3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

MIGRACE: Příliš gest a málo činů

Kauza padesáti syrských sirotků zase jednou odhalila bídu české veřejné debaty o migraci, ale vlastně nejen o ní: převaha emocí, zhusta politicky motivovaných, takřka minimum praktičnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Navrátil 28.9.2018 20:56

Vy politologu!

Podle Mlejnka je prezident Asad řezník. Mohl by pan politolog vysvětlit, proč se kolem tohoto "řezníka" zformovala koalice národnostních a náboženských menšin, které se bránila před vyvražděním přichystaným Islámským státem. V této koalici se sdružili zejména aláwité, křesťané, šíité, Kurdové, Drůzové, jezídové a další menšiny. V Mlejnkově podání to vypadá tak, že se "řezník" Asad a jeho vražedná komanda včetně křesťanských milicí pustila do genocidy demokratických multikulturních humanistů z Islámského státu. Už chápu proč název politolog je žalovatelnou urážkou.

J. Kanioková 28.9.2018 20:33

Lenka Klicperová:

Uprchlíci v Řecku jsou zděšení, že jim Češi chtějí vzít děti, je těžké ukazovat pravdu - https://www.reflex.cz/clanek/prostor-x/90091/lenka-klicperova-uprchlici-v-recku-jsou-zdeseni-ze-jim-cesi-chteji-vzit-deti-je-tezke-ukazovat-pravdu.html

J. Kanioková 28.9.2018 20:28

"Stát musí více podporovat humanitární organizace"

PROČ ?

P. Zinga 28.9.2018 19:47

Chcete diskusi?

Zde téma: každý čvrtý (28%)muž v Chemnitz ve věku 18 až 29 let je cizinec.Jak to změnilo tvář města?(https://www.achgut.com/artikel/zuwanderung_zahlen_aus_chemnitz

J. Václavíková 28.9.2018 17:11

Právo na slučování rodin dočasnou ochranou nevzniká:

O sloučení rodiny mohou požádat státní příslušníci zemí mimo EU, kteří jsou v jedné ze zemí EU držiteli povolení k pobytu alespoň na jeden rok a u nichž lze odůvodněně předpokládat, že získají PRÁVO TRVALÉHO POBYTU.

Směrnice se naopak nevztahuje na rodinné příslušníky občana EU, ani na státní příslušníky zemí mimo EU, kteří jsou žadateli o přiznání právního postavení uprchlíka a o jejichž žádosti nebylo pravomocně rozhodnuto, nebo kteří požívají nějaké DOČASNÉ FORMY OCHRANY.

K. Nový 28.9.2018 19:41

Re: Právo na slučování rodin dočasnou ochranou nevzniká:

Jakmile je sem dostanete, tak už se domů vrátit chtít nebudou. A časem ten trvalý pobyt dostanou ...

J. Václavíková 28.9.2018 17:10

Právo na slučování rodin dočasnou ochranou nevzniká:

O sloučení rodiny mohou požádat státní příslušníci zemí mimo EU, kteří jsou v jedné ze zemí EU držiteli povolení k pobytu alespoň na jeden rok a u nichž lze odůvodněně předpokládat, že získají PRÁVO TRVALÉHO POBYTU.

Směrnice se naopak nevztahuje na rodinné příslušníky občana EU, ani na státní příslušníky zemí mimo EU, kteří jsou žadateli o přiznání právního postavení uprchlíka a o jejichž žádosti nebylo pravomocně rozhodnuto, nebo kteří požívají nějaké DOČASNÉ FORMY OCHRANY.

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/?uri=LEGISSUM%3Al33118

J. Kopis 28.9.2018 16:57

Soudruhu, my už máme několikanásobně splněno

z dob RVHP!!!

J. Fridrich 28.9.2018 16:08

Mlejnku, Mlejnečku, mám dotaz - a co Arabské-muslimské bohat

Mlejnku, Mlejnečku, mám dotaz - a co Arabské-muslimské bohaté - a VELMI BOHATÉ ZEMĚ ? Někteří alespoň trošililinku chytřejší vítači snad alespoň tuší o kterých mluvím - a tedy se pozeptám Mlejnku, CO ONI ? JAK POMÁHAJÍ SVÝM SOUVĚRCŮM A BLÍZKÝM ? Proč nepomáhají a proč je neberou do svých bohatých zemí ?

J. Vlček 28.9.2018 15:19

Pane Mlejnku,..

...co nám tu pořád kážete, co bychom měli, jak máme pomáhat kdejakým trpícím po světě, co je naší povinností, a podobné morálně humanitární mantry? Když se někde mezi sebou porvou navzájem se nesnášející muslimové, už aby tam nastoupily naše humanitární organizace, a starali se o postižené v dané oblasti, neřkuli, aby nám je vozily do naší země, a stát aby se o ně staral?

