29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
f 11.9.2009 10:36

dotaz

Může mi někdo z příznivců šrotovného, zejména z řad ekonomických expertů odpovědět na otázku:

Když to tak podporuje ekonomiku, proč se tedy u aut na které se šrotovné bude vztahovat (po splnění podmínek sešrotování starého auta) jednoduše nesníží DPH právě o tu částku šrotovného 30 000 ? (cca 10 % bodů z DPH)

abc 11.9.2009 10:15

Musel bych se zbláznit

Mám Passata, který tak akorát brzy přeleze 10 let. Je to velké auto a na nádrž (62 l) s tím najedu až 1300 km. Prodám ho (snad, ceny nesleduju) za 60-80 tisíc, rozhodně za víc, než by bylo šrotovné. Dám sešrotovat? Byl bych blázen.

koupil bych si za hromadu peněz menší auto, které by pro mě bylo lepší (keš bych dohromady dal)? Když odhlédnu od EURO 4 nebo 5 nového, sotva.

Kamarád koupil na jaře za 100 tisíc velké Volvo V70 2,5 TDi. To je realita cen na trhu. Mám si kupovat malé nové za dvojnásobek? Byl bych blázen.

Netvrdím, že to každý vidí stejně, potřeby, preference, představy i touhy jsou různé, ale pokud mi auto jen slouží k nutným činnostem, využití šrotovného mě nezajímá.

portwyn 11.9.2009 10:43

Re: Musel bych se zbláznit

Totéž. Mám 10 let staré Mondeo v dobrém stavu. Sešrotovat ho je škoda z praktického i finančního hlediska. Prodejní cena dnes je určitě vyšší než šrotovné. Nové auto srovnatelné přepravní kapacity je zbytečně drahé. Malé auto nepotřebuju, po městě prakticky nejezdím. Vyplatí se mi udržovat staré auto.

Ti, kdo jezdí otlučenou 120-kou, stejně na nové auto bez těžkého zadlužení nemají.

Ladislav N 11.9.2009 20:59

Re: Musel bych se zbláznit

Přesně tak. Udržovací náklady starých aut v provozu jsou mnohem nižší, než u nových typů, o vysokých cenách pořizovacích ani nemluvě.

JaS 11.9.2009 9:57

Šrotovné připraví těžké chvíle budoucí vládě.

Krize se tím jen prodlouží - až šrotovné skončí, tak se přestane nakupovat a budeme zase tam, kde jsme být nechtěli.

badaxe 11.9.2009 12:26

Re: Šrotovné připraví těžké chvíle budoucí vládě.

Nikoli, bude to tak že ti co na auto nedosahli, si díky pobídce půjčí, někteří možná pak nebudou mít na splátky, a po skončení šrotovného bude propad větší, protože nákup se díky pobídce zhustil do krátké doby, takže později se naopak sníží (víc lidí si auto prostě nekoupí) . To je ostatně už ověřeno na Slovensku, kde šrotovné už skončilo (kvůli penězům) a první auta už jsou v bazarech, navíc lidé nekupovali skoro žádná auta vyrobená doma, takže pokud někomu pomohlo slovenské šrotovné byla to Škoda a rumuni.

m. 11.9.2009 9:55

Nejsou peníze

na školy, vědu, valorizaci důchodů , hrozí zvýšení DPH a tím vyvolaná inflace, ale na podporu prodeje zbytné věci se peníze najdou. Zajímavé

402 11.9.2009 10:03

Re: Nejsou peníze

Pana Porsche a Piecha nepovažuji za dobrý cíl mých daní.

Dušan Streit

L 11.9.2009 10:38

Na vedu by bylo

Na vedu by bylo, kdyby se zrusili ty nesmyslne dotace Akademii. Hned by bylo na vedu penez dost.

402 11.9.2009 9:33

Kdo podporuje srotovne?

