4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

EVROPA: Rusko a demokracie

Během „úklidu“ jsem narazil na tento starý text. Nevzpomínám si na rok, kdy jsem jej napsal. Ale je tu a chtěl bych jej připomenout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Valenta 26.9.2017 8:50

Hezké. Až na to, že Rusko

se ke své bolševické minulosti permanentně hlásí a co hůř, na mezinárodním poli koná podobně, ne tak přímočaře, ale o to je to nebezpečnější.

J. Franke 26.9.2017 8:49

Se stářím přichází moudrost...

Někdy ovšem přijde stáří samo. Označit stav, kdy v čele státu nestál zatím nikdo jiný než komunista, jako demokracii, je podivné.

L. Šarina 26.9.2017 8:48

s,Hassi,

kde blb,tam nebezpečno,kde komunismus ,tam vražedno, kde Rus tam vládne Vodka !!

Z. Rychlý 26.9.2017 8:30

Re: To je tak primitivně ubohé, až

naní o čem polemizovat. Rusové nejsou žádná ubožátka, jak píše autor. Mají, co si zaslouží. Je mi líto akorát T.Haase, který uměl něco napsat. Tenhle článek měl zůstat v jeho archivu.

R. Houška 26.9.2017 8:28

Tak pane Haasi, tato agitka jen dokazuje, že ve věku se moudrost neukrývá. Země pod rukavódstvom plukovníka KGB, obklopeným oligarchy, to je opravdu něco, k čemu by měl vzhlížet každý demokrat. Ale chápu, asi už vás na stará kolena nebavilo být chudý...

P. Zinga 26.9.2017 8:27

Re: Propagandistické nesmysly

Hejdo, vrať se do školy, ale normální!

P. Zinga 26.9.2017 8:20

Re: Propagandistické nesmysly

Hejdo, sežeň si složení politbyra: zjistíš, že Rusů byla menšina.

P. Švejnoch 26.9.2017 8:19

Re: Tak si to shrňme

... to se k panu Rudolfovi ještě nedoneslo...

Buďte k němu shovívavý. ;-)

R. Gramblička 26.9.2017 8:19

Re: Tak si to shrňme

třebaže se to potentáti SSSR snažili potlačovat, jak jen to šlo, kromě toho, co se jim hodilo do krámu

P. Zinga 26.9.2017 8:17

Re: Tak si to shrňme

Rudolfe, normální je nevzdělanost tajit, ale jak Vy svou blbost vytrubujete do světa, hraničí s debilitou.

Kde jste našel Goebelsovu příručku? Měl ji fotr pod matrací?

P. Švejnoch 26.9.2017 8:17

Už když jsem článek četl

a ještě jsem nezahlédl byť jen rozsah aktuální diskuze, mi bylo jasné, že rusofobi dostanou hysterický záchvat... A taky jo! :-)

Já s panem Haasem souhlasím, ačkoli v některých detailech jeho popis považuji za lehce "přetažený".

Ale zejména leitmotiv celého článku, tedy teze, že my, Češi, máme nejmenší právo Rusy z tohoto pohledu soudit, je naprosto pravdivý. A to je zřejmě příčina oné výše zmíněné hysterie místních rusofobů - jejichž fobie jinak nemá aktuálně žádný zaznamenatelný racionální základ.

R. Gramblička 26.9.2017 8:17

Re: Tak si to shrňme

přínos Ruska/SSSR je významný třeba v kultuře a vědě. Jejich hudba, literatura, fyzika a kosmický výzkum jsou známé po celém světě

R. Gramblička 26.9.2017 8:14

Re: Nevim jake dluhy Rusko zaplatilo,

neřekl bych, že maluje na růžovo, spíš jen ředí tu černou, kterou ho ze zvyku malují všichni ostatní.

P. Zinga 26.9.2017 8:13

Re: Hlavní problém Rusů

Auguste, nechlastej už od rána!

R. Gramblička 26.9.2017 8:09

Re: To je tak primitivně ubohé, až

tyhle vaše emotivní fňuky si stčte někam a raději zkuste s autorem věcně polemizovat

R. Gramblička 26.9.2017 8:05

Re: Hlavní problém Rusů

a znají své hranice USA? Někdy se mi zdá, že hraničí pouze s Ruskem a Čínou

A. Trick 26.9.2017 7:59

Re: Propagandistické nesmysly

Železo dodávali hlavně Švédové, i ve válce. Zbraně vyráběla i Škoda Plzeň. Tu pro Hitlera pomohla získat Anglie s Francií v Mnichově 1938 ( 15.březen je už vůbec nezajímal).

J. Husařík 26.9.2017 7:52

Re: Máte skutečně pocit,

Takže sám tím říkáte, že je to návrat dob před Gorbačova. A máte pravdu. Jiné metody, ale stejné způsoby.

S. Kalužík 26.9.2017 7:35

Re: Propagandistické nesmysly

A v čem je to slabé? Snad jen v tom, že výčet hnusu paktu Molotov Ribbentrop je neúplný a bylo to mnohem,mnohem horší!

