Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
DOPRAVA: Proč ekoteroristé nesmyslně zdržují stavbu dálnic
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
K. Vengi 10.10.2023 6:53Vy jeden hradecký klerikále, vy jste si tu zelenou svoloč v EU, pomocí školení thesí Green Deal vychovali v kuratoriích, holt "zelení seminaristé". Jurečkovi lezou "tlustý do tenkejch", flanďáci nějak nejsou nyní "v laufu", elektorát mizí. Nu co, preláti Doka a Holub se až u Papeže přou, zdali lze žehnat rozvedencům, msgre Graubner prý ututlal rozkradené vinné sklepy s mešním vínem, a nějak nakonec juristé promlčeli kauzu Voršilek/Uršulinek. Zlí jazykové to tvrdí. Ale takové šplhání na Velehrad (v UH mám příbuzenstvo, každý rok se tetky na Velehrad plahočí, aby na kopci vyslechly od preláta v komži tamo dovezeným automobilem "Dominus Vobiscum". Bon, a jsou spokojeny. |
J. Vorlický 10.10.2023 7:40Hezky napsané, zasmál jsem se. Jak se zmínění preláti dostali až k Papežovi? Doufám, že šli pěšky, nebo aspoň na potahu, jako Hus! I když, Hus byl prej dost velkej tlusťoch, ten asi pěšky nešel. |
K. Zangl 10.10.2023 6:41Blíží se volby a Zdechlina plácá ... |
R. Gramblička 10.10.2023 6:37Jak se snaží, chalanisko jeden, sbírat bodíky před volbama a ono mu to nejde a nejde |
J. Krásenský 10.10.2023 6:32Až teď?! Až teď jste na to přišel?! Kde jste posledních tří a třicet let žil? Nebo vám to až dosud nevadilo? Nebo je to tím, že je před volbami a vy se chcete udržet u koryta? |
L. Písařík 10.10.2023 6:29Zdechovský ožil? Snad se neblíží konec mandátu? To by měl zabrat a zasloužit se o zařazení těchto a podobných meezi ty, kteří terorizují obyvatele státu. |
J. Berger 10.10.2023 6:28O skutečném úmyslu Patrika svědčí to, že podá námitky až v poslední možný den, aby tak zdržel stavbu co nejdéle. Nejde mu vůbec o ekologii. Je to prostý nepřítel státu. |
V. Kučer 10.10.2023 18:27Soudce jeho podání může hodit do koše. |
P. Pospisil 10.10.2023 6:26Podotkl bych, že 1. máme -ještě pořád- hustší dálniční síť (poměr rozloha země / souhrnná délka dálnic) než Polsko. Z mála se dobře expanduje, to platí ve všem. Ale brzy nás doženou. Nevím a netuším, jaké plány Poláci ještě mají, jestli plánují další tisíce km, nebo jestli už mají víceméně hotovo 2. při porovnání geografie obou zemí je zřejmé, že v Polsku jsou stavby tohoto druhu přeci jen trošku jednodušeji zrealizovatelné. 3/4 Polska je úplná placka, stačí se vyhnout jezerům a není co vymýšlet. U nás tvoří 80 % rozlohy pahorkatiny, vrchoviny a hory A jinak samozřejmě obecně legislativa je polskou výhodou v tomto směru. Teda pokud za výhodu považujeme to, že "ve veřejném zájmu" je jednodušší než u nás vyvlastnit soukromý pozemek nebo natáhnout dálnici přes chráněné území. |
R. Langer 10.10.2023 5:21"Proč ekoteroristé nesmyslně zdržují stavbu dálnic." Protože jste schválili takové zákony, které jim to umožňují. Byl jste tehdy proti? |
M. Pecina 10.10.2023 6:37Přesně tak. Jeho strana byla prakticky vždy ve vládě, takže má na tom svůj nezanedbatelný podíl. |
R. Gramblička 10.10.2023 6:41tipoval bych, že byl buď pro nebo se "hrdinně" zdržel hlasování |
J. Vorlický 10.10.2023 7:43Nebo šel na záchod, jako pan Salzmann, když se drancovala Komerční banka. |
M. Krátký 10.10.2023 1:57Státem placený Tajtrlík zase perlí |
M. Šejna 10.10.2023 0:38Ach jo, to jsou zas bludy. České dálnice 2.třídy mají parametry rakouských dálnic značených písmenem S, nebo na Slovensku písmenem R. Mnoho italských dálnic nemá odstavný pruh, hlavně v horských úsecich. U nás by to normy vůbec nepovolily. Některé České 4-pruhové rychlostní silnice nejsou vůbec zařazeny k dálnicím. To jen ministerstvo dopravy tuší , proč tomu tak je. Třeba r35 z Turnova do Liberce, r68 do Třince, r20 u Písku, r27 z Plzně do Přeštic, i13 z Teplic přes Most do Chomutova, nebo z Varů do Ostrova, r11 z Ostravy do Opavy. Kdyby se tyhle silnice připočetly, měli by Poláci ještě mnoho let co dohánět. Příští rok se nás otevře nových 100 km dalnic. A to díky ministru Ťokovi, tomu ministrovi, kterému zlamala kariéru sněhová kalamita na D1. |
