26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

ENERGETIKA: Odmítnutí jádra by byla pro Evropu sebevražda

Na začátku letošního roku přišla Evropská komise s návrhem, že jádro a plyn budou dočasně zařazené mezi zelené zdroje, což má usnadnit investice do nich.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 30.6.2022 11:19

No, když nefoukalo a nesvítilo, vyrobili kulové a drželi nejspíš černou hodinku. Ekologicky uvědomělý správný Němec by se přece nesnížil k použití špinavé elektřiny z uhlí produkujícího zločinný kysličník nebo dokonce z fuj jaderky.

Heil Green Deal!

J. Černý 30.6.2022 13:42

Češi jim dodávali...

J. Jurax 30.6.2022 17:49

Jistě.

Ale my též nemáme než jaderky a uhlí, ostatní je marginální. A takového proudu se správný ekologicky uvědomělý Němec nedotkne ani násadou od krumpáče.

J. Ptáček 30.6.2022 9:39

Všeobecně vážený Rus, uznávaný jaderný fyzik Andrej Sacharov, otec sovětské vodíkové bomby, ale také disident, před léty řekl:

"Jaderná energetika je podmínkou pro zachování svobody Západu".

Přesnější formulaci neznám.

J. Krásenský 30.6.2022 10:57

Podmínka je to nutná, ale ne dostačující. Další nezbytnou podmínkou je zachování zdravého rozumu a ne - například vymýšlet jak oslovovat šedesáté sedmé pohlaví. Pak to dopadá jako dnes, kdy si čelní představitelé EU i naší vlasti myslí, že nejvhodnější reakcí na vzrůstající vojenské ohrožení je hospodářská sebevražda. Ty snad musí platit Putin?!

J. Ptáček 30.6.2022 12:31

Já jsem měl za to, že diskuze se týká přijetí nebo odmítnutí jádra. Pokud se opravdu týká šedesátého sedmého pohlaví, tak se omlouvám.

J. Krásenský 30.6.2022 12:41

Zdravý rozum a jaderná energetika spolu úzce souvisí. Jde o úměru přímou.

Příklad s x-tým pohlavím jsem uvedl jako názorný příklad absence rozumu. Stačí?

V. Kučer 30.6.2022 14:19

X pohlaví nebo sňatky homosexuálů nemají na ekonomiku a obranyschopnost žádný vliv. Zablokování jaderné energetiky nás může zničit.

J. Krásenský 30.6.2022 17:29

Svatá prostoto! "Koho chtějí bohové zničit, tomu zatemní rozum." (čehož obrazem je uctívání desítek pohlaví a sňatky homosexuálů) Rozložení společnosti na ty nejmenší navzájem si nedůvěřující, ublíženecké a nárokující si nejrůznější nesmyslná "práva" entity zničí obranyschopnost lehčeji než silný zákeřný protivník. A tu evropskou ničí úmyslně evropské struktury - od komise plné lidových komisařů až po akční výbory ve formě proevropských neziskových organizací.

Zablokování jaderné energetiky je jen drobnou součástí úmyslného zničení evropské kultury a civilizace.

Nejpozději od mladého Marxe on a jeho následovníci nemyslí na nic jiného než jak společnost zničit a vůbec se tím netají.

[>-]

V. Kučer 30.6.2022 18:02

Zablokování jaderné energetiky zásadně přispělo k oslabení EU, pokud by nenastalo dnes by energetická krize nebyla. Nesmyslná práva entit jsou proti tomu prkotiny. Něco je třeba tolerovat, např, homosexuálů je ve společnosti asi 4% a většina se s tím naučila žít. Jejich sňatků moc nebude nebo kolik se jich nechalo zaregistrovat? Římská říše na LGBT nezanikla.

J. Krásenský 30.6.2022 18:07

Jedno souvisí z druhým, a právě proto zanikla římská říše. Demoralizace a neochota bránit zvrácené zákony a předpisy. Nakonec pro většinu obyvatel byla přirozenější kultura vandalů a tak se nebránila vpádu pár desítek tisíc barbarů.

[>-]

T. Veselý 30.6.2022 19:44

Kučer být hlůpý....

