27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
liberal shark 20.11.2008 7:53

Re: zalez ?

Kapitalismus je ekonomické schéma, které pomocí formalizovaných vlastnických vztahů umožňuje uvolnit a realizovat ekonomický potenciál, ukrytý v nemovitostech, zařízeních, znalostech, surovinách a vůbec ve všem kolem nás, včetně lidí. Na rozdíl od socialismu vznikl spontánně a funguje. Uff ..

Nesměšujte formu vlády (demokracie, monarchie, korporativismus) a ekonomické schéma.

televizní divák 20.11.2008 10:01

Re: zalez ?

Reálný kapitalismus systémově vytváří nezaměstnané, chudé, prostitutky a bezdomovce..  Lidé ohrožení chudbou : ČR 6 %, Německo 11 %, USA 18 %.

Neviditelná ruka trhu (spekulativní kapitál) často devastuje mezilidské vztahy .Zvyšuje se potřeba policistů, soudců a nových věznic.

Konec světového liberálního kapitalismu v březnu 2008 - dvě velké, zahraniční, krachující banky byly zachráněny znárodněním.

EU usiluje o solidární společnost (viz Evropská sociální charta)a vychází z reálné ekonomické situace. Bohatší jsou přesto mnohdy zvýhodňováni.

RomanL 20.11.2008 10:22

Re: zalez ?

;-D;-D;-D

Ekox 20.11.2008 11:47

Re: zalez ?

Hmmm:) zajimave...

Problem je v tom, ye udajny pad kapitalismu byl zpusoben statnimi zasahy do thu s hypotekami. Ale amater v oblasti ekonomie jako jsste vy asi toto vubec nezaregistroval.

liberal shark 20.11.2008 12:07

Re: zalez ?

Projev ideologického šílenství ...

tonda 20.11.2008 6:53

zalez

a už se neukazuj  (Y)

tom 20.11.2008 6:49

konzervativní revoluce

Jestli někdo násilím vnucuje různým zemím na světě politicky a hospodářsky systém a instaluje tam loutkové vlády a ještě vyžírá přírodní zdroje tak to jsou jedině USA.To je také vláda jedné strany,protože at republikáni či demokraté to je totéž. A ta vaše víra  ve volný trh, to je nové náboženství! A křestanské hodnoty v USA ?Tak tam nejsou žádné poněvadž to je společnost bezcitná a vlčí. U nás to vede např. k tomu,že je téměř nedostupné bydlení.Kdo má z obyčejných lildí 1 mil a víc na nový byt a nebo i starý? Nájmy nesmyslně vysoké,bezdomovectví jako následek,lidé bez práce,zločinnost atd. zlatý socialismus !!!

jhc 20.11.2008 7:27

Re: konzervativní revoluce

Toto je názor člověka s nízkým vzděláním a rozhledem. Jeho obzor končí na hranici vlastní vesnice či města. Bohužel názory těchto lidí jsou občas hodně slyšet, protože jsou "vyřvávány" po hospodách té nejnižši kategorie. Kdo je schopen říci "zlatý socialismus", ten se ideologicky sjednocuje s politickými blouznivci a masovými vrahy, kteří tuto zcestnou ideologii brutálně prosazovali ve východní Evropě po dobu delší než půl století. A výsledek ? Desítky milionů mrtvých. 

fox 20.11.2008 8:14

Re: konzervativní revoluce

Správně.Vyslovit zlatý socialismus by mělo být trestné.

tom 20.11.2008 8:28

Re: konzervativní revoluce

nemel nesmysly.Jsi diktátor !! A co ty miliony mrtvých ve válkách vyvolaných kapitalistickými zeměmi, miliony mrtvych v politických převratech v různých zemích v bojích o moc ve státě atd. Vraždy politických odpůrců vzájemně ve všech státech,a co tak uvrhnutí části obyvatel do absolutní bídy ve všech kap.státech ,to není zločin? 

Milada 20.11.2008 9:12

Re: konzervativní revoluce

Autor shora uvedeného komentáře je úplně vylízaný magor

matur 20.11.2008 11:51

Re: konzervativní revoluce

Takže podle vas války vyvolaly vždy socialistické země? To je absolutní nesmysl.A že se nemučí a neporavují mezi sebou političtí soupeři? A co argentina,Chile, tisíce zavražděných,zmizelých beze stopy atd. to nejsou zločiny kapitalismu?

liberal shark 20.11.2008 12:19

Re: konzervativní revoluce

Ne, to jsou zločiny diktatur, která jsou jak v socialistických tak kapitalistických zemích. Podle vás připomínám Čínu, Kambodžu, Vietnam, SSSR, to nejsou zločiny socialismu ? Cítíte tu blbost ?

louda 20.11.2008 12:47

Re: konzervativní revoluce

To právě není blbost,ale jen připomínka toho,že toto se děje nejen za komunismu,jak se to dnes prezentuje,ale i za kapitalismu.Takže taková jednostranná propaganda není na místě.Ono takhle bezmezně vychvalovat volny trh je náboženství a není na tom vše dobré.

Historik 20.11.2008 9:50

Re: konzervativní revoluce

Myslím, že v komunistických státech byla uvržena do bídy naprostá většina obyvatel a jeho část dokonce pomřela hladem (Stalinova "kolektivizace," Mao Ce Tungův "Velký skok" o Pol Potových "komunách" nemluvě).

Nemo 20.11.2008 8:34

Re: konzervativní revoluce

Co je to "křestˇanská etika"? Neodporování zlu? Jak s tím jde dohromady politika Reagana a Thatcherové?

Historik 20.11.2008 10:04

"křesťanská etika" neznamená neodporování zlu, neboť

"dejte císařovi, co jeho jest." A je přímo povinností se zlu postavit v morální rovině. Pletete si to s nenásilím, což je řešeno odkazem "na cisaře,"

Teologie v podání biskupa V. Malého říká "křesťanství hlásá ideál, který musíme mít na paměti ale s vědomím, že žádný reálný člověk tento ideál není schopen dosáhnout."

Nemo 20.11.2008 10:40

Re: "křesťanská etika" neznamená neodporování zlu, neboť

"Tomu, kdo tě udeří do tváře, nastav druhou, a bude-li ti brát plášť, dej mu i košili" (L 6:29)

Proč tedy Thatcherová bránila Falklandy? Měla Argentině ještě věnovat třeba ostrov Man.

Minutus 20.11.2008 12:24

Mluvit o vzdělání a rozhledu nemá smysl

Ten člověk prostě popsal jak vidí výhody a nevýhody z čistě osobního hlediska. Je to legitimní.

Pepek 20.11.2008 13:18

Re: Mluvit o vzdělání a rozhledu nemá smysl

Mít názor je určitě legitimní. Ale nárokovat si pravdu, to už asi ne, pravd nebude asi tolik, co názorů :D

liberal shark 20.11.2008 7:56

Re: konzervativní revoluce

Búhehehehehehehe, chlemst

Jiné státy by to samozřejmě v životě nenapadlo ;-D;-D;-D

yton 20.11.2008 7:58

Re: konzervativní revoluce

Zlatý socialismus, vinou kterého jsme spadli ze špice Evroppy na její chvost. A ty fronty a výjezdní doložky, to byl pocuc!

babka z vesnice 20.11.2008 8:23

Re: konzervativní revoluce

Za socialismu se žilo dobře.Pracovali jsme v družstvu ,postavili svépomocí velky domek(ne z družstevního jak okamžitě fanatici kap.napíší).Nikdo se nebal že bude bez práce.,mezi lidmi nebylo tolik nevraživosti a nenávisti a majetkové nenažranosti jako dnes. O těch frontách na banány pomlčte,co je to proti bezdomovectví,žití na podpoře,zločinnosti a dalším negativním jevům co kapitalismus přinesl. 

mirek z vesnice 20.11.2008 10:31

Re: konzervativní revoluce

Věřím,že jste postavili za své,vzpomenete si ale na ten ůžasný "výběr obkladů,dlažeb a dalšího materiálu",který vám přímo vnucovali nesčetní prodejci.Na vesnici jste nežila sama a já si pamatuji,jak družstevníci "privatizovali" tu pytel brambor,tu pytel obilí pro své prasátko.Mimochodem nevím,jestli si pamatujete dobu,kdy lidi "dobrovolně" vstupovali do JZD a po letité práci v soc. kolchozech odcházeli do důchodu který byl ve výši 250 až 400 korun.Já si ji pamatujiJsou okolo vás lidé na podpoře ti,kteří byli vždy pracovití,anebo ti co moc nepracovali ani v tom vašem slavném JéZetDé.

liberal shark 20.11.2008 12:23

Re: konzervativní revoluce

Za reálného socialismu byla také bída, bytová krize, obrovská závist mezi lidmi a nevraživost. Kromě toho chronický nedostatek spotřebního i jiného zboží, horečné zbrojení, osobní nesvoboda, systematické špiclování, atd. Jenom vy jste byla o 20 let mladší.

Historik 20.11.2008 9:37

Jste naprosto mimo. Za "socialismu bylo BĚŽNÉ, že mladí manželé

žili několik let v jednom bytě se svými rodiči. Byty byly NEDOSTUPNÉ a nedaly se ani legálně koupit. Znám případ, kdy rodiče a jejich dvě dospělé dcery s manžely obývali společně jeden byt 2+1.

I na DRUŽSTEVNÍ byt se ve velkých městech čekalo 20 let a POZOR, ono se v těch pořadnících ještě volně šoupalo. Pokud někdo nebyl závažný případ (rodina s dětmi, bydlící u rodiny prarodičů) nedostal ani ten družstevní byt, který stát hradil jen jednou třetinou státního příspěvku. Družstevník musel třetinu složit hotově ještě PŘED zahájením stavby a na třetinu mu stát půjčil na úrok 1%, splácelo se to 20-30 let, tzv. "anuita." Pokud chtěl družstevník po roce 1995 dostat byt do vlastnictví, musel ihned splatit zbytek anuity, což ale vzhledem k inflaci většinou nebyl problém.

tom 20.11.2008 11:46

Re: Jste naprosto mimo. Za "socialismu bylo BĚŽNÉ, že mladí manželé

tak to trochu zveličuješ.ale vysvětli proč miliony lidí v kapitalistických státech na světě žijí v plech .i dřev.boudách na ulici ,bez hygieny jako zvířata? Za to si asi můžou sami,že jo ,protože se jim nechce dělat.Na druhé straně se rozdávají miliony bez práce prostě za nic.

No a co dnes pokud nemá člověk 2 miliony po ruce tak žádny byt nekoupí ani ten starý panelákovy.Ještě napiš že ty paneláky to byla největší hrůza světa !!!

liberal shark 20.11.2008 12:27

Re: Jste naprosto mimo. Za "socialismu bylo BĚŽNÉ, že mladí manželé

Historik mluví čistou pravdu. Za totáče byla chronická bytová krize a byt se nedal koupit ani za peníze. V socialistických státech žijí lidé také v boudách a na ulici, jenže v masovém měřítku.

Nomen 20.11.2008 6:49

Minor aparatchik Klaus tyto názory jistě prezentoval v roce l988.

kolda 20.11.2008 6:48

Jako úvodník Rudého Práva

Nějak mi to připomíná úvodníky Rudého práva ve stylu "Navazujeme na revoluční tradice Husitů"

Kdyby si pan prezident ten odkaz ( knihu možno objednat zde) dal alespoň až pod podpis!

.........jsem zakládal Občanskou demokratickou stranu...... 

Bože, to je neskutečný ješita. Kdo? No přece prezident ČR. Ach jo.