7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

DEHONESTACE: Dezinformátoři placení státem

Pamatujete na americké prezidentské volby v roce 2016? Během nich se neustále dokola omílalo, že je Donald Trump napojen na Moskvu a jeho kandidaturu prý platí Rusové. Tato obvinění přitom neutichla ani poté, co volby vyhrál a stal se prezidentem USA. Rozeběhl se nekonečný seriál vyšetřování, ze kterých unikaly jako na běžícím pásu „zaručené“ zprávy o tom, že proti Donaldu Trumpovi existují tak silné „důkazy“, že se bude muset co nevidět z Bílého domu pakovat. Nic z toho se však nastalo, všechna obvinění se ukázala jako vycucaná z prstu a bublina splaskla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Ondrejkovič 29.5.2023 15:56

Tak koukám, že i takový MUDr. Joseph Mengele by asi mohl být autorkou označen za vcelku dobrého lékaře....

V. Kuhaj 29.5.2023 10:33

Kulisy se docela změnily, ale ten návrat k předlistopadovému nakládání s těmi, kteří mají jiné názory, z toho stejně čouhá ven. Mně je smutno nejvíc z toho.

L. Novák 29.5.2023 12:28

Dezoinformátor V. Kuhaj si plete pojmy LEŽ a "jiný názor"... Touhle metodou ruských ;-O trollů bychom se dostali k popírání holocaustu... Rv

L. Novák 29.5.2023 3:54

Co jsou dezinformace o „klimatu“?

Přemysl Souček 22.5.2023

Na semináři Asociace pro mezinárodní otázky se hledaly návody na to, jak skoncovat s dezinformacemi v oblasti klimatu a Green Dealu. Stranou diskuze však zůstal fakt, že jejich velkými šiřiteli je zelená fronta.

S výjimkou jednoho sprostého europoslance na semináři společnosti Asociace pro mezinárodní otázky s názvem Evropská klimatická a energetická politika – informace a dezinformace, panovala příjemná diskuzní atmosféra. Ve skupince, v níž seděl i autor tohoto textu, vydržela i po konstatování, že velkými šiřiteli dezinformací jsou zelené organizace. Protože neříkají celou pravdu a lidi tak vedou k mylným závěrům. Což je účel toho, čemu říkáme dezinformace.

Ne všichni aktivisté se toho dopouštějí vědomě, protože se nezajímají o samotnou energetiku, ke které se vážou ty nejnebezpečnější dezinformace. Ale ze strany profesních sdružení či politiků již o vědomé konání jít musí. Těžko totiž uvěřit tomu, že tito lidé nemají dostatek informací, které přesvědčivě vyvracejí jejich tvrzení. Tyto informace jsou běžně dostupné. Asi ještě horší pak je to, když tito lidé kvůli svému přesvědčení všechny ostatní názory a informace paušálně odmítají jako dezinformace, nebo projev ultrapravičáctví. ... (pokračování v článku)

https://iuhli.cz/co-jsou-dezinformace-o-klimatu/

J. Bartoň 28.5.2023 13:36

R^

J. Jurax 28.5.2023 11:14

Ono by bylo jedno kritérium - dostává-li subjekt zabývající se informacemi peníze od státu, bude dezinformační. Pokud se onen subjekt za ty prachy zabývá odhalováním dezinformací, je dezinformační zaručeně.

Prostě jde o agentury na ovlivňování veřejného mínění specifickou metodou ve prospěch toho, kdo platí. A za dezinformace označují informace i dezinformace vyhovující zadání plátce.

Zajímavé je, že zatím nenapadlo bojovníky proti dezinformacím označit za dezinformační volební program jakéhokoliv politického subjektu účastného na volbách. Vždyť v nich se dezinformuje, ba přímo lže, naprosto bezuzdně! Že by tohle nikdo nezaplatil? Nebo platí všichni, takže se to navzájem vyruší?

A pozor - tento text je nepochybně dezinformace! A stejně nepochybně je i informace, a to buď lživá nebo pravdivá!

Přiznávám - platí mne ČSSZ.

L. Novák 28.5.2023 11:31

Ale o tom snad nikdo soudný nepochybuje podobně, jako nepochybuje o "pravdivosti" marketingových kampaní na prodej čehokoliv. (Mimochodem, zkuste si znovu pustit skvělý Formanův film "Lid versus Larry Flynt" v částech, kde probíhá argumentace k obraně svobody slova... u Ústavního (=Nejvyššího) soudu USA.)