R. Langer 10.10.2023 5:19Těch 100 km soudruhům fakt věříte? |
M. Šejna 10.10.2023 10:10Proč bych nevěřil? Vždyť už je to skoro před dokončením. Dálnice D4 od Příbrami k Písku bude příští rok hotová. D55 od Zlína přes Uherské Hradiště taky. Dokončí se další úsek D35 směrem na Svitavy. přidá se úsek D7 kolem Loun. Atd... |
R. Langer 10.10.2023 11:44
Povíme si za rok... |
V. Pavelka 10.10.2023 16:01Fiala už se vychloubal kolik jich bude dokončeno a rozestavěno ? Ke všemu přišli jak slepí k houslím ? Jak ty srágory statečně okopávali a posměváčkovali úsilí Babišových ministrů dopravy ! Kde byl obrovský bordel který zdědili ! Jen stabilizovat úředníky stálo rok práce Olomoucká a u Ústí byly zvlněné , a zavalené sesuvem ! Z Projektu ODS starého trouby A ted ten Šulin Fiala bude stříhat pásky o které se vůbec nezasloužili ! Dálnici kterou Babiš vydupal za dva roky z Brna do Prahy , ještě svináci i v ČT, poplivali ODS jsou zloději a Šmejdi |
V. Pavelka 10.10.2023 22:00Říkal to mistr destrukční skupiny ? Nějakej fiala .. |
P. Pospisil 10.10.2023 6:32Protože "eRka" nesplňují místní (naše) parametry dálnic. Rozdíly najdete na wiki. A musím teda říct, že zdaleka ne všude, kde se administrativně "R" změnilo na "D" je to nějaké mimořádné terno. Třeba D46 Vyškov-Olomouc si vyžádala nějaké úpravy, bylo potřeba předělat některé sjezdy, stálo to peníze a stejně je na většině délky omezena rychlost, teď si nejsem jistý, na 110 nebo snad 100 km/h. A jízda tím úsekem je všechno jen ne radost. |
R. Gramblička 10.10.2023 6:44a je snad problém ty parametry legislativně změnit? (Vláda má pohodlnou většinu) |
P. Pospisil 10.10.2023 7:14Jenom proto, aby papírově přibyly další km dálnic, které jsou dneska eRka? Co by to mělo za smysl? Nechť existují silnice pro motorová vozidla, nechť se třeba i staví nové -tam, kde z technických důvodů nejde natáhnout dálnici. Mezi situací, kdy - máme 1400 km dálnic a (vymyšlené číslo) 500 km silnic pro motorová vozidla - měli bychom 1900 km dálnic, z nichž 500 km by tvořily bývalé silnice pro motorová vozidla přeci není žádný rozdíl. |
R. Gramblička 10.10.2023 7:57no hlavně proto, aby lidi mohli bez obav jezdit normálně 130-kou a ne 90 (110?) |
R. Langer 10.10.2023 8:48Na to to nemá parametry. |
P. Pospisil 10.10.2023 9:50Například poloměr zatáčky na dálnici při běžném příčném sklonu (2,5 %) je minimálně 4,5 km. Človek, který po té dálnici jede, podvědomě počítá s tím, jak ostrá ta zatáčka může být. Když přeznačíte eRko (110) na dálnici (130), může se vám stát, že za zatáčka bude mít poloměr jenom 3,2 km a současně odstavný pruh coby poslední záchrana bude o půl metru užší než na dálnici. Myslím, že by byla úžasná podnikatelská příležitost hned za svodidly takového úseku vybudovat pobočku crash hunters, protože v okamžiku, kdy třeba naprší nebo bude horší viditelnost, nebudete stíhat odklízet vraky. |
M. Šejna 10.10.2023 10:03V Itálii jsou na dálnicích zatáčky, kde je značka 60 km/h. Zkuste dálnici z Milána do Janova. Posledních 20 km u Janova je opravdu zážitek. Samá serpentina. V Německu na A93 jsou úseky s omezením na 100 km/h díky zatáčkách a sklonu dálnice. A nikomu to nevadí, zatímco v Česku by to neodpovídalo normě. |
P. Pospisil 10.10.2023 10:49A chceme takové dálnice? |
M. Šejna 10.10.2023 11:31Ano, chci. V zatáčkách určitě neusnete. Dokonce jako absolvent stavební fakulty vím, že na dálnicích nesmí být delší rovné úseky. Dálnice se musí vlnit vertikálně i horizontálně. |
P. Pospisil 10.10.2023 11:38No, já z italských dálnic v některých úsecích moc odvázanej nebyl. Cítil jsem se tam stísněně :-). Ale musím smeknout klobouk před těmi jejich dlouhými estakádami v horských údolích. To si u nás vůbec neumím představit. K věci, k tomu lokálnímu snížení rychlosti: na poloprázdné dálnici to vem čert. Na vytížené komunikaci se naplno projeví efekt motýlích křídel, budou se tam tvořit kolony a bude se tam bourat. To už ať je raději snížená rychlost na celém dlouhém úseku. |