7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

DOKUMENT: Prohlášení Amnesty international k novému výzkumu o Ukrajině

Od začátku války na Ukrajině, vydala Amnesty stovky reportů, zpráv, petic, důkazů a svědectví o páchání ruských zvěrstev na Ukrajině, včetně ověření desítek válečných zločinů a zločinů proti lidskosti ze strany ruské armády, kdy Amnesty byla mezi prvními, kdo tak učinili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Beneš 12.8.2022 8:48

Protože pravda není v zájmu ukrajinských kruhů. Bude Kuleba hulákat své sprostoty také na AI ČR?

M. Chlupová 12.8.2022 8:46

Velmi dobře je to popsané ve starším článku: https://neviditelnypes.lidovky.cz/politika/ukrajina-amnesty-si-nasla-noveho-nepritele.A220805_111658_p_politika_nef

Můžete přeskočit vyjádření AI Ukrajiny a jít do druhé poloviny na rozbor autora, jak ve skutečnosti zní Ženevské konvence, a jak si je AI ohnula.

P. Pepax 12.8.2022 8:45

Ta podivná organizace AI zřejmě popsala pouze pravdu, tak proč tolik povyku?

P. Pepax 12.8.2022 8:42

Ukrajina je obětí ukrajinských nacionalistů a ukrajinských oligarchů.

M. Chlupová 12.8.2022 8:40

Ono je to spíš tak, že AI se k tomuto fenoménu sama přidala. V matematice je obrovský rozdíl mezi "existuje" a "platí pro všechny".

Nečetla jsem originální zprávu AI, ale nikde v dostupných přepisech jsem neviděla vyhodnocení, v jaké míře se uvedené jevy dějí - je zásadní rozdíl, jestli jsou ty případy ojedinělé nebo "běžnou praxí". To ale AI neuvádí.

Rovněž neuvádí, jestli se to dělo jenom na začátku (kdy byl jistě zmatek, nebyl čas na evakuace a vojáci se mohli dopouštět chyb) nebo jestli se to děje kontinuálně dodnes, kdy už se i v českých novinách objevují zprávy o výzvách k evakuaci.

Z těchto důvodů je zpráva AI poprávu kritizovaná, i když věřím, že nelžou a popsané informace si nevymysleli.

PS: Ovšem argument, že vojáci měli být při obraně města ve vojenských základnách nebo v hustém lese, i mně coby vojenskému laikovi, přijde zcela nesmyslný.

P. Pepax 12.8.2022 8:39

R^

P. Vychodil 12.8.2022 8:37

odvolávat se na zprávy z hovínek.cz je stejné, jako reprodukovat podobné z Rusko dnes...obojí ta nejpitomější propaganda...ale přesto si hovínky proběhnu, abych věděl, co si dnes, zítra, bude myslet L. novák...:-)

R. Valkovič 12.8.2022 8:33

V ideálním světě by samozřejmě Ukrajinci vždy a všude chránili obyvatelstvo. V reálu na takové věci moc času není a bohužel, prioritou je ochrana vojáků. Jenom se zeptám, odkud jsou ty milióny uprchlíků? Není to náhodou tak, že většina z té oblasti utekla? A pokud se kryly v domech několik kilometrů za frontou, tak to asi nebylo přímé ohrožení v boji. Spíš šlo o střechu nad hlavou, odpočinek a zásobování. Každopádně platí, že Rusko je agresor a Ukrajina oběť.

P. Vychodil 12.8.2022 8:28

všichni, kdo se vztekají nad "hroznou" zprávou AI žijí v iluzi, že takovéto mezinárodní organizace jsou nezávislé.

Kdyby si sundali klapky z očí, tak by se nemirali v detailech zprávy, ale zamysleli se, proč byla zpráva povolena ke zveřejnění...

P. Vychodil 12.8.2022 8:08

jasně, ládínku, máš recht...jistě souhlasíš i s ostřelováním JE Záporoží, kterou okupovali hnusní rusáci...agresora třeba zničit i kdyby se měl zničit celý svět, že ?

akorát, ládínku, pak už nebudeš mít kde zvracet svoje představy...

L. Harvánek 12.8.2022 7:55

To Vám nechci vyvracet, plně s Vámi souhlasím. Jenže vystavovat civilní obyvatelstvo zbytečně riziku vojenských operací je zvěrstvo na té i oné straně.

