1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

GLOSA: Odboj starostů

Do volby nového prezidenta, tentokrát poprvé přímou volbou, vtrhla politická vichřice jménem prezidentská amnestie. Kdekdo z politiků či rádoby politiků se cítí povinen vystoupit a ostře se proti ní vymezit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vyhnalík 10.1.2013 20:10

Re: Lidé milí,

Zjevně jste žádnou jeho knihu nečetl.

L. Matura 10.1.2013 19:50

Re: Lidé milí,

Mohl zalézt do kanálu na zbytek života a kát se. To že se komunistický mamánek a politruk režimního časopisu změní na křesťanského fundamentalistu a začne znovu kázat jako dříve své ideologické pravdy pod prezidentským praporem považuji za drzost.

L. Matura 10.1.2013 19:40

Re: Lidé milí,

Stačilo zalézt do kanálu a do konce života se stydět za otcovu i svoji politickou kariéru, To že bývalý politruk režimního časopisu poučuje ostatní pod praporem prezidenta je nehoráznost sama o sobě.

L. Matura 10.1.2013 19:36

Re: Lidé milí,

Stal sezázrak,  politruk se stal křesťanským fundamentalistou. Zaslouží si i Fišer pochopení stejné jako tento komunistický mazánek?

L. Matura 10.1.2013 19:12

Re: Je-li amnestie

ni amnestie pro tuneláře není povinnos, práva a povinnosti jsou proto vyrovnány. Sundavání obrazů a amnestie tunelářů je eticky na stejné úrovni, z obrazů ale žádná škoda žalující straně nehrozí.

V. Venc 10.1.2013 17:41

Re: Lidé milí,

Ad Martin

Naprosto souhlasím s Vaším odsudkem, vidím toho pána stejně, jako Vy.

J. Boleslav 10.1.2013 17:16

Re: To se nám vyrojilo hrdinů.

Myslíte Sloupa?

J. Farda 10.1.2013 17:13

Sundavání obrazů ....

Nevím, zda je odstraňování portrétu prasidenta Klause pokleslé, ale dle mého mínění naprosto nevhodné. Rozčilení není program, říkával prý T.G.M., a současné dění je toho trapně dokladem. Líbí nelíbí, p. Klaus je legálně zvoleným presidentem. Tečka.

J. Boleslav 10.1.2013 17:13

Re: Je-li amnestie

Lidé, sundávající obrazy p. prezidenta, jsou mentální ubožáci.

J. Boleslav 10.1.2013 17:11

Re: Promiňte

Nechcete doufám srovnávat krajské komunistické stvůry s prezidentem Klausem.

M. Martin 10.1.2013 15:57

Re: Čeští rekové,statní jonáci !

Pane Pavlovský která Hájkova kniha k tomu nabádá? Už si zase slintáte na kravatu.Vždyť jste před chvílí psal že jste žádnou jeho knihu nečetl.

M. Martin 10.1.2013 15:54

Re: Lidé milí,

Pane Pavlovský vy mi s tou vaší agitací, která kniha je špatná, koho by sme měli volit a že je správné sundavat obrazy prezidenta připadáte, jako svého času komunističtí agitátoři.A nemusíte se obhajovat že jste takový skoro disident, středoškolský učitel, dělník v elektrozávodech a podobně.Mne o vaší pravdě nepřesvědčíte i kdybyste se stavěl na hlavu.

V. Venc 10.1.2013 15:30

Re: Je-li amnestie

Ad Matura

Ovšem zákon neukládá ani povinnost, kdy se má obraz odstranit! Přece ti, kteří nesouhlasí s amnestií, obraz prezidenta nevěšeli, ten tam již visí 10 let.

Každý rebelující starosta by měl tedy mít velmi dobrý důvod k odstranění obrazu. Není přece majitelem zařízení, budovy a měl by respektovat společenskou etiketu. Učitelé i starostové jsou služebníky státu (regionu), svého "šéfa" si demokraticky zvolili a jsou povinni dodržovat pravidla slušnosti.

J. Vyhnalík 10.1.2013 15:13

Re: Lidé milí,

To mu snad slouží ke cti, nebo se měl snad zastřelit?

Osobně jeho dnešní křesťanský fundamentalismus vnímám jako superkompenzaci tlaků prostředí ve kterém vyrůstal. To myslím jako vysvětlení, ne jako omluvu.

