26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

MIGRACE: Otázka slepého a hluchého blbému

Ukrajinská válka ovládla mediální prostor a vyvolala řadu debat na všech televizních stanicích, četné rozhovory v rozhlase a na stránkách novin, o diskusních fórech na sociálních sítích ani nemluvě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 16.3.2022 23:08

No, vážně si myslím, ze to myslí vážně ... :-)

F. Kru 16.3.2022 15:46

Polopaticky, stručně a jasně vystiženo Juraxi! Ta jejich předsedkyně s vypoulenýma telecíma očima, silně připomíná toho přitroublého a užvaněného lenochoda z Doby ledové, tuším, že se jmenoval Sid. Ona to velkolepě potvrzuje svým žvaněním i písemně.

Jak říká klasik: "Občas vážně nevím, jestli svět řídí chytří lidé, kteří si z nás utahují, nebo imbecilové, kteří to myslí vážně." (M. Twain)

No co myslíte, utehuje si z nás Pekari, nebo to myslí vážně...?

V. Církva 15.3.2022 22:57

Přesně

V. Církva 15.3.2022 22:53

R^ Souhlas. Zdá se že někteří novináři mají v hlavě vylízáno.

Především islámskou a africkou vlnu do Evropy jsem pokládal za špatnou i pokud ti lidé neskončí v ČR ale třeba v Německu. ̈ I proto jsem nebyl ani pro abychom se z kvot vyplatili, i když lepší než islamisty doma.

Už před 7 lety jsem říkal že možná budeme potřebovat kapacity pro Ukrajince. Ani jsem nebyl vyloženě proti sponzorování Turecka, protože reálně přijali miliony uprchlíků ze sousedních válčících zemí (jakkoliv teda se zdá že ten ISIL Turecko i sponzorovalo).

Ukrajinců určitě pár set tisíc zvládneme, ale pomoc EU by měla přijít těmto ne ilegálním teroristům z Iráku.

P. Brecík 15.3.2022 22:39

Soukup už hlouběji padnout nemůže. Dnes tam měl 3 "dámy". Pyjátku + Zelenou + ještě cosi. Dámy rozumovaly, dávali strategické rady a byly moudré až až. Další potenciální MinObrany, které by v reále nezvládly velet ani praporové kuchyni. Pravda je TOTO: https://beyond-coal.eu/russian-fossil-fuel-tracker/

A. Renjascu 15.3.2022 22:08

Pěkný článek, ale progresivní neomarxisté jako je top 09 také stěží pochopí natož, aby se za svou manipulaci zastyděli.

J. Pokoutný 15.3.2022 20:59

Zato ovšem Francouzi dlouhodobě bojovali s piráty ze severoafrického pobřeží a po zeslabení moci Osmanů konečně tenhle obchod s lidským masem v 19. stol. zlikvidovali dobytím jejich přístavů. Oni totiž "berberští korzáři" zajížděli na lov otroků od Islandu přes Cornwall a pobřeží Iberského poloostrova až do Provence, víte? Divnější je pozice Rakouska, které s muslimy 500 let válčilo, aby se na začátku 21. stol. nechalo poislámštit.

J. Pokoutný 15.3.2022 20:49

No, já bych se se zrovna nevytahoval Trojím dělením Polska (resp. Rzeczi Pospolité), díky němuž jsme tu Podkarpatskou Rus po Rakousku-Uhersku zdědili. Ono ještě r.1650 byly hranice polsko-litevského soustátí východně od Smolenska, a to jejich získání věnovala litevská velkoknížata (sami napůl Rurikovci) mnohem méně vojenského úsilí, než moskevští carové při jejich verzi reconquisty západních území.

P. Dvořák 15.3.2022 20:47

Jak se to netýká covidu, kde už dva roky pořád melete to samé, tak máte dojem, že jste přinesl myšlenku?

J. Pokoutný 15.3.2022 20:44

Ovšem není altruista jako altruista. Pokud by chtěli Kalousek či Kamberský obětovat jen sami sebe a své majetky či rodinné (souhlasící!) příslušníky, budiž. Ale že mají tu drzost rozhodovat i za nesouhlasích 90% populace, je přes čáru.

J. Pokoutný 15.3.2022 20:40

R^

V. Petr 15.3.2022 17:06

Člověk, který se ohání ideologií činí tak zpravidla proto, aby Vás připravil o peníze.

Téměř universální.

Připomíná mi to mé dětství, když soudružka učitelka řekla žáčkovi, že když si pravidelně dává na školní spoření, měl by přispět větší částkou "na Koreu."

V. Petr 15.3.2022 17:02

R^R^R^

I. Schlägel 15.3.2022 16:57

Ano.

J. Joudová 15.3.2022 16:54

Jak to myslíte, že jim přeskočilo? Jedinci jako Daniel Takáč jsou názorově vyhranění celkem konzistentně a nevynechají jedinou příležitost, jak o tom nenechat publikum pochybovat. Bohužel.

J. Berka 15.3.2022 16:51

Sdílím váš názor. Je dost nepříjemným argumentem proti tzv. morální nadřazenosti nejen západních, ale i našich vítačů, což oni nesou velmi těžce. Mluvím z vlastní zkušenosti.

