29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Diskuse k článku

DOPRAVA: Proč ekoteroristé nesmyslně zdržují stavbu dálnic

Dálnice se v Česku stavějí jen velmi pomalu a v jejich výstavbě jsme v posledních 20 letech bohužel zaostali za sousedním Polskem, které nám v poslední době bývá dáváno za vzor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Vengi 10.10.2023 6:53

Vy jeden hradecký klerikále, vy jste si tu zelenou svoloč v EU, pomocí školení thesí Green Deal vychovali v kuratoriích, holt "zelení seminaristé". Jurečkovi lezou "tlustý do tenkejch", flanďáci nějak nejsou nyní "v laufu", elektorát mizí. Nu co, preláti Doka a Holub se až u Papeže přou, zdali lze žehnat rozvedencům, msgre Graubner prý ututlal rozkradené vinné sklepy s mešním vínem, a nějak nakonec juristé promlčeli kauzu Voršilek/Uršulinek. Zlí jazykové to tvrdí. Ale takové šplhání na Velehrad (v UH mám příbuzenstvo, každý rok se tetky na Velehrad plahočí, aby na kopci vyslechly od preláta v komži tamo dovezeným automobilem "Dominus Vobiscum". Bon, a jsou spokojeny.

J. Vorlický 10.10.2023 7:40

Hezky napsané, zasmál jsem se.

Jak se zmínění preláti dostali až k Papežovi? Doufám, že šli pěšky, nebo aspoň na potahu, jako Hus! I když, Hus byl prej dost velkej tlusťoch, ten asi pěšky nešel.

K. Zangl 10.10.2023 6:41

Blíží se volby a Zdechlina plácá ...

R. Gramblička 10.10.2023 6:37

Jak se snaží, chalanisko jeden, sbírat bodíky před volbama a ono mu to nejde a nejde :-P

J. Krásenský 10.10.2023 6:32

Až teď?! Až teď jste na to přišel?! Kde jste posledních tří a třicet let žil? Nebo vám to až dosud nevadilo? Nebo je to tím, že je před volbami a vy se chcete udržet u koryta?

L. Písařík 10.10.2023 6:29

Zdechovský ožil? Snad se neblíží konec mandátu? To by měl zabrat a zasloužit se o zařazení těchto a podobných meezi ty, kteří terorizují obyvatele státu.

J. Berger 10.10.2023 6:28

O skutečném úmyslu Patrika svědčí to, že podá námitky až v poslední možný den, aby tak zdržel stavbu co nejdéle. Nejde mu vůbec o ekologii. Je to prostý nepřítel státu.

V. Kučer 10.10.2023 18:27

Soudce jeho podání může hodit do koše.

P. Pospisil 10.10.2023 6:26

Podotkl bych, že

1. máme -ještě pořád- hustší dálniční síť (poměr rozloha země / souhrnná délka dálnic) než Polsko. Z mála se dobře expanduje, to platí ve všem. Ale brzy nás doženou. Nevím a netuším, jaké plány Poláci ještě mají, jestli plánují další tisíce km, nebo jestli už mají víceméně hotovo

2. při porovnání geografie obou zemí je zřejmé, že v Polsku jsou stavby tohoto druhu přeci jen trošku jednodušeji zrealizovatelné. 3/4 Polska je úplná placka, stačí se vyhnout jezerům a není co vymýšlet. U nás tvoří 80 % rozlohy pahorkatiny, vrchoviny a hory

A jinak samozřejmě obecně legislativa je polskou výhodou v tomto směru. Teda pokud za výhodu považujeme to, že "ve veřejném zájmu" je jednodušší než u nás vyvlastnit soukromý pozemek nebo natáhnout dálnici přes chráněné území.

R. Langer 10.10.2023 5:21

"Proč ekoteroristé nesmyslně zdržují stavbu dálnic."

Protože jste schválili takové zákony, které jim to umožňují. Byl jste tehdy proti? :-P

M. Pecina 10.10.2023 6:37

Přesně tak. Jeho strana byla prakticky vždy ve vládě, takže má na tom svůj nezanedbatelný podíl.

R. Gramblička 10.10.2023 6:41

tipoval bych, že byl buď pro nebo se "hrdinně" zdržel hlasování

J. Vorlický 10.10.2023 7:43

Nebo šel na záchod, jako pan Salzmann, když se drancovala Komerční banka.

M. Krátký 10.10.2023 1:57

Státem placený Tajtrlík zase perlí !!!!!!

M. Šejna 10.10.2023 0:38

Ach jo, to jsou zas bludy. :-(

České dálnice 2.třídy mají parametry rakouských dálnic značených písmenem S, nebo na Slovensku písmenem R.

Mnoho italských dálnic nemá odstavný pruh, hlavně v horských úsecich. U nás by to normy vůbec nepovolily.

Některé České 4-pruhové rychlostní silnice nejsou vůbec zařazeny k dálnicím. To jen ministerstvo dopravy tuší , proč tomu tak je. Třeba r35 z Turnova do Liberce, r68 do Třince, r20 u Písku, r27 z Plzně do Přeštic, i13 z Teplic přes Most do Chomutova, nebo z Varů do Ostrova, r11 z Ostravy do Opavy.

Kdyby se tyhle silnice připočetly, měli by Poláci ještě mnoho let co dohánět.