L. Matura 10.1.2013 15:02

Re: Je-li amnestie

Je to tak, proto je taky Klaus dnes tak "statečný" - za komančů byl tichou myškou jako většina.

P. Pavlovský 10.1.2013 14:56

Re: Lidé milí,

Ano, četl jsem i jeho časopisecky publikované povídky, např. v Tvorbě tu, ze které měl malér jeho stalinistický tatínek Jiří H.

 Byla o diskriminaci dětí za rodiče vyloučené z KSČ. Velice ublížené čtivo syna nebyloučeného člena KSČ!

Petr Hájek byl tehdy zástupcem šéfredaktora Květů pro otázky ideologie!

P. Pavlovský 10.1.2013 14:50

Re: Ti starostové

Těším se, že z parlamentu vypadnou ti, kteří trvale poškozují pověst pravicové politiky!

P. Pavlovský 10.1.2013 14:49

Re: Je-li amnestie

Krása demokracie spočívá mj. v tom, že k veřejným projevům politických názorů není třeba být statečný. "Nešťastná země, která potřebuje hrdiny". (B. Brecht - chytrý, jakkoli komouš.)

P. Pavlovský 10.1.2013 14:47

Re: Vzhledem k pokročilému věku některých sundavačů

Krása demokracie spočívá mj. v tom, že k veřejným projevům politických názorů není třeba být statečný. "Nešťastná země, která potřebuje hrdiny". (B. B.)

P. Pavlovský 10.1.2013 14:44

Re: odboj starostů

Ano, na Husáka by se báli, na Klause se nebojí. V tom je zásadní rozdíl mezi totalitou a demokracií.

Jste proti? Já ne!

J. Vyhnalík 10.1.2013 14:41

Re: Lidé milí,

Před 30 lety jsem Hájkovy knihy četl a dodnes je mám. Vy jste je četl?

P. Pavlovský 10.1.2013 14:41

Re: Naprosto s autorem souhlasím

Jistě! Opoziční smlouva - kvintesence demokracie!

P. Pavlovský 10.1.2013 14:40

Re: Promiňte

Studenti protestují, ve shodě s pedagogy, proti  komunistům, "demokraticky" nejmenovaným do funkcí v řízení škol. V. K., místo any je v tom morálně podpořil, tak nad tím nadzvihl obočí!

Studenti jsou solidární s kantory i v kauze snímání obrazů V. K.

F. Michek 10.1.2013 14:36

Re: Je to jasná pravda tento článek.

Někde vyhrají, jinde prohrají. doufám jen, že těch druhých bude víc.

L. Matura 10.1.2013 14:34

Je-li amnestie

právem pana prezidenta bez ohledu na její obsah a formu, je i sundání jeho podobizen (a to jakoukoli formou) právem ředitelů škol, protože zákon povinnost jeho vyvěšování neukládá.   O morálce amnestie ani způsobů vyvěšování pak nemá cenu vést diskuse. Toť prostý fakt.

F. Michek 10.1.2013 14:34

Re: Lidé milí,

Jo jo, ruka trhu v tomto případě také funguje, určitě. Já teď přemýšlím, jak jsem se k té knize vlastně dostal,... a asi to byla reakce na nějaký článek. Už i já jsem podlehl :-).

P. Pavlovský 10.1.2013 14:33

Re: To se nám vyrojilo hrdinů.

Vedoucí školského odboru s ním půjde na panáka, protože je s ním názorově zajedno, ať už jej do funkce dosadil kdokoli (i kdyby Jakl)!

P. Pavlovský 10.1.2013 14:31

Re: Čeští rekové,statní jonáci !

To máte marné, jací občané, tací starostové a vice versa.

Politiky, včetně starostů, je možno vyměnit, ale občany, bohudík, nikoli.

 Lze ovšem zrušit demokracii a tím jim zacpat hubu! Měli jsme to tu 40 let.

Nechcete si to šoupnout znova?

Hájkova kniha k tomu de facto nabádá!

F. Michek 10.1.2013 14:29

Re: Lidé milí,

Třicet let se Vám hnusí Hájek? Povídejte, to může být zajímavé.

P. Pavlovský 10.1.2013 14:26

Re: Je to jasná pravda tento článek.

Myslí si, že konají v souladu s míněním svýh voličů, a proto vyhrají i příští komunální volby. Jsem přesvědčen, že nejsou hloupí, že si to myslí oprávněně!