J. Berka 15.3.2022 16:40

„Soudím, že takovou otázku může položit jen slepý a hluchý, a to osobě s nedostatečným IQ...“

Jednoho takového slepého a hluchého a zároveň s nedostatečným IQ jsem viděl v pořadu „Týden podle Jaromíra Soukupa“ ze 14.3.2022, 21.25. Doporučuji ke shlédnutí.

Nějak mu uniklo, že na západní Evropu tehdy zamířilo cca 1 mil. migrantů za rok, kdežto do nárazníkových států (do Polska, Česka, Slovenska, Maďarska, Rumunska...) dorazilo stejné množství asi za deset dnů. Dále mu uniklo, že nikdo nevnucoval suverénnímu Německu, Holandsku, Švédsku... povinné kvóty, ale že jsme jen požádali EU o stany.

Naopak zdůraznil, že dotyční doma nemohou sehnat práci, kdežto u nás by strašně rádi pracovali.

J. Joudová 15.3.2022 16:16

S článkem bez výjimky souhlasím! R^

P. Diviš 15.3.2022 15:27

Snadným nahlédnutím do elektronické i papírové verze Lidovek lze zjistit, že blb redaktor je Petr Kamberský.

D. Bowman 15.3.2022 15:25

Bravo. Skvěle napsáno. Taky mě podobná otázka od Hlodavce zarazila. Stejně jako mě kdysi zarážely otázky jinak zdánlivě inteligentních lidí typu "Proč jste proti migrantům. Vždyť tady žádní nejsou."

To vám hlava nebere.

Kognitivní disonance tj. udržovat dva naprosto rozporuplné názory, popisoval už Orwell v 1984.

Proč TOPka tak blbne? Jsou to totiž ve skutečnosti Levičáci. Za hlavní hodnotu a cíl považují ROVNOST, nikoliv svobodu nebo stabilitu jako pravice.

A za ideální projev dobra považují Altruismus (to mají společné s ujetými tzv. sociálnímy křesťany z KDU, 19. stol social gospel, Tikkum Olam apod. kulty)

Altruismus vyžaduje netransakční, nezištnou sebe-oběť. Jak lépe dokázat altruismus než se obětovat pro naprosto cizí až nepřátelské lidi? Pomoc UA bratnacům je příliš málo.

Altruista zachrání jako první tonoucí se cizí dítě před vlastním.

Že to je egotismus tj. patalogie s opačným znaménkem jim nedochází. A nejvtipnější je, že to jen kážou, zatímco sami pijou víno.

On altruismus nejvíce vyhovuje socipatům - kteří si libují když se jiní obětují.

P. Brich 15.3.2022 14:55

Kdyby neznámé - přímo odporné!!;-€EU;-O

P. Brich 15.3.2022 14:54

Ten minulý čas je nepatřičný, pane Molíku: "... kteří za pomoci pašeráků přicházeli šířit teror .."

Že o tom nejsme informováni je důsledkem úspěšného boje proti tzv. desinformacím.

Přítomný a budoucí čas je aktuální.

P. Brich 15.3.2022 14:48

Před čím do Evropy prchají muslimové? Před islámem. A co nám přinášejí? Islám.

P. Brich 15.3.2022 14:45

Pane Novotný, dobrý, rozumný a potřebný článek až na to rituální zadupávání zlých duchů, abyste nerozhněval božstvo: "Výše uvedené rozdíly chápe i školou povinné dítě, dokonce je pochopil i Tomio Okamura a jeho SPD, ..."

R. Langer 15.3.2022 14:14

Myslíte RUSKÁ válka proti ukrajinským cizím vojákům, kteří nás tady v 68. roce okupovali? I s těmi ruskými vojáky, se kterými tehdy byli takoví velcí kamarádi? Byli tady celých 40 let.

Tak to je pro nás docela pozitivní zpráva, nemyslíte? Konečně se taky jednou perou jenom mezi sebou! ;-)

R. Brzák 15.3.2022 14:11

možná by toi stačilo - pokud by ale autor byl podoben vám - tedy, pokud by nechtěl argumentovat a jen hrdě prohlásit - Kalousek je...

Já Kalouska nemám rád u vlády, ale mám ho rád jako opozičního komentátora. A přeci s většinou argumentace autora souhlasím.

R. Langer 15.3.2022 14:07

Samozřejmě. Nebo jste snad propadl dojmu, že perlíte vy? ;-D

V. Petr 15.3.2022 13:17

A ještě, část dnešní Ukrajiny (Podkarpatská Rus) byla před válkou součástí Československa, jiná část (Halič) byla součástí Rakousko Uherska a později Polska.

V. Petr 15.3.2022 13:14

Mimochodem, muslimské a africké země NIKDO NENAPADL! Ve většině z nich (Pákistán, Bangladéš, Maroko) ani není válka!

V Somálsku se zase perou místní warlordi a svou gangstnerskou mentalitu si přivážejí do Evropy!

V. Petr 15.3.2022 13:07

R^R^R^R^R^