6.6.2024 | Svátek má Norbert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
LS 3.11.2009 12:09

Nevím, nevím

Snad omylem mě přitáhl titul článku, protože tohoto autora se snažím vždy důsledně ignorovat, ale tentokrát jsem jeho jméno přehlédl. Moje chyba, adrenalin stoupl k mezním hodnotám. Co tak třeba zakázat v pracovní dny soukromým vozidlům od 7,00 - 15,00 zákaz vjezdu na dálnice a silnice I. třídy, aby se kamiony dostaly bez zbytečného čekání na místa určení a řidiči mohli dodržovat mezinárodní AETR a přitom byli v pátek do 15,00 doma, jako ostatní. Tak to už by se zákazy jízdy nikdo nevyskakoval. A přitom co by hladký průjezd kamionů ušetřil peňez, ovzduší a zdraví lidí za volantem velkých monster, kterým se každý populista, za cenu pár volebních hlasů, snaží profesi otrávit zbytečnými zákazy a kecy o tom jak to vyřeší vlaky a kdysi lodě. Nevyřeší, protože dnes je kamion nejrychlejší a i nejekonomičtější pro převážnou většinu zboží neb čas jsou peníze. Je statisticky dokázané, že jeden 40t kamion poškodí dálnici cca od 0,6-1,- Kč/km. Jenže nejnižší sazba v CZ je 4,20 Kč/km a krmí se tím rakouští soukromníci a když omylem něco zbyde, tak čeští. Když někomu z výsledku seberete 4,20,- , tak musí s nákladem ujet cca o 3000 km/měs. více než předtím a pak už kapacita našich silnic a dálnic nestačí. To ovšem nikoho nezajímá, jen zákazy mají v naší společnosti prioritu. Zakažte obchodům v listopadu a v prosinci prodávat v pátek odpoledne včetně sobot a nedělí, zablokujte jim vchody 3x denně na 2-3 hodiny, aby neprodávaly a to samé továrnám, a ostatním, aby na tom byli stejně jako dopravci a jejich řidiči. A pak teprve zakazujte jízdy v pátek a v sobotu.

Sauron 3.11.2009 8:03

Re: Tam kde zákony odporují logice je legitimní je porušovat!

Vlado, řekl bych, že si pletete příčinu s důsledkem. Anarchie na cestách vzniká proto, že jsou předpisy plné vzájemných rozporů, nesplnitelných a zejména nekontrolovaných a nekontrolovatelných požadavků. A to už nemluvím o vágních pojmech typu "bezpečná vzdálenost"nebo "přiměřená rychlost". V tomhle galimatyáši nastává prostor k tomu, aby si účastníci dopravy začli tvořit vlastní pravidla, která nebudou v rozporu k mnou zmiňované logice. A o tom byl můj podotek, zatímco Jelen chce další nová pravidla, paragrafy, regulace a buzerace...

P.S. Kdybych o tom rozhodoval Já, to by bylo vůbec nejlepčííí! ;-D

Tx 2.11.2009 23:33

Re: Taky off topic:

ad BM:Tak zaprvé si Bendovu "rigorosní" práci přečtěte, když ji neznáte a píšete o ní (je na internetu), je identická s mgr., má polovinu rozsahu než má mít a já, jako neprávník, bych ji po prostudování několika zákonů sepsal klidně za měsíc taky. Ona i jako diplomka je trochu pumprdentlich. Uznání diplomní práce taky za rigorosní je absolutní výjimka, to už musí být NĚCO. Ne takový paskvil. Nakonec to Benda uznal i sám. Nedělejte ze sebe, prosím, blbce.

milan007 2.11.2009 22:45

jakpak se líbil Váš článek panu Rathovi ???

?

fanfán 2.11.2009 22:37

Re: unikla mi pointa , ale nenašel jsem ani zápletku

Autor prostě o dopravě vůbec nic neví. A to mu umožňuje ten neuvěřitelný tok stupidních myšlenek. Jestli existuje informační smog, tak to je přesně to, co psaním spáchal.

fanfán 2.11.2009 22:34

Re: Ještě jedno řešení je:

A vůbec, proč vlastně nějaká auta, jen to kazí lidi. Zakázat je a bude to. Zalez někam na samotu, pěstuj si tam králíky, ovce, krávy, petržel, abys dlouho vydržel, samozřejmě, jak jinak, po vašem, po ekologicku, a dej normálním lidem svátek, ty poblouzněný ekokomouši.

