7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

MANŽELSTVÍ: Akce a reakce

Manželství do ústavy? Ano. Akce vyvolává reakci. To platí ve fyzice, v přírodě i ve společnosti. A ukázkovým příkladem akce a reakce je právě manželství, tedy přesněji „manželství pro všechny“. I když pro tento příklad platí ještě úsloví, o němž vypráví pohádka o zlaté rybce: kdo chce příliš, ten nakonec nemá nic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Navrátil 8.8.2022 8:10

Lidem je úplně jedno, kdo komu a kam co strká, ale hlavně ať tím neustále neotravuje ostatní. Mantinely stanovila příroda a všechno ostatní jsou projevy lidské rozežranosti.

M. Hoblík 8.8.2022 8:07

Manželství je posvátné, muž a žena - manželé byli a zase budou základem státu! Jenže dnes není nic normální...

D. Polanský 8.8.2022 8:16

Když je tak manželství posvátné, proč tolik rozvodů? A proč máme tolik samoživitelek, to musí mít hromada mužů sexuální půst, asi nejvíc na hlavu na světě? Proč nevstoupí do posvátného svazku manželského? Posvátné je nekrást, nezabíjet, nevraždit, neznásilňovat, neokrádat stát na sociálních dávkách, když jsem jenom jako samoživitelka! Tím se omlouvám těm několika samoživitelkám, které to opravdu táhnou sami.

D. Polanský 8.8.2022 8:20

kurňa samy

J. Janotová 8.8.2022 8:55

Ti pánové skutečně nemají sexuální půst, jen mění "drahé polovice" za mladší a perspektivnější....

P. Diviš 8.8.2022 9:41

Posvátné je přehnaný výraz, použil bych užitečné. Pro tvorbu a výchovu dětí je to ideální prostředí, které stojí za trochu hájení nebo podpory.

J. Janotová 8.8.2022 8:51

Nějak nechápu, co může být na manželství uzavřeném občanským sňatkem posvátné8-o? Občanský snatek je normální úřední úkon...:-( Církevní sňatek jako posvátný asi vnímán být může

P. Diviš 8.8.2022 9:43

Jako posvátné může být chápáno cokoliv, co někomu připadá důležité.

V. Hanus 8.8.2022 7:46

R^R^

J. Janotová 8.8.2022 7:05

Hmm, to nemáme teď jiné věci k řešení než stokrát omílaný (a hoodně nepovedený) zákon o registrovaném partnerství?

Se zásahy do ústavy by se podle mého názoru mělo velmi, velmi šetřit....

P. Dvořák 8.8.2022 7:53

Sice nevím, koho myslíte tím "my", kteří máme nebo nemáme teď jiné věci k řešení, ale ujišťují vás, že připitomělí a zpovykaní aktivisté nebudou řešit, jestli v zimě budeme mrznout nebo jestli budeme dál nakupovat naši vlastní předraženou energii, kterou jsme v tomtéž okamžiku za pakatel prodali na burzu.

J. Moravec 8.8.2022 8:10

O fungování nákup, prodej na burze mám jinou představu.

P. Dvořák 8.8.2022 8:20

Také jsem myslel, že burza funguje jinak. Třeba už jenom fakt, že když je to pro mě nevýhodné, na burzu vůbec nemusím.

J. Moravec 8.8.2022 8:42

Na burzu jsem šel asi ze dvou důvodů. Abych si to vyzkoušel, abych zjistil jestli mohu alespoň částečně udržet hodnotu svých úspor. Moje zkušenost - je to možné.

T. Hraj 8.8.2022 8:43

Problém je v tom, že ono to pro toho mě (30% "malého" akcionáře ČEZu, lobbystu) výhodné je.

J. Moravec 8.8.2022 9:27

Určitě ano pokud jste nakupoval za 500. Dnes 100% výnos.

T. Hraj 8.8.2022 9:49

Nejsem bohužel takový dravec přes finance abych byl "menšinovým" akcionářem (30%). Já mám v ČEZu pouze 70% (ale dělím se o ně s 10 miliony kamarádů ;-D)

J. Janotová 8.8.2022 8:41

"My" myslím lidi, kteří mají jiné starosti než má-li být v ústavě co je manželství...Lidi, kteří se starají jak omezit účty za energie, co s úsporami, aby je zcela nespolkla inflace atd.

