9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Diskuse k článku

ESEJ: Pražské jaro a jeho širší kontext

Rok 1968 pro nás není dávno zapomenutou historií. I po půlstoletí, které od něho uplynulo, je součástí našich současných životů. Přesto – nebo právě proto – je třeba, aby byl zasazen do správného kontextu a aby nebyl desinterpretován.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 20.8.2018 18:43

Přesný dotaz, paní Moravcová

J. Kanioková 20.8.2018 18:41

Jste ubožák, a notně trapný

J. Kanioková 20.8.2018 18:38

Souhlas

ale dnešek mě bolí. V TV neustálé vzpomínky a já to prožívám málem jako tehdy. Brečím. A to ještě zítřek bude asi "výživnější". Ty vzpomínky jsou hrozně kruté..

J. Kanioková 20.8.2018 18:33

:))))))))))))

J. Kanioková 20.8.2018 18:32

Přesně..

J. Kanioková 20.8.2018 18:31

Kde čtete, že "Rusko je teď skvělé" ????

Překrucování, to je teď módní ?

J. Kanioková 20.8.2018 18:28

Proboha, vy jste naivní !

"Jsem přesvědčený o tom, že pokud by naše vedení dovolilo umístění ruských vojsk na našem území před okupací, tak by ten t.zv. obrodný proces pokračoval v klidu dál."

Větší hloupost jsem nikdy nepotkala

V. Čermák 20.8.2018 18:10

Re: Tak by měl vypadat prezidentský projev k 21. srpnu

Ale vy si ho poslechnete. A jsem zvědav, co k němu řeknete POTOM?

M. Prokop 20.8.2018 18:08

Re:

Jestli je někdo chudáček, tak vy. Klaus se připravoval na ekonomickou a politickou změnu, budiž mu za to čest a sláva.

V. Čermák 20.8.2018 18:07

Re: Tak by měl vypadat prezidentský projev k 21. srpnu

Možná umí, možná neumí. V každém případě svým mlčením předešel připravované Grilovačce na něj, která by se spustila. Vše podstatné bude, či spíše, už dávno bylo, řečeno i bez něj. Jsem zvědav, co zásadního bude vykládat neúčastník srpna 68, Kiska....

M. Prokop 20.8.2018 18:07

Re: No vida! Pan Klaus mne překvapil, ale dnes

Zájem možná mají, ale nedělají to tak hloupě a škodlivě jako Rusko.

M. Prokop 20.8.2018 18:05

Re: Pro mne byl srpen 1968

Nebýt Husáka a podobných kolaborantů, dalo se alespoň s ekonomickými reformami pokračovat.

M. Prokop 20.8.2018 18:04

Re: Názor

Zajímavá teorie, taková konspirativní.

Jenže USA v Německu žádné rakety neumístily a jeden Dubček na obroďák nestačí. Pravdu má pan Klaus.

J. Slavíček 20.8.2018 17:21

Re: Pro mne byl srpen 1968

V podstatě souhlasím. Očekával jsem soudy a popravy. Byly pouze vyhazovy z atraktivních funkcí. Stejně jako po roku 1989.

J. Slavíček 20.8.2018 17:16

Re: No vida! Pan Klaus mne překvapil, ale dnes

A co imperialismy ostatních velmocí? Ty snad nemají zájem rozšiřovat své oblasti zájmů? Je to snad Rusko, které má základny v blízkosti USA?

J. Slavíček 20.8.2018 17:11

Názor

Pana prezidenta Klause si velmi vážím i když s některými jeho názory nesouhlasím. Za naprosto naivní považuji jeho názor na rok 1968. Podle mého názoru to u nás s ekonomikou nemělo nic společného. Zažil jsem profesora Šika, jeho zajímavé přednášky atd. Zásadní problém byl v tom, že USA před rokem 1968 umístily v NSR nějaké rakety, které SSSR považoval za ohrožení. Za odpovídající strategickou reakci považoval umístění svých vojsk na našem území. To Novotný odmítl a proto byl instalován Dubček. Celý t.zv. obrodný proces bylo divadlo, které mělo za cíl umístění ruských vojsk na našem území. Dubček byl buď ruský špion nebo naprosto nechápal situaci. Jsem přesvědčený o tom, že pokud by naše vedení dovolilo umístění ruských vojsk na našem území před okupací, tak by ten t.zv. obrodný proces pokračoval v klidu dál. Zdůrazňuji, podle mého názoru, základním cílem SSSR bylo eliminovat rakety na území NSR přítomností ruských speciálních sil na našem území. To ostatní byla vata kolem a poutavé divadlo.

