20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
qwert 14.1.2008 11:00

teoreticky by to mohlo zajistit více dobrých aut pro nizkopříjmové skupiny

protože řada lépe situovaných lidí se raději zbaví svého 6 let provozovaného auta a pořídí si nové a zároveň chudší lidé, kteří by jezdili se starou 120 ještě dalších 20 let, budou motivováni k nákupu  6 let staré "ojetiny", což vůbec nemusí být  auto ve špatném stavu. 

Pokud někdo nechápe jaký je rozdíl  mezi spalinami ze staré 120 a  nové Fabie, tak ať si v tom smradu za starou 120  chvíli jede.  Tím nijak nechci obhajovat  diskutovaný návrh,  ale myslím, že bylo vhodné najít přijatelné řešení, jak tyto vraky  dostat  ze silnic nějakým způsobem přijatelným pro jejich vlastníky.

archivar 20.1.2008 11:56

Re: teoreticky by to mohlo zajistit více dobrých aut pro nizkopříjmové skupiny

Mám určitě podstatně mladší auto než 120-tku, jel jsem x-krát za lepšími auty než nějaká Fabie,ale že by leckdy smrděla při způsobu jejich jízdy příjemněji než seřízená 120-tka, tak to bych si dovolil s úspěchem pochybovat :o). Nehledě na to, že se 120-tkama se už dávno nejezdí stylem brzda-plyn, což umožňují právě ty novější. Pak se můžeme bavit o emisích, ekologii, apod.

A také bych se zajímal, jakým způsobem se ti chudší lidé propasírují se svými mizernými (pardon => pěknými platy = mzda x 2 = průměr 21000,- hrubého - což jest vysoce nadpoloviční procento obyvatel) platy na nákup 6 let starých "ojetin" ;-€.

Ona totiž ta proklamovaná EKOLOGIE se pohybuje ve skutečnosti úplně někde jinde!;-O

mark007 14.1.2008 9:04

Co opravdu zatěžuje životní prostředí?

Odhlédnuli od toho, že článek je na úrovní technokratických blábolů z nějaké diskuse, odsouzení podobných úvah je zcela na místě.

1. stáří vozidla ještě nevipovídá o jeho technickém stavu

2. způsob jízdy nikdo nezměří

3. VÝROBA NOVÉHO AUTA JE TAKOVOU ZÁTĚŽÍ, ŽE ROZDÍL NIKDY NEVYVÁŽÍ ROZDÍL V PROVOZU.

Proto jezděme až do roztrhání a na STK ať už konečně umístí on-line monitoring.

fr 13.1.2008 22:27

Ekoteroristi na ministerstvu financí.

Novelu zákona o silniční dani předložilo ministerstvo financí (aspoň to psali 9.1. v HN).

Ladislav N. 14.1.2008 7:43

Re: Ekoteroristi na ministerstvu financí.

To je banda magorů už od Klausových dob... Rv

drak 13.1.2008 21:04

Vždyť ta daň už tady dávno je...

Je to spotřební daň, která je nedílnou součástí ceny za 1 litr paliva. Čím hulvátštěji někdo jezdí (mám na mysli systém brzda – plyn) a čím více někdo jezdí, tím více projede paliva, tím více pak vyprodukuje výfukových zplodin a hlavně tím více zaplatí na spotřební dani. Tedy daň, která mimo jiné zdaňuje i množství vyprodukovaných plynů tu už dávno je. Já ty zelené magory opravdu nechápu. Umějí vůbec číst? Umějí vůbec ty mentální trosky používat mozek k něčemu jinému nežli vymýšlení naprostých kravin? Už si nevzpomínám kolik procent hlasů dostali při posledních volbách ale ta jejich voličská základna to asi bude sbírka, protože podporovat takovéhle třeštění soudný a svéprávný člověk opravdu nemůže. Kdosi z předchozích přispěvatelů se zmínil o defenestraci. Musím říci, že to není úplně zcestný nápad. ;-)

