3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

GLOSA: Bělobrádek vskutku perlí

Dozvěděl jsem se totiž, že bratr (nebo jak se hoši této strany titulují) Bělobrádek, takto šéf KDU-ČSL, světu oznámil, že psi neumírají, ale chcípají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Čambala 31.8.2017 10:27

veterinární lékařství

Z wiki:

Roku 2003 získal atestaci I. stupně u Státní veterinární správy České republiky

dle vyhlášky:

Státní veterinární správa organizuje atestační studium úředních veterinárních lékařů (dále jen "atestační studium") ve spolupráci s Veterinární a farmaceutickou univerzitou v Brně.

P. Boublíková 31.8.2017 10:39

Re: veterinární lékařství

A dál?

Ma takovýto "veterinární lékař" kvalifikaci léčit zvířata? :-)

J. Fialová 31.8.2017 10:43

Re: veterinární lékařství

Možná má štěstí, že nemá a dělá politiku :) Měl by prázdno a pusto v čekárně.

R. Langer 31.8.2017 10:04

Mně se hrozně líbí,

kolik lidí se tady zasazuje o to, že ten Bělobrádek má vlastně pravdu. A víte, že já taky vím, že má pravdu? A víte, že dokonce chápu, jak to myslel? Ale opravdu si myslíte, že u někoho, kdo se označuje za křesťana, je taková reakce na cizí neštěstí vhodná a přiměřená? Nemusíme nijak slovíčkařit, já si myslím, že je to jednoduše otázka elementární slušnosti, soucitu a osobní empatie. Pokud to ovšem zdejší obhájci pana Bělobrádka vnímají jinak, obávám se, že je to s naší společností horší, než jsem si myslel. O křesťanské lásce k bližnímu ani nemluvě. A výmluvy na to, že ten komu "umře" pes podporuje homosexuály a kdo ví co ještě je stejný vtip, jako ten s tím akváriem. Myslím, že ho znáte. ;-)

J. Tachovský 31.8.2017 10:16

Re: Mně se hrozně líbí,

No zase tak velke nestesti se nestalo. Nekomu posel pes a Belobradek si z toho udelal nemistnou srandu.

R. Langer 31.8.2017 10:18

Re: Mně se hrozně líbí,

Ano, přesně tak. Ale ať se potom nediví následkům.

J. Tachovský 31.8.2017 10:25

Re: Mně se hrozně líbí,

Ale jakepak nasledky. Pes neobzivne, preference neklesnou. Jen par pisalku ma o cem psat a par blaznu jako treba ja a vy mame o cem diskutovat. Neznamena to ale vubec nic.

R. Langer 31.8.2017 10:28

Re: Mně se hrozně líbí,

No když myslíte, že to nic neznamená...

Já si to nemyslím.

J. Fialová 31.8.2017 10:32

Re: Mně se hrozně líbí,

Na jaře také rozpoutal vášně :))

Dotaz serveru e15.cz: Ženy samoživitelky jsou však jedna ze skupin, které jsou nejvíce ohroženy chudobou, což vyplývá i z výzkumů. Odpověď p. Bělobrádka: No tak si musí najít jiného chlapa.

V. Student 31.8.2017 11:57

Re: Mně se hrozně líbí,

Ano, žena s dítětem by si měla najít partnera na společný život a hospodaření, a výchovu dítěte, a společné zážitky, a tak. Pokud ne, tak zůstane sama a řešení bude spočívat v tom, že jí stát bude dávat vysoké dávky, takže žádného chlapa nebude potřebovat. Život v inkubátoru. A voda na mlýn těch, kteří chtějí posilovat úlohu státu a jeho intervence v rodinách. Už bychom si měli ujasnit, co vlastně chceme. Rodina je hodnota. Bělobrádek vyjádřil svůj názor. Co má být?

J. Fialová 31.8.2017 12:19

Re: Mně se hrozně líbí,

Rodina je hodnota - v tom s lidovci souhlasím. Bohužel - občas se rozpadne, pak zpravidla samoživitelka je na tom hůř. Můžou jí pomoci příbuzní, přátelé, nakonec i ten stát. Formulaci "No tak si musí najít jiného chlapa" považuji za křupanskou.

V. Student 31.8.2017 15:57

Re: Mně se hrozně líbí,

Ale jistě, je to "hraběcí rada". Jak si má ženská z azyláku se dvěma dětmi na krku a IQ tykve najít chlapa? Ale prostě první pokus musí jít tudy. Pomoc státu až jako poslední možnost, a ne na prvním místě.

M. Hoblík 31.8.2017 10:01

Bělobrádek není lékař

je to prasečkář. Aspoň tak se takovým veterinářům dřív říkalo. Chodili po dědině, kleštili prasata a vydávali povolení k domácí porážce prasat. Neuměli léčit drobné zvířectvo a všechno nemocné hned zabíjeli. Bratr Bělobrádek musí být na tom ze zdravím, hlavně s rozumem hodně špatně!

I. Lyčka 31.8.2017 9:59

U nás taky psi umřeli a až nadejde čas

našim dvěma potvůrkám, tak taky umřou. I když jsou to jen psi, ale jsou to stvoření, která máme rádi. Ale to je moje věc, jak tomu říkám. Ale nechápu, co Bělobrádka donutilo k tomu, aby si vypláchl svoji hubu takovými žvásty. Klidně mohl mlčet a být považován za rozumného člověka.

J. Fialová 31.8.2017 9:36

Technická

"Tento rádoby veterinář po studiu okamžitě vstoupil do politiky, aniž by byť jediný den někde provozoval veterinární praxi."

