30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

GLOSA: Správný krok

Parlament České republiky nedávno odhlasoval přítomnost necelých tří stovek českých vojáků v Litvě a Lotyšsku, kteří zde budou působit v příštím roce v mezinárodních silách NATO. Jsem rád, že se tak stalo a naše země tak bude plnit své alianční závazky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Hrbek 6.8.2017 16:45

NATO má 3,5 mil. vojáků

Naše armáda je patník vedle cesty. Je zajímavé, že do Pobaltí nevysílají své vojáky Španělsko, Itálie, Francie, Velká Británie nebo dokonce Turecko.

Jinak vedení NATO dobře ví, že když bude Rusko chtít, tak obsadí Pobaltí za 24 hodin a nikdo se kvůli tomu neodváží vyvolat globální jadernou válku. Zejména ne USA.

A. Trick 6.8.2017 11:54

Ano pane autore

konečně stojí "tobra tšeska fojak" na ruské hranici. To nám Hitler nedovolil. A dokonce pod německým velením. Není to pěkné? Je to pěkné!

S. Ševeček 6.8.2017 12:09

Re: Ano pane autore

To ale nestačí, pane Tricku - je nutné naše roční výdaje na "obranu" zvýšit ze současných 60 miliard na 100, za ty prachy nakoupit vyřazenou US killing technology, vybudovat paralelní dálnici a železniční koridor (dotácu z brusele?) pro přejezd NATO US troops tam a zase zpátky, o dalších "obranných" opatřeních u ruských hraničních závor nemluvě.

M. Hoblík 6.8.2017 11:17

Naši a němečtí vojáci by měli být všude!

Putin to ještě neví, ale my už dávno jasně víme, že je hloupý a chce vyvolat válku. To naši američtí vedoucí by nikdy neudělali. Kdo s námi nevěří, není blb!

S. Ševeček 6.8.2017 12:12

Re: Naši a němečtí vojáci by měli být všude!

Petr II: všem národům : .....teď si budete muset 14 dní poradit beze mě. Jsem na dovolené na jižní Sibiři a lovím štiky. Až se vrátím, tak vás zase srovnám. Váš Vladimír Putin.

K. Pavlik 6.8.2017 14:57

Re: Naši a němečtí vojáci by měli být všude!

Trump si odjel na 14 dni na golfove hriste.

To ze kazdy musi pracovat 7 dni v tydnu a 24 hodin dene si tez myslelo nekolik mych minulych sefu. Mysleli si ze jsou nenahraditelni.

Citat Joseho otce: Hrbitovy jsou plne nenahraditelnych lidi.

S. Ševeček 6.8.2017 9:58

Hitler plánoval německou kolonizaci a

germanizaci pro Litvu, Lotyšsko, Estonsko, sz. Rusko (Bělorusko, Sankt Peterburg, na ose jv. až po Kaspické moře (tehdejší Ukrajina ve výčtu pominuta - tehdy částečně okupována Polskem, národnostně a geneticky neznamenala žádnou významnou entitu, plánována jako "obilnice" pro III. Říši, v Malorusku těžba zdrojů) s vysídlením části původního obyvatelstva, část ponechat pro pomocné práce; dále na východ podlidi s říšským dohledem v "autonomních" kreisech. Československo, Polsko, východní Prusko, nezmíněno, protože se jedná o "odvěká německá území". Koridor měl pokračovat přes Krym, na Rumunsko a Bulharsko.

Hitlerovi se to nepodařilo - to až Čtvrté Říši ... vojska na Pribaltice, obyvatelstvo se vystěhovává samo, říšská marka je zase za deset korun, vykrmené husy odlétají průběžně do Berlína (do Říma už ne, tam to uzavřeli Smlouvami v r. 1957), ... akorát Krym, to se nepovedlo.

S. Rehulka 6.8.2017 8:41

Ano, je příznačné.....

....stačí souhlasit s názorem autora článku a hned kolik kolaborantů s Moskvou se "odkope" !

P. Hlosta 6.8.2017 8:15

Tu šaškárnu změnit na plnění povinností státu Česko k NATO!