A. Alda 20.8.2018 16:33

Pro mne byl srpen 1968

koncem dětství.

Tehdy jsem byl donucen všimnout si existence světa mimo rodinu a rod a kmen.

Velmi mne ovlivnila ne tak samotná invaze (která byla pro mé dětství extrémním šokem), ale její následné prožívání a hodnocení, s čímž jsem dosud neskončil.

Zpětně konstatuji: Zlatý Husák, zachránce.

J. Kulheim 20.8.2018 16:26

Re: Dnešní Rusko

Pane Janku, vy jste sprosté, nevychované hovado.

J. Kulheim 20.8.2018 16:21

Re:

Za co považujete sebe, pane Fridrichu? Jste bojovník nebo válečník?

Kolik jste měl roků, vážený pane?

P. Han 20.8.2018 16:15

Re: Dnešní Rusko

Aha, tak nic. Chybí vám úchopové instrumentárium. To bych mohl psát horem dolem, ale když mezi ušima máte prázdno, bylo by to nanic. Najděte si nějakou pěknou biopastvinu a prohánějte tamější produkty z bachoru do knihy, čepce a slézu a zase zpátky. To je asi to jediné, co vám něco může dát.

J. Václavíková 20.8.2018 16:08

Re: Dnešní Rusko

Tak proto jste jej nepochopil? :-))))

P. Han 20.8.2018 16:06

Re: Dnešní Rusko

Četla jste ten jeho příspěvek? A zamyslela jste se? To asi ne, to bolí, že?

P. Han 20.8.2018 16:04

Re: 1968

Že je Západ - tedy spíš jen EU - v hluboké krizi politické, morální a nakonec (např. Řecko, Španělsko, Itálie) i sociální a finanční, to přece není nic tajného a nevymyslel to Václav Klaus. O tom se již mluví a píše i na tom Západě. A mohl byste mě, prosím, nasměrovat na odstavec, kde Klaus píše, jak je Rusko skvělé? Schválně jsem si článek přečetl ještě jednou a pořád to nemůžu najít.

J. Kulheim 20.8.2018 16:03

Re: Moc mě mrzí,

Podle mého názoru se s V.k.neděje vůbec nic. Je ve svých názorech konzistentní. Člověk je tvor chybující. V.K. řekl, že by mnohé udělal jinak.

Pane Kusáku které chyby V.K. považujete za nejzávažnější?

I. Hendrych 20.8.2018 15:35

1968

Popis reality před rokem 68 je velmi realistický a faktický....ovšem ten závěr jak je Rusko teď skvělé a Západ v krizi opét no comment. Klaus se nezapŕe.

J. Václavíková 20.8.2018 15:25

Re: A co vaše paranoia, bolí ?

A vás evidentně k nesnesení svědí :-))))

J. Urban 20.8.2018 15:05

Re: No vida! Pan Klaus mne překvapil, ale dnes

Jinak ovšem ruský imperialismus - ať ten carský 19. století, o němž psal třeba K.H.Borovský, nebo ten bolševický 20. století nebo ten současný nacionalistický je pořád stejně nebezpečný.

F. Kusák 20.8.2018 14:58

Re:

Vzal jste mně to z úst (z klávesnice)

F. Kusák 20.8.2018 14:56

Moc mě mrzí,

co stalo s Václavem Klausem na konci jeho politické kariéry a také to, že není schopen si přiznat řadu omylů, kterých se v době svého politického vlivu dopustil. To proto, že tak moc s jeho hodnocením Pražského jara a let předchozích souhlasím.

L. Severa 20.8.2018 14:54

Klaus a Rusko.

Tento článek je jakýmsi výňatkem z rozhovoru na ČT 24 ze 17. 8. v 18,30, kde Klaus, zcela nestraně zhodnotil dnešní Rusko. Pro mne určitě, ovšem pro ty kterým se udělají před očima rudá kola jakmile uslyší Klausovo jméno, to asi platit nebude.