Veterinární praxi opravdu neprovozoval - nestudoval na fakultě veterinárního lékařství, ale na fakultě veterinární hygieny a ekologie, a mezi ukončením školy a nástupem do politiky byl zaměstnán na krajské veterinární správě.

Web školy - vfu.cz: Fakulta veterinární hygieny a ekologie - absolventi získávají "kvalifikaci veterinárního lékaře s diferenciací do oblasti veterinární ochrany veřejného zdraví se zaměřením zejména na zdravotní a hygienickou nezávadnost potravin a surovin živočišného původu, veterinární ekologii a infekční choroby a epizootologii vztahující se k potravinám a surovinám živočišného původu".

F. Svoboda 31.8.2017 9:31

Žasnu,

kam tak zv.korektnost dospěla i v naší společnosti. Nejsem voličem ani obdivovatelem p. Bělobrádka, ale ve zmíněném případě má 100 % pravdu. Umírají totiž pouze lidé a včely. Zvířata uhynou , pojdou nebo chcípnou.

Doma na venkově jsme vždy mívali kromě jiných zvířat i psa, který vždy řádně dostal nažrat ( ne dle korektnosti najíst ), občas jsme jej pohladili, před létem ostříhali a vykoupali apod. Až došel jeho čas, tak jsme jej odevzdali rasovi, který jej humánně utratil, což bylo zcela samozřejmé a pořídili jsme si psa nového. Dodnes chováme králíky, se kterými si vnoučata hrají, ale jsou vychovávány tak že chápou, že jsou chováni pro užitek a jejich doba života je omezená. Nejstarší vnučky se již i naučily králíky stahovat a vnuk mně asistuje při jejich zabíjení. Je to zkrátka přirozený běh života od nepaměti.

Ještě k těm psům - již několikrát jsem zaregistroval, že majitelé psů by se láskou k nim mohli pos..., ale titíž jsou schopni do starého člověka kopnout, někdy i do dítěte.

Nerad bych se dožil příchod musulmanů k nám, ale ti těm páníčkům alespoň ukáží co s pejsánky se má dělat !!!

J. Tachovský 31.8.2017 9:38

Re: Žasnu,

Mate uplnou pravdu, jen bych dodal, ze ryby nechcipaji, ale lekaji.

R. Langer 31.8.2017 10:17

Re: Žasnu,

Já bych s radostí do spousty lidí kopl, a s chutí, ale do psa pouze v případě napadení. Co je na tom k nepochopení? Mimochodem, říct staré paní, že jí chcípl pes, tak ať s tím nedělá žádné ciráty podle vás není žádné kopnutí, že? Jak je to jenom v té Bibli s tou třískou v oku...?

J. Tachovský 31.8.2017 10:27

Re: Žasnu,

Rict stare pani, ze ji chcipnul pes neni kopnuti, ale konstatovani faktu. Muze nastat mirne nedorozumeni z odlisneho chapani jazyka.

R. Langer 31.8.2017 10:29

Re: Žasnu,

Jasně, pro vás je to "konstatování faktu". Tak to jo, to se potom opravdu není o čem bavit. Fakta jsou přece důležitá, že?

V. Student 31.8.2017 9:24

Píší sem lidé

kteří Bělobrádka za jeho výrok odsuzují, jedním dechem ovšem dodávají, že někteří lidé by si chcípnout zasloužili. Takže pro lidi chcípání, a pro psy umírání? Tohle už je na studený obklad...!

J. Fialová 31.8.2017 9:38

Re: Píší sem lidé

Namátkou: Hitler, Stalin, Gottwald - o těch vždy řeknu je dobře že chcípli. J. Fialová

J. Tachovský 31.8.2017 9:44

Re: Píší sem lidé

Tim ovsem popirate, ze to byli lide, takze jejich ciny nemohou byt kvalifikovany jako zlociny a nemohou byt posuzovany z lidskeho hlediska. Vlastne je stavite nekam na uroven viru nestovic. Taky zpusobili smrt spousty lidi, ale soud nad nimi nema smysl. Proste je zlikvidovat a dal to neresit.

R. Langer 31.8.2017 9:53

Re: Píší sem lidé

Ano, já popírám, že to byli lidé, protože to byly zrůdy. Takže jak říkáte, jejich činy by měly být posuzovány ze zrůdného hlediska, nikoliv z lidského, takže třeba jejich mučení by bylo přípustné a správné. Samozřejmě mučení lidí není přípustné nikdy, ale když se nejedná o lidi...

J. Tachovský 31.8.2017 10:23

Re: Píší sem lidé

Muceni neni pripustne ani u zvirat. Mozna by stalo za to dodat do pravnich systemu vedle lidi a zvirat i pojem zruda.

R. Langer 31.8.2017 10:30

Re: Píší sem lidé

Ano, to by bylo velmi vhodné, já jsem jednoznačně pro.

V. Student 31.8.2017 11:53

Re: Píší sem lidé

Toho, kdo by je mučil, byste za lidi označil?

R. Langer 31.8.2017 12:29

Re: Píší sem lidé

Mučili by se navzájem. To vás nenapadlo, co? ;-)

J. Fialová 31.8.2017 10:03

Re: Píší sem lidé

Slovo "umřel" je vyhrazeno jen pro lidi, a v souvislosti s jinými živočichy je zakázané?

Když na procházce s malou vnučkou uvidíme mrtvého ptáka, řeknu jí, že pták umřel, nepoužiji slova pták chcípl bo pták pošel.

J. Tachovský 31.8.2017 10:19

Re: Píší sem lidé

U malych deti je to OK, jeste nechapou vsechny nuance jazyka a nemaji takovou slovni zasobu. U dospelych bych ale cekal vetsi miru pochopeni.