Ačkoliv si nemyslím, že by hrozilo nějaké zelené mužíčkování, vnímám účast Českých vojáků v té oblasti za projev loajality v NATO. Jistěže nemůžeme odmítat účast na nejrůznějších záměrech NATO, když jsme jeho součástí. Dopad vlivu České hrstky vojáků na cíle NATO v Pobaltí je však směšně malý na to, abychom se bili v prsa coby síla NATO. Daleko víc by bylo významné, kdyby ten náš pokrytecký parlament odklepl navýšení financí pro výzbroj a výstroj České armády, aby konečně stát Česko začal plnit své závazné povinnosti a ne jen šaškoval s pár desítky vojáků kdesi v okraji světa!

J. Pospíšil 6.8.2017 0:32

Už i v Itálii.

Síla Nabucca - nejdříve čti text - mluví dirigment Riccardo Muti

překlad Emily Cionelli + Maria Nowak

existuje několik druhů protestů. Jeden z nich vám chci ukázat výňatkem z opery G. Verdiho Nabucco - sbor zotročených Židů odvlečených po prohrané válce do Babylonu asi 590 před našim letopočtem.(Poznámka:Opera se hrála v Římě letos při příležitosti 150 výročí moderní Itálie za přítomnosti Berlusconiho a starosty Říma.) Už před začátkem opery byl dlouhý potlesk ( Italové, jak víte, milují Verdiho a jeho opery většinou znají nazpaměť a slavné árie zpívají ). Opera proběhla normálně až k uvedenému sboru, jehož první slova v překladu jsou: "Oh má země, tak krásná a ztracená". V hledišti bylo zvláštní napětí, které cítil dirigent i účinkující. Když skončil zpěv sboru otroků, byl obrovský aplaus. Dirigent slyšel výkřiky: "Opakovat!" A rozruch neustával. V Itálii není zvykem opakovat části v průběhu opery, ale nakonec, když se rozruch utišil, obrátil se dirigent směrem k loži na Berlusconiho a řekl: "Jsem Ital. Cestuji po celém světě a teď se stydím za to, co se děje v mé zemi a proto (k obecenstvu) přijímám Vaši prosbu k opakování!" Dále řekl: Nejen pro vlastenecký obsah, ale při dirigování slov "Oh má krásná ztracená země" myslím na to, že když budeme takto pokračovat v přijímání islámu, zničíme kulturu, která tvoří historický základ Itálie. V tom případě bude naše země opravdu ztracena". Potom Riccardo Mut dále řekl: "Já, Muti, jsem mlčel po léta. Nyní bych chtěl dát této písni skutečný význam. Jsme doma, v Římě, v divadle se skvělým sborem a nádherným doprovodným orchestrem. Navrhuji Vám, abyste se připojili, a budeme zpívat všichni spolu". Potom zahájil opakování písně sboru, obrátil se k publiku a dirigoval jejich zpěv. Lidé byli vidět jen tmavě, protože osvětlené bylo jen jeviště, ale jak publikum, tak všichni na jevišti, zpívali ve stoje. Když sbor skončil, bylo vidět, jak si ženy, zpívající ve sboru, utíraly slzy.

https://www.youtube.com/watch?v=G_gmtO6JnRs

P. Hlosta 6.8.2017 8:27

Re: Už i v Itálii.

Díky za ten odkaz. Je to strhující!

S. Ševeček 6.8.2017 10:05

Re: Už i v Itálii.

2011

J. Pospíšil 6.8.2017 16:35

Re: Už i v Itálii.

Ano, tím hůř. Dlouhodobě neřešený problém nepřestává být problémem.

Z. Pešek 5.8.2017 18:28

Okupace přichází z jihu

Okupace přichází z jihu a my mašírujem na sever ........................

F. Navrátil 5.8.2017 14:45

Kde je těžiště obrany?