mik 13.1.2008 20:50

S takovou blbostí nemůžou přijít snad ani ekoteroristi

to vymyslela asi nějaká managerská rychlokvaška z jedné z mnoha našich automobilek, už neví jak lidi donutit kupovat předražená nová auta

drak 13.1.2008 21:12

Re: S takovou blbostí nemůžou přijít snad ani ekoteroristi

Ono hlavně díky tomu, že došlo k drastickému omezení používání těkavých látek, tak se přešlo na autolaky na vodní bázi, které se kvalitou těm předchozím bohužel nevyrovnají. Nevím jak je to s ochrannou vrstvou s fosfáty ale myslím, že ta už se rovněž nepoužívá. A navíc jsem se od celkem důvěry hodného zdroje dozvěděl, že z několika na trhu dostupných systémů laků na vodní bázi se ve Škodovce používá ten tenší a méně odolný, zkrátka kvalita ochrany karosérií v kombinaci s dosti agresivním chemickém ošetřováním silnic a dálnic dělají své, takže ta auta toho opravdu moc nevydrží, čímž jde jejich užitná hodnota dolů. Ona jsou vůči průměrné mzdě bez toho dost předražená ale za těchto podmínek je to ještě horší investice nežli před 5 – 6 lety, kdy ty laky byly ještě celkem kvalitní...

Ladislav N. :-))) 13.1.2008 19:33

Rakouští aktivisté a Zelení kritizují Topolánka

Rakouští aktivisté a Zelení kritizují Topolánka  ;-P

Mell 13.1.2008 19:12

Za vším je buď omezenost nebo prachy.

Souhlasím s panem Svobodou, je to celé nesmysl. Jen si říkám, ten návrh  vzešel z neznalosti věci nebo se jen někdo snaží vyhovět lobbistům, kteří tak chtějí podpořit prodej nových aut a nabízí straně, které se to povede, tučný příspěvek z budoucích zisků?

strýc Pepin 13.1.2008 17:36

EMISE

S těmi emisemi je to zajímavé. Mám opel r.v. 1991 diesl. Při posledním měření mi opět naměřily ty nejnižší hladiny co se dají naměřit.Až jim to bylo divné. Je pravda,že se o auto starám. Většina nových se tak tak vlezla... Co k tomu dodat...

Pasáček koz ve Vermontu 13.1.2008 16:11

RNDr. Bursík

Pane Svobodo, Vaše poznámka o RNDr. Bursíkovi, který měří výkon na kilowathodiny (viděl jsem jeho výrok v televizi) je velmi výstižná. Absolvent obecné školy je informován lépe.

Jakých přírodních věd je pan Bursík doktor ?

sváťa 13.1.2008 18:30

Re: RNDr. Bursík

RsDr

Yarda 13.1.2008 9:59

Julínek škodí zdraví.

http://www.novinky.cz/clanek/130587-julinek-zrusil-infekcni-sanitky-co-preveze-lidi-s-nakazlivou-chorobou.html

Ten by potřeboval zdanit pořádně. Nebo vykoupat v koši u Karlova mostu.

Doktor Živago 13.1.2008 16:42

Re: Julínek škodí zdraví.

Je vidět, že  rád  píšeš příspěvky o věcech , kterým ale vůbec nerozumíš a jež sis přečel v Rudém Právu ,jež hanobí vše z dílny ODS.Tzv.,,Infekční sanitka´´ je sanitní vůz, jež celý rok stojí zcela nevyužitý v garáži a když se vyjímečně potřebuje tak stejně není v krátkém časovém horizontu k dispozici.Pokud má někdo TBC, salmonelosu ap.,je zcela dostačujícím opatřením převážet tohoto jedince samotně a sanitní vůz po převozu řádně desinfikovat.Před nástupem do této sanity a po vystoupení z ní pacient stejně přichází do styku s desítkami lidí hlavně lékaři a zdr. sestrami.V případě vypuknutí epidemie nějaké vysoce nakažlivé nemoci není žádný problém označit určitý počet sanitních vozů jako infekční a v tomto režimu je určitou dobu provozovat. Když epidemie zmizí vozy bez potíží můžou sloužit dále jako předtím.Je smutnou skutečností, že lidé jako ty mají také volební právo!

