6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

POLEMIKA: Neházej všechny do jednoho pytle.

Poslední dobou se nám tu rozmáhá takový nešvar, a to je házení lidí se kterými nesouhlasíme do jednoho pytle. Tento přístup je nejenom hloupý, ale člověk si tím sám škodí hned na několika úrovních. Člověk má něco rád a automaticky je to třídní nepřítel. Někdo něčemu nevěří a hned je to padouch jako z bondovky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Kusák 2.10.2022 8:33

Je ovšem otázka, kdo vlastně tím Goliášem je, resp. kolik těch Goliášů máme. Lidí v Izraeli si vážím, nicméně poměry si neidealizujte. I tamní společnost je prosycena dnešním pochybným liberalizmem. A pak, Izraelci jsou pragmatičtí a snaží se udržovat dobré vztahy, se všemi, kteří o to stojí nebo kde to jen lze. Mají výborné vztahy jak s Čínou tak z Tchaj-wanem. Fandí Ukrajině, ale udržují i jakž takž normální vztahy s Ruskem. Tak jestli jste měl tohle na mysli, pak souhlasím.

J. Poláček 2.10.2022 8:20

" Všichni hájí nebo prosazují svoje zájmy, bez ohledu na důsledky. Sedí u kamen a posílají zbraně. "

Čtenáři, zkusme se zamyslet nad bulharským příslovím : Turecké jho je dřevěné, zato to ruské železné.

Relativizmus je dobrý možná ve fyzice či matematice. Možná i Kissinger by jej, spolu s Machiavelim, doporučil na piedestál vysvětlování zákonů lidské společnosti. Ano, relativizmus pomáhá porozumět struktuře přírodních zákonů. Jako filozofii lidského života bych si jej ale nevolil.

F. Kusák 2.10.2022 8:20

Mám celkem jasnou představu, jak by měl politický systém vypadat. Rozhodně by měl být demokratický, v tom původním slova smyslu, neideologický a svobodný, a pak, měly by v něm fungovat morální principy a odpovědnost. K tomu by měl směřovat, a ne se od toho vzdalovat. Zvedá se mi žaludek z nenávisti a zloby, kterou je opět tato společnost prosycena. Tak asi tak.

J. Poláček 2.10.2022 8:14

Učme se od Izraele ! Jak přežít ve stínu Goliáše.

J. Poláček 2.10.2022 8:12

Radši vidět černě a připravovat se na nejhorší. překvapení může být pak v zásadě jenom příjemné.

J. Poláček 2.10.2022 8:11

Správné a univerzální konstatování. Jen upozorňuje, že je jako nůž o dvou čepelích.

J. Poláček 2.10.2022 8:09

Nesouhlasím paní Laurencikova ! Autorův článek je naprosto přímočarý a jednoduchý, bez jakýchkoliv nejasností. Nedá se ani omylem interpretovat jinak, než že každý druhý odpůrce vlády nemusí být hned Putinovec či rusofil. Na to autor extra zvlášť upozorňuje. Je to nepřehlédnutelné ! Nenasazujte čtenářům Neviditelného psa oslí hlavu. Vůbec mi nepřipadají jako nějaké tupé stádo řízené odkuďsi ........:-) Svět už dávno není černobílá fotografie. Nikdy nebyl a být ani nemůže. Barvoslepost je porucha, né norma.

R. Langer 2.10.2022 6:09

;-D ;-D ;-D

Ano, že jsou na Hovinkách diskuse méně proputinovské je neoodiskutovatelné.

R. Langer 2.10.2022 6:07

Jo jo, takhle nám to komouši vysvětlovali v občanské nauce. Ještě si to pamatuju, soudruhu. Škoda že jste se nezdržel. :-P

R. Langer 2.10.2022 6:02

Nebojte se, brzy budete. ;-)

R. Langer 2.10.2022 6:00

Jo, to zrovna. :-P

J. Hrazdil 2.10.2022 3:38

A jaky rezim tudiz navrhujete?

J. Hrazdil 2.10.2022 3:37

Vidim to podobne...[>-]

M. Vaněk 1.10.2022 22:45

Bohužel nebude. Evropa je cíleně devastována, a řpipravována na další válku - tentokráte na občanskou. není totiž větší a surovější války, když mezi sebou bojují sousedé.

J. Majzlík 1.10.2022 22:18

....starého bolševika novým kouskům nenaučíš...

P. Diviš 1.10.2022 22:05

"Rusko bude stěží respektovat další přibližování NATO k Moskvě. "

A přitom dělá vše pro to přibližování. Viz Finsko, Švédsko, i Gruzie a Ukrajina. To je začarovaný kruh, řešitelný jen porážkou Ruska nebo Západu. Dohoda by byla lepší, ale Rusko dohody nedodržuje, není--li pod tlakem (a mnohdy ani tak).

P. Diviš 1.10.2022 22:02

Rusko není jediný možný zdroj. Jeho návrat do civilizovaných poměrů je nereálný, takže není vyhnutí, musíme hledat jiná řešení. Neudělali jsme to za třicet let, protože jsme se (nejen v Česku) nesnažili, dokonce ještě vymýšleli a zaváděli zelené pitomosti. Teď už se budeme muset snažit.

P. Pepax 1.10.2022 21:56

Česká vláda zvaná 5-kolka rezignovala na průmysl, asi se budeme živit poezii, to že to asi velké části obyvatel nedocházi je možná apatie po covidovém marasu.