Vám zřejmě uniká skutečnost, že hlavním cílem boje s dezinformacemi je MASÍVNÍ RUSKÁ ;-O PROPAGANDA jako MODERNÍ METODA VEDENÍ VÁLKY... ("hybridní válka"). A že ta Putinova masa idiotů bez schopnosti kritického myšlení může pod vlivem takové propagandy rozvrátit stát a jeho obranyschopnost podle záměru nepřátelské mocnosti - aktuálně RUSKA... :-/ Vy jste snad slepý a hluchý? 8-o [>-]

J. Jurax 28.5.2023 12:17

Ano.

A proto v boji s masivní ruskou propagandou schopnou rozvrátit atd. používáme masivní protiruskou propagandu, která samozřejmě na rozdíl od té ruské nikdy není a ani nemůže být účelově lživá, natož dezinformační. Přitom ovšem úzkostlivě dodržujeme svobodu slova, především ovšem toho správného, protože to nesprávné je samozřejmě lživé a nikdy jinak. Neboť jsme -prý - ve válce.

Účel světí prostředky a hybridní válka není doménou jen jedné strany.

Co je, nebo byla, opravdu pravda pravdoucí se možná dozvíte tak za třicet až padesát let, až pamětníci vymřou, vášně vyšumí, otevřou se archívy a historici vydají svá fundovaná díla. Opakuju možná, a pokud Vás to bude ještě zajímat.

Dnes jde leda o to, komu fandíme, čí věc máme za správnou a spravedlivou nebo aspoň správnější a spravedlivější. A pragmaticky taky o to, čí věc nás víc ohrožuje.

A někde jsem četl v úplně jiné souvislosti, že nejnebezpečnější a nejvíc potírané dezinformace jsou ty pravdivé.

L. Novák 28.5.2023 12:35

Takže podle vás je vůbec nejlepší nedělat nic a nechat lidi oblbovat nepřátelskou propagandou... Tu komunistickou už jste dávno ze své hlavy vytěsnil, že? ;-)

J. Jurax 28.5.2023 16:01

No, každá propaganda oblbuje, jinak by nebyla propagandou. Proto si dopřávám přepych skepse a nesdílím tudíž bezbřehou víru ve všechny informace, jimiž jsem zaplavován

J. Jurax 28.5.2023 16:13

A ještě k tomu ... a nechat lidi oblbovat nepřátelskou propagandou ... inu, z týmž odůvodněním se historicky nedávno rušily Svobodná Evropa i Hlas Ameriky. Aby lidi nebyli oblíbení.

Já vím, není to ouplně totéž, nicméně nechte lidi přemýšlet hlavou. Třeba za války i v době bitvy o Británii nerušili Britové německý rozhlas, ani Hitlerovy projevy a tirády lorda Haw-Haw, aniž trestali jejich poslech.

J. Jurax 28.5.2023 16:14

... nebyli oblbení ...

L. Novák 28.5.2023 19:24

To ale byly aktivity komunistického totalitního režimu řízeného z tehdejšího SSSR, dnešního Ruska. Ruska, které je pod Putinovým vedením stejné, jako bylo za stalinistického režimu.

Jestli TOHLE nejste schopen rozlišit, nemá smysl s vámi v diskusi pokračovat. :-/

J. Jurax 28.5.2023 20:02

Jistě.

Pokud jste si pozorně přečetl celý můj příspěvek - není zas tak dlouhý - možná byste si povšiml, že rozlišuji. Pokud tedy Vám v tom povšimnutí nebrání svaté rozhořčení.

Stručně řečeno, pokud Vás správně chápu - jste tedy pro dohled nad informacemi i pro cenzuru, která je jednou z větví boje s dezinformacemi. Ve jménu svaté věci samozřejmě ... a tou svatou věcí je momentálně v tomto čase potírání ruské a proruské propagandy. Co bude tou svatou věcí v jiných časech, jež přijdou? Jednou nastavený a rozjetý systém živící mnoho lidí se sám od sebe nezastaví, spíš bude hledat jinou potravu. A najde ji.

L. Novák 28.5.2023 21:38

No a teď už jste se dal na čirou demagogii...

J. Jurax 28.5.2023 23:22

Inu, jak myslíte ... :-)

J. Dvořák 28.5.2023 23:33

Čihalík aluas Novák je placený demagog. Ale experimentální šmakuláda mu vrtá v hloupém mozečku ;-D

P. Diviš 28.5.2023 21:14

Ani dnes nejsou nepřátelská vysílání (v dnešní době hlavně weby) rušena. Pokus byl, ale rychle skončil. Natož trestat poslech nebo sledování.

L. Novák 28.5.2023 22:09

Ale jsou. Kus níž jsem zkopíroval, kolik jich zlikvidoval jen Google a Youtube. A kdo se pohybuje po Internetu dost dlouho a zná, jak zhruba funguje, musí mu být jasné, že volné šíření nesmyslů a lží (teď navíc s vypuštěnou UI ... už je o zneužití napsáno hodně i z praxe) je nutno omezovat, jak jen to je možné...