Příští rok se nás otevře nových 100 km dalnic. A to díky ministru Ťokovi, tomu ministrovi, kterému zlamala kariéru sněhová kalamita na D1.

R. Langer 10.10.2023 5:19

Těch 100 km soudruhům fakt věříte? ;-D

M. Šejna 10.10.2023 10:10

Proč bych nevěřil? Vždyť už je to skoro před dokončením.

Dálnice D4 od Příbrami k Písku bude příští rok hotová. D55 od Zlína přes Uherské Hradiště taky. Dokončí se další úsek D35 směrem na Svitavy. přidá se úsek D7 kolem Loun. Atd...

R. Langer 10.10.2023 11:44

;-D ;-D ;-D

Povíme si za rok... :-P

V. Pavelka 10.10.2023 16:01

Fiala už se vychloubal kolik jich bude dokončeno a rozestavěno ? Ke všemu přišli jak slepí k houslím ? Jak ty srágory statečně okopávali a posměváčkovali úsilí Babišových ministrů dopravy ! Kde byl obrovský bordel který zdědili ! Jen stabilizovat úředníky stálo rok práce !!Olomoucká a u Ústí byly zvlněné , a zavalené sesuvem ! Z Projektu ODS starého trouby !! A ted ten Šulin Fiala bude stříhat pásky o které se vůbec nezasloužili ! Dálnici kterou Babiš vydupal za dva roky z Brna do Prahy , ještě svináci i v ČT, poplivali !!!!ODS jsou zloději a Šmejdi !!;-O

V. Pavelka 10.10.2023 22:00

Říkal to mistr destrukční skupiny ? Nějakej fiala ..

P. Pospisil 10.10.2023 6:32

Protože "eRka" nesplňují místní (naše) parametry dálnic. Rozdíly najdete na wiki.

A musím teda říct, že zdaleka ne všude, kde se administrativně "R" změnilo na "D" je to nějaké mimořádné terno. Třeba D46 Vyškov-Olomouc si vyžádala nějaké úpravy, bylo potřeba předělat některé sjezdy, stálo to peníze a stejně je na většině délky omezena rychlost, teď si nejsem jistý, na 110 nebo snad 100 km/h. A jízda tím úsekem je všechno jen ne radost.

R. Gramblička 10.10.2023 6:44

a je snad problém ty parametry legislativně změnit? (Vláda má pohodlnou většinu)

P. Pospisil 10.10.2023 7:14

Jenom proto, aby papírově přibyly další km dálnic, které jsou dneska eRka? Co by to mělo za smysl?

Nechť existují silnice pro motorová vozidla, nechť se třeba i staví nové -tam, kde z technických důvodů nejde natáhnout dálnici. Mezi situací, kdy

- máme 1400 km dálnic a (vymyšlené číslo) 500 km silnic pro motorová vozidla

- měli bychom 1900 km dálnic, z nichž 500 km by tvořily bývalé silnice pro motorová vozidla

přeci není žádný rozdíl.

R. Gramblička 10.10.2023 7:57

no hlavně proto, aby lidi mohli bez obav jezdit normálně 130-kou a ne 90 (110?)

R. Langer 10.10.2023 8:48

Na to to nemá parametry.

P. Pospisil 10.10.2023 9:50

Například poloměr zatáčky na dálnici při běžném příčném sklonu (2,5 %) je minimálně 4,5 km. Človek, který po té dálnici jede, podvědomě počítá s tím, jak ostrá ta zatáčka může být. Když přeznačíte eRko (110) na dálnici (130), může se vám stát, že za zatáčka bude mít poloměr jenom 3,2 km a současně odstavný pruh coby poslední záchrana bude o půl metru užší než na dálnici.

Myslím, že by byla úžasná podnikatelská příležitost hned za svodidly takového úseku vybudovat pobočku crash hunters, protože v okamžiku, kdy třeba naprší nebo bude horší viditelnost, nebudete stíhat odklízet vraky.

M. Šejna 10.10.2023 10:03

V Itálii jsou na dálnicích zatáčky, kde je značka 60 km/h. Zkuste dálnici z Milána do Janova. Posledních 20 km u Janova je opravdu zážitek. Samá serpentina.

V Německu na A93 jsou úseky s omezením na 100 km/h díky zatáčkách a sklonu dálnice. A nikomu to nevadí, zatímco v Česku by to neodpovídalo normě.

P. Pospisil 10.10.2023 10:49

A chceme takové dálnice?

M. Šejna 10.10.2023 11:31

Ano, chci. V zatáčkách určitě neusnete.

Dokonce jako absolvent stavební fakulty vím, že na dálnicích nesmí být delší rovné úseky. Dálnice se musí vlnit vertikálně i horizontálně.

P. Pospisil 10.10.2023 11:38

No, já z italských dálnic v některých úsecích moc odvázanej nebyl. Cítil jsem se tam stísněně :-). Ale musím smeknout klobouk před těmi jejich dlouhými estakádami v horských údolích. To si u nás vůbec neumím představit.

K věci, k tomu lokálnímu snížení rychlosti: na poloprázdné dálnici to vem čert. Na vytížené komunikaci se naplno projeví efekt motýlích křídel, budou se tam tvořit kolony a bude se tam bourat. To už ať je raději snížená rychlost na celém dlouhém úseku.