20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Diskuse k článku

EVROPA: Německá návštěva

Naposledy zde byla německá kancléřka Angela Merkelová, na pár hodin, 4. dubna 2012. Co zde vůbec chtěla? Dodnes jsme se od hlídacích psů naší demokracie nedozvěděli, o co vlastně šlo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Břízová 24.8.2016 14:49

Re: Představitelka sebevědomého národa

Proč myslíte, že je něco horší?

J. Václavíková 24.8.2016 15:23

Re: Představitelka sebevědomého národa

Jako amatérský psychoanalytik jste také dost mizerná. Mistr slova, pan Tesařík, se mě svými strohými komentáři těžko může dotknout. A v otázce mých tužeb jste, jako obvykle, mimo mísu. Že jsem zklamaná z přízemních reakcí Čechů na první problém, jenž je na cestě k civilizovanému světu potkal, neznamená, že měním národnost. Ona, popravdě, zas až tolik neznamená. Jen jazyk, jímž myslíme. Geneticky se jeden národ od toho vedle prakticky nelišíme.

V. Klepetko 24.8.2016 15:10

Krvavá kancléřka musí zvážit demisi!

Paní Václavíková, Váš poslední odstavec vyznívá velmi destruktivně, prosazujete vlastně rozbití EU! Integrace "tvrdého jádra" bez konsensuálního souhlasu ostatních je možný jen formou exitu tohoto jádra ze stávající EU. Takže tři další Brexity!? To by bylo velmi bolestné a komplikované a nijak by to nenavazovalo ani na tradice evropského humanismu, ani vizi sjednocené Evropy!

Těch pár řádků, které nejspíše budou věnovány paní Merkelové v učebnicích dějepisu, by mohlo vypadat nějak takto:

"Svou nerozvážnou politikou způsobila smrt tisíců běženců. Rozvrátila evropské právo a podkopala jednotu Evropské Unie. K demisi se odhodlala po krátkém rozhovoru s premiérem sousední země B. Sobotkou v srpnu 2016".

J. Václavíková 24.8.2016 15:28

Re: Krvavá kancléřka musí zvážit demisi!

Pane Klepetko, pokud chcete seriózně diskutovat, používejte seriózní argumentaci. Tohle je spíš výplod emocí než rácia.

Vzhledem k našim odstředivým tendencím je vysoce pravděpodobné, že zůstaneme vně rychlejšího jádra vícerychlostní integrace EU. Toť pouhé konstatování. Pro mě neradostné.

V. Klepetko 24.8.2016 19:14

Re: Krvavá kancléřka musí zvážit demisi!

Omlouvám se, ale věci je třeba nazývat jejich pravými jmény. Pokud se několik států Unie rozhodne zvolit si pro sebe jiný model integrace, než který byl vyjednán v rámci složitých kompromisů v rámci stávající Unie, jedná se de-facto o její likvidaci, zničení, fragmentaci. Něco jako rozpad Říše římské... Myslím že bez formálního opuštění Unie je to legislativně neproveditelné, pokud s tím nebude souhlasit byť třeba i jen jediný a ten nejmenší smluvní partner.

Vícerychlostní Evropa je jen eufemismem pro Evropu rozdělenou, dezintegrovanou a nejednotnou. Dokážete si představit vícerychlostní Evropský parlament? Nebo Nevadu, Aljašku Ohio, jak si nad rámec severoamerické Unie sjednávají pět dalších dodatků Unie? Vždyť je to celé nesmysl! Přestane fungovat i to málo, co zatím alespoň zdánlivě nějak funguje...

Pokud se Angela Merkelová o tuto hloupost pokusí, pak se opravdu zapíše do dějin jako největší z velkých dezintegrátorů Evropy.

Není to další reinkarnace boha Višnu, to ani náhodou. Zavání to projekcí Laubeho reorganizačních grifů na celoevropskou úroveň, třeba se k nám jede poučit? Ne, ani Eurolaube to není.

Toto je Merkelšiva - Ničitel na prahu evropské kalijugi :-).

V. Klepetko 24.8.2016 19:16

Re: Krvavá kancléřka musí zvážit demisi!

"pět dalších dodatků Ústavy"

I. Mertl 24.8.2016 19:43

Re: Krvavá kancléřka musí zvážit demisi!

Vkládáte Merkelové záměry, o kterých se nikdy nezmíníla a dosud naprosto nic nenaznačilo, že by se jimi vážně zabývala - ztratila by tím tvář. Tím i použitou formou jste se odmaskoval a zařadil do zde běžné kategorie primitivních vulgárů. Netřeba se neupřímně omlouvat, styďte se.

