5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Fiala 31.8.2010 14:54

Vláda a "virtuální" realita

Vláda a "virtuální" realita. To nemyslím "zle".

Sice se mimistři byli podívat na záplavami zničená území, ale vzápětí odjeli, takže nezažali důsledky záplav. Jen ministr obrany uvolnil materiální pomoc na nové funkční mosty. Byly zničeny soukromé domy, firemní  zázemí výrobní i pro poskytování služeb a obecní majetky vč. infrastruktury. To jsou stavy, kdy vláda musí vzápětí dodat finance, aby se co nejrychleji obnovil původní stav včetně obnovy ekonomických procesů, které jsou zdrojem pokroku v daném území. Možná by vláda mohla povinně zasedat na území zničených povodněmi, určitě by obnova probíhala rychleji.

Moje otázka je proč vláda nevypsala okamžitě dluhopisy jen pro obyvatele ČR či nevyhlásila mimořádnou loterii pro občany ČR (to by byly finance-Kč vzápětí).

To mi připomělo téma "krize v USA". Oficiálně vznikla současná krize v USA, coby reakce na přírodní katastrofy v Mexickém zálivu (Katrina a další). Neznámmá je v ČR informace o rozsahu zničeného území. Bylo velké jako území Velké Británie a byllo zničeno vše včetně pojišťoven a bank. I na federální stát USA byla obnova a stále ještě je "velké sousto". A i stažení armády z Afganistánu má s touto katastrofou reálnou souvislost.

L. Severa 30.8.2010 15:37

Měnit názor není nemravné,

to přece nelze Nečasovi vytýkat. Zjistil nové okolnosti, nebo uslyšel přesvědčivé argumenty, proč ne. Co mně na našich politicích vadí, že nezvednou telefon a :" Mirku, musíme to ještě prodiskutovat, já jsem změnil názor". Platí to všeobecně, i Hašek a Rath si to pěkně vyříkali přes media, přijde mi to jak hlasitá manželská někde ve veřejné místnosti. Takové to nojo to já ne to ten druhý ministr, asi si ti pánové neuvědomují jak tím snižují prestiž politiků. Když ještě ministroval pan Lux stalo se, že něco slíbil zemědělcům a potom se omlouval s tím, že byl ve vládě přehlasován, ne tedy, že vláda projednala a z těch a těch důvodů jsme nemohli návrh schválit. Co se ve vládě peče nemělo by se dopíkat někde na frajplacu.

J. Skotnica 30.8.2010 10:12

Jste mimo.

O jaké dohodě se tady mluví? Pokud vím, tak povodňová daň byla výsledkem jednání ve vládě a jak to dopadlo víme. Nečas ustoupil tlaku a na jeden rok (?) připustil nesytémové opatření. Zajímá mě, jestli to nebude precedens pro další postup koalice. Například šílený Bártův socanský návrh na pokuty pro bohaté.

No a kdy konečně přestanete pokřikovat za bukem a vezmete tu politiku vážně a doopravdy půjdete do voleb? I přes dnešní článek bych vás volil.

J. Anděl 30.8.2010 11:26

pokuta pro bohaté

K "pokutě pro bohaté" - jen mi to připomnělo povinné ručení. Platíte nějakou pojistku, kterou ručíte za škody, způsobené jiným vozům. Platíte jí podle obsahu motoru, což (ne stoprocentně, samozřejmě) do jisté míry odpovídá ceně vozu. Takže se dá volně říct, že čím dražší vozidlo vlastníte, tím větší částkou přispíváte na nehody, které možná nikdy nezpůsobíte. To vám připadá fér?

Pokutu přece v ideálním případě dostat nemusíte, narozdíl od povinného ručení.

Samozřejmě jsme v Čechách a už vidím policisty, čekající za městem na rovné silnici bez škol a přechodů s omezením rychlosti na 50 na nadupané káry... Ačkoliv to je takové klišé, se kterým jsem se v praxi nesetkal, tak nevím, zda platí.

Mě na tom nápadu fascinuje představovat si dopady. Že si budete vybírat auto s ohledem na to, jak velké pokuty jste ochotný platit, popřípadě na jaké pokuty máte. Že se objeví reklamy ve stylu - s naším autem uspoříte na pokutách. Nebo naopak - luxusní auto - jen pro opravdové gentlemany. Že vznikne možnost pojistit si drahé auto na vysoké pokuty. A co já vím co ještě.

Netvrdím, že to je správně (ani špatně), ovšem fascinuje mě to. Podobně jako mě fascinuje sci-fi a představování si, co by se dělo kdyby. Tohle se totiž soudím nestane.

J. Schwarz 30.8.2010 13:28

Re: pokuta pro bohaté

pokutu, a pěkně mastnou, by měly hlavně zaplatit všechny ty "orgány" zodpovědné za rozmisťování  dopravního značení. Proč může být v Rakousku značka opravdu až na začátku obce s tím, že je následována značkou "70 km/h" pokud je silnice přehledná a rychlost je snižována jen tam, kde prakticky každý uzná, že je to odůvodněné /zůžení, pravoúhlá zatáčka/. Pokud platí snížená rychlost i mimo obec na široké přehledné cestě, je u cedule i vysvětlení /chodci/ a vida - je tam hřbitov takže je potřeba počítat s lidmi na silnici. Jenom v Česku se účelem dopravního značení jeví být takřka výhradně výběr pokut - něco jako moderní obdoba jam na mamuty. Není divu, že značení pak není řidiči respektováno - většina si řekne, že značku zase nesmyslně umístil nějaký blb. Pak hrozí nebezpečí, že značení nebude bráno vážně ani tam, kde má opodstatnění. ČR své řidiče k pirátství systematicky vychovává, jinak se zdejší praxe označit nedá.

M. Prokop 30.8.2010 13:48

" už vidím policisty, čekající za městem na rovné silnici bez škol a přechodů s omezením rychlosti na 50 "

To já vidím také. V reálu a každou chvíli.

Tohle horší nebude, i kdyby se podařilo vyšší pokuty pro bohaté zavést. To u dělají dávno.

M. Prokop 30.8.2010 13:50

Re: pokuta pro bohaté

Jo, přesně.

Jenže, je-li značení nereálné (jakožto že je). lze pokutovat v podstatě kohokoliv, kdekoliv, kdykoliv.

Těžko mi kdo vymluví, že to není účel věci.

J. Šimek 30.8.2010 8:58

Vyhrajte volby a ukažte všem, jak se to dělá.

Radit na blogu dokážete úžasně. Jako předseda SSO však vykazujete katastrofální výsledky a to 0,74% volebního zisku. Plkáním na blogu volby nevyhrajete.

K. Janyška 30.8.2010 8:46

Kajan

Pane Machu, tentokrát kecáte ! Petr Nečas si vede velmi dobře ! Dzp.

L. Přitasil 30.8.2010 8:07

Dohoda, nebo jenom úvaha?

Pokud si dobře vzpomínám, tak k žádné dohodě při jednání vlády ohledně 100 Kč povodňovému příspěvku k dani nedošlo. Pouze se o tom  uvažovalo. A to je veliký rozdíl, pane Petře Machu.  Potom se vláda dohodla ne trochu jiném řešení.  Tak oč vám vlastně jde.

V. Pavel 30.8.2010 5:50

Ano!

Souhlasím s autorovou definicí "slušného politika"!