jirka.s. 2.11.2009 22:33

Re: S nerespektováním zákonů to ve velkém

Socialistické právo a zákonnost v lidově demokratickém Československu, Rudé právo 1956, autor Zdeněk Jičínský

Vládnoucí dělnická třída odnímá pomocí socialistického práva nepřátelským elementům různá práva a svobody, kterých by mohly využívat k působení na pracující vrstvy, k boji proti socialismu. Zbytky svržené buržoazie jsou zbaveny možnosti legálně politicky působit, je jim zakázáno se politicky organizovat, konat schůze, vydávat vlastní tisk a podobně. Socialistické právo otevřeně prohlašuje, že politická práva a svobody slouží pracujícím, nikoliv však buržoazii. V socialistickém státě veškerá činnost státních orgánů, tedy i právotvorná činnost socialistického státu, zejména zákonodárství, jsou určovány silou diktatury proletariátu, komunistickou stranou

http://www.lidovky.cz/ln-jicinsky-v-roce-1968-radil-jak-na-cssd-d8z-/ln_domov.asp?c=A080116_213020_ln_domov_fho

jirka.s. 2.11.2009 22:28

Re: já bych se rád dověděl, co je na článku špatně.

Je půl jedenácté večer a soudruh janoryna se nám nějak odmlčel, že??? :-/

jirka.s. 2.11.2009 22:23

Vybodněte se na zákony, radí hejtmani!!!

;-P;-P;-P Třeba na zákon č. 261/2007 Sb., že příteli sudokopytníku??? ;-D

fanfán 2.11.2009 22:19

Každý by měl dělat to, čemu rozumí .......

U Vás jsem nepochopil, čemu rozumíte, ani co jste kromě běžných žvástů, které se dozvíte od libovolného ekoblouznivce chtěl napsat. Vašemu elaborátu chybí vlastní myšlenka, zkušenost a pointa, je to prostě zmetek.

Doprava se neřídí tím, co si kde kdo vyblouzní, ale naprosto tvrdě potřebou vyjádřenou v tunách k přepravě, t.j. poptávkou a nabídkou. Jakékoliv omezování doby přepravy ve dnech klidu nevyvolá jen klid na silnicích, ale současně zvýšený provoz a kolapsy jak kapacitní, tak i bezpečnostní v pracovní dny. Současně to vyvolá umělou zvýšenou poptávku po dopravních prostředcích, protože logicky nemůže být jedno auto na dvou místech současně, které je třeba zásobovat, a z toho vyplývající plýtvání zdroji a zdražení celé přepravy jako takové. To, co jste napsal svědčí nejen o vaší neznalosti, ale i o becném idiocismu, kterým zjevně (a bohužel nejen Vy) trpíte, stejně jako spousta jiných zmanipulovaných lidí, kteří si na základě stupidní ekologistické kampaně nechali vsugerovat kamion jako svého úhlavního nepřítele. Ano, existují řidiči, kteří by zasloužili od volantu vyhodit nadosmrti. To bezpochyby. A to jak z kamionu, tak z osobáků. Statistiky ukazují, že na jednoho idiota v kamionu připadá 9 idiotů v osobácích. To jste nevěděl?

Jedoucí kamion je jen indikátorem civilizační spotřeby, stejně jako kouřící komín elektrárny. Už vás napadlo na víkend vypnout proud a odstavit elektrárny? Ještě ne? Tak do toho, dle Vašeho elaborátu to bude Váš další počinek pro planetu zelenější a bezpečnější voni asociální ekologu. Fujtajbl, vy jste ale ........  

Justjo 2.11.2009 21:26

unikla mi pointa , ale nenašel jsem ani zápletku

dojem z článku je dvojí : buď bylo potřeba vyplnit prázdný virtuální  prostor, nebo opravdu je záměrem (opět)nakydat hnůj na  profesi řidičů profesionálů a jejich vedení  postavit   na roveň naši politické reprezentace,tedy hodně hluboko pod úroveň "slušný člověk" . Autor by se měl svézt v kamionu jako "divák" i s pauzami a hygienou.Zřejmě  by přišel  na to, že  to rozhodně není  jednoduché řemeslo a že noc na malém parkovišti u benzínky  není to samé,jako na parkovišti  vybyveného a kapacitou dostačujícícho truck-centra ( o kterém si u nás opravdu řidiči kamionů a všech vozidel s tachografy mohou nechat jen v noci zdát)

Joe 2.11.2009 20:23

Re: Poplatky jsou protiustavni

Více než polovina.Klíčovým slovem je více. Takže...