kirast 13.1.2008 1:49

"Bez analyzování co největšího počtu vlivů přece nelze seriozně navrhovat jakékoliv řešení"

Myslím, že není co analyzovat. Každý vypustí tolik škodlivého CO2, kolik zaplatí za palivo. A to zcela jistě zaplatí majitelé novoučkých, ještě fabrikou vonících miláčků více než důchodci na svých cestách na nákupy či za doktorem (protože na víc ani nemají). Ale možná se blýská na lepší časy, viz http://www.osel.cz/index.php?obsah=6&clanek=3201 a pak budou muset být provozovatelé starých ojetin naopak prémiováni za dobrovolné přispívání ke zvyšování obsahu skleníkových plynů v atmosféře a tím záchraně přírody před globálním umrznutím. Taky je ale možné, že nám "ti praví" milovníci přírody naočkují stejnou daň s úplně jiným vysvětlením, protože spoléhají, že už si nebudeme pamatovat, co tvrdili včera. Hlavně, když na tom vydělá ten stejný lobista.

R 12.1.2008 23:58

silniční daň je pro podnikatele.

Není silniční daň náhodou záležitost jen podnikatelů? Kdo tady z diskutujících je podnikatel a platí tu daň?

R 13.1.2008 0:09

Re: silniční daň je pro podnikatele.

Tady jsem trochu na rozpacích.  U podnikatelů odpadají auta, která soukromníci šetří a třeba desetiletí opatrují, než najezdí 50 - 100 tisíc a opatři si auto nové.  U snad většiny podnikatelů z principu jejich práce je auto za 2 - 4 roky opotřebované na takovou úroveň, že se obvykle se ho vyplatí zbavit a koupit nové. Nespolehlivost, náklady na opravy atd převyšují přínosy. Ale pořád tady jsou podnikatelé, kterým se příliš nevede.  Taky začínající podnikatelé obvykle nekupují nová auta. Taky jsou tady různí drobní dopravci vlastnící starou avii nebo liazku. A taky tady jsou 40 let staré tatrovky ještě typu T148 místy pořád ještě stavící železniční koridory a dálnice.

Lojza z Paseky 13.1.2008 20:13

Re: Re: silniční daň je pro podnikatele.

Podivte erko, především je zde ta zoufalá situace, že podnikatel je kupříkladu Rath s výdělky kolem miliónů měsíčně, podnikatelkou jest ovšem také paní na vsi, prodávající ve svém krámku šest mlík, devět chlebů a sedumnáct krabiček sirek týdně. Tedy především, podnikatelů jest v tomto státu zanedbatelné procento. Ostatní jsou živnostníci. Od slova živiti se. Což někteří činí dobře, někteří hůř, někteří špatně. Ale furt alespoň nevisí na krku tzv. státu.

Tohle ovšem má zcela jiný důvod. Před nějakými roky bylo v tomto státě prosazeno, že se nesmí dovážet ojetiny nad určité stáří. Pak bylo v tomto státě prosazeno, že se smí. (Tuším to rozhodl nejvyšší komisař EU pro euroojetá auta, jenž .....

Jde tedy o boj české automobilky s německým vedením a polskými dělníky a akcionáři od prezidenta po posledního poslaneckého uslintance se stejně silnou skupinou složenou z bývalých prezidentů, poslanců, ředitelů (managéros) ...

Frštandn? Čím víc se přiveze starejch aut, tím míň se prodá novejch. Tak vo tom to je.

Ladislav N. :-))) 13.1.2008 8:47

Re: silniční daň je pro podnikatele.

No jo, podnikatele, co mají auta, je potřeba zeleně dusit a likvidovat, však oni si to stejně odečtou do nákladů.... které my pak zaplatíme v dražším zboží.  Zelená je dobrá!! ;-P

R 13.1.2008 9:50

Re: Re: silniční daň je pro podnikatele.

