Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
POLITIKA: Brno se chtělo stát velkoměstem...
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Jurax 25.4.2018 0:17Re: O prachy jde vždy v první řadě, že. Ano. Zato tunel Blanka nebo dálniční obchvat Prahy dosud nedokončený vůbec není drahá úlitba egu pár čehůnských povýšenců, jsou to stavby jistě potřebné, není-liž pravda? A jinak - nejde ani tak o Brňany - do Brna denně dojíždí za prací přes sedmdesát tisíc lidí, z toho znamenitá část vlakem. Přijedou do centra - a pak se kodrcají šalinami z ucpaného centra na okraje, kde jsou průmyslové podniky. |
J. Jurax 25.4.2018 0:09Re: Srovnání s bouráním hradeb kulhá Nikoliv. Estetika primitivů je to, co se Vám (mně) nelíbí. A mně se nelíbí bloby a obří housenky - připadají mi jak červi z Duny :-) |
J. Lepka 24.4.2018 20:34Re: Srovnání s bouráním hradeb kulhá Symetrie je estetika primitivů. |
V. Čermák 24.4.2018 15:12Mít ve velkoměstě nádraží 2 není nic neobvyklého. Nové nádraží pro rychlovlaky zejména budoucnosti a Staré nádraží pro osobní dopravu. Takže chybné je mluvit o Přesunu nádraží, ale správné o Vybudování Nového nádraží.... |
M. Valenta 24.4.2018 14:54Re: Srovnání s bouráním hradeb kulhá ...a protože tu převládají lidé s podobným názorem jako Vy, tak je dnes v Čechách vrcholem kancelářská krabice. |
J. Ptáček 24.4.2018 12:42Re: Celý projekt přesunu brněnského nádraží To už píši několik let - nádraží patří v centru města pod zem. Stačí se podívat třeba do Kodaně, Haagu ale třeba i do Varšavy, kde je nádraží pod zemí, v centru žádné náspy a po vystoupení z vlaku a výjezdu na povrch je většina hotelů dostupná pěšky s kufrem na kolečkách ... |
P. Kubáč 24.4.2018 12:05Srovnání s bouráním hradeb kulhá Od konce 19. stol do války byla za vrchol architektury považována stavba typu pražského "elektrického domu" - přiměřeně účelná a přiměřeně hezká budova. Dnes je za vrchol architektury považován "Blob" - exhibice architekra bez ohledu na funkčnost. Proto je dnes bezpečnější se do bourání a přestaveb rozsáhlých oblastí měst raději nepouštět, dokud zase nenastane vláda rozumu a přiměřenosti. |
J. Lepka 24.4.2018 10:40O prachy jde vždy v první řadě, že. Takže stačí prostá úvaha, kolik má Brno obyvatel, a kolik by ta sranda stála, ze státního rozpočtu, samozřejmě, protože ten městský by se zadlužil na staletí, nemluvě o tom, kolik z těch Brňanů by vlakové spojení + další vymoženosti transferu (o pár set metrů a za desítky miliard) využívalo. Řekl bych, že to je moc drahá úlitba egu pár moravistických aktivistů! |
L. Severa 24.4.2018 10:17Naprostý souhlas. Tvrdit, že ze současného nádraží je to blízko do středu města je sice pravda, ale kolik lidí to využije? Dělal někdo statistiku ? Jsem přesvědčen, že převážná část cestujících se rozjede v tramvajích. Stejně je to argument s výhledem na několik roků a naprosto ignoruje rozvoj města, možná na staletí. Když rozvoj tak jistě na volný jih. Závistivé tvrzení, že se nahrává spekulantům s pozemky je asi pravdivé, ovšem tak to bylo vždy při rozšiřování měst. Odpůrci přesunu také ignorují potřeby modernizace železnice. Stačí se podívat na mapu Brna. |
J. Fridrich 24.4.2018 9:45Re: Celý projekt přesunu brněnského nádraží Ano, rozumné řešení je ponořit částečně pod zem na nynějším místě a protáhnout " pod Petrov ". Značka ideál po všech stránkách - i ekonomické.. |
P. Harabaska 24.4.2018 9:33Re: Celý projekt přesunu brněnského nádraží Považuji Brno za vcelku velmi pěkné město. Ani malé, ani přespříliš velké. A poloha jeho hlavního nádraží blízko centra je jednou z jeho předností. Ti kdo tam železnicí přijedou, mají zhruba stejně daleko do všech jeho předměstí. Turisté stejně jako commuters (pendleři). Ptáme-li se, proč takový tlak na přesun nádraží, vždycky se dostaneme k důvodu, který uvádíte: jde o uvolnění lukrativních pozemků. Nic jíného než nějaké shopping centrum by tam nikdy nevyrostlo. Tady platí ta okřidlená věta: Kde teče beton, tam tečou peníze. A o peníze jde vždycky AŽ na prvním místě. |
K. Novák 24.4.2018 7:14Celý projekt přesunu brněnského nádraží je jen snaha uvolnit pozemky poblíž centra, na kterých dosavadní nádraží stojí, a prodat je. Vyrostl by pak na nich nějaký další shopping park, který je kolem Brna několik, ale tenhle by měl výhodu v blízkosti centru města. Jakmile by se povedlo pozemky uvolnit a prodat, veškerý zájem o nádraží by skončil a nové nádraží by zůstalo nekonečným provizóriem. |