3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

POLEMIKA: Snadno vyvratitelné nesmysly a lži o ministerstvu pravdy

Rád bych se dnes vyjádřil k článku Petra Macha s názvem Vzniká ministerstvo pravdy, kde jsem byl kolegou zmíněn. Řekl bych k němu následující. Petr Mach chce bojovat proti lžím a sám nemluví pravdu a šíří dezinformace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Braun 25.1.2017 3:27

Re: Příklad vyvracení dezinformací

Například zde je tweet o centru z 26.října 2016, v souladu s informacemi z článku.

https://twitter.com/CTHH_MV/status/791185783864565760

S. Kalužík 25.1.2017 0:37

Takové centrum potřebné bez diskuse je.

Těch desinformací je šířeno opravdu hodně a i jen letmým "pobrouzdáním" je to viditelné a rovněž je viditelné, kolik lidí mimo ty placené, v roli užitečných idiotů, je šíří dobrovolně dál.

Podobné vybrané problémy, podobné formulace svědčí o počátečním zadání a násladném kopírování.

Problémem tedy není samotná instituce, ale zajištění správného a efektivního fungování.

D. Polanský 25.1.2017 7:14

Fungování?

Je dokázáno, že takové instituce si vystačí samy. To máte jako vojenské rozvědky a kontrarozvědky, produkce nic moc, ale všichni se tváří, že mají práce jako hnoje.

S. Kalužík 25.1.2017 9:14

Re: Fungování?

Ano, první byl prof.Parkinson, avšak dává tomu průběžný čas, nikoliv od samého začátku - pouze ad infinitum a vztahuje to na všechny instituce :)

P. Švejnoch 25.1.2017 7:48

Re: Takové centrum potřebné bez diskuse je.

To, že Vám nějaká informace není po chuti, ještě neznamená, že je to informace nepravdivá, a už vůbec ne, že je to dezinformace cílená.

Podobný výběr problémů (a konec konců i podobné formulace) jistě také svědčí o tom, že více lidí některé záležitosti cítí jako problém, a mají na takový problém podobný náhled.

Problémem je samotná instituce, protože mi nějaký votroubek bude z moci úřední vnucovat jako pravdu to, co on za ni pokládá. A buďte ujištěn, že například můj pohled na svět vezdejší je diametrálně odlišný od pohledu nějakého sexuálně nepříliš ukotveného pornoherce - a troufám si tvrdit, že u většiny populace platí totéž.

Instituce tedy bude v lepším případě přehlídkou vyhozených peněz, v horším případě bude jakýmsi "uváděním na pravou míru" deformovat veřejné mínění, a v nejhorším případě (ke kterému to, dle mého soudu, dříve či později neodvratně dospěje) to bude nový Úřad pro tisk a informace - tedy úřad cenzurní.

Vaše nadšení pro to, že si takovou nehoráznost budete platit z daní (pokud tedy skutečně, ne jen virtuálně, nějaké odvádíte), svědčí v nejlepším případě o Vašem, jak to opsat?,no, řekněme, nedostatečném rozhledu.

S. Kalužík 25.1.2017 9:22

Re: Takové centrum potřebné bez diskuse je.

Ano, vaše slova svědčí o skutečně hlobokém a kvalitním rozhledu. Pokud vám něco říká pojem definice výrazu, zkuste si zjistit, co to je cenzura a neopakujte dezinformační žvásty.Ale je to marné, je to marné, je to marné .....

P. Švejnoch 25.1.2017 9:35

Re: Takové centrum potřebné bez diskuse je.

Co to je cenzura, to vím, drahý pane Kalužíku, docela přesně.

A jak to "svědčí o (mém) skutečně hlubokém a kvalitním rozhledu"? Nebo co jste tím vlastně chtěl říct, Vy odhalovateli desinformací? :-)

M. Mucha 25.1.2017 8:54

Re: Takové centrum potřebné bez diskuse je.

"Těch desinformací je šířeno opravdu hodně a i jen letmým "pobrouzdáním" je to viditelné..."

Touto větou jste sám potvrdil, že ono centrum je naprosto zbytečné. Já rozhodně nečekám, až mi nějaký ouřada řekne, co je a co není dezinformace.

S. Kalužík 25.1.2017 15:16

Re: Takové centrum potřebné bez diskuse je.

Je mi líto, že vám obecná úvaha dělá problémy, nepsal jsem přece konkrétně o vás, ale o spoustě užitečných idiotů. A je jich, bohužel, hodně. A idioti jsou ti, kteří i evidentní dezinformace (které pozná spousta lidí, nejen já nebo možná i vy) dobrovolně šíří.

Za zamyšlení spíš stojí, zda si takoví lidé přečtou cokoliv vysvětlujícího, upřesňujícího :)

Ale ja psala již dávno B. Němcová ...... kdyby se našel jen jeden člověk, který s takovou ......

M. Mucha 25.1.2017 16:39

Re: Takové centrum potřebné bez diskuse je.

Pane Kalužíku, i kdyby mezi milionem lidí bylo sto tisíc těch, kteří nedokážou rozpoznat dezinformaci, nemá vznik tohoto a podobného úřadu žádné opodstatnění. Jakýkoli pokus o indoktrinaci pravdy vede k totalitě.