Vlado Z 2.11.2009 18:37

Re: Tam kde zákony odporují logice je legitimní je porušovat!

Problém nastává ve chvíli, kdy selidé neshodnou, které zákony logice odporujía které ne..  Říká se tomu anarchie a ta zabíjí na našich cestách víc, než špatné předpisy. Protože každý sám ví nejlépe, kterépředpisy bude a které nebude dodržovat, co si může a co nemůže dovolit....  Lepší způsob než legislativa z dílny demokraticky voleného parlamentu (ať je jaký chce) dosud nikdo nevymyslel. Nebo o tom chcete rozhodovat Vy, vládče Saurone?

Nor - Petr Vacek 2.11.2009 18:35

Socialistické selektivní vnímání práva

Naši socialisté jsou zvláštní sorta. Zákona porušované jinostraníky jim vadí, u svých jim to však  nevadí. Nelze v této souvislosti nevzpomenout výroky jejich předsedy po zavedení bodové systému přestupků, kdy pod dojmem vox populi mudroval nad nutností "tento přísný zákon změnit" a sám dával vzácný případ pohrdání tímto právním předpisem (pravda - mohl za to jeho řidič, on sám spal). Pokud má tedy přítel Jelínek obävy o bezpečnost silničního provozu, měl by na jeho pravidla upozornit nejdříve svého vůdce. Porušování zákona o regulačních poplatcích, které svým soudruhům vytýká i vlastní ministr vntra, je již ohraná deska. Vážení socialisté, nestálo by za to začít zametat před vlastním prahem?   

Pithart 2.11.2009 18:33

dozblbnutí

Ano, pro ty zvolené v úžasných svobodných volbách zákony neplatí. Kdekdo to opakuje, píše dokazuje. Holt není nad svobodu slova. Co kdyby se to napsat nesmělo? To by byl průšvih! Takhle o tom všem darebáctví svoboděn víme a radujeme se že víme...

Tirák 2.11.2009 18:04

Je to ale legrace.

Jsme v EU, perfekt. Jme SVĚTOVÍ. Perfekt. Ministr není Čech. Kdyby nebyl nejlepší, tak by tam nebyl - nebo ano, demokrati? Národovci, gumáčkové, není to pěkná zadní část těla? Opakuji, Rolls - Royce také není anglický. Prostě někdo je holt lepší. Kde jsou naši Češi, kteří to osladí Evropě????? Nemáte náhodou rádi Jiráska???

Queribus 2.11.2009 17:44

"Uvědomte si laskavě, že ty kamiony, které nechcete na dálnici, vám vezou žrádlo do superhypermarketů, kam většina z vás o víkendu vleze!"

Třeba zrovna tyhle kamióny jsou zcela zbytečné! Tak by hypermarkety neměly otevřeno v neděli a na sobotu by se předzásobili...

Queribus 2.11.2009 17:39

Hmm...

A Vy taky, že?

Boleslav 2.11.2009 17:33

Re: Ještě jedno řešení je:

Saurone,  uklidni se a koukej volit KSČM !!!!!!!!!!!!!

Fafa 2.11.2009 17:02

Re: Poplatky jsou protiustavni

TEMER polovina. Klicovym slovem je TEMER. Takze vice nez polovina o tom nevi. Tim by to melo skoncit. ;-)

tatina 2.11.2009 16:28

Re: já bych se rád dověděl, co je na článku špatně.

Mně by oranžový soudruhu zajímalo,jak se živíte třeba vy?Já pracuji na montážích už přes 32 let,a nevím,že by mně "můj" stát nějak živil,přesto by mohl,neboť můj zdravotní stav je na předčasný důchod jak dělaný.Co vy a stát?

tatina 2.11.2009 16:24

Tak se nám zde opět soudruh Jelínek vyzvracel.

Proč se také nezmínil o hejtmanech za socany,kteří denně porušují ústavu a zákony?Hlavně o udavači Rathovi.

pavel 2.11.2009 16:22

CSSD

C jde prikladem.

J.M.S. 2.11.2009 16:14

Víte, o čem tu mluvíte?

