29.4.2024 | Svátek má Robert


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Kocián 8.4.2024 8:53

Volby jsou z těch typů "her", kdy vyhrává ten, kdo určuje pravidla.

J. Ptáček 7.4.2024 15:36

Na jedné straně naříkáme nad názory a hlasováním poslanců vybraných stranami (nebo i sektami) jako nejlepší z nejlepších. Současně ale značná část voličů vyžaduje referendum, tedy přímou volbu všech, bez předchozího výběru stranami, tedy i těch největších hlupáků. Jsme opravdu tak blbí, že nevíme jak by takové referendum dopadlo? Nebo to je jenom nejrychlejší cesta, jak "zaříznout demokracii" podle ruského vzoru.

P. Diviš 7.4.2024 17:48

IMHO to v průměru vyjde tak nastejno. Ve výsledku, průběh a důvody mohou být jiné.

Třeba proto, že podmazat několik poslanců je levnější, než masu voličů. Ale děje se oboje.

V. Němec 7.4.2024 20:15

Že jsem tak smělý, jaká je demokracie podle ukrajinského vzoru?

O. M. 7.4.2024 11:46

Technická: ve volbách (jakchýkoli) zvítězivší politik je VŽDY marketingový produkt, bez ohledu na jeho schopnosti.

Korespondenční volba není dobrý nápad.

P. Hák 7.4.2024 10:12

Dotaz na pana Diviše.

V "zahraničních" volbách měla přes polovinu odevzdaných hlasů podle ČRo koalice PirSTAN, zatímco u nás tato koalice dosáhla na 15,6 %. Zdroje níže.

Zajímalo by mne, čím si tento markantní rozdíl vysvětlujete.

https://www.irozhlas.cz/volby/parlamentni-volby-2021/zahranici

https://cs.wikipedia.org/wiki/Volby_do_Poslaneck%C3%A9_sn%C4%9Bmovny_Parlamentu_%C4%8Cesk%C3%A9_republiky_2021

P. Diviš 7.4.2024 17:50

Zřejmě větší části zahraničních voličů vyhovuje jejich EUrohujernost. Nebo jsou jejich voliči ochotnější překonávat obtíže s volbou spojené.

Mí zahraniční známí by je nevolili ani za zlaté prase (já také ne).

P. Hák 7.4.2024 18:33

A není tedy argumentace Vašimi známými jako obrazem zahraničních voličů poněkud nevypovídající?

L. Zídek 6.4.2024 17:19

Jak chcete najít koncensus ve věci volebního podvodu s cílem , aby tu vládla 5demolice navěky ?

P. Brich 6.4.2024 17:21

K čemu taková prkotina jako konsensus.

108 + Senát + PePa + ÚS.

To Vám nestačí?8-o

J. Jurax 6.4.2024 17:29

Ano.

Jenže je velmi pravděpodobné, že po volbách bude rozložení jiné a korespondenční volba bude briskně zrušena. Tedy pokud korespondenční volba nesplní naděje jejích navrhovatelů ... :-)

P. Brich 6.4.2024 17:45

Proč ne, když bude spojena s nějakým lízátkem ...:-)

P. Diviš 6.4.2024 18:02

Nebyla by to první věc, po volbách pitomě zrušená. Za pokud to ale stojí.

J. Jurax 6.4.2024 18:12

No, z jiného úhlu by se taky dalo říct, že to nebude první pitomost po volbách zrušená. A za ten pokus to nestojí.

P. Diviš 6.4.2024 20:35

Minimálně se ukáže, kolik takových lidí bude. Kecy o půl milionu se pravděpodobně ukáží jako ... kecy.

J. Jurax 6.4.2024 22:36

Možná.

Ale v případě těsného výsledku budou výkřiky o zfalšovaných korespondenčních hlasech jistotou.

P. Diviš 7.4.2024 17:51

V případě těsného výsledky budou výkřiky o falšování jistotou.

R. Langer 7.4.2024 6:44

Přesně tak. To bude překvapení, až ze zahraničí přijde 2 milióny PLATNÝCH hlasů... ;-D

P. Hák 7.4.2024 9:34

Ano. Vít Rakušan řekne, že to tak nebylo, čímž to bude dokázáno.

A kdo zapochybuje, je zrádce. Nebo kobliha. Ale rozhodně grázl nebo ebil.

P. Diviš 7.4.2024 17:52

Jak tak čtu ty komentáře, tak k označení za debila ani nejsou potřebné volby.

P. Diviš 6.4.2024 18:01

Jestli vy ten cíl máte, tak já ne. Takže nevím, asi nijak.

P. Diviš 6.4.2024 10:39

Problém není v tom, c͇o͇ má být prosazováno konsenzuálně, ale k͇d͇o͇ je toho rozhodnutí schopen, pokud je více či méně nevyhnutelné. A to je značný problém, se stranami a hnutími, kterým jde j͇e͇n͇ o jejich moc a vůbec o něco, čemu by se dalo říkat zájem státu. Bureš i oranžgutani názornou ukázkou. Potom jsou všechna možná řešení špatná, rozhodnout "silou" i nerozhodnout vůbec.

K. A. 6.4.2024 12:51

Proč se shazujete? Váš komentář působí jako racionální námitka, až do chvíle kdy vytáhnete "Bureše" a "oranžgutany". Používání hanlivých přezdívek pro opozici, to je z arzenálu totalitářů.

M. Kanda 6.4.2024 14:21

My jsme si nezačali. To začali oni, když nám dali přezdívku "pražská kavárna". Oni mohou a my ne?

P. Brich 6.4.2024 14:24

Žalobníček žaluje, ...;-D

M. Kanda 6.4.2024 14:28

No to je tedy úchvatný výrok. Přesně odpovídá vašemu IQ.

Já pouze požaduji stejnou toleranci jako protistrana. Máte s tím problém?

P. Diviš 6.4.2024 18:03

A to já jsem pouhý (klasický) liberál, tedy něco jiného, než P&L nebo kavárna.

Fakt je, že takové rozdíly jsou na koblihy složité.

R. Langer 7.4.2024 6:45

Stejně jako pro vás, evidentně. :-P

J. Ticháček 8.4.2024 11:44

Pražská kavárna?

Ono to tak nějak začalo vesnickou hospodou. Ta pražská kavárna se objevila až jako vcelku vtipná odezva. A to až po pár letech.

P. Diviš 6.4.2024 15:40

Snad to nějak "překousnete", podobně jako já musím "překousnout" jejich existenci.

Totalita a totalitáři je něco jiného, tam nešlo o nějaké hanlivé přezdívky, ale o omezování všemožných svobod, včetně svobody projevu (a po projevu).