J. Kombercová 24.8.2016 21:40

Re: Krvavá kancléřka musí zvážit demisi!

Jak vy to děláte, že nikdy nezklamete.

V. Klepetko 24.8.2016 23:53

Re: Krvavá kancléřka musí zvážit demisi!

Říkám jen upřímně svůj názor. Opravdu považuji Merkelovou odpovědnou především za masové sebevraždy obelhaných chudáků!

To ostatní jsou jen politické chyby. Toto je zločin proti lidskosti!

S. Netzer 24.8.2016 15:34

Re: Krvavá kancléřka musí zvážit demisi!

Doufejme, že budoucí učebnice dějepisu nebudou psány demagogy a lháři.

R. Langer 24.8.2016 15:44

Re: Krvavá kancléřka musí zvážit demisi!

Tak snad vás k tomu nikdo nepustí, pátá kolono... :-D

V. Klepetko 24.8.2016 19:19

Re: Krvavá kancléřka musí zvážit demisi!

Je to i mě přání. Musíme pro to ale něco dělat již dnes, jinak demagogie zvítězí!

V. Klepetko 24.8.2016 19:24

Re: Krvavá kancléřka musí zvážit demisi!

"mé", omlouvám se.

S. Netzer 24.8.2016 19:37

Re: Krvavá kancléřka musí zvážit demisi!

Označit Merkel za "krvavou kancléřku" a tvrdit, že způsobila smrt tisíců běženců, rozvrátila evropské právo a podkopala jednotu Evropské Unie není nic jiného než sprostá lež.

To nejlepší, co můžete udělat pro to, aby demagogie nezvítězla, což si, jak tvrdíte, přejete, je tudíž přestat lhát.

V. Klepetko 24.8.2016 23:45

Re: Krvavá kancléřka musí zvážit demisi!

Pravda bolí. Pani Merkelová v minulém roce podpořila masivní migraci za cenu faktického vypovězení platných evropských imigračních nařízení z Dublinu. Tím podkopala právo. Naopak, podpořila legalizaci cesty do Evropy na gumovém člunu a tím vzkázala "cestovatelům", že v jejich cesta je akceptovatelná a že o ně bude postaráno. Tisíce takto ponouknutých lidí zemřelo! Za jejich zmatené životy nese Merkelová přímou odpovědnost.

Ignorovala i bezpečnostní rizika pro své spoluobčany i pro nás.

Výsledkem je nejednotná EU v krizi, výsledkem je Brexit, výsledkem je nástup Kotleby na Slovensku a nárůst domácího extremismu a mezinárodního teroru!

Ve jménu humanistických ideálů spáchala strašlivé zlo :-((((( Věřím že se bude smažit v pekle!

V. Klepetko 25.8.2016 0:07

Re: Krvavá kancléřka musí zvážit demisi!

oprava, "zmařené životy"... :-((

I. Mertl 24.8.2016 19:28

Re: Krvavá kancléřka musí zvážit demisi!

Možný vývoj, naznačovaný v posledním odstavci paní Václavíkové, není její nápad, ale v různých formách se ve výrocích západních politiků objevuje již dlouho. Já osobně doufám, že k takovému vývoji nedojde, protože by nás v delší perspektivě výrazně poškodil, resp. sami bychom se k takovému poškození dopracovali. Ale naopak, není podobný vývoj žádoucí v očích snad všech zdejších odpůrců paní Václavíkové, možná i včetně Vás, pane Klepetko? A epitaf, který navrhujete paní Merkelové, je mimochodem naprosto nepravděpodobný a, je-li myšlen jako vtip, nevkusný.

V. Klepetko 24.8.2016 23:56

Re: Krvavá kancléřka musí zvážit demisi!

Podobný vývoj žádoucí není. Žádoucí je hluboká reforma Unie. Pokud jde o paní Václavíkovou, v některých diskusích s ní naopak souhlasím.

D. Bystriansky 24.8.2016 17:24

Re: Autor se zde pokouší o poněkud obskurní psychoanalýzu,

....Tihle pokrytci mávají praporem hodnot a tradic, aniž by aspoň tušili, co ty vzývané hodnoty obnášejí. I kdyby se na hlavu postavili, Merkelová se prostě nevydá jejich cestou, a tak se z toho můžou pozlatit.Ukazuje se čím dál tím více, že Evropa se rozdělí na ty, kteří chtějí účinněji kooperovat a vytvoří menší, sevřenější, tak trochu to původní, jádro Unie, a ty ostatní, co zůstanou stát opodál. Ovšem stěžovat si nemůžeme. Šanci jsme dostali.