Pohled na účelnost vyslání našich vojáků do Pobaltí se odvíjí od toho, jaký kdo má názor na to, odkud přichází hlavní nebezpečí. Nevadí mi, že NATO má jednotky na východě, ale velmi mi vadí, že nemá vojenské jednotky na jihu. Za hlavní nebezpečí pro Evropu totiž považuji invazi islámských imigrantů. Na východě se budují zákopy a na jihu máme otevřená vrata.

S. Rehulka 5.8.2017 11:20

Je příznačné.....

....že pouze v tisku demokratické země se objevují "statečné" komentáře soudruhů kolaborantú - M.Boučka, P.Dvořáka, S.Ševečka, P.Zingy, J.Brunnera a mnohých jim podobných, aniž by přiznali, na co je třeba, aby i AČR, která je součástí NATO, pomohla k zabezpečení svobody svých Baltických spojenců !

V dobách, kdy Litva, Estonsko a Lotyšsko byly nedobrovolnými součástmi Sovětského Svazu, nehledě na surový odvoz původních obyvatel na Sibiř, bylo politikou SSSR "zabydlování" Rusů v těchto zemích, nikdy nesouhlasících se Sovětskou okupací a vedoucích statečnou, partyzánskou válku proti Moskvě. Současnou námitkou Moskvy, že v těchto zemích na Baltu jsou tamější občané - Rusové považováni až za druhořadé ! Ano, jsou ! Ale proč ? Za celou tu dobu, kdy tyto tři Baltické země po rozpadu SSSR získaly svobodu, Rusové tam žijící třeba tři-čtyři generace, se nikdy nenamáhali naučit místní jazyk ! Proto na ně místní hledí jako na "zachvatčiky" ! A proto také tyto země jsou členy NATO a vítají solidaritu i těch českých vojáků, potomků Čsl. Legií !

V. Husák 5.8.2017 14:07

Velmocenské národy se běžně cizí jazyky neučí.

Proč? Protože ti ostatní, menší a slabší, se jim přece musejí přizpůsobit. Už jste někdy slyšeli běžného Američana mluvit cizí řečí? Na rozdíl třeba od Švédů, Nizozemců, Belgičanů, Finů, Islanďanů apod.

M. Šejna 5.8.2017 15:33

pane Řehulko

podle lotyšského statistického úřadu plynule ovládá 52 procent lotyšských Rusů lotyšštinu. Zbytek Rusů se sice lotyšsky domluví, ale neovládají tento jazyk plynule.Takže lžete, když tvrdíte, že lotyšští Rusové neumějí lotyšsky.

Problém je, že Lotyšsko odmítá dát státní občanství potomkům Rusů, kteří se do Lotyšska přistěhovali po 2.sv. válce. Takže Rusové radši Lotyšsko opouštějí. V roce 1989 jich žilo v Lotyšsku 906 tísíc, v současnosti pouhých 495 tisíc. Díky tomu Lotzšsko vymírá, protože samotní Lotyši mají velice nízkou porodnost a navíc jich tísíce emigrují hlavně do Irska a Británie.

V roce 1989 žilo v Lotyšsku 2,67 mil. obyvatel, ale v současnosti jen 1,95 mil. obyvatel.

S. Ševeček 5.8.2017 16:32

Re: Je příznačné.....

Nevšim' jsem si, že by čeští legionáři na Rusi vůbec kdy vděčili za svůj vznik pobaltským národům /a hlavně tamním poblitikům/ tak aby hrdě zvolali ke svým vnukům Tony, jdi!

P. Dvořák 6.8.2017 0:24

Re: Je příznačné.....

Nevím jak pan Rehulka, ale já tedy vůbec necítím potřebu zabezpečovat svobodu našich Baltických "spojenců". Naopak je mi zle z toho, že se nic nedělá proti anexi, která k nám míří z Afriky a arabského světa.

A vůbec nevím, proč dáváte do uvozovek jakousi moji "statečnost". Chcete tím naznačit, že naopak jste statečný vy se svými komentáři, naklepanými z gauče na notebooku nebo za psacím stolem u klasického PC?

Nehodlám si s vámi měřit pindíka, ale kolikrát jste pacifikoval chlapa, který měl za sebou docela pohnutou minulost a u sebe ostře nabitou zbraň?