A. Bocek 26.9.2017 7:31

Hlavní problém Rusů

spočívá v tom , že neví, kde jsou jeho hranice. Mluví se o Karlových Varech, Aljašce a vodách Indického oceánu.Našim komunistům , kteří jsou ideologicky spojeni s Moskvou by měli sdělit sladké tajemstvi, že Vladimír Putin již vyměnil Marxismus-Leninismus za pravoslavnou Imperiální bibli.

S. Ševeček 26.9.2017 7:29

Pane Haasi

Děkuji Vám za tento článek.

Také za Vaši odvahu.

S. Kalužík 26.9.2017 7:28

Re: Rusi stalinisty

V podstatě souhlas, až na obrat:

"kombinaci s putinovskym sentimentem, ze rozpad SSSR bylo nejvetsi chybou 20.stoleti"

Pojem "sentiment" je velmi nepřesný, snad "cynismus" by více vystihoval hrůzu onoho vyjádření - obě války asi oproti tomu byly jen slabý čajíček :).

P. Maleček 26.9.2017 7:18

No tohle je na Putinovu cenu za věrné služby Rusku.

Nejhorší na tom je, že to Haas myslí vážně. Od něj to není nacvičená či vynucená póza, ale o čistý výtrysk jeho ruské duše. Duše byť z většiny geneticky a jazykově slovanská, mentálně despoticko nájezdnicko vikingsko asijská. Však Rusy se prapůvodně zval vikingský kmen, který z oblasti dnšního Petrohradu ovládl povodí velkých řek ústících do Černého a Kaspického moře. Čímž vzniklo první, tehdy vikingskými Rusy ovládané území.

Po krátkém údobí, kdy se Vikingové rozpustili v slovanském moři tohle území na staletí, byť s přestávkami ovládli mongolští a turkitští nájezdníci. A tak vznikl dnešní Rus, mentálně produkt vikingsko, mongolsko, turkické expanazní despocie. Ke všemu s byť v symbolech křesťanskou, mentálně však islámskou vírou. To zcela neslučitelné s tím co se nazývá demokracie.

A tak není divu, že se, ne tam kde vznikla, tedy v západní Evropě, ale v Rusku ujala marxistická, též despotická ideologie, později transformovaná v socialistický komunismus. A tak v Rusku v roce 1917 nebojovala stará despocie s novou demokracií, ale dvě vzájemně se nenávidějící despocie. Přičemž ta vítězná byla Stalinem dotažena do až bestiální dokonalosti.

A tahle ruská, protože ještě bestiálnější pak porazila jí kopírující německou, sice nacionálně, ale též socilalistickou despocii Hitlerovu. A s pomocí svých regionálních poskoků násilně ovládla všechny státy střední Evropy, které tzv. osvobodila. A tahle ruská říše od Aše po Vladivostok se zhroutila až po uzbrojení, které zapaltili hlavně občané USA, vedení rozhodným demokratem Reaganem.

A tak po staletích opět Rusko i s jím obsazenou severní Asií vládne jen samo sobě. Ale dál uvízlé ve své vikingsko-asijské expanzní despocii, kořeněné mentálně islámským pravoslavím. A tak dál neslučitelné s demokracií, kterou jen předstírá jako volbami a řídící strukturou. A opět s expanzními choutkami, jak předvádí na svých blízkých sousedech a v Sýrii.... a to je to co se Haas svými kecy snaží zamaskovat.

J. Nový 26.9.2017 7:14

Re: Propagandistické nesmysly

To 3b je hodně slabé....

A. Trick 26.9.2017 6:59

Emanuel Moravec

a Rys-Rozsévač mají mnoho učenlivých následovníků.

J. Mrázek 26.9.2017 6:52

A není to nakonec lepší,než bažina zmaru...

...do které s EU postupně zapadáme ? Jsme v tom po krk a stále klesáme ... nejspíš máte radost, jak jsme na tom dobře?

P. Rudolf 26.9.2017 6:51

Tak si to shrňme

rusko je země, která světu nkdy v historii nepřinesla nic jiného, než primitivní bezohlednost, pohrdání člověkem, války, okupace, porobení si až likvidaci celých národů, plné náruče lží toho nejhrubšího formátu, vraždění nepohodlných, vyhrožování světu, podporu těch nejodpornějších režimů na celém světě, buranské manýry svých primitivních arogantních občanů, smrdících všude na zemi, atd. atd.

rusko a demokracie, to je vrcholný oxymórom. rusko je agresivní, nebezpečný šmejd, proti němuž je potřeba být neustále ve střehu, neb nic dobrého z něj nikdy nepřijde.

I v rusku se pochopitelně najde pár skvělých jedinců. Ti ovšem existují navzdory rusku a na jeho chod neměli, nemají a nikdy mít sebemenší vliv nebudou.

J. Mrázek 26.9.2017 6:49

Smutně konstatováno-byl by tam pak pořádek.

Na rozdíl od toho současného ukrajinského marasmu ...

J. Mrázek 26.9.2017 6:46

To bude řevu od havloidních spolků!

Pravda se nesmí .

P. Jášek 26.9.2017 6:38

No a

hokej vznikl v Kanadě....