21.6.2024 | Svátek má Alois


Diskuse k článku

KORESPONDENČNÍ VOLBA: Odvol za bábu

Fialova pětikoaliční vláda ve středu 3. ledna na svém prvním jednání v novém roce schválila mj. návrh koaličních poslanců v čele s předsedou STAN Vítem Rakušanem na zavedení korespondenční volby pro české občany pobývající v zahraničí. Je to dobře?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Skřivan 16.1.2024 11:20

Vypadá to, že autor je problém sám pro sebe. :-)

J. Vorlický 16.1.2024 11:03

Samá práva a žádné povinnosti. Ptejme se, co občané mohou udělat pro stát, ne co stát může dělat pro občany. Konečně stát nic dělat nemůže, má-li být něco státem pro občany uděláno, pak to musejí udělat jen jiní občané.

Asi nikomu z nás by se nelíbilo jet 100 km volit. Proto máme volební místnosti v místě bydliště. Tím, že doma, pro domorodce, se stát takto stará, považuji za úměrné jeho povinnostem.

Dnes si občané ČR mohou odjet a bydlit někde v Africe, nebo v LA; pakliže je domorodci mezi sebe pustí. A proto občané v ČR MUSEJÍ pro občany v cizině dělat něco navíc?

Dodám, když společnost se dohodne korespondenční volby umožnit, budiž.

P. Adámek 16.1.2024 10:36

Nevím, co tím chcete říct. Vítězem je nadpoloviční většina. Menšině výsledek vadí a jdou do ulic. Co je na tom nedemokratické?

P. Adámek 16.1.2024 10:33

R^R^

R. Langer 16.1.2024 10:28

Jak "mnozí se podřídí"? Mluvte za sebe, soudruhu. Jestli je to u vás normální, tak rozhodně ne u většiny. :-P

V. Doležal 16.1.2024 10:27

Pane Kolmane, volby do PS se řídí Ústavou, Listinou práv a svobod a Volebním zákonem. V něm je uvedeno, že volby musí být všeobecně, rovné a přímé vykonané tajným hlasováním. Pro účely diskuze je třeba se podívat na obsah slov “všeobecné” a “tajné”. Všeobecné volby vyžadují, aby se jich mohl zúčastnit každý občan ČR bez ohledu na bydliště, náboženské vyznání, politickou orientaci, barvu kůže a pod. Stát je tu od toho, aby všem, kteří tuto základní podmínku splňují, vytvořil takové podmínky, aby volební právo mohl občan vykonat. Tím se ale nemyslí to, že každému se umožní volit např v kuchyni, ale ani to, že nejbližší volební místnost bude od bydliště občana vzdálena stovky a tisíce km. Komu by se u nás líbilo muset volit třeba jen 100 km od bydliště. Bylo by pro stát celkem levné mít volební místnosti jen v okresních městech a dost. V USA momentálně žijí desítky tisíc našich občanů. Vyřídit je jednou volební místnosti v NY nebo LA je stejné jako voliče z celé Šumavy poslat volit do Plzně. Solidní stát proto musí pro své občany udělat trochu víc, než to dělal v 19. století. K dosažení toho slouží korespondenční volba. A pokud jde o tu tajnost volby. Na stránkách PSP se uvádí, že základním znakem tajnosti voleb je nemožnost zjistit, kdo volební lístek do urny vyhodil. Jestli volič sám o sobě oznámí, jak volil nebo umožní svému okolí snadno totéž zjistit, pak stejně nelze volby s takovými projevy prohlásit za neplatné.

R. Gramblička 16.1.2024 10:27

Zda je volba osobní, či korespondenční nijak nesouvisí s tím, že po vás zaměstnavatel vyžaduje, abyste volili podle něj.

Že je elktr. volba s odstupem nejméně zneužitelná je pouze vaše tvrzení

M. Šejna 16.1.2024 10:26

Ke korespondenční volbě lze napsat jen toto:

doposud se bez ní náš demokratický systém obešel. Kdo chtěl volit, šel volit. Potřeba zavést korespondenční volby roste s poklesem popularity Péti-koalice. Takže odtud vítr fouká.

R. Langer 16.1.2024 10:26

I mrtvé... ;-D

R. Langer 16.1.2024 10:25

To mě nepřekvapuje.

R. Langer 16.1.2024 10:24

Když si jenom odskočili, jistě mohou na volby skočit na chvilku zpátky. ;-)

R. Gramblička 16.1.2024 10:23

Krom toho fakt, že i v nejlidnatějším státu, Indii, mají volby spočteny v řádu hodin až prvních dní, zatímco ve výspě technologického pokroku jim to trvá týdny, o něčem svědčí

M. Valenta 16.1.2024 10:22

To pochopitelně můžete vše udělat, ale mnozí se stejně podřídí.