P. Diviš 1.10.2022 21:36

"Ještě hůře, riskujeme vznik tiché, frustrované skupiny, dost možná většiny, která nevěří vládě, bojí se politicky vyjádřit a v důsledku nebude mít žádné zastoupení. To povede akorát k další frustraci a většímu rozpolcení společnosti. "

A proč by se měli bát?

Co se týče toho spolku na Václaváku, tak měli možnost odejít, když se na podiu objevovali samí podporovatelé Ruska. Neudělali to, takže to zřejmě nejsou ti vaši známí, nedůvěřující vládě (která podporuje Ukrajinu) a přitom poodporují ukrajinský boj. To jsem třeba já, ale vás neznám. A hlavně sice vládě nedůvěřuji, ale Burešovi s Okamurou (o komouších ani nemluvě), ještě více.

F. Kusák 1.10.2022 21:25

Lidem bohužel ještě nedošlo do jakého průs..... se řítíme. Vládní ekonomové lžou a ti, co mohou mluvit, raději mlčí, aby nebyli nařčení ze spoluprace s nepřítelem. Zvláštní stav, něco jako tzv. 2. republika. A hlavní Arbeitsgeber na tom není o mnoho lépe. Pro ně to bude ještě větší pád. Blahobyt nahrazený bídou, a v zemi plno utečenců. Ale třeba to vidím moc černě a za rok to bude zase dobré.

D. Laurencikova 1.10.2022 20:20

Danke für den Tipp :-).

D. Laurencikova 1.10.2022 20:18

Gauner nemuze mit pravdu, protoze krome primitivnich, zalovatelnych urazek nic nesdelil.

M. Vaněk 1.10.2022 20:14

Opravdu? A jak je "odůvodnil"?;-D O Chile zdá se nic netušíte, o masakrech a mizení celých rodin pod fašistickým diktátorem pinochetem, který pod vedením CIA nechal zavraždit Allendeho, takže se zdržím komentáře.

D. Laurencikova 1.10.2022 20:13

Kde na tyto teorie chodite, pane Zrcek? Jaci "obchodnici s chudobou"? Kdo potrebuje ruskeho agenta k tomu, aby poznal, ze politika EU a i Ceske vlady je katastrofalni?

Jak se zda, novym kouskum vas prave naucili! Normalnim lidem, kterym se driv v pozitivnim slova smyslu mohlo rict "vlastenci", jsou dnes pro vas pejorativne "nicneznarodnici". A to jste jeste slusny, jini je nazyvaji hur. Jak jste na to prisel, ze se tito lide "rvou s idealy"? Nervou se s idealy. Protestuji proti zhoubnym ideologiim, jako je zelena utopie, nebo faschismus zleva. Fotbalovy manschaft muzeme nechat stranou.

Ti lidi nejsou zadni zoufalci, ale takovi, kteri se tomu zoufalstvi snazi zabranit! Nehledaji zadneho vudce, ani nekoho, kdo by se jich zastal, aniz by o cokoliv skemrali. Tito lide pouze uplatnuji svoje pravo na protest proti dezastrozni politice a vyzaduji od politiku, aby se predevsim starali o to, k cemu byli zvoleni. Totiz o chod a obcany ceskeho statu. Nic vic a nic min!

Jsou to lide, kteri se prizpusobili a tahnout karu? Ne, to delate vy. Vy jste se nechal utahnout na varene nudli, na ktere by vas tedy utahl i Hiler, Uljanov nebo Mussolini, jak podsouvate druhym. Vsechno jste prevratil naruby, jak uz je dnes dobrym zvykem. Demonstrace neni zadne riziko pro demokracii, to je jeden z jejich nastroju. Dehonesteovat a umlcovat demonstranty, nebo zakazovat demonstrace, to je nebezpeci pro demokracii.

Rozumni lide si uvedomuji, ze stojime tak blizko k jaderne valce, jako naposled ve dvaasedesatem v Kubanske krizi. V nejlepsim pripade nas ceka velmi slozita hospodarska a politicka doba, zadny Ponny Hof. To nejsou "fobie a predsudky", to jsou fakta, ktera k vam zatim, jak se zda, nedorazila.

M. Vaněk 1.10.2022 20:00

Proč to sem dáváte? Copak někoho zajímají názory zfanatizovaného plebsu, který se rozhodl, že bude jednomyslně nenávidět souhvězdí Andromedy? ;-D

M. Vaněk 1.10.2022 19:58

Možná by stačilo, kdyby padl tento náš režim... :-)

M. Vaněk 1.10.2022 19:55

Pokud to nevidíte, jste slepec bez bílé hole. Že vy budete pravidelným divákem ČT...? ;-)

D. Laurencikova 1.10.2022 19:43

R^

D. Laurencikova 1.10.2022 19:40

R^

D. Laurencikova 1.10.2022 19:39

Je to hrozne, ze naprosto samozrejme veci musi byt dnes pracne vysvetlovany a jeste horsi je, ze timto clankem se autor u tech, ktere se snazi oslovit, sam zaradil mezi "Putinovy fanousky", abych to vyjadrila blahovolne mirne, jak nebyva u dale jmenovanych zvykem. To mu Novaci a Vaclavikove, Cirkvove, Divisove a spol. nenechaji projit ;-)Rv.