Dusit určitě ne. Nějakým způsoberm ale pomoct, aby podnikatel se mohl zbavit staré dvanáctsetrojky nebo avie nebo tatrovky a místo toho podnikat s něčím novějším ano. Na rozdíl od soukromých aut, kde nějaký starý polovrak buď majitel provozuje jen málo a šetří si ho, takže ten vrak škodí taky málo nebo ho takzvaně "dojíždí" dokud ještě trvá technická a potom ho dá na vrakoviště, takže v nejbližší době vrak bude stejně mimo.

Krumlovák 13.1.2008 11:32

Re: silniční daň je pro podnikatele.

Samozřejmě, je to tak, silniční daň se platí pouze z vozidel, užívaných pro podnikatelské účely a dokonce se počítá měsníčně: tedy, jestliže z nějakých důvodů jsem třeba tři měsíce s autem pro účely podnikání nejezdil, za ty tři měsíce silniční daň neplatím. Takže silniční daň se mnoha šunek netýká. Otázka je, zda to Bursík ví při jeho "starostech".(Y)

A.S. Pergill 13.1.2008 13:05

Re: Re: silniční daň je pro podnikatele.

Zapomínáte na zdanění paliva (a to je pořádné).

nasraný 12.1.2008 23:35

co dál?

nemám slov a jediné co bych chtěl k tomu dodat je to že by se měla udělat další defenestrace a všechny ty čuramrdány ve vládě vyházet ne oknem ale rovnou ze střechy ať je zaručen uspěch v znemožňování nas všechny dal zadlužovat a jěště z nás nesmyslně tahat peníze na jejich výplaty!!!!!! VZŮRU DO BOJE !!!!!

Ladislav N. :-))) 13.1.2008 0:42

Re: co dál?

 ;-DR^ ....!!;-)

Petr Benes 12.1.2008 23:22

Zeleni jen hledaji, jak z nas vyrazit jeste vic prachu!

Nevim, proc by na auto musela byt jeste nejaka specialni dan podle velikosti a spotreby. Pokud auto stoji v garazi, tak neprodukuje nic. Kdyz uz dan, tak podkle mnozstvi vypustenych exhalaci, coz se da nejjednoduseji podle spotrebovaneho paliva. Cili reseni je dan na paliva.Min spali, min plati. A takovou dan uz mame. A ne malou!

Ladislav N. :-))) 13.1.2008 0:46

Re: Zeleni jen hledaji, jak z nas vyrazit jeste vic prachu!

Jenomže na tu aň už jsme si tak zvykli, že se nám  politici (všech barev od komunistů k ODS) snaží namluvit, že není z čeho udržovat a stavět silnice, a proto je nutno zavádět přídavné zdanění navíc...

Skutečnost, že peníze vybrané na spotřební dani z paliv a maziv + DPH z této daně navíc prošustrovali jinde, zamlčují. A hlupáci Zelení si to ani neumí spočítat... ;-P

Max Brown 12.1.2008 22:55

Zdanit zelené!

Na rozdíl od Zeleného Raula - Zelený kretén vdechuje kyslík a vydechuje kysličník uhličitý. Zdanit Zelené Kretény !!!  ;-D ;-D ;-D

František X. 12.1.2008 20:57

Vláda projednává hloupý nápad

Bursík a jeho pomatenci, kteří úspěšně utíkají před psychiatry nás ještě dlouho budou bavit svým scestným nábožensvím, které je založeno na ničení schopných neschopnými. Lidmi bez talentu a nadání se to u "nás" jen hemží a tak se stalo zvykem, že se dají na politiku.

miraba 12.1.2008 20:32

Takyprotest

Blbost  na entou. Venkovský občan se starým autem najede pro nezbytné nákupy

pár kilometrů za rok a měl by platit třeba vyšší daň než majitel "mladšího " vozidla

který najede násobky kkilometrů ?