Zase tu někdo vytahuje páteční zákaz jízdy kamiónů. Ale k čemu je ten zákaz dobrý? Akorát tak, aby Pražáci mohli vyjet na chalupy, protože jinak to nejsou schopni zajistit, cesty si postavit neumí (a vše se točí kolem D1), přičemž ostatní ho ani moc nepotřebují.

Nedodržování zákonů se mi nelíbí, ale když je zákon špatný, tak to asi jinak nejde. Politická vůle ke změně není. Uvědomte si laskavě, že ty kamiony, které nechcete na dálnici, vám vezou žrádlo do superhypermarketů, kam většina z vás o víkendu vleze!

A zákaz kamiónů se vztahuje (bohužel) i na stovky aut stavebních a podobných firem, které na dálnici nikdy nevjedou, jezdí jen "kolem komína" a rádi by si pár korun za mýto připlatili, jen aby mohli být v pátek v 6 večer doma (a nemuseli zákon porušovat)

A když se podíváte na mapku zpoplatněných úseků cest (mimo dálnice), tak zjistíte, že nejvíce jich je stejně na severní Moravě (což je pro většinu politiků Dálný východ), kde se rýžuje mýtné i v městských úsecích, které mají Pražáci i Brňáci zdarma! A to je taky podle špatného zákona, ale ten nedodržovat nelze.

Kdo tedy bude rozhodovat, který zákon je špatný (a nebude se dodržovat), a který je dobrý (a budeme za něj udělovat sankce)?

oh 2.11.2009 15:54

Re: Tak to sedí, ausgerechnet od soc. dem.

Rath a spol. používají tuhle fintu: zákon vyžaduje, aby lékař poplatek za ošetření vybral, ale neurčuje jednoznačně, kdo ho má platit. Tak lékaři vybírají a nějakou formou platí kraj. Není to jednoznačně protizákonné - pohybuje se to na hraně a předvídat, jak by dopadl případný soudní spor je nemožné.

Všechna soudní rozhodnutí, vydaná např. lékárnám jsou tzv. předběžná opatření. Ta  pochází z pera právníků navrhovatele (lékárny), kraje (jako žalovaní) nemusí dostat prostor aby se k nim vyjádřili. Předběžné opatření (pokud ho soud vydá)  má bránit nevratným změnám a zakonzervovat věc v klidovém stavu, dokud neproběhne řádný soud a nějak nerozhodne. To se ani v jedno případě dosud nestalo.   

oh 2.11.2009 15:34

Re: Tam kde zákony odporují logice je legitimní je porušovat!

JE to z větší části tak, že páni poslanci vydali zákon, co se dodržovat nedá - na dálnici kamión zastavit nesmí a odpočívadel a parkovišť je nedostatek, všechny kamiony se tam prostě nevejdou. A tak si jako řidič kamiónu můžete vybrat - buď vás potrestají za jízdu v období, kdy je to zakázáno nebo za parkování tam, kde se parkovat nesmí.

emil 2.11.2009 14:47

Re: Poplatky jsou protiustavni

Dopij pivo, dokuř cigaretu a pěkně se vrať na pokoj, pan doktor ti dá zase jednu injekci, možná oranžovou.

emil 2.11.2009 14:44

Ted Jelen ukázal svoji hloupost

Jelen kritizuje, že někdo neuznává zákon, že pošlapává to, co je v zákonu. Ne, že by se mně líbilo Slamečkovo žonglování, ale Jelene, co udělal Dráth se zákonem o platbě u lékaře , co udělali socdemáčtí hejtmani se zákonem o platbě u lékaře ? Snaž se nejdříve zamést před svým oranžovým prahem a pak začni kritizovat, ty Jyrkův lumene (přeloženo, blbe největšího ražení).

jenicek 2.11.2009 14:25

Re: S nerespektováním zákonů to ve velkém

no dyk o tom taky píšu;-)

janoryna 2.11.2009 13:50

já bych se rád dověděl, co je na článku špatně.

zatím jenom čtu, že je jelen socan, což není žádné nóvum. ale tvrdit, že zákony se mají porušovat, když mi nevyhovují je stav právního bezvědomí. mně se třeba nad některými zde nediskutujícími ale jenom klejícími  modrými soudruhy zvedá žaludek, ale nemůžu je za hulvátství ztrestat. Stejně si myslím, že taky žijou za státní peníze jako jiné menšiny a jsou také tak přínosní.