M. Šejna 5.8.2017 11:14

modrý komsomolec Pánek ...

... nejspíš ani netuší, že kdyby Rusko chtělo Litvu nebo Lotyšsko obsadit, už by tak dávno udělalo a nečekalo by na vstup těchto dvou státních trpaslíků do NATO. Jenže Rusové mají evidentně jiné priority, než se zabývat těmito dvěma vymírajícími státy. Počet obyvatel Litvy poklesl za posledních 20 let o 20 procent. V Lotyšsku byl pokles dokonce o 25 procent. Monžá by Lotyšům a Litevcům prospělo, kdyby své země udělaly pro obyvatele přitažlivějšími, než aby furt řešili "ruské nebezpečí". Ony totiž Litva a Lotzšsko nevymírají, ale ubýtek je způsoben masivní emigrací na všechny strany (do EU a do Ruska).

S. Ševeček 5.8.2017 10:25

TÉMĚŘ tří stovek českých vojáků

je správně.

Tu "žádost představitelů" těch států umíte nějak doložit?

(zvonka to vyzerá tak, že "jim" to bylo oznámeno)

p.s.: už kvůli takovému vzorovému representantu ODSI je nemožné tuto partii volit.

V. P 5.8.2017 13:41

Re: TÉMĚŘ tří stovek českých vojáků

"zvonka to vyzerá tak, že "jim" to bylo oznámeno"

... myslíte něco jako srpen 68 made in NATO?

http://zpravy.idnes.cz/pobalti-zada-trvale-rozmisteni-vojaku-nato-fe0-/zpr_nato.aspx?c=A150514_160909_zpr_nato_inc

M. Šejna 5.8.2017 15:40

asi tak Vladimíre

pokud je Váš odkaz objektivní, pak "zvací dopis" do NATO zaslali nikoli představitelé pobaltských vlád, ale nějací představitelé tamních armád. Tedy žádní volení zástupci lidu (parlament, vláda), ale nějaký pobaltský "zelený mozek".

U nás napsalo zvačí dopis 99 Pragováků, v Pobaltí neurčitý počet zelených mozků.

S. Ševeček 5.8.2017 16:41

Re: TÉMĚŘ tří stovek českých vojáků

Ano. Zvací dopis lotyšských, litevských a estonských Biláků.

Jak říká pan Profesor Klaus, "mezinárodní právo" a OSN se někdy hodí. Jak kdy, kde a kým ... třeba i atomovkou.

V. P 6.8.2017 7:52

Re: TÉMĚŘ tří stovek českých vojáků

... takže v nejbližší době můžeme očekávat prohlášení vlád Lotyšska, Litvy a Estonska odsuzující okupaci svých zemí vojsky NATO, jakož i protesty těchto zemí v OSN, že ano?

http://www.sds.cz/docs/prectete/e_kolekt/pro_vl68.htm

http://www.rozhlas.cz/historie/1968/_zprava/projev-jiriho-hajka-v-rade-bezpecnosti-osn--478474

S. Ševeček 6.8.2017 8:58

Re: TÉMĚŘ tří stovek českých vojáků

Není třeba - místní potenciální dr. Hájkové a Krieglové byli dávno odkoupeni našimi západními "partnery".

V. P 5.8.2017 9:51

NATO se putinčíkům nelíbí

Rusko je a bylo při svých výbojích mimořádně zbabělé, troufalo si výhradně na státy slabší a osamocené. Představa, že by ruští dovolenkáři měli v Pobaltí narazit na kvalitní jednotky NATO, včetně amerických sil rychlé reakce, se Putinovi samozřejmě vůbec nelíbí. Proto tolik křiku Kremlu, jakož i naší ruské páté kolony, jak je možno vidět i ve zdejší diskuzi.

T. Kočí 5.8.2017 10:29

Re: NATO se putinčíkům nelíbí

tak tak

P. Dvořák 5.8.2017 10:43

Re: NATO se putinčíkům nelíbí

:-))

" . . . kvalitní jednotky NATO . . . "

A to je kdo?