Tuto vlnku virválu nevyvolali "aktivisté" , ale vládní strany- odvolávají se na vládní program: tak holt to teď přišlo na řadu ve Sněmovně... Pochybuji, že se nějaký nový zákon schválí, jedná se přece o zástupný problém...

J. Nevrkla 8.8.2022 7:02

R^R^

M. Pecina 8.8.2022 6:27

Naprostý souhlas.

P. Beneš 8.8.2022 5:56

Když někdo prohlásí, že je černoch a je na to hrdý, dostane se mu veřejného potlesku.

Když někdo prohlásí, že je homosexuál a je na to hrdý, dostane se mu veřejného potlesku.

Když někdo prohlásí, že je žena a je na to hrdý, dostane se mu veřejného potlesku.

Když já prohlásím, že jsem bílý heterosexuální muž a jsem na to hrdý, budu označen za rasistického homofobního šovinistu a budu ze společnosti vyobcován.

M. Rozbořil 8.8.2022 7:46

Když se prohlásíte za ženu, dostane se Vám vřelého přijetí (ale nesmíte sportovat s těmi fuj ženskými). To by se jeden ....

D. Stirsky 8.8.2022 5:33

Ne, že s radostí, ale musím souhlasit. Paní K. by se mně docela líbila jako prezidentka. I když s ní ne vždy a ne ve všem souhlasím.

T. Kohout 8.8.2022 5:43

Pravda, ne vždy, ale převážně. A dává přednost racionalitě před hysterií, která všeobecně ovládla mediální i politický prostor. Prostor na ulici snad ještě ne, ale někde hysterie se začíná projevovat i na té ulici. I u rybníků se snad dosud lidé věnují důležitějším věcem. Zatím.

V. Hanus 8.8.2022 7:47

R^

I. Širůček 8.8.2022 5:05

Ono to slovo "aktivista" se pomalu ale jistě stává jednou z nejsprostších nadávek ...

Požadavkem na "manželství pro všechny" si homosexuálové chtějí léčit své mindráky. Co brání gayuovi v tom, aby se oženil s lesbou? A "pochod hrdosti"? Zřejmě hrdost na to, že mou penzi ve stáří budou dotovat ti, kteří (na rozdíl ode mne) plodí a rodí děti ...

D. Uhlár 8.8.2022 5:23

Psal jsem to už mockrát, každý homosexuál/ka si může vzít osobu opačného pohlaví a jeho orientace nebude právní překážkou, nejde tedy o diskriminaci a nemůže jít.

T. Kohout 8.8.2022 5:49

1) já používám slovo "aktivista" v pejorativním slova smyslu už asi 25 let. Původně jemně, nyní téměř absolutně. Je-li někdo nyní "aktivista", je to prakticky vždy pošuk.

2) Žil jsem ve městě, kde v letním obdobní mívali každý víkend nějaký "fest", někdy i 2. A jedním byl i "pride parade" a nikomu to nevadilo. Pravda, máte-li 50 festů a jedním z nich je "pride", tak to nezpůsobí žádné emoce. Máte-li 5 festů a jeden z nich je tento, a společnost je nabroušená téměř na všechno, tak pak to může být problém.

J. Janotová 8.8.2022 8:26

"Společnost je nabroušená téměř na všechno". Samozřejmě, lidé tuší, že nás čeká hoodně veliký ekonomický propad a tak jsou nervozní, protože dno zatím vidět není.... Vláda, bohužel, kromě zmatených signálů "vláda nenechá nikoho padnout" a současně "vláda tady není od toho, aby se někomu starala o životní úroveň" jiné- srozumitelnější a konkrétnější signály nevydává....Tím nechci tvrdit že sladce spí, ale že nedokáže svoji činnost vysvětlit (a "prodat").

Předhození zákona o "manželství pro všechny" a změny ústavy je zcela jasné vytvoření ZÁSTUPNÉHO problému. Takže si všichni pilně na sítina toto téma nadávejme.....:-P

J. Janotová 8.8.2022 7:16

A co s těmi heterosexuálními páry, kde je už při vstupu do manželství jasné, že děti mít nebudou - věk? A co s těmi, kterým se počít dítě nepodaří? A co s těmi, kteří jsou programově už při vstupu do manželství rozhodnuti děti nemít? Jak tito manželé přispívají do penzijního systému?