V. Kučer 30.6.2022 21:14

T. Veselý je trdlo!?

J. Sládeček 30.6.2022 9:30

Zdechovský rozumí už i jaderné energetice?

V. Kučer 30.6.2022 9:45

Je podivné že tomu nerozumí jeho spolupracovníci.

J. Jurax 30.6.2022 11:13

Jestli myslíte ty se v putovním cirkuse, tak to podivné není, naopak zákonité. V bruseli řádí zelená demence.

V. Kuhaj 30.6.2022 10:13

Tomu, že jadernou energii potřebujeme, rozumí každý, kdo tomu rozumět chce.

V. Pavelka 30.6.2022 11:09

Během Ukrajinského konfliktu si bylo možno všimnout že díky čtyřem jaderným elektrárnám si svítí i pracují na UKr. bez větších problémů ?!

V. Kuhaj 30.6.2022 12:28

Zase: někdo si všimne, někdo holt ne...:-/

V. Pavelka 30.6.2022 10:51

Ne, jen se potřebuje dostat do užšího vedení v Bruselských lidovcích ! Mít svou jistou prebendu !EUEUEU[>-]EUEUEUEUEU

M. Salaquarda 30.6.2022 9:29

Uhlí a ropa neekologické, plyn ekologický? Pominu-li samotnou podstatu strašení sodovkovým plynem - v plynu se spaluje jiný uhlík než v ropě či uhlí?

V. Kuhaj 30.6.2022 10:31

No jistě, logicky vzato, plyn je také neekologický, tedy by měl být také zavržen. Ale co tady děláte s logikou?!

F. Kusák 30.6.2022 9:27

Proč elektromobil není spíše vozítko s malým dojezdem, třeba do dvou set kilometrů? Proč to musí být těžké, přetechnizované koráby s obrovskou spotřebou, drahé a zbytečné? Je celkem logické, že srovnání s klasickými spalováky nesnesou. Ta odpověď je jednoduchá, levná auta, byť na elektřinu, třeba z jádra nebo částečně z fotovoltaiky někomu silně vadí. A proč, je také jasné.

V. Pavelka 30.6.2022 11:15

Už snaha o dojezd Elektromobilů nad 200km je tak nákladná že se to rovná nesmyslu !

J. Jurax 30.6.2022 11:48

Odpověď je prostá. Cena baterií cca 300 000 až 400 000 se líp schová v dvoutunovém tanku za výrazně přes milión než v malém autě, jehož cenu zdvojnásobí.

Škoda Citigo v benzínu stála lehce přes 200 000, elektrické Citigo se prodávalo za 450 000, přičemž proskakovaly fámy, že skutečná cena by byla k 800 000 a že Škodovka ji kvůli flotilovým limitům dotovala, aby si to aspoň někdo koupil. Takový ztrátový kšeft nelze držet moc dlouho, takže e-Citigo už není. A benzínové taky ne.

R. Langer 30.6.2022 11:55

Ne, NEPRODÁVALO se za 450000,-, to se jenom říkalo, že se za tu cenu má prodávat, ale ve skutečnosti stálo 750000,-.

J. Jurax 30.6.2022 12:04

Ehm ... https://www.carismo.cz/katalog/skoda/citigo-e-iv

V. Kučer 30.6.2022 14:22

Perspektivu má maximálně hybrid ale i to by se musela podstatně zvýšit životnost baterií.

K. Křivan 30.6.2022 9:07

Svèt je dvacetkrát přelidnéný. Ne bílými inženýry a vědci, ale odpadem třetího svéta.

F. Kusák 30.6.2022 9:05

Sleduji mnoho diskuzí a přednášek, většinou odborných, z oblasti energetiky, obecně technických věd. Zaráží mě, jak mála je účast mladé a střední generace, tedy až na tu část společnosti, která je silně ideologicky orientovaná. To ovšem považuji za mimořádně nebezpečné. Na konci mohou být sociální nepokoje a despotické režimy. Proč to mladé zas až tak nezajímá, když se jich to existenčně týká, nechápu. Možná, že jim křivdím, třeba jen o tom nevím. Nebo je to naivní představa, že to za ně někdo vyřeší.