...Děkuji za šanci... nechci, raději budu stát opodál a svobodnější! A máte pravdu, ukazuje se čím dál tím více, že EU je v zádeli.Zelenou je třeba dát: menší, sevřenější, tak trochu to původní EHS! Stěžovat si musíme, socialismus jsme již budovat šanci měli a přejmenováním jej na EU se nedejme blbnout.

K. Kocourek 24.8.2016 13:23

Demarše nemá význam, jaký se podsouvá v článku

Demarše (démarche) je prostě jednostranné osvětlení pozice zastávané jedním státem předané diplomacii druhého státu. Samozřejmě to může být hrozba, ale taky třeba protest.

Na Wikipedii ostatně nic jako v článku (že by se mělo jednat o jednání z pozice síly) napsané není ani v české, ani anglické, ruské nebo německé verzi.

A. Alda 24.8.2016 13:49

Jenomže

malé státy velkým státům demarši nepodávají.

P. Urban 24.8.2016 13:00

Co tato návštěva skutečně přinese?

Nejpravděpodobnější je, že dojde k upřesnění stanovisek, obě strany

se přihlásí k evropským hodnotám a nadále se bude pracovat na překlenutí

rozdílů.

Jinak řečeno, nestane se nic.

A. Alda 24.8.2016 12:56

Dobře napsáno.

To by měl být úvodník nejrozšířenějších novin. Ve skutečnosti to ale v žádných novinách nevyjde.

P. Urban 24.8.2016 12:54

Nevím, jestli AM trpí pocitem přeceňování vlastní důležitost

V každém případě důležitá je. Na rozdíl od eurokomisařů různých stupňů.

Alternativy existují vždy. Islamizovaná Evropa je koneckonců také alternativa. Otázka je, zda existují lepší alternativy. Je pravda, že každá alternativa může být považována za lepší, dokud se prakticky nevyzkouší.

Ale ono to ani s tou teorií není moc slavné. Pojmenovat příčiny a jejich viníky, na to je odborník každý. Horší je to s definicí těch alternativ. Obecně by to ještě šlo (posílat uprchlíky pryč), detaily ale zůstávají nedořešeny. (Kam je posílat? Na Mars?)

Odstoupení od jaderné energie po Fukušimě bylo racionální. Během příštích pěti let se ukáže, že ji obnovitelné zdroje nahradí. Nebo se toto rozhodnutí racionálně přehodnotí. Ve světě enegetiky a jejich investic se výpadek pěti let dá unést.

AM možná trpí utkvělou představou, že zachrání Syřany. Pokud jde o Sýrii, tu zachraňují Saúdové, Putin, Erdogan, možná trochu i Obama. Merkelová je v tomhle seznamu až někde na konci. Pokud vůbec.

R. Langer 24.8.2016 15:40

Re: Nevím, jestli AM trpí pocitem přeceňování vlastní důležitost

Odstoupení od jaderné energie bylo naprosto iracionální a Němcům se to ještě hodně vymstí, a během příštích pěti let se doufejme ten penězovod zvaný obnovitelné zdroje sám od sebe zhroutí, nebo se z toho zblázníme.

S. Netzer 24.8.2016 10:26

"Trpí, jako mnoho mocných,

pocitem přeceňování vlastní důležitosti, je imunní vůči jakékoliv kritice, připadá si veledůležitá(ý), trpí narcismem, má potřebu být neustále obdivován(a) ..."

Nemohu se zbavit dojmu, že se jedná o psychogram jiné osobnosti. V současné době se tato osobnost silně angažuje ve prospěch německé AfD. :-(((

J. Václavíková 24.8.2016 10:47

Re: "Trpí, jako mnoho mocných,

Přesně tak. A ještě by se dalo přidat- trpí pocitem zneuznání :-)

J. Mrázek 24.8.2016 10:52

Vy dvě si podejte ruce...

..a po zásluze a vzhledem k srovnatelné užitečnosti si zatáhněte za ten provázek u splachovadla ...

I. Břízová 24.8.2016 11:03

Re: Vy dvě si podejte ruce...

Pane Mrázku! Nezdržujte s nějakým splachovadlem. Mnohem důležitější je řádně uložit nakoupené zásoby.

P. Dvořák 24.8.2016 11:03

Re: "Trpí, jako mnoho mocných,

No vidíte, jak se lepšíte, máte částečně pravdu. Málokdy s vámi souhlasím, ale nyní objektivně trochu musím.

Opravdu se jedná o psychogram ne "jiné osobnosti", ale "i jiné osobnosti". Jedná se současně ještě o váš psychogram.