J. Ráž 25.1.2017 9:16

Re: Takové centrum potřebné bez diskuse je.

Podle toho, jak jste formuloval nadpis Vašeho příspěvku, se hrozím lidí, kteří to chovancovo "Centrum" vítají.

Názory před oponenty obhájit v diskuzi argumenty je zbytečné, protože stačí jen přikázat "Tohle je jediný správný výklad pravdy, jakákoliv diskuze o tomto výkladu je nepřípustná a šířit něco jiného je trestné". Takové výstupy z toho centra chcete?

V. Povolný 25.1.2017 9:59

Kdo bude kontrolovat kontrolora?

Když už pokládáme občana za nezpůsobilého posoudit kvalitu informace, tak by ovšem mělo být nějak zajištěno, aby nebyly vytříděny informace pravdivé, nicméně nepohodlné. Jinak hrozí nebezpečí, že se z kontrolora stane dezinformátor. A takovou pravomoc bych do ruky politikovi vůbec nedával, podívejte se, jak to v současnoti vypadá. Věřit se nedá nikomu, politikům ani médiím.

Jenže to zajistit nejde. Takže je to celé blbost a pokus vytvořit si podmíky pro manipulaci s informacemi.

S. Kalužík 25.1.2017 10:15

Re: Kdo bude kontrolovat kontrolora?

Čte pozorněji, za nezpůsobilého nepovažuji každého občana, ale nemalou řadu občanů, pokuste se pochopit tento malý rozdíl.

V. Povolný 25.1.2017 11:25

Re: Kdo bude kontrolovat kontrolora?

To na principu nic nemění.

S. Kalužík 25.1.2017 15:19

Re: Kdo bude kontrolovat kontrolora?

Vašesmůla, pokud si rozdíl neuvědomujete, právě, že podstatně mění.

J. Jurax 25.1.2017 23:19

Re: Takové centrum potřebné bez diskuse je.

A čo si predstavujetě, Kalužík, pod takým slovom dezinformace?

S. Kalužík 25.1.2017 23:39

Re: Takové centrum potřebné bez diskuse je.

No, kým tak hovorítě, musítě napísať dezinformácia. A dezinformace je nepravdivá informace, rádobyvtipálku !

J. Jurax 26.1.2017 2:17

Re: Takové centrum potřebné bez diskuse je.

No, místo Kalužík bylo v originále Kefalín - pak je českoslovenština na místě ... :-)

S. Kalužík 26.1.2017 12:34

Re: Takové centrum potřebné bez diskuse je.

No, ono anglické x na konci jména je taky výmluvné. Ale pokud jste si nevšimnul, tak pouze reaguji na pokus někoho jiného. Ale škoda slov pro .....

J. Jurax 26.1.2017 14:19

Re: Takové centrum potřebné bez diskuse je.

No jo, nic ve zlém, jen tón a obsah Vašich reakcí mne holt inspirovaly ... :-)

S. Kalužík 26.1.2017 14:26

Re: Takové centrum potřebné bez diskuse je.

Dobře :)

P. Remeš 25.1.2017 0:34

Padni komu padni ...

Problém nového "centra" vidím v jeho naprosté jednostrannosti. Kdyby centrum proti dezinformacím se prezentovalo tak, že bude demaskovat JAKÉKOLIV dezinformace ve veřejném prostoru, ať už přicházejí odkudkoliv, prostě podle principu "padni komu padni", myslím, že by to mnoho lidí snad i uvítalo. Ale ona deklarovaná jednostrannost zaměření pouze směrem na Východ běžnému člověku, který ještě pamatuje komunistický boj proti "štvavým vysílačkám" a "západním diverzním centrálám", nesmírně smrdí. Působí prostě jako jen další jednostranná značně paranoidní dezinformační kampaň organizovaná tentokrát centrálami bruselskými či kdoví jakými. A o to tu po čtyřicet let trvající "vládě jednoho světonázoru" fakt asi nikdo nestojí ... :o//

D. Polanský 25.1.2017 7:17

Jako kdysi plánovaný radar

oficiálně proti Rusku nebyl, ale v reálu byl jenom a jenom proti Rusku. Ovšem politici korektně o tom mlčeli.

S. Kalužík 25.1.2017 9:25

Re: Jako kdysi plánovaný radar

A nebylo by to dobře?

M. Valenta 25.1.2017 8:35

Re: Padni komu padni ...

Kdy jste tam vyčetl, že je zaměřeno proti Rusku? Centrum bude upozorňovat na dezinformace. Že jich většina pochází z Ruska je jiné téma.

P. Remeš 25.1.2017 12:11

Re: Padni komu padni ...

Z kontextu mně přišla ona jednostrannost naprosto zřejmá. Už proto, že se mluví o cizích, případně nepřátelských mocnostech. Že by mohly výrazně dezinformovat i mocnosti "přátelské", to vysloveno nikde nebylo. A že by ministerstvo vnitra uvádělo na pravou míru například dezinformace bruselské, nebo třeba dezinformace naše české vládní ... to je přece naprosto k smíchu :o))