L. Harvánek 12.8.2022 7:50

Myslím, že AI poskytuje věrohodnější informace než ukrajinská vláda. S kroky Ruska také nesouhlasím, ale když se člověk zamyslí nad tím, co se na Ukrajině děje, musí jí dát za pravdu. Jen tak mimochodem: Když Rusko vpadlo na Ukrajinu, media nás informovala o tom, že armádě pomáhají dobrovolníci, kteří ani nemají pořádné vybavení včetně uniforem, zbraní a vojenského výcviku. Takže ztráty v jejich řadách asi byly podstatně vyšší než v řádných vojenských jednotkách. Takže i ty nálezy masových hrobů mohou svědčit o tom, že zde byli pohřbeni právě tihle dobrovolníci. Škoda, že nás nikdo neinformoval o tom, kolik bylo mezi nimi mužů, žen a dětí.

P. Skřivan 12.8.2022 7:50

Tak už i AI narazila na fenomén dnešní doby buď jsi s námi nebo proti nám. Existuje jen černá a bílá. Jednoduchý svět jednoduchých lidí bez názoru bez argumentů ale s pytlem plným nálepek a urážek.

F. Navrátil 12.8.2022 7:42

V Jugoslávii a Sýrii AI držela schválenou propagandistickou linii. Na Ukrajině najednou udělal úkrok stranou. Snad se jedná o takové malé upozornění, že se zadavatel opozdil se splátkou za poskytované služby.

J. Koníček 12.8.2022 7:25

Je potřeba hlasite odsoudit špinavé válečné zločiny Ukrajinských teroristů, kteří zrádně a zbaběle ve velkém sestřelují heroicke Ruské letce, kteří jenom pokojně a mírumilovně bombardují Ukrajinské školy, nemocnice, města a vesnice.

P. Nemec 12.8.2022 7:06

U vás je to selektivní vnímání opravdu rozvinuté

M. Pecina 12.8.2022 7:02

AI si to představuje jak Hurvínek válku. Prardon, jak AI válku:-/

M. Šejna 12.8.2022 6:40

O jaké frontě hovořil? Jak starého jste měl šéfa?

Poslední fronta šla přes Volyň v roce 1944.

V. Němec 12.8.2022 6:39

Už z prvních reakcí zdejších štamgastů je zase zřejmé, že čemu někdo chce věřit, tomu věří, čemu ne, to bude vždy pokládat za blud. Nikdo ani nepřipustí, že by pravda mohla být třeba někde mezi.

Takže v palicích setrvalý stav a jakékoliv informace nebo úvahy jsou vlastně zbytečné.

Zase jdu dělat něco užitečného.

R. Langer 12.8.2022 5:38

Tam si jdi sám, bolševiku z Brusele. :-P

R. Langer 12.8.2022 5:38

Jasně. S válečnými zločiny to přece nemá vůbec nic společného... :-P

L. Novák 12.8.2022 4:21

Samozřejmě. Rusko je agresor páchající válečné zločiny v cizí zemi, kterou si chce přivlastnit.

Ukrajina se ruské agresi brání. Doma na svém území.

Jestli v tom nevidíte rozdíl, není vám pomoci.

P. Dvořák 12.8.2022 4:09

Situaci asi nejlíp vystihuje odstavec, začínající slovy "Je frustrující . . . "

Když AI píše o zhovadilostech ruské armády, tak HURÁ!, mají pravdu. Když ale napíší totéž o UK, stanou se proruskými šváby.

L. Novák 12.8.2022 3:25

Díky za odkaz. Usvědčuje Amnesty International z byrokratického formalizmu.

L. Novák 12.8.2022 3:06

Amnesty International, jděte za ruskou válečnou lodí! Ano, přesně tam! :-P [UA] [>-]

M. Chlupová 12.8.2022 1:03

Existují plnohodnotné alternativy, například stávající vojenské základny - to opravdu myslí vážně??? Vojenské základny jsou samozřejmě ten první objekt, kam poletí rakety. A jak by Ukrajinci bránili město z lesa, to také opavdu netuším.

Mimochodem velice zajímavé svědectví z místa podala novinářka Klicperová. Je jasné, že nemohla být všude, ale její popis vyznívá úplně opačně: https://www.novinky.cz/komentare/clanek/komentar-ukrajinska-armada-ve-skolach-a-skolkach-co-jsem-sama-videla-a-zazila-lenka-klicperova-40405305

S. Sedlák 12.8.2022 0:45

No to se zase jednou AI vyznamenala.

Boj ve městě v situaci, kdy nepřítel disponuje značnou převahou se, bohužel, děje polopartyzánským způsobem a jen díky tomu Ukrajinci obstáli první vlnu útoku. Jen netvrďte, že zvěrstva, která russáci dělali v Buči, byly způsobeny tím, že tam někdo obsadil školu a z ní útočil. Tehdy byli obránci všude a nikde. Určitě by útočící vojska uvítala, kdyby se obránci soustředili někde za městem, nejlépe v nějakém ohrazeném prostoru, vy troubové.

Nevím jaké má kdo z vás válečné zkušenosti, ale můj bývalý šéf, volyňský Čech nám vyprávěl, co to je, když "jde fronta".