Proč se o tyto postižené nepostaraji bohaté státy jejich souvěrců? Proč se máme starat my, kteří máme svých problémů, například se svými nepřispůsobivými občany, kdy je třeba pomáhat svým nemohoucím občanům, a řešit podobné jiné problémy, kterých máme až nad hlavu? Neseme snad my nějakou vinu na nesnášenlivosti muslimů mezi sebou? Zaslouží si tito jinověrci naší pozornost a péči o takové potřebné, jež si naši pomoc vykládají jako naši slabost, a berou to jako povinnost těch méně cenných jinověrců vůči nim nadřazeným?

Takovéto otázky zřejmě některé přiblblé politology nezajímají. O čem by pak psali, čím by se prezentovali, že. Kdo jiný by nám stále předhazoval naše morální povinnosti, než tito moralisté z povolání, jež stále přemýlají své naučené mantry, jako nějaký mlejnek.

J. Fridrich 28.9.2018 14:57

Ten autor, pan Mlejnek je astronaut, který se vrátil z

Ten autor, pan Mlejnek je astronaut, který se vrátil z dlouhé vesmírné výpravy, nebo rovnou MIMOZEMŠŤAN ? On vůbec neví co se v Evropě v naší době děje ? On nepochopil že není migrant jako MIGRANT ? Nám přece nevadí několik statisíců legálních příchozích z našeho civilizačního okruhu, kteří k nám přišli PRACOVAT.. Nám vadí ty nepřátelské muslimské hordy co přichází nelegálně do Evropy ji rozvrátit a opanovat, nechat se živit a napadat, znásilňovat a vraždit obyvatele zemí, které je PŘIJALY..

M. Koutný 28.9.2018 14:33

Debata o sirotcích

je názornou ukázkou toho, jak řev neomarxistické kliky brání seriózní debatě o jakémkoli citlivém tématu. Jestliže je každá pochybnost cejchována jako fašismus, xenofobie či jinými hanlivými nálepkami, jestliže každá praktická otázka narazí na zeď sestavenou z prázdných hesel, není divu, že se i (možná) dobře míněný pokus pomoci dočká odmítnutí veřejností, která ho nedokáže odlišit od řady prázdných gest a neuvážených činů, vnucovaných hlava nehlava.

To je asi největší zločin "sluníčkářů" : svým řáděním a fundamentalismem dokázali zdiskreditovat i tak principielně správné věci, jako je solidarita s trpícími, obrana lidských práv, ochrana životního prostředí apod.

J. Kulheim 28.9.2018 14:27

Gesta před volbami do EP.

Ten kdo chce skutečně někomu pomáhat, tak o tom nemluví a koná. Solidarita je činnost soukromá. Solidární jsou i zvířata. Nikdo jim to nenařizuje ani neorganizuje. Solidarita organizovaná státem není solidaritou. Paní Šojdrová se nechce starat o sirotky? Ona chce, aby se o ně postaral někdo jiný. Ona ani neví, kde se ti sirotci nacházejí a jestli vůbec do ČR chtějí. „Stát“ je schopný jim zajistit dozor, střechu nad hlavou, teplou stravu, nic víc.

Profesionální politici, kteří se cítí odpovědní za všechny hříchy světa, nevydrží ani den, aby něco „dobrého“ nevykonali. Každá civilizace si to co je dobré brání svým způsobem. Spontánní vývoj společnosti si poradí sám, když přijde čas na změnu řízení společnosti. Dobrák nechce čekat a chce pro všechny ráj na zemi i kdyby měl do takového ráje nahnat lidi bičem.

V zájmu zavedení demokracie pomohli zlikvidovat „řezníky“ v Libye, Iráku, Sírye. Pro lidi, kteří se živí prací na poli se nic dobrého nestalo. Zjistili, že demokracie zde nefunguje. Ze slušně prosperujících zemí se stalo válčiště.

J. Jurax 28.9.2018 14:19

"Vláda, politické strany i občanská společnost by se nyní měly v prvé řadě zaměřit na pomoc těm českým organizacím, které v rozvojových zemích léta pomáhají a vědí si s tím prakticky rady.".

Jistě.

Proti takto ušlechtilému záměru lze stěží něco namítnout. Spor bude nejspíš v tom, kolik peněz dát na to zaměření a kterým zemím konkrétně pomáhat, protože všem nepomůžeme, a v neposlední řadě kterým českým organizacím. O formě pomoci nemluvě.

A pochopitelně nezapomenout, že pomáhat jest hlavně občanům vlastní země.

A k sirotkům - zajímavé je, že osiřeli toliko pubertální mladíci, žádná holčička. Vysvětluji si to tím, že osiřelých holčiček v tak zajímavém věku se jistě i prostředí uprchlických lágrů ujímá líp, kdežto uhrovití puberťáci jsou vcelku k ničemu.