Člověk, který se raduje, když vichr vezme lidem střechu nad hlavou, protože pak přeci poroste odbyt tesařům a zedníkům. Pitomec, který každému usekne jednu ruku, aby stoupla zaměstnanost na dvojnásobek. Vandal, který všem lidem v okolí rozbije okna, aby podpořil místní sklenáře. Pomatenec, který potápí vlastní lodě plné zboží na vývoz, aby zajistil své zemi aktivní obchodní bilanci...

KubiceLanger 11.9.2009 11:25

Re: Kdo podporuje srotovne?

No je to sice smutné ale já si myslí že než aby měla  pojišťovna zisk 3 miliardy tak je asi lepší když bude mít pojišťovna zisk 2,5 miliardy a tesaři a zedníci budou mít práci a mejitel novou střechu, ale je to věc názoru.

jirka.s. 11.9.2009 15:21

Re: Kdo podporuje srotovne?

No, hezké! Jenom doufám, že jsi na vojně nesloužil u pohraniční stráže ! Ty jsi přesně ten týpek, co by byl schopen pro opušťák zastřelit kamaráda!!! ;-(

HonzaS 11.9.2009 9:20

Naprostá většina lidí,

se kterými jsem mluvil, či jejichž názory jsem četl, šrotovné neschvaluje. Námi zvolení zástupci šrotovné schválili. Tady je tedy asi něco špatně, když naši zástupci hlasovali proti naší vůli, ne?

Standa 11.9.2009 9:41

Re: Naprostá většina lidí,

Chyba je na Vaší straně, málo hovoříte s průměrnými voliči ČSSD ;-)!

MLOK 11.9.2009 9:43

Re: Naprostá většina lidí,

Naši zástupci HonzoS?

Potíž je v tom, že to nejsou naši zástupci. Je to sebranka samozvaných nenažranců, odkývaná nepřemýšlejícími "voliči".

        Proč jenom musí stále fungovat to socialistické: Chceš biftek? Musíš si k tomu koupit i kilo sádla!

        Proč nemohu volit OSOBNOSTI a jsem nucen volit celé STRANY??? Když musím volit stranu, jsem nucen volit i lidi, které bych při volbě osobností nikdy nevolil.

MGM 11.9.2009 10:05

Re: Naprostá většina lidí,

Pokud jste volil ČSSD, nebo KSČM nebo KDU-ČSL, pak to jsou vaši zástupci, kteří hlasovali PRO šrotovné. Já jsem je nevolil, tak ani moji zástupci nehlasovali pro šrotovné.

MLOK 11.9.2009 10:13

Re: Naprostá většina lidí,

Vámi jmenované strany jsem milý MGM nevolil, leč i ve straně, kterou jsem volil já, se vyskytují někteří jedinci, které tam vidím velmi - VELMI nerad. To je to, oč mi běží.

        Bez ohledu na naprosto nesmyslné šrotovné, které je jenom dalším "penězovodem", na který se přisosnou věčně nenažrané pijavice.

MGM 11.9.2009 13:40

Re: Naprostá většina lidí,

Pane MLOKU, v tom vám nemohu pomoci. Já se jen ohrazuji proti soustavné praxi házet všechny do jednoho pytle. V tomto případě potřebuji zdůraznit, že ne všichni jsou mí zástupci. Ty, co jsem nevolil nehájí mé zájmy téměř nikdy, i když podle jednotlivých stran bych i tady mohl přidělovat různá procenta. A ti, které jsem volil, také nehájí mé zájmy stoprocentně. Zčásti proto, že i ostatní voliči této strany mají někdy jiné zájmy a priority než já, zčásti proto, že strana, kterou jsem volil, ještě nikdy nemohla vládnout nekompromisně. A také ne všecny cíle té strany bezvýhradně podporuji. Já také bych  některé politiky v té straně raději neviděl. Ale obávám se, že by to byli jiní než byste třeba "vyhodil" vy. V každém případě mi není jedno, když se nadává na lidi obecně. Protože někteří něco zavinili, jiní tomu pouze pro nedostatek hlasů nemohli zabránit. A to setsakra rozdíl.

perpetis 11.9.2009 14:33

Re: Naprostá většina lidí,

Velmi rozumna rec.

jirka.s. 11.9.2009 8:34

Jsem zvědavý....