Třeba po roce 2000 šla po Internetu jedna vlna virových nákaz za druhou, všechno založeno na sociálním inženýrství a IT negramotnosti většiny uživatelů. Bylo na to jediné správné řešení - zavést tvrdou filtraci dat a veřejnou databázi škodlivých programů a popis jejich chování.

Kybernetická válka není žvanění potrhlých penzistů s rudou knížkou v šuplíku pod Neffovým úvodníkem s neomezeným přístupem pro zjevné dezinfo-útočníky, ale záměrné a cílené šíření lží a nesmyslů s využitím blbosti poloviny populace, která je odlišit neumí, sociálního inženýrství a snahy určité části populace škodit a podrývat demokracii ve prospěch totalitních mocností jako Rusko nebo Čína.

No a samozřejmě všechny cílené kybernetické útoky vedené proti hospodářským a politickým subjektům po celém světě, řízené zvláštními službami totalitních mocností.

To jsem jenom "naťuknul" problematiku, o níž tady hloupě plácá autorka, aniž by o ní měla byť jen ty nejmenší znalosti... :-/

J. Krejčová 28.5.2023 17:02

Pane Juraxi, nevíte, jestli "dezinformační šílenství" probíhá i u našich sousedů? Na Slovensku, v Maďarsku, Polsku nebo snad v Německu?

Mám dojem, že u nás je to tak masívní vlastně kvůli vládě, jakou tu teď máme a která přesně ví, co se má říkat a co se nesmí.

Nejsem si jistá, jestli si spoluobčané uvědomují, co se u nás vlastně děje. Fotí se nášivky na batozích, spratkové nahrávají učitele, který je následně vyhozen a souzen, kdekdo požaduje vyhazov kdekoho za "proruské smýšlení" a zároveň je plně akceptována Bander párty pořádaná ukrajinskými mladými.

Při vládě se vytvářejí dříve neexistující útvary na potírání dezinformací. Jsou vytvářeny seznamy nevhodných.

Připadám si jako v nějakém Gestapostánu.

L. Novák 28.5.2023 19:33

Odstěhujte se do Ruska, uvítají vás a vám se uleví. Stačí tam říct, že jste usilovně bojovala na českém Internetu za Putina a jeho imperiální Rusko. TASS z vás udělá politického uprchlíka a Putin vám poskytne azyl a mimořádný důchod. :-P

J. Jurax 28.5.2023 20:26

Ano!

Kdo nejde s námi jde proti nám! A na takové ztroskotance a zaprodance proti nám jdoucí dopadne tvrdá pěst dělnické třídy ... eh, čo to tárám, dnes už jenom pěst bez bližší specifikace - pro sichr. Ale republiku si rozvracet nedáme!

P. Diviš 28.5.2023 21:18

Když ono je to tažení (i proti evidentním lžím, hlavně ruským) hodně zneužitelné.

L. Novák 28.5.2023 22:12

Zneužitelné je cokoliv. Jde o to, jaká jsou rizika absolutní nečinnosti...

J. Krejčová 29.5.2023 0:50

To je poněkud hloupá reakce.

J. Jurax 28.5.2023 20:18

Jestli se tak děje v jiných zemích nevím.

No a u nás to ukazuje na věci celkem škaredé, zaštiťované ovšem, jak jinak, dobrými úmysly - a jsou i tací, co tomu tleskají a obhajují to.

Ovšem vyvinout si systém dohledu nad informacemi, potažmo cenzury po sametu (neprozřetelně?) zrušený není proti mysli žádné vládnoucí garnituře. Teď je k tomu příležitost a systém se může v budoucnu jistě hodit i proti jiným cílům než tomu dnes deklarovanému.

P. Diviš 28.5.2023 21:12

Nejnebezpečnější jsou polopravdy.

J. Dvořák 28.5.2023 16:24

6x napíchaný dezinformátor Roman Číhalík (alias L.Novák) nám tu mele svoje bláboly o zaručeně bezpečné genové šmakuládě a zázračných zbraních Ukrajinců, kterými zaženou jadernou velmic až k Japonskému moři. Stále nevíme jestli to má od narození nebo se mu to stalo po lékařském experimentu ;-D

L. Novák 28.5.2023 19:20

Že jsi debil, toho už jsme si všimli... netřeba připomínat. :-P

J. Dvořák 28.5.2023 23:03

Dej si další dávečku Čihalíku ;-D Třeba se ti uleví. A nám ostatním taky ;-D