Nejméně zneužitelná je s odstupem volba elektronická. Česko, jak to má ve zvyku, bude mezi posledními, ale nemine ho to. Vzpomínáte jak dloho trvalo Klausovi než přišel na chuť mobilu. A tak díky stálém váhání a nechuti k novým věcem zůstáváme montovnou.

R. Langer 16.1.2024 10:21

Ano, každý má stejné právo volit. A to je naprosto dostatečné.

R. Gramblička 16.1.2024 10:20

To u Babiše nikoho nepřekvapuje, on je oportunista do morku kostí. Nemělo by nás to ale překvapovat ani u těch, co se považují za etalony slušnosti, pravdy, lásky a tak podobně

R. Langer 16.1.2024 10:17

Ano, všechny vaše "argumenty" jsou jednoduše zpochybnitelné tím, že přestože jste takový vlastenec a patriot, tak si jednou za 4 roky ani neuděláte čas přijet k volbám, když už teda žijete v nějaké prdeli, kde se ani nedá volit. O takové voliče u nás tak určitě stojíme. Jen houšť. ;-D

R. Meišner 16.1.2024 10:16

jen připomenu, že v USA připadlo v korespondenční volbě 90% hlasů Bidenovi---no není to nádherný přírodní úkaz? něco jako zázrak? logika přece velí, že by to mělo plus minus korelovat s výsledky všech hlasů,ne? --takže pane Kučero, už chápete kde je zakopaný pes?

R. Gramblička 16.1.2024 10:14

Jo, už chápu, jak jste to myslel. Samozřejmě máte plné právo se nechat ovlivnit nebo ovlivnit někoho jiného, stejně jako se ovlivnit nenechat. S jádrem Kolmanova článku ve sporu nejste.

Nicméně, je faktem, že staří lidé jsou v průměru snáze ovlivnitelní, s tím nic nenaděláte, proto se při zavádění různých obskurních zákonů pořád šermuje s jejich ochranou před nástrahami světa kolem. To že vy ještě máte svěží mysl neznamená, že řada vrstevníků kolem vás je na tom stejně. Pak je k diskuzi, zda je společnost má chránit, pak ale ať se vzdají volebního práva anebo ať si ho nechají, ale pak žádnou extra ochranu před nástrahami světa.

R. Langer 16.1.2024 10:13

No, taky jste nic nevysvětlil. Ani co jste tím svým příspěvkem v diskusi o korespondenční volbě vlastně myslel, protože k tématu to rozhodně nebylo. :-P

D. Polanský 16.1.2024 10:12

Každý hlas dobrý, i ten báby.

R. Langer 16.1.2024 10:11

A ano, handlíři s korespondenčními volebními hlasy by rozhodně pozdravovali rádi, ale u nás zatím ještě nemohou, soudruzi. ;-D

R. Langer 16.1.2024 10:09

Možná s tím vlastníkem jenom souhlasí, ne? To by vás ale v životě nenapadlo, že? ;-D

R. Walker 16.1.2024 10:06

R^

L. Polehla 16.1.2024 10:05

R^!!

R. Walker 16.1.2024 10:04

Každý občan ČR má právo volit. Vždyť mu nikdo nebrání. Svobodně odjel do zahraničí, svobodně může jet na konzulát nebo zpět. Jeho volba. Ale to je myslím druhořadé. Podstatné je, že pokud žije někdo v zahraničí, tak by neměl rozhodovat o životech těch, kteří žijí doma.

R. Gramblička 16.1.2024 10:03

A co já s tím?

R. Meišner 16.1.2024 10:03

no tak TOP se do parlamentu už nejednou dostala právě díky hlasům ze zahraničí--a protože AdamováPekarová je prostá jak slovo boží, chce aby tomu tak bylo na věčné časy. a to je celá věda. 8-o

R. Gramblička 16.1.2024 10:01

Jistě, to že svoji vlast milujete a ztotožňujete se s ní, dáte nejlépe najevo tím, že se z ní odstěhujete. Jó, to dává smysl... :-P

Druhá věc je, že tím, že platíte daně se podílíte na tom, jak bude stát fungovat, ale hlavně, a to autor zmínil, budete nést plody vaši volby. To emigranti nebudou.

To, že jste se rozhodl žít v zahraničí s sebou nese plusy i mínusy, tak to holt chodí. Jako ostatně u všeho.

V. Tichý 16.1.2024 10:00

Měl jsem a mám naprosto shodný názor. Jen bych připoměl, že za současné situace, kdy to voliči snad Jurečkovi v příštích volbách spočítají, tak v zahraničí se o tom nikdo nedozví a jejich volba by tak byla jiná. Je to pokus o změnu volebního systému a nechápu proč není projednáván s ústavní většinou. Jedná se prakticky přeci o změnu ústavy.

J. Ptáček 16.1.2024 9:58

Nepochopil jste mě nebo pochopit nechcete? Máte na to plné právo. ale vysvětlovat Vám nic nebudu.