, že blbečci budou i nadále věřit konspiračním teoriím.

M. Gavlák 16.12.2017 13:01

Re: pan Jirsa neříká pravdu

Blbost. Soud hlavně v odůvodnění sdělil, že svědectví bývalých důstojníků StB nemůže být jediným "důkazem" při posuzování toho, zda někdo byl či nebyl agentem StB. Estébáci byli soudem vyhodnoceni jako naprosto nedůvěryhodní. To, že Babiš žaloval Ústav paměti národa na základě tvrzení estébáků, odmítnul

soud proto, že svazky StB byly dílem StB, potažmo pod gescí bolševického ministerstva vnitra. Zároveň se vyjádřil k tomu, že tehdejší pravidla vedení svazků vylučovala svévolné zakládání svazků s vymyšlenými zprávami a vymyšleným čerpáním financí na obsluhu agenta. Bureš je agent a všichni to víme už dávno. Teď to jen konstatoval i soud.

M. Pesat 16.12.2017 12:24

jak rikaval parteigenosse Gobels

100 x opakovana lez se stava pravdou

Ta nezavislost organu cinnych v trestnim rizeni, ta ma dve roviny, pro bezneho Frantu/Manu z Horni/Dolni, funguje obecne pravni stat ve smyslu nezavislych organu cinnych v trestnim rizeni. Ovsem, druha rovina, o te psal uz soudruh Orwel :"vsechna zviratka jsou si rovna ale nektera jsou si rovnejsi". To co "nevidi" soudruh modrobolsevik Jirasa, to realne vidi prave ten Franta/Mana z Horni-Dolni, a plati to pro celou dobu od sametu az dodnes. Ze pro ty "rovnejsi" pracuji organy cinne v trestnim rizeni na politickou objednavku. Kde byl soudruh modrobolsevik Jirsa v dobe tzv. "reformy" policie CR, proc netroubil na poplach? Protoze cela ta "reforma" nebyla o nicem jinem, nez o tom nasadit nahubek neposlusnym statnim zastupcum/policajtum, kteri si troufli sahnout do mist/postu kam si za celych cca 30 let zadny policajt/prokurator netroufl. Soudruh Chovanec zkratka udelal spinavou praci/"reformu" policie a vsechny tzv/ tradicni demokraticke strany drzely hubu, pochopitelne, bylo to v jejich nejvlastnesjim zajmu. Jen babisovci byli proti te policejni "reforme". Coz, mimojine, vyjadrili i volici ve volbach. Soudruha Jirsu to mozna prekvapi, ale Frantu/Manu z Horni-Dolni vytacelo, kdyz za rudobolsevika si nektera zviratka byla "rovnejsi" a vytaci je to i dnes. O capim hnizde ci korunovych dluhopisech se vedelo uz za vlady modrobolseviku, tehdy ovsem ANO bylo okrajovou zalezitosti, az kdyz soudruh Babis ziskal politicky vliv, tak se z toho staly politicke causy za ucelem likvidace nepohodlne konkurence. Nemluve o socanech/lidovcich, kteri tri roky se soudruhem Babisem vladli v nejlepsi vlade od sametu a vedeli, ze soudruh Babis byl "estebak" i o capim hnizde/korunovych dluhopisech, tak si v ramci koalice zacali posledni rok hrat na "opozici".A volici to po zasluze ocenili. Cest :)

O. Slejsarová 16.12.2017 11:49

Bláboly Babiše jsou konstantní účelovku, ale Metnar by měl jako bývalý policista vědět, že naopak o probíhajícím vyšetřování by jako ministr vnitra neměl vědět vůbec nic a již vůbec nesmí do věci zasahovat. Pohovory s kýmkoli z vyšetřujících orgánů s ministrem mohou být otevřeným nebo skrytým nátlakem.

M. Šejna 16.12.2017 10:54

pan Jirsa neříká pravdu

Babiš nejprve vyhrál na Slovensku žalobu proti Ústavu paměti národa ohledně údajně neoprávněné regitrace v archivech StB. Jenže tenhle ústav se odvolal s odůvodněním, že on za tu registraci nemůže. A vyšší soud pak toto odvolání uznal s tím, že Babiš má žalovat ministerstvo vnitra a nikoli ústav paměti národa. Takže pan Jirsa lže, když tvrdí, že Babiš byl prohrál soud ohledně toho, že byl neoprávněne registrován jako spolupracovník StB. Babiš pouze žaloval nesprávnou instituci.

Pokud jde o zneužívání policie v mocenském boji, tak to má u nás po sametu tradici a není to výtvor Babiše. První zneužil policii Havel, když nechal zavřít poslance Sládka, aby mu nezkazil volbu prezidenta. Pak policie zavřela do vazby trio socanů Jourová, Doležel, Péťa. Všichni byli později sproštění viny. Ale ve vazbě si pár týdnů poseděli.

Předtím ale proběhla policejní akce zvaná Kubiceho zpráva, kterou nadšeně přijalo vedení ODS a "statečně" se bili za "hrdinného" policejního důstojníka Kubiceho. Pak se ale policejní horlivost obrátila proti ODS (trio poslanců - trafikantů plus Nagyová). Samotná Nagyová to před zatčením dotáhla tak daleko, že úkolovala kontrarozvědku.

O tom, že trestní stíhání Babiše kvůli Čapímu hnízdu, zařídili socani a jejich ministr vnitra Chovanec, může pochybovat jen naivní idealista. A stejně tak je jisté, že až ANO ovládne vnitro, bude Čapí hnízdo odloženo do archivů. A bude odloženo proto, že policie pracuje pro politiky už od dob prezidenta Havla.

P. Khail 16.12.2017 9:44

Re: ODSák Jirsa na hrobě, co si sám vykopal, pláče.

Souhlasím s vámi, to jen v p. Těhanové trochu bouchly saze. Jak se říká - pro pravdu se lidi nejvíc zlobí.

P. Maleček 16.12.2017 9:01

Re: ODSák Jirsa na hrobě, co si sám vykopal, pláče.

Dovolím si upozornit, že píšu o oposmluvním duu ODS-ČSSD. Takže ne jen o ODS. A samozřejmě i ODA, lidovci, zelení, TOPka a mnozí další prý demokraté se též do bourání demokracie svou nenažraností zapojili.

M. Moravcová 16.12.2017 8:17

Bohužel morální

pravidla určitá skupina vlezdoprdelistů, kariéristů a převlékačů kabátů nevnímá, nerespektuje. Podvodník, STBák a kariérní komunista obviňuje ostatní z podvodu a zločinnosti. A protože si to může zaplatit (i protekcí), prochází mu to a je to dokonce dáváno za pozitivní příklad.

M. Těhanová 16.12.2017 7:25

Re: ODSák Jirsa na hrobě, co si sám vykopal, pláče.

Bože, tolik blbosti v jednom příspěvku bych nečekala.

Zkuste si vygůglovat,za jakých vlád se naši skvělí, úspěšní miliardáři nejvíc obohatili. ty rozkradené miliardy nikdo nesežral, ty jsou zaparkované u babiše a spol.

Ta méně přemýšlivá většina voličů právě opakuje debility,které vy formulujete.

Zášť a nenávist nejsou dobří rádci. Někdy to chce i myslet.

A na ODS se už vykašlete! Jenom napište, nesnáším je, ale nic jim nepodsouvejte!

L. Novák 16.12.2017 7:19

Re: ODSák Jirsa na hrobě, co si sám vykopal, pláče.

Nemluvte o lidu, ale o té jeho hloupější části. ;-)

L. Novák 16.12.2017 7:17

Komunista a StBák Babiš je darebák. Leze to z něj

už od jeho prvních veřejných vystoupení v televizi dávno před tím, než přiznal, že se chce prolhat a prokřičet do politiky. Tak ho tu máme. A jako na každou svini se v pekle v kotli vaří voda i na... agenta StB Bureše. Chvilku to ještě potrvá. ;-)

P. Maleček 16.12.2017 7:10

ODSák Jirsa na hrobě, co si sám vykopal, pláče.

Má pravdu ODSák Jirsa, predátorský oligarcha Babiš, navíc s KSČ- STBáckou minulostí a upláceč zkorumpovaných politiků, tu naši už tak povadlou demokracii dorazí. A udělá z ní to, co Putin v Rusku. Jen děravý kabát kryjící jeho despocii.

Ovšem Jirsa už cudně mlčí, jak že se stalo, že tenhle despotický predátor, sám namočený v bídě minulých let, se stal miláčkem lidu?

Nu není divu, že Jirsa mlčí, když sám moc dobře ví, že se tak stalo proto, že tzv. demokraté hlavně z oposmluvně loupeživého dua ODS-ČSSD svým nenažraně drzým dojením státu lidu demokracii tak znechutili, že lid, hlavně z - ano hloupé, ale pochopitelné pomsty, sáhl po tomto despotickém dravci. Aby ty lži-demokraty od státních koryt vyhnal.

Nikdy by se tak nestalo, kdyby ti naši prý-demokraté tu demokracii skutečně ctili a rozvíjeli a ne ji zneužívali pro dojení státu do svých kapes.

Tohle ale z Jirsových úst, stejně jako od většiny prý-demokratů neuslyšíte. Škoda, spolu s omluvou za to lži-demokratické řádění by to byla cesta, jak se té despotické zrůdy Babiše zbavit. Dokud tu ještě jakés takés zbytky demokracie jsou.

J. Housa 16.12.2017 6:40

Jirsa

je zjevný demagog. Policfie a státní zastupitelství a soudy u nás, samozřejmě, pracují na politickou objednávku a to již bezmála dvacet pět let. Nejvíce se o to zasloužila ČSSD a ODS.

Popotahování Bureše kvůli Čapímu hnízdu načasoval Sobotka, aby tk dovršil svůj osobní pád do hlubin zapomnění, kam patří bezpáteřní lidé. S Babišem táhl vládu celé čtyři roky, vezl se, a nakonec partnera, o kterém věděl vše již celé roky, podrazil.

V. Kotas 16.12.2017 5:43

Těžko může být demokracie minulostí, když

zde zatím pořádně ani nezačala. Parodie na ní, to ano.