... jestli se ve výsledku dozvíme kolik aut a hlavně kterých značek se díky debilitě posraneckého šrotovného u nás prodalo! Dopadne to totiž přesně jako na Slovensku, kde se šrotovné vyplácalo prakticky jenom na škodovky! Na našem šrotovném vydělá zase jenom VW! Ne že by ho to vytrhlo, ale každopádně škodovka a naši návazní subdodavatelé utřou nos!!! ;-(

Dušan Streit 11.9.2009 8:34

Pan Porsche a Piech už se těší na dáreček z našich daní

Že šrotovné je škodlivý nesmysl, to je bez debat:

http://streit.blog.idnes.cz/c/100793/Komu-neni-rady-tomu-je-srotovne.html

Náčelník Skvrnitý ocas 11.9.2009 8:24

Jak nám prospěje šrotovné

Úplně nejlepší je zavést šrotovné v sousedních zemích.

M. Zima 11.9.2009 7:44

Jistě pane Rottenberg, ale

měl byste přiznat, že to šrotovné v Německu stanovené cíle alespoň z malé části splnilo. Že to nebylo právě ekonomicky a ekologicky optimální cestou, a že zlom v autopohonu nenastal, je jistě pravda, ale to, že se změnila struktura vozového parku, že silně přibylo všelijakých malých frkátek, poháněných sice úsporně, ale stále ještě starým pohonem je vidět všude.

Za důležitější bych ale považoval návazný program na šrotovné, který byl právě oznámen. Jde o starou a doposud průmyslem sabotovanou myšlenku Blockkraftwerků a virtuelní elektrárny. Bude jich za akceptovatelných podmínek instalovano v první zamýšlené fázi kolem 2 GW. Stojí za tím VW, což umožňuje rychlé uspokojení velkého zájmu spotřebitelů. (Kdyby nebyli čeští experti přitroublý houf diletantů, už to mohli realisovat dávno)

yx 11.9.2009 8:14

Re: Jistě pane Rottenberg, ale

"měl byste přiznat, že to šrotovné v Německu stanovené cíle alespoň z malé části splnilo" - Ano? A jaképak cíle to byly?8-o:-/

Náčelník Skvrnitý ocas 11.9.2009 8:20

Re: Jistě pane Rottenberg, ale

...a má smysl, aby se cíle plnily z "malé části"? Je to pěkný eufemismus pro nesplnění cíle.

Vašek 11.9.2009 8:50

Re: Jistě pane Rottenberg, ale

včera jsem běžel maratón. Po dvou stech metrech jsem z části dorazil do cíle. Pro mě to byl obrovský úspěch.

M. Zima 11.9.2009 8:25

Ty jsem tu již dávno popsal

Šlo o překonání skutečných příčin krize: Nadkapacita, technologická stagnace až blokáda, nový dopravní koncept, úpadek a selhání managementů. Po injekci překlenující propad měl být automobilový průmysl jiný než doposud. (Např.: U krizí ohroženého Opela měla jedna linka produkovat El-auto, ....)

(Podrobnější článek o krizi mi odmítl NP uveřejnit, protože odporoval mínění tří českých anonymních expertů - autor: Wagner)

yx 11.9.2009 8:29

Re: Ty jsem tu již dávno popsal

"Po injekci překlenující propad měl být automobilový průmysl jiný než doposud" - ano? a je jiný?:-D:-/

M. Zima 11.9.2009 8:34

Z (malé) části ano. Viz Blockkraftwerk (Jestliže znáte tu story)

A.D. 11.9.2009 8:18

Re: Jistě pane Rottenberg, ale

Splnilo jaké cíle? Lidé si nakoupili škodovky s podporou šrotovného, což prospělo českému výrobci (byť finančně potažmo trochu i koncernu VW), ale teď peníze na šrotovné došly. Kdo měl finance n akoupi nového auta, ten tak učinil. Propad odbytu nových vozů tak nyní bude ještě hlubší, neboť proběhne naráz.