J. Kopis 28.9.2018 13:37

Musíme si nejprve vyjasnit otázky

kdo je původcem přeplněnosti a tím pádem "katastrofálního" stavu v řeckých táborech? 1) jsou v těchto táborech pouze Syřané, nebo i ekonomičtí imigranti? 2) pokud tam nejsou pouze Syřané, jak se tam dostali ti ostatní?

J. Chaloupka 28.9.2018 12:14

Upřímně, ty problémy byly vždycky. Ale dnes

si moc Afričanů a Asiatů pouští Dallas a podobné seriály a my jim tam již desetiletí ládujeme naše přebytky, zejména jídla, no tak si řekli: proč máme čekat až z toho ráje někdo něco pošle, budeme v tom ráji žít a dali se do pohybu.

Účinné by bylo: ukončit jakoukoliv tzv. rozvojovou pomoc (to mi připomíná vtip za minulého režimu, tak dlouho jsme se rozvíjeli, až jsme se stali rozvojovou zemí) a starat se sami o sebe. I tak máme problémů dost. Měli bychom konečně začít řešit naše a ne ty cizí.

V. Církva 28.9.2018 11:14

Protentokrát

Články pana Mlejnka bývají dost hrozné. Tentokrát jeden z lepších. I když by se to dalo napsat jednodušeji.

Pomáhat našim sirotků, nemocným a starým lidem, je téměř povinnost a máme v ní rezervy.

Stěhovat nám nepochopitelný islámský svět do Evropy je naprostá pitomost ať už se jedná o 10 leté nebo ty 30 leté.

Pomáhat lidem v zahraničí by naše postkřesťanská civilizace měla, navíc to může být i jeden z mnoha bodů (i když zdaleka ne ten jediný a nejjednoznačnější) zastavení invaze. Myslím že takové Charita či Adra mají celkem smysluplné projekty. Takové neziskovky je možné podporovat a zlepšovat. Tam nějaké rezervy asi máme.

K. Nový 28.9.2018 19:43

Re: Protentokrát

Pomáhat *našim* lidem je rozumné.

Pomáhat *cizím* lidem je na zvážení každého. Vůbec to není povinnost.

J. Vintr 28.9.2018 10:22

Jak je to s tou potřebností pomoci těm "chudákům"

bylo názorně vidět na záběrech z té první vlny migrantů kteří táhli z Řecka do zaslíbené země německé. Stany, spacáky, oblečení a jídlo, které jim dobroserové cpali, končily odhozené a znehodnocené na místě jejich momentálního nocležiště. Co by se s tím tahali, vždyť zítra dostanou nové. Po nějaké vděčnosti za pomoc ani památka. Pomáhat takovým, je vrchol blbosti.

Š. Hašek 28.9.2018 9:46

Takže milý Mlejnku,

starat se o vlastní rodiče a zametat náves. Taky možná skauti se občas hádají o klubovnu, protože městečko nemá pár desítek tisíc pro vlastní mládež ..... to ne! Nemám problém udělat něco pro otčinu a sousedy úplně zadarmo .... , to potěší! To Vy ale vůbec nechápete.

Před kamerama televizníma budeme dovážet PETvodu do Afriky! Šojdrsirotkové k Vám do bytu. Jděte s tím už do háje.

Zkráceno, zjednodušeno.

J. Šrámek 28.9.2018 9:25

Migrace,sirotci etc.

Doslova v mantry se mění argumenty odpůrců,nebo zastánců těch z nadpisu.Ale nikdo se dál nezamýšlí,nebo se dokonce bojí říci celou pravdu.Přijímáme tisíce ukrajinských přistěhovalců ze stejných pohnutek,jako jsou ty,co vedou afričany,muslimy k cestě do Evropy.Bída a válka v zemi!Jenže je za ,,migranty" nechce nikdo uznat.Stejně tak Vietnamce.Jenže je zde rozdíl.Oni nikomu nepředepisují podmínky,jak se k nim chovat.A představte si problém i těch sirotků.Vychovávat je bude česká rodina a škola podle našich zvyklostí a zákonů.Učení ve školách není v souladu s islámem.Polovina (minimálně) české stravy je založena na vepřovém mase a tuku.Myšlenky na nějaká božstva a náboženství jsou také okrajové.Způsoby oblékání také nikdo neřeší.V létě krátká sukénka a tričko,v zimě bundy a čepice s vysokými botami.Toto děti naučíte a co dál?Proberte to nějakým muslimským mulou.Doma by takové lidi zabili.Dle práva šaria.

A. Hrbek 28.9.2018 11:03

Re: Migrace,sirotci etc.

Co Vám vadí na syrských křesťanech nebo atheistech?

J. Jurax 28.9.2018 14:28

Křesťané by nevadili, nicméně ti před Asádem moc nezdrhají. Bojuje i za ně. A islámští rebelové, co by křesťany nejspíš hubili, prohrávají.

A ateistů - nevím, ale nejspíš jich tam asi moc nebude.

Mimoto ti sirotečkové jako křesťané prezentováni nebyli. Takže jimi asi nebudou, neboť argument křesťanství by zajisté byl mocně akcentován.

J. Anděl 28.9.2018 9:15

Kdo se v tom má vyznat?

Nečetl jsem ani zatím diskuzi, ale odhaduji, že humanitárním organizacím především zkazily pověst ty, které loví migranty z lodí poblíž afrických břehů a zajišťují jejich převoz do Evropy. Je to příliš vágní pojem (myslím "humanitární organizace" a skrývají se pod tím skupiny od skutečně pomáhajících (a zároveň neškodících na jiné úrovni) po až záškodnické, sektářské, idealistické a naprosto šílené. Těžko se v tom vyznat, aniž by se člověk tématice věnoval natolik, že mu už téměř nezbyde čas na nic jiného (třeba přípravu dětí a shánění pomůcek na nový školní rok).

Takže - ano, omílá se "pomoc na místě", ale obvykle tím těmi, kdo to říkají, není míněn převoz migrantů do Evropy.

Technická: pomoc 50ti lidem (například) není aktivita (jen) symbolická. Ne pro těch 50 lidí. Kdo má pocit, že je to málo, může pomoci třeba padesátému prvnímu. Jedna konkrétní aktivita nebrání, ale ani nevynucuje aktivity jiné.

P. Hlosta 28.9.2018 9:24

Re: Kdo se v tom má vyznat?

Technická: pomohou státem a občanovi to může být šumák. Vždyť občan má alibi, že stát dává z jeho daní potřebným světa. Dává dost, nebo málo? Naši humanitní podnikající mají pocit že málo, když tolik potřebných je ve světě. Náš drobně podnikající odvádí do eráru ročně dost, jinak by ho sejmuli finančákem. Takže pomoc státem se týká jen potřebných světa a humanitárně podnikajícího. Ten je obživen, aby mohl pracovat pro tu humanitu.

J. Anděl 28.9.2018 9:43

Re: Kdo se v tom má vyznat?

No, jo, je to tak. I když ne jen světa, i doma poskytujeme sociální pomoc.

R. Langer 28.9.2018 11:29

Re: Kdo se v tom má vyznat?

No však těm 50 lidem pomozte. Nebo víte co? Pomozte jenom jednomu. Ale VY OSOBNĚ.

P. Hlosta 28.9.2018 9:13

Vydržte pekaři! ;-))

Proč stát nepodpoří finančně třeba pekaře?! Zaměstnává dost lidí a je to bohulibá profese. Když stát dá peníze humanitární organizaci, jakoby dával na humanitu za všechny. Humanitární pracovník je obživen a rozdá přebytek peněz potřebným světa a tím dá alibi za nezájem u spoluobčanů. Samotný humanitárník dělá tuto práci údajně ne pro svůj zisk a obživu, ale jako jiní svůj koníček.

To je u pekařů podobné, protože ta práce je velmi tvrdá řehole, nevděčná v zisku a když ji nezačne dělat ze startu hned magnát velmi bohatý, má onen pekař do smrti co dělat, aby se z dluhů jakotak vybabral a rodinu udržel, neb po nocích pracuje a v den pak úřaduje s byrokraty. Tolik dřiny, že humanitář by nad ním zaplakal. Onen pekař druhdy i má srdce na pravém místě, že rozdá nějaký ten milodar na charitu. Ovšem ne tolik, aby mu nechybělo na výrobu a prodej a též platy zaměstnanců. Má rozum přeci!

To stát panečku, ten je jiný pašák, než pekař, drobný podnikatel! Stát dopřeje podnikání s humanitou podstatný peníz. Vždyť sirotů a postižených je ve světě tolik... Podnikajícím s humanitou dává, co jen se politici stihli domluvit. Vždyť daně jsou od toho, aby na to bylo a pekař též přispěl nemálo do eráru, tak proč by nebylo na podporu podnikání s humanitou?! Je! A hodně! Státní dluh nedluh, humanita jede! Pekaři vydržte! Zas bude líp!

;-))

D. Stirský 28.9.2018 9:04

A ve vymýšlení, jak a proč něco

nejde a že by to vlastně těm děckám ublížilo, v tom jsme fakt mistři. Ta děcka či jiní potřební v počtu pár set již tu mohli býti stokrát. A skoro nikdo by si ničeho nevšiml.

I. Mertl 28.9.2018 9:07

Re: A ve vymýšlení, jak a proč něco

Ano, ale to bychom se nesměli děsit pofiderními vnějšími nebezpečími, abychom si